Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli ten 1000,- jest za całość, czyli regenerację i wymianę to może tak być, ale jak nie masz pewnego zakładu regenerującego (bosch service odradzam) to polecam kupno używki z gwarancją rozruchową, ewentualnie jak masz taki budżet na naprawę to nowy (1100-1200,-). Czujnik poziomu oleju hella szedł na pierwszy montaż, więc to jest dokładnie to samo co ori. Przed wymianą trzeba zlać olej, jak nie drażni Cię kontrolka i brak "kontroli" ze strony auta to czekaj, jak nie to nic nie szkodzi zlać olej do czystego pojemnika a później wlać z powrotem do silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Jeżeli ten 1000,- jest za całość, czyli regenerację i wymianę to może tak być, ale jak nie masz pewnego zakładu regenerującego (bosch service odradzam) to polecam kupno używki z gwarancją rozruchową, ewentualnie jak masz taki budżet na naprawę to nowy (1100-1200,-). Czujnik poziomu oleju hella szedł na pierwszy montaż, więc to jest dokładnie to samo co ori. Przed wymianą trzeba zlać olej, jak nie drażni Cię kontrolka i brak "kontroli" ze strony auta to czekaj, jak nie to nic nie szkodzi zlać olej do czystego pojemnika a później wlać z powrotem do silnika.

 

Kontrolka gaśnie sobie po kilku sekundach od odpalenia auta, więc da się przeżyć ;)

Wymienię przy okazji, bo zlać oleju nie mam jak i gdzie.

 

1000zł jest za sam wtrysk. Kodowanie i montaż płatny dodatkowo - w sumie prawie 1500zł.

To muszę doprecyzować, bo nie wiem jak to rozumieć - w kosztorysie nie ma nić poza numerem części, nazwą i ceną.

 

Gdyby chcieli 1000zł za regenerowany to trochę słabo. Z drugiej strony sam go nie wyjmę, a wszędzie chcą ~150zł za wyjęcie i tyle samo za włożenie. Plus kodowanie...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś mógłby rozkodować te błędy w module ASC:

148 - CAN DME/DDE, Motormoment nich einstellbar

66 - Drehzahlfuehler hinten rechts Kontinuitaet

65 - Drehzahlfuehler hinten rechts Triggersignal

 

Zapaliły się 3 diody - trakcja, ABS i ręczny. Przypuszczam, że czujnik ABS, ale który?

Opublikowano

To i chyba przyszedł czas na mnie :]

Bardzo proszę o interpretację błedu

23 Zusatzwasserpumpe
Errror frequency : 255
Kurzschluss gegen Masse
Fehler momentan vorhanden

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
standardowy problem. ona jest przy kielichu amortyzatora po stronie kierowcy. jak przekrecisz stacyjke i dotkniesz te pompe to zobaczysz ze jest martwa, ale wystarczy ze stukniesz w nia od gory czyms twardym (delikatnie) i poczujesz ze zaczyna sie krecic. wtedy bledu nie bedziesz mial :) niestety ona sie bedzie tak zawieszala po kazdym wylaczeniu zaplonu. do wymiany raczej.
Opublikowano

Pomoże mi ktoś przy odkuwaniu błędów:

 

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------

Date: 03.01.2018 17:49:32 ECU:

ME9K42 JobStatus: OKAY Variant: ME9K42-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !-------------------------------------------------------------

 

283D CDKCANA - PT - CAN Bus Off

Error counter: 1 Logistic counter: 40

 

27EE CDKCINS - CAN-Timeout Instrumentenkombination

Error counter: 1 Logistic counter: 40

 

27ED CDKCAS - CAN-Timeout ASC/DSC

Error counter: 5 Logistic counter: 40

 

dodam że był zmieniany rozrząd

Opublikowano

Niestety nie dało się inpą wykasować ale boschem wykasowano błędy:

 

1 błąd był spowodowany zerwaniem łańcucha ponieważ wałki ustawiły się błędnie

2. błąd problem z komunikacja komputera auta, prawdopodobnie coś z kablem

3. nie wiem być może problem z cewką lub świecą

 

wszystko wyeliminowane

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ostatnio pokusiłem się o sprawdzenie mojego auta programem INPA , porgram mam w j.polskim aczkolwiek mam mały problem z interpretacją parametrów oraz błedu jaki się pojawia, wiem że błąd dotyczy katalizatora ale czy oby na pewno już dokończył swój żywot ? , liczę na waszą pomoc :D Dodam że ostatnio były wymieniane obie sondy na Boscha oraz odma . Pacjent to M43 318i Touring 2000r.

 

 

http://static.pokazywarka.pl/c/q/z/c0f2d7abce28ff8bcc60999939ff3d9f_orig.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/g/6/z/342ad76124c34d1bb0a5c99b8d422bcf_orig.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/b/l/f/53a5575e6e9ba79fa47775599d78b342_orig.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/e/p/3/9ea9b7b188c0a3f4ecd54e53baa5a91b_orig.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/5/s/5/95f4dd0ef8f959f10773aad3bcd6d489_orig.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Pacjent to E46 320i Touring 2000r Automat

Opis może być troszkę chaotyczny za co bardzo przepraszam

 

A więc od początku, po zakupie auta (2 tygodnie temu) zauważyłem że nie działa mi manetka komputer BC oczywiście już naprawiona co za tym idzie dla bezpieczeństwa odpinałem akumulator. Tego samego dnia pomyślałem że po odpięciu baterii wywaliło błędy więc pędzę do kumpla na komputer a tam moim oczom ukazały się następujące błędy:

(wypisze błędy oraz wstawię zdjęcia aby inny użytkownik forum miał później możliwość odnalezienia tematu w razie posiadania podobnego problemu ;D sam szukałem i mało na ten temat znalazłem)

Galeria błędów: https://photos.app.goo.gl/ZRggzqIUtK7ASo1H2

Program Delphi

18 Wtryskiwacz 4 (ten błąd później się nie pokazał)

F1 Wypadanie zapłonu (ten błąd później się nie pokazał)

53 Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału korbowego

F4 Czujnik położenia wału korbowego - uszkodzone zęby koła

CB Limit sterowania mieszanka paliwa, bank 2 (ten błąd później się nie pokazał)

CA Limit sterowania mieszanka paliwa, bank 1(ten błąd później się nie pokazał)

 

56 Monitorowanie prędkości

 

1C Czujnik ACU przerwa w obwodzie (czy to jest czujnik AUC ??)

 

11 Czujnik termiczny poziomu oleju (z tego co wyczytałem normalka BMW czujnik do wymiany)

BE CAN: różnica zapisu danych do LZV

 

1A Sygnał z czujnika zajęcia pasażera (z tego co wyczytałem normalka BMW mata fotela kierowcy)

22 Czujnik obciążenia przedniego, zwarcie w obwodzie (jak się domyślam czujnik poziomowania xenonu)

Po usunięciu błędów kolega powiedział przyjedz za chwilę sprawdzę Ci jeszcze raz co pokaże więc pojechałem i wróciłem lecz zrobiłem błąd nie redukowałem biegów i nie używałem steptronica więc błędów silnika skrzyni itd nie pokazało jedynie oczywiste pierdoły(czujnik oleju błąd xenonu poduszka itp)

 

Pewnego dnia jadąc troszkę szybciej (tu już używałem steptronica i redukowałem biegi) wbiłem się w 2 wielkie kałuże mija 20 sekund zapaliła się kontrolka trakcji na zegarach i samochód dostał muła jakby tryb awaryjny gaz w podłogę ledwo jedzie więc klema plusowa na 10 min odpięta i po problemie lecz nie dawało mi spokoju co się stało podjechałem do 2 kolegi ten sam program Delphi lecz inny interfejs i tu moim oczom pokazały się błędy z poprzedniej listy i dodatkowo:

 

Nie prawidłowe dane w sieci CAN ze sterownika DDM/DDE -nieciągły

08 Przepływomierz masowy powietrza -sygnał nieprawidłowy

 

Parę pytań:

Czy błąd "BE CAN: różnica zapisu danych do LZV" jest powiązany z czujnikiem oleju ?

Czujnik ACU o jaki czujnik tu chodzi ?

Wymiana czujnika wału korbowego z tego co wyczytałem nowy lub używka aby oryginał ?

Gdzie znajduje się czujnik obciążenia przedniego ?

Błąd "56 Monitorowanie prędkości" to jest tryb awaryjny gdzie bmw dostało muła ?

Interpretacja błędu "Nie prawidłowe dane w sieci CAN ze sterownika DDM/DDE -nieciągły"

Interpretacja błędu "08 Przepływomierz masowy powietrza -sygnał nieprawidłowy"

 

Za wszystkie sugestie, informację oraz pomoc z góry bardzo dziękuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze bmw łączy się z inpa, ista, dis lub bmw scanner. W tym przypadku będą domysły.

Czy błąd "BE CAN: różnica zapisu danych do LZV" jest powiązany z czujnikiem oleju ?

Nic mi to nie mówi.

Czujnik ACU o jaki czujnik tu chodzi ?

Czujnik zadymienia (potocznie smrodu) - jest na obudowie wentylatora, odpowiada za automatyczny obieg wewnętrzny, do przeczyszczenia filtr.

Wymiana czujnika wału korbowego z tego co wyczytałem nowy lub używka aby oryginał ?

Ori lub vdo siemens jak znajdziesz.

Gdzie znajduje się czujnik obciążenia przedniego ?

Przy przednim prawym wahaczu.

Błąd "56 Monitorowanie prędkości" to jest tryb awaryjny gdzie bmw dostało muła ?

Pewnie tak, ma związek z abs/asc (dsc).

Interpretacja błędu "Nie prawidłowe dane w sieci CAN ze sterownika DDM/DDE -nieciągły"

Nic mi to nie mówi, brak kodu.

Interpretacja błędu "08 Przepływomierz masowy powietrza -sygnał nieprawidłowy"

Do sprawdzenia masa powietrza po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz pod obciążeniem przy max bucie powyżej 6000 rpm. Może jest problem z przepływomierzem, ale pewnie masz nieszczelność co sugerują błędy, ale oczywiście nie są jednoznaczne, kody z kosmosu i brak opisu czy mieszanka jest zbyt bogata czy zbyt uboga:

CB Limit sterowania mieszanka paliwa, bank 2

CA Limit sterowania mieszanka paliwa, bank 1

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziękuje bardzo za informacje. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie błędów

53 Nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału korbowego

F4 Czujnik położenia wału korbowego - uszkodzone zęby koła

08 Przepływomierz masowy powietrza -sygnał nieprawidłowy

Brak oznak jak u innych użytkowników czyli nierówna praca silnika, gaśnięcia auta itp

lecz nie jeden znajomy po przejechaniu się narzekał że jak na 2L motor auto słabo idzie (od 4 tysięcy obrotów czuj niewielką różnicę) wspomnę jeszcze że spalanie LPG 18-20L

Czy te błędy mają duży wpływ na spalanie, moc auta oraz kulturę pracy silnika ?

Mam pana co handluje częściami BMW pod nosem więc tu wielki plus i jutro zabieram się za czujnik

Tak dla upewniania czujnik znajduje się po stronie kierowcy bliżej ścianki ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd przepływomierza może mieć związek z mocą i ewentualnie czujniki wałków rozrządu, czujnik wału to raczej osobna kwestia. Tak, jest w tych okolicach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam problem z bmw e46 328i benzyna gaz. Wywala Check engine i błędy w INPIE 202, 203, 227,228. Silnik ogólnie chodzi równo i wydaje mi się, że mam moc odpowiednią. Podmieniałem sondy, przepływkę i dalej jest tak samo. Miałem nieszczelny jeden wąż ale został wymieniony. Wcześniej przed wymianą tego węża do zestawu błędów o których piszę pojawiało się wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej te błędy, jest opