Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Dzisiaj podczas wymiany żarówki świateł mijania (zrobiłem chyba zwarcie przez przypadek), pojawiła się choinka na desce rozdzielczej . Auto odpala ale wpadło w tryb awaryjny, chodzi cały czas wentylator chłodnicy nie działa prędkościomierz, obrotomierz, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wskazówka od temperatury cieczy przechyla się do czerwonego pola i tak zostaje. Na zegarach palą się kontrolki, nie działa wspomaganie kierownicy podczas jazdy. Bezpieczniki sprawdziłem te w schowku ok i te przy ECU w podszybiu również ok. Ładowanie 15,1 V pokazuje miernik, po zgaszeniu auta 12,5 V, po wyjęciu wtyczki od regulatora napięcia ładowanie spada na 14,3 V.


Błędy z Ista jak poniżej:


3161231700_1576942677.png

6749145400_1576942689.png

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Na święta nawet moje bmw zapala choinkę... szkoda, że na desce...

Podczas jazdy zapalają się kontrolki od ABS ESP i ręcznego, po chwili gasną, albo kontrolki albo auto...

Pacjent to BMW E46 320i 150KM M52B20 automat 2000r.

Autko z fabryki wyszło w manualu (nie wiem czy to coś zmienia)

Ma instalacje LPG (na benzynie i gazie ten sam problem)



Po podłączeniu INPA w memmory nie ma błędów

W shadow memmory pokazuje to :

Shadow memmory:

61 Sonda lambda podgrzewacz-Bank 2 Cat postu

90 temperatura spalin przed Cat Conv - Bank 1

92 Temperatura spalin Cat post Conv-Bank 1

91 temperatura spalin przed Cat Conv - Bank 2

93 Temperatura spalin Cat post Conv-Bank 2

83 wału korbowego Czujnik

133 może sygnalizować ASC-Timeout

52 Zawór elektromagnetyczny-wydechowy Obudowa

130 może sygnalizować ASC-Timeout


Mam taką inpa że większość z tego to nieznany kod usterki...

Dodam, że w żadnym innym module nie występują, żadne błędy.

Zróbcie mi prezent na święta i pokażcie chociaż drogę, jakieś światełko w tunelu...


Poprawiłem kabel plusowy na alternatorze (był ostatnio regenerowany) i jest jakby lepiej (mniejsza częstotliwość występowania) ale nie usunęło to usterki.

Może to być spowodowane jakąś naderwaną masą?


Proszę o pomoc i życzę zdrowych wesołych świąt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj błędy z modułu asc/dsc a nie shadow z silnika, nie tu jest problem. Zapewne kończy się jeden z czujników abs.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

e46 2000r. 320i 52tub20

2 tygodnie temu auto po tygodniowym postoju nie chcialo odpalic na sucho. Plak w dolot ciezko ale odpaliło,podłączona impa blędów w sterowniku silnika zero.Po tym zabiegu wszystko wrociło do normy zadnych problemow paliło jeździło normalnie. Wczoraj w czasie jazdy zapaliła sie kontrolka od silnika kontrolka eml i kontroli trakcji. Silnik chodzi nierówno brak mocy. W czasie jazdy kontrolki zapalają się i gasną... odzyskuje moc i traci. Podłaczenie impa błędy w sterowniku silnika i abs/asc.

UqYNJ

UqrXw

UqO4n


motor

61 ansteuerung lambdasondenheizung nach kat bank 2

216 Signal lambdasonde nacht-kat bank 2 kein signal

211 leerlaufssteller, mechanischer fehler


abs/asc

148 can dme/dde, motormoment nicht einstellbar


Błedy z lambdą mialem juz od początku i nie wpływało to na pracę silnika. Co może być przyczyną przepustnica krokowiec ? Wyczytałem też ze może czujnik położenia wału??


Co mogę jeszcze sprawdzić w inpa?


Z góry dzieki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza sondą jest błąd krokowca, więc zajrzyj do niego. Co do problemów z rozruchem to faktycznie może być czujnik położenia wału, błąd z asc to sugeruje. Przy następnym odpalaniu obserwuj prędkość obrotową, w inpa lub w teście 7.2, jak nie będzie ruchu to masz potwierdzenie na czujnik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przy odpaleniu w tescie 7.2 pokazuje normalnie 600-700 obrotow. Jak dodaje gazu rosnie... odpalilem swieci sie kontrolka silnika a po chwili zapala sie eml i asc... silnik pracuje nie równo...
Opublikowano

1.Czy jet jakis sposob na sprawdzenie czujnika polożenia walu bez demontażu ?? w inpa??

2.CZy w inpa moze sprawdzic w jakiś sposob krokowca?


Dziś wykasowalem bledy silnika i asc lecz po uruchomieniu powracają caly czas dwa bledy:


silnik


https://zapodaj.net/03b477885db27.png.html

211 leerlaufssteller , mechanischer fehler


asc


https://zapodaj.net/47ecb974877ac.png.html

148 can dme/dde, motormoment nicht einstellbar



Sprawdzilem tez czujniki przy kolach pod czas jazdy wszystkie pokazuja ta samą predkość obrotową...

Ma ktos jakies pomysły?

Opublikowano

Pacjent:

E46 Compact 316 1.8


Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwal mi błąd Dsc, ostatnio błąd zaczął świecić się na stałe. Podłączyłem więc przez obd pierdolnik na bluetooth do czytania błędów.


Wyskoczyly 3 błędy

P0491 wtórny system wtrysku powietrza bank 1

P0492 wtórny system wtrysku powietrza bank 2

P1064 zmienne sterowanie zaworu


Pomimo tych błędów silnik pracuje normalnie (wyjątkiem jest bardzo sporadyczne trzęsienie silnikiem na jałowym biegu np na światłach)


Dodam, że nie świeci się żaden check ani ELM.


Czy te błędy to znak aby udać się do mechaniora??

Dziękuję za uwagę i proszę o poradę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test 7.2 włącz na zapłonie i obserwuj moment rozruchu, wtedy gdy jest z tym problem. Nie sprawdzisz w inny sposób tego czujnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, po to żeby połączył się z dsc i odczytał błędy. Przy okazji należy zaadoptować silniczek valvetronic'a:

P1064 2A6C Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, funkcja programowania ogranicznika

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem mojego pierwszego BMW. Dxis wracając do domu wyswietlil sie check, auto zaczelo szarpac, stalo sie glosniejsze, cos stuka gdy dodaje gazu, nie ma raczej spadku mocy. Wydaje mi sie, ze spaliny dość dziwnie pachna, lekki bialy dym, choc nie duzy i temeratura ujemna wiec moze jestem przewrazliwiony. Boje sie Vanosa, choc czytalem ze moze to byc tez lancuch kub swiece w oleju. Czy ktos mial cos podobnego? W poniedziałek postaram sie podjechac do mechanika. Z gory przepraszam ale jestem jeszcze laikiem jesli chodzi o ta marke, prosze o wyrozumialosc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

P0012 2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa

Wyjmij elektrozawory, oczyść je i zamień miejscami, skasuj błąd i za jakiś czas sprawdź czy przejdzie na drugą stronę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć jestem świeżym posiadaczem bmw e46 silnik n42 2.0. Zakupiłem kabel d-can i do tego zainstalowałem sobie INPE,ale co z tego jak ja nie mam jeszcze pojęcia o tym progamie jak i o tych całych wykresach z mechaniką mam jakieś pojęcie i wymieniam to co moge i umiem.Pytanie i prośba do was forumowiczów czy bedzię mi ktoś w stanie pomóc,żeby zajrzeć na moje screeny z INPY?czy coś jest nie tak?.Zaznaczę,że mam odpięty czujnik wałka rozrządu od strony wylotu ponieważ z podpiętym ciągle falowały obroty i gasł mi przy dojezdzaniu do świateł więc jezdze juz pare miesiecy bez.

https://zapodaj.net/6d5dbf88cb279.png.html

https://zapodaj.net/1050a73a8e4a7.png.html

https://zapodaj.net/04988e7bc441a.png.html

https://zapodaj.net/dc950010538e8.png.html

Opublikowano

Wymienilem czujnik polożenia wału na nowy VDO (240zł) nie pomogło dalej nie odpala...

Wczoraj wyciągnąłem krokowca przeczyścilem w benzynie(był bardzo brudny) złożyłem wszystko odpiełem wtyczke od położenia wałka wydechowego. odpalil z gazem w podłodze chodził ładnie rowno bez kontrolki silnika i eml paliła sie kontrolka asc. zgasilem po chwili druga próba odpalil z gazem w podłodze znow rowno ładnie bez kotrolki silnika i eml tylko asc. Zgasilem podłaczylem wtyczke walka wydechowego próba odpalenia i nic. odłaczylem ponownie ta wtyczke i nic.(wydaje mi sie ze nie miało to wiekszego wplywu odłaczanie tej wtyczki...)


