Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, Panie ;-) Proszę o interpretację błędów, które zczytałem oraz pomiarów.

320d z grudnia 2004, turbina sterowana elektronicznie + dołożony na życzenie DPF.

Przebieg 346tys, turbo, wtryski oryginalne, nigdy nie ruszane.


Auto jedzie dużo słabiej niż kiedyś, czasem całkowicie straci moc, jakby odłączało turbinę. Check przy tym nie wyskakuje. Nie dymi jakoś ponadprzeciętnie. Wyłączenie-włączenie auta i z powrotem moc wraca, aczkolwiek tak jak wspomniałem tylko częściowo. Zauważyłem, że bardziej się zmula jak się wszystko mocno nagrzeje np w mieście w korku. W czasie nagrzewania, kiedy wskaźnik jeszcze nie jest w pionie jedzie zdecydowanie lepiej. INPA jak i DIS pokazały takie błędy:


4191 sterownik turbiny

3F00 czujnik ciśnienia doładowania

4298 sonda lambda


W DISie robiłem test sterownika turbiny (geometrii), przełącza natychmiast i wydaje mi się, że w pełnym zakresie (obrót o ok 90 stopni na oko).

Korekty na wtryskach ok, nie przekraczają 1.

EGR wyczyszczony, chodzi w porządku (przetwornik ciśnienia wymieniony).

Wymieniona odma.

Testowałem na innym przepływomierzu (oryginalny Bosch), bez zmian.


Filmik z przyspieszenia na 4 biegu ok. 2000-4000obr:


 

Paskudne przeładowanie, turbina/sterownik za to odpowiada, jeżeli okaże się turbina to szczerze na Twoim miejscu kupiłbym nową, nie jest to kosmos cenowy a rzadko zdarza się, że po regeneracji działa idealnie jak trzeba. Błąd ciśnienia doładowania to skutek (przekroczona bariera dla sterownika).

 

Turbo wymienione na nowe oryginalne, ciśnienie ok ale masa cały czas odbiega jakieś 250-300 jednostek. Testowałem 2 przepływki, obie wskazują to samo. Przejechałem 150km w różnych warunkach, żadne błędy nie wyskakują. Jedzie o wiele lepiej, ale jeszcze nie tak jak powinien, wydaje mi się, że turbo za późno wstaje, widać to też na początku filmu, oczekiwane ciśnienie chwilowo wyprzedza zmierzone. Wydech niedrożny?


Swoją drogą stare Turbo w zaskakująco dobrym stanie po 350tys km, zero luzu osiowego, minimalny promieniowy, łopatki prościutkie, prawdopodobnie tylko sterownik niedomagał ;-)


Filmik po wymianie:


  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze będzie opóźnienie, to normalne a masa powietrza też jest ok, ma być trochę zwiększona. Jeżeli chcesz zmniejszyć turbodziurę to polecam zrobić program, powiedz tunerowi czego oczekujesz i w jakimś stopniu na pewno będzie lepiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam auto zaczęło więcej palić więc podłączyłem inpe i wyskoczył 3 błędy 2 z nich idzie skasować ale po odpaleniu wracają nr błędów 41f5 tego nie idzie usunąć 4203 4245 proszę o podpowiedzi co może być przyczyną dodam że auto to e46 2.0 d 150 km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

41f5 - sonda lambda i tu będzie przyczyna wzrostu spalania,

4203 - sterownik świec żarowych,

4245 - sprawdziłbym przekaźnik od dde oraz połączenie z dde.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witajcie.

Taki o to błąd trapi moją e46. Za pierwszym razem skasowaliśmy i ok 2tyg był spokój.

Za drugim podejściem błąd pojawił się na drugi dzień.

6jCCX-U962Bb.jpg?v=2

Opublikowano

A więc tak.

Błąd zczytałem z INPY screen poniżej.

Pojawił się problem z akumulatorem. Wczoraj rano wsiadam i koniec, nie kręci.

Błąd ładowania nie świeci się. Sprawdze dziś napięcie na alternatorze. Prawidłowe to 14-14,4?

Jeszcze jakieś propozycje?

v5XaV-n7AOqp.jpg?v=2

Opublikowano
Witam jeszcze moje takie pytanie czy po wymianie sondy trzeba ją jakoś programować czy wystarczy wymienić skasować błędy i ok?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest napięcie na wtyczce? Sprawdzałeś ją i wiązkę czy nie są uszkodzone?

