Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Obie sondy za katalizatorami, więc 2 szt. potrzebujesz, polecam bosch (oczywiście wcześniej należy sprawdzić czy nie są uszkodzone wiązki):

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11781433940

Masz błąd elektrozaworu vanosa po stronie dolotu, ale sprawdź najpierw zasilanie:

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11361432532

Do tego wypadanie zapłonu na 6 cylindrze i zły skład mieszanki, więc szukaj nieszczelności w dolocie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Bank 1 to cylindry 1-3 a bank 2 to 4-6. Błędu dotyczą sond za katalizatorami a nie przed. One są na końcach kolektorów wydechowych.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy we wtyczce jest napięcie, może być uszkodzona wiązka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Moje auto e46 325Ci. Zaczął wyświetlać się "check engine" Błędy w Inpa 227, 228.

Węże dolotowe wymienione. Odma wymieniana 10 tyś. temu. Teoretycznie objawy jak przy lewym powietrzu ale nie zlokalizowałem autostartem nieszczelności.

Zastanawia mnie dlaczego sondy przed katem stoją na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu falują prawidłowo. Może ktoś mnie naprowadzi na usterkę. Przesyłam link do livedata:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lewe powietrze jak w mordę strzelił..masa powietrza 7 kg/h i korekty paliwowe w kosmos idą. Samą odmę wymieniłeś? Jak tak to zapewne któryś przewód pękł, tam autostartem raczej nie dojdziesz, dym wskaże nieszczelność jak nie jesteś w stanie znaleźć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odma wymieniona z przewodami według zaleceń. Pojadę na test dymowy sprawdzić. Rozumiem że te sondy stoją przez to że korekty poszły na max na plus. Dodam jeszcze że na 3 biegu do odcinki masa powietrza 585 kg/h więc raczej przepływomierz sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, zaniżona masa na wolnych to oznaka lewego powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wracając do mojego wcześniejszego postu znalazłem nieszczelność w dolocie. Z tyłu kolektora zaślepki nie było wcale a wężyk prowadzący do zaworka zwrotnego spadł. Po założeniu wężyka i zaślepki korekty krótkoterminowe na wolnych obrotach bank 1 w okolicach 0 a bank 2 poszedł w drugą stronę i wskazuje -28 :mad2: Ktoś mnie nakieruje co gdzie szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj adaptacje i sprawdź po trasie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po takiej akcji to wszystkie skasuj. Jak pojawi się dziwna praca i check to nie przejmuj się, wystarczy wykasować błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, prosiłbym o wstępną diagnozę błędów. Zgaduję, że chodzi o cewki lub którąś sondę, ale nie jestem pewien. Ostatnio jak jeździłem to ciuteńkę szarpie silnikiem. Raz się zdarzyło, że stałem w miejscu na "P", obroty zaczeły falować i auto zgasło. Dodatkowo zauważyłem lekkie zwiększenie zużycia paliwa.

E46, 320Ci 170km, 2002, benzyna bez gazu.


P0056 - HO2S podgrzewacz sterowania obwodu (bank 2 sensor 2)

P0171 - Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga

P0174 - Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga

P0306 - Cylinder 6 - wykryte wypadanie zapłonów

P1083 - Fuel Control Mixture Lean (Bank 1 Sensor 1)

P1085 - Fuel Control Mixture Lean (Bank 2 Sensor 1)

P1342 - Stwierdzony nieprawidłowy zapłon podczas uruchamiania silnika - cylinder 1

P1344 - Stwierdzony nieprawidłowy zapłon podczas uruchamiania silnika - cylinder 2

P1346 - Stwierdzony nieprawidłowy zapłon podczas uruchamiania silnika - cylinder 3

P1348 - Stwierdzony nieprawidłowy zapłon podczas uruchamiania silnika - cylinder 4

P1350 - Stwierdzony nieprawidłowy zapłon podczas uruchamiania silnika - cylinder 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zostaw cewki i sondy w spokoju, szukaj nieszczelności w dolocie, czyli gumy między przepływomierzem a przepustnicą, przewody odmy, zaślepki za kolektorem, przewody podciśnienia, ewentualnie pęknięta pokrywa zaworów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moja bmw e46 318ti z silnikiem n46b20a 2004r a mianowicie czasem słychać klekot z pod maski. Olej to motul wymieniam co 10tyś km ,

raz jest klekotanie raz nie ma, w trakcie jazdy najczęściej na niskich obrotach zdarzy się szarpnąć i czasami jak by mu mocy brakowało nowe świece i cewki

Błędy na komputerze to : p0340 , 1030 , p2B62 może ktoś z okolic Legionowa podjął by się diagnostyki i ewentualną naprawą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybralem sie dzis, chwile temu na myjnie, po dokladnym umyciu auta gdy juz mialem odjezdzac, zapalilem samochod i zaczelo bardzo mocno trząść calym autem po pewnej chwili zapalil sie check engine nadal trzeslo autem jednak troche mniej byl odczuwalny spadek mocy, jako ze zapalil mi sie check engine byl spadek mocy oraz wszystko wibrowalo to pewnie wypadl mi zaplon i auto nie palilo na wszystkie gary? Odpalalem i gasilem auto pare razy jednak nic to nie dalo na trasie do domu zauwazylem ze gdy jechalem i mialem 5 bieg auto na 2,5k obrotow nie chcialo wbic tych obrotow wyzej dla testu wcisnalem na chwile pedal gazu na maxa jednak nic 2,5k i nic wiecej jakby blokada. Okolo poltora miesiaca temu wymienialem wszystkie 6 cewek oraz niecaly tydzien temu dodatkowo swiece zaplonowe, macie jakies pomysly? Bylbym bardzo wdzieczny :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpieciu pod komputer wyskoczylo wypadniecie zaplonow na 2 3 5 cylindrze po pewnym czasie po postoju w garazu auto na benzynie sadzac po dzwieku chodzilo jak dawniej jednak na gazie nierowno i nieswojo bylem przed chwila u swojego mechanika opowiedzialem cala historie zasugerowal mi ze moze byc to cos nie tak ze sterownikiem silnika ale gdy wspomnialem o gazie zalecil abym najpierw udal sie do gazownika jednak strasznie zastanawia mnie dlaczego taka sytuacja miala miejsce po umyciu auta? :roll: Czy moze woda ktora gdzies sie dostala do srodka miala taki skutek? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb. Jak problemu nie będzie to wiadomo, że to lpg, prawdopodobnie wtryskiwacze.

witam mam problem z moja bmw e46 318ti z silnikiem n46b20a 2004r a mianowicie czasem słychać klekot z pod maski. Olej to motul wymieniam co 10tyś km ,

raz jest klekotanie raz nie ma, w trakcie jazdy najczęściej na niskich obrotach zdarzy się szarpnąć i czasami jak by mu mocy brakowało nowe świece i cewki

Błędy na komputerze to : p0340 , 1030 , p2B62 może ktoś z okolic Legionowa podjął by się diagnostyki i ewentualną naprawą?

P0340 2B62 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wałka rozrządu 1, strona dolotowa

P1030 2A63 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, silnik nastawczy 1

Wyjmij czujniki położenia wałków rozrządu, oczyść je i zamień miejscami. Sprawdź czy dochodzi napięcie do silnika valvetronica.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!


Otóż wbiłem się na minę kupując swoje pierwsze w życiu BMW nie wdając się za bardzo w szczegóły na temat owego modelu silnika. Cóż, mądry polak po szkodzie, nie? :roll: Do rzeczy.


Ostatnimi czasy komputer wywala mi masę błędów. Nie mam niestety dostępu do INPY czy innych narzędzi serwisowych, więc korzystam z iCar3 oraz Car Scanner na Androidzie, choć opisy błędów pozostawiają wiele do życzenia, jako że BMW ma kody na całkiem inne podzespoły nie pokrywające się z tymi znormalizowanymi w Europie. Większość błędów wywala po prostu za duże napięcie na różnych czujnikach, bądź otwarty obwód. Jest jeszcze błąd P1030, który, jak doczytałem, dotyczy nastawnika Valvetronic, więc jak wpadnie trochę kasy to poleci na wymianę. Objawy są mniej więcej takie: przy pierwszym odpaleniu po dłuższej przerwie, np. pierwsze odpalenie każdego dnia, zapala się kontrolka EML. Po kilku sekundach silnik dostaje drgawek, a po kolejnych kilku sekundach wraca do normy, obroty spadają do 600-700 na biegu jałowym i poza tym żadnych innych objawów. Nie dusi się, nie falują obroty, nie wypada zapłon i nie odczuwam ubytku mocy. Przyspiesza normalnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu EML znika, a zapala się check, silnik pracuje normalnie, a po rozgrzaniu i kilku ponownych uruchomieniach check znika i nie zapala sie żadna kontrolka aż do pierwszego uruchomienia następnego dnia. Silnik zdycha, czujniki nagle nawalają czy po prostu jest gdzieś zwarcie w instalacji elektrycznej? Dodam jeszcze, że w grudniu oddawałem silnik mechanikowi, bo miałem dość duży problem z układem chłodzenia, który został rozwiązany na szczęście i doszło do sytuacji, że akumulator zdechł i kilka razy była próba odpalenia z innego samochodu, która kończyła się fiaskiem. Nawet ładowanie prostownikiem nie dawało rezultatu i akumulator poszedł na śmietnik. Wszystkie te błędy zbyt wysokiego napięcia pojawiły się właśnie po tych przygodach z akumulatorem, dlatego też zastanawiam się czy to mogło mieć jakiś związek ze sobą? Jeśli chodzi o czujnik położenia wałka ssącego, to po podmiance miejscami z wydechowym wywalało błędy obydwóch, czyli podejrzewam i walnięty czujnik i problem z okablowaniem.


Kody występujące:

P0343

P1525

P2781

P27B5

P1030

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć


Mam kod błędu na diagnostyce 2850 - Mechanizm sterujący zaworów o zmiennej fazie rozrządu - czujnik prowadzący. Co oznacza w praktyce ten błąd i jakie mogą być dalsze konsekwencje czyli co mnie czeka z naprawy? Jakies porady? W warsztacie powiedzieli ze mnie czeka wymiana łańcucha rozrządu i jak trzeba bedzie drugiego który idzie do miski olejowej, ale czy napewno? Pomozcie jeśli mieliście podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jaki masz wariant ECU...???

Wbij sobie numer błędu tutaj...

https://bmwfault.codes/




To jest jeden z opisów.....



Kody błędów BMW

Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Warunki kodu usterki

Stan czasu uszkodzenia

Serwomotor Valvetronic, aktywacja

Plan serwisowy


Niski obwód sterujący VVL (rząd 1)

Wpływ na awarię

brak

Terminal 15


Informacje te nie dotyczą aplikacji serwisowych w terenie.


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

1. Ustal, czy jeden z dwóch przewodów prowadzących do silnika siłownika Valvetronic (T_VVT1M1 i / lub T_VVT2M1) jest uziemiony. Wyłącz zapłon dla tej procedury.

2. Sprawdź, czy w wiązce przewodów nie występuje zwarcie do masy

3. Jeśli w wiązce przewodów nie występuje zwarcie: Sprawdź, czy styki silnika siłownika Valvetronic nie zwarły się z obudową (masą)

4. Wymień DME

© 2020 - BMWFaultCodes



Czytając te wszystkie opisy , jedna wspólną rzeczą jest zwarcie do masy przy czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

P0343 2781 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wałka rozrządu po stronie dolotowej

P1525 27B5 Cyfrowy sterownik silnika: Układ wskaźników fazy rozrządu strony dolotowej - stopień wyjściowy

P1030 285A Cyfrowy sterownik silnika: Zmienny napęd zaworów – nadzór siłownika

Pierwsze 4 błędy są zdublowane, to 2 błędy, raz z ogólnym kodem a raz bmw. Sprawdź czy dochodzi napięcie do silnika valvetronic'a, jak nie to sprawdź jego przekaźnik, który jest pod pokrywą sterownika silnika. Co do czujników położenia to wyjmij je jeszcze raz i oczyść zmywaczem. Jak nie będzie zmian to wyjmij elektrozawory, oczyść je, zwróć uwagę na stan o-ringów i zamień je miejscami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.