Czy krokowiec odpowiada jedynie za regulacje niskich obrotów?

Czy jego nie sprawnosc może powodować brak mozlkiwości odpalenia silnika?? (wydaje mi sie ze benzyna ktora zostałą w nim po czyszeniu spowodowała ze silnik 2 razy zapalił) dalej bład: 211 leerlaufssteller, mechanischer fehler

Czy łopatka w krokowcu powina sie ruszać gdy chciałem ja podważyć śrubokrętem?? ( u mnie stała dęba nie mogłem jej ruszyć, stoi w pozycji około 2 mm uchylona)

Opublikowano

Witam. Ponad tydzień temu kupiłem BMW e46 2.0 320d 150KM z 2004r. w automacie. Zrobiłem już nim prawie 400 km bez problemów. Dzisiaj po południu podczas jazdy auto straciło moc, lecz check się nie zaświecił co skłoniło mnie do tego, że coś się stało ze skrzynią, lecz biegi zmieniała normalnie. Po wizycie na stacji żeby zatankować odpaliłem auto i pojawił się check engine. Kolega podłączył SDPROG i wyskoczyły błędy takie jak P2227 i P0236. Czytałem, że może mieć to związek z przepływomierzem. Proszę o doradzenie, może ktoś miał już taki problem wcześniej. Dziękuję. Załączam zdjęcie błędów.


https://imgur.com/DqnP3MV

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz problem z czujnikiem do mierzenia ciśnienia atmosferycznego. Drugi błąd jest to czujnik doładowania. On najprawdopodobniej wykazał błąd ponieważ wystąpiła zbyt duża różnica pomiędzy tymi dwoma czujnikami.

Ja bym sprawdził połączenie elektryczne przy czujniku ciśnienia. Jeśli prąd dochodzi do kości i piny wygląda dobrze, wymienił bym czujnik. Skasował błędy i zobaczył czy po jeździe nie pojawią się na nowo.

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
Wiesz może gdzie on jest ulokowany ? Byłbym wdzięczny za naprowadzenie i jutro z rana sprawdzę wszystko. Dziękuję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz może gdzie on jest ulokowany ? Byłbym wdzięczny za naprowadzenie i jutro z rana sprawdzę wszystko. Dziękuję.

 

Czujnik ciśnienia doładowania B2014 może być tu.....(wszstko zależy od silnika ,nie jestem wstanie odczytać skrótów w instrukcji elektrycznej )

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/Vs6f8eG

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/VnljmvJ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/RoQ7ztH


Digital Diesel Electronics DDE5.0

Czujnik ciśnienia otoczenia

Czujnik ciśnienia atmosferycznego jest zintegrowany z jednostką sterującą DDE i nie można go wymienić osobno.


Ciśnienie otoczenia służy jako zmienna mierzona dla następujących funkcji:


- Obliczanie objętości wtrysku

- Kontrola ciśnienia w szynie

- Recyrkulacja spalin

- Kontrola ciśnienia powietrza doładowującego

- Umożliwianie kalibracji przepływomierza masowego powietrza

- Monitorowanie czujnika ciśnienia turbo

Rozwiązywanie problemów

Jeśli czujnik ciśnienia atmosferycznego zostanie wykryty jako uszkodzony, usterki 4060, 4061 „Czujnik ciśnienia atmosferycznego” są zapisywane. W takim przypadku stosowana jest wartość zastępcza obliczona na podstawie ciśnienia doładowania lub, jeśli czujnik ciśnienia doładowania jest uszkodzony, generowana jest wartość zastępcza.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics-dde5-0/dde-control-unit/ambient-pressure-sensor/XdSZgJI



Digital Diesel Electronics DDE4.0

Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Czujnik ciśnienia atmosferycznego jest zintegrowany z jednostką sterującą DDE i nie można go wymienić osobno.


Ciśnienie atmosferyczne służy jako zmienna pomiarowa dla następujących funkcji:


- Kontrola szybkości wtrysku

- Kontrola ciśnienia w szynie

- Recyrkulacja spalin

- Kontrola ciśnienia doładowania

- Monitorowanie czujnika ciśnienia doładowania

Rozwiązywanie problemów

Kod błędu 0105 „Czujnik ciśnienia atmosferycznego” jest zapisywany, jeśli okaże się, że czujnik ciśnienia atmosferycznego jest uszkodzony. W takim przypadku stosowana jest wartość zastępcza obliczona na podstawie ciśnienia doładowania lub, jeśli czujnik ciśnienia doładowania jest uszkodzony, wysyłana jest wartość zastępcza 800 mbar

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics-dde4-0/control-unit-test/atmospheric-pressure-sensor/XQjLeNi



Digital Diesel Electronics DDE3.0

Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Czujnik ciśnienia atmosferycznego jest zintegrowany z jednostką sterującą DDE i nie można go wymienić osobno.


Ciśnienie atmosferyczne służy jako zmienna pomiarowa dla następujących funkcji:


- Recyrkulacja spalin

- Kontrola ciśnienia doładowania

- Monitorowanie czujnika ciśnienia doładowania

Rozwiązywanie problemów

Jeśli okaże się, że czujnik ciśnienia atmosferycznego jest uszkodzony, kod błędu 6B „czujnik ciśnienia atmosferycznego” zostaje zapisany i wyprowadzana jest wartość zastępcza 1024 mbar.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics-dde3-0/control-unit-test/atmospheric-pressure-sensor/XiIixoK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owlie jeżeli drugi błąd P0236 to byłby kod 3F03 bmw to pewnie uszkodziła się wiązka/wtyczka/konektory czujnika ciśnienia doładowania, znajduje się on za kolektorem dolotowym, od strony podszybia. Miałem takie auto, w którym jeden konektor wysunął się z wtyczki i nie było styku. Tylko to domysły po uniwersalnych kodach a nie konkretnie bmw (uniwersalny to kilka różnych bmw). Jeżeli stało się to pod dużym obciążeniem to możliwe, że szlak trafił turbinę. Zwróć uwagę na wartość ciśnienia doładowania czy się zmienia, jak jest stała wartość to pewnie problem z czujnikiem/wiązką, jak są delikatne zmiany to raczej po turbinie. Sterownik to dde 5.0

Titansilber46 wejdź w zakładkę f4 i odczytaj błędy, tu narazie widać, że masz trochę za dużą masę powietrza, ale też silnik nie był całkiem rozgrzany (105 stopni), wtedy sprawdza się parametry, pracę sond trzeba nagrać, 20 sekund, trochę gazu i znowu 20 sekund na wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziękuję za pomoc. Wadliwy był właśnie ten czujnik. Wyjąłem go, wyczyściłem benzyna ekstrakcyjną, przejechałem się lecz chceck nie znikł. Dopiero po przejażdżce wyłączyłem i włączyłem samochód i znikł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam prosze o potwierdzenie informacj czy uszkodzeniu uległa tylko sonda Bank 1 rozumiem ze pierwsza sonda na kolektorze??

Samochód to e46 rok 2002 touring z silnikiem m54b22 2.2 170 km


jakie koszta sa z tym zwiazane?




# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DME -> D7/F1 - Oxygen sensor after catalyst, bank 1, no signal, lean mixture voltage not reached

99/B1 - Oxygen sensor voltage after catalyst, bank 2, short circuit to positive

15/B4 - VANOS solenoid valve, inlet, open circuit

F3/B1 - Misfire, cylinder 6, misfiring with cylinder cutout (Misfire CARB_A)

3D/B4 - Oxygen sensor heater after catalyst, bank 2, open circuit

E4/F1 - Oxygen sensor controller, bank 2, deviation too great, deviation rich

E3/71 - Oxygen sensor controller, bank 1, deviation too great, deviation rich

Shadow-memory:

D7/F1 - Oxygen sensor after catalyst, bank 1, no signal, lean mixture voltage not reached

99/B1 - Oxygen sensor voltage after catalyst, bank 2, short circuit to positive

15/B4 - VANOS solenoid valve, inlet, open circuit

F3/B1 - Misfire, cylinder 6, misfiring with cylinder cutout (Misfire CARB_A)

3D/B4 - Oxygen sensor heater after catalyst, bank 2, open circuit

E4/F1 - Oxygen sensor controller, bank 2, deviation too great, deviation rich

E3/71 - Oxygen sensor controller, bank 1, deviation too great, deviation rich

5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative

5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative

5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative

3F/14 - Control unit self-test 3

34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.