Qkis zmieniałeś kierownicę? Masz problem z nabojem poduszki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wiązka jest cała napięcia nie sprawdzałem może nie mieć napięcia tylko gdy odłączę nawet sondę sprawdzę błędy skazuje i sprawdzam i cały czas zwarcie sondy lambda do b- jakieś pomysły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz sprawdzić czy dochodzi napięcie, bo wygląda na to, że nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam koledzy co to za błąd? w tłumaczeniu "google" coś z czujnikiem wałka rozrządu.. ale który?..

signal nockenwellengeber auslass

error frequency 255

errorcode 12 B4 FF 28 27 04 8E 73 AF 98

Opublikowano
witam miał by ktoś schemat elektryki która prowadzi do sondy labda wszystko co idzie na tym kablu z góry dzięki to jest e46 2.0 d 150 km 2004r
Opublikowano
Witam sprawdziłem czy dochodzi prąd do sondy i dochodzi gdy odłączę sondę to wyskakuje dodatkowy błąd że nie widzi sondy czy coś takiego a zwarcie sonda lambda do b- nadal jest dodam że sonda po odkreceniu jest czarna i auto więcej pali co może być jeszcze podłączone na tym kablu?
Opublikowano

Dwa identyczne bledy na dwoch roznych przeplywkach? Czy to moze byc takie zbieg okolicznosci? Pierwszy blad z przeplywki z urwanym jednym drucikiem a druga to uzywka teoretycznie wyglada na sprawna.


Date: 06/26/18 18:00:02 ECU: MS430DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS430DS0-------

RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

8 Luftmassenmesser

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

N_32 672.00 rpm

THR 12.51 Grad TPS

ISAPWM_ISA 39.06 %

VMAF 0.02 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

--- KS--> Masse o. Unterbrechung ---

Fehler ist abgasrelevant

Fehler entprellt

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

Errorcode: 08 72 01 28 15 10 64 01 A8 31


__________________________________________________


Date: 06/26/18 18:14:57 ECU: MS430DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS430DS0-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

8 Luftmassenmesser

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

N_32 672.00 rpm

THR 13.29 Grad TPS

ISAPWM_ISA 39.06 %

VMAF 0.02 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

--- KS--> Masse o. Unterbrechung

Fehler ist abgasrelevant

Fehler entprellt

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

Errorcode: 08 72 01 28 15 11 64 01 A8 31

Edit: 3cia przeplywka dziala.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Cześć, wywala mi błąd 2716 czyli lambda za katalizatorem bank 1, silnik to M54B25. Podłączyłem inpę, pojechałem się przejechać i ta sonda za katalizatorem ma cały czas stałą wartość 0.42V gdzie inne sondy cały czas zmieniają wartość a przy jeździe na biegu i odpuszczonym gazie 3 sondy wskazuja 0.00V a ta jedna cały czas 0.42V


Czy to oznacza, że sonda jest uszkodzona?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie , podczas jazdy samochodem zauważyłem że poprostu nie ma takiego kopa jak wcześniej , dzieję sie to tak gdy po stoi przez noc i rano odpala , podłączyem inpę i w silniku pokazało jeden błąd 2781 , po wykasowaniu błedu i gdy samochód nie postoił teorytycznie przez noc [ostudzi się] błąd nie wraca i samochód jedzie jak trzeba czy faktycznie mam sie sugerować czujnikiem położenia wałka ssącego???

Przy okazji wszedłem w opcje zegarów i sprawdziłem błędy i wyskoczyły mi dwa 199 i 215 , jednak te błedy wracają i nie mam pojęcia z czym one się wiążą , proszę o pomoc , pozdrawiam

Opublikowano

Witam pomoże ktoś błędy mam 3

41f5 lambda sensor virtual earth short circuit to b+

4203 glow module communikation

4245 control unit internal 22 auto dużo więcej pali i jakby troszkę mniej mocy mial

Opublikowano

Witam :D Na forum było dużo tematów ale żaden nie pasował do mojej bety :(

A więc świeci się check engine. Po podpięciu pod kompa pokazuje błędy sond oraz wypadanie zapłonu na dwóch cylindrach ( nie pamiętam na jakich dokładnie). Jednakże beta nie zamula. Chodzi elegancko. Ma kopyto tak jak miała. Silnik pracuje dobrze na małych i wysokich obrotach. Świce były wymieniane. Nie ma nigdzie lewego powietrza. Mało tego. Jedna z sond przy silniku została wymieniona ale i tak pokazuje błąd. Samo kasowanie nic nie dało. Co prawda to u zwykłego mechanika tylko pod kompem. Teraz pytanie czy wiecie co to może być? Ktoś miał to samo? może to wina paliwa ? (leje 95) czy może kompa i wystarczy podpiąć pod dobrego i skasować ? Z góry dzięki za pomoc ! :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie dokładnie błędy? Wiele osób źle interpretuje błędy, czyli błąd złego składu mieszanki (o którym informuje sonda) nie oznacza, że jest problem z sondą. Błędy należy odczytać programem do bmw (np. Inpa lub ista) i wtedy można mieć z tego pożytek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam powracają mi cały czas dwa błędy mimo że wymieniłem czujnik wałka rozrządu.

002738 cyfrowy sterownik silnika:konwersja katalityczna rząd 1

002781 cyfrowy sterownik silnika: czujnik wałka rozrządu po stronie dolotowej.


Dodam że pojawia się check engine. Po kasowaniu wraca do 50km. Bardzo proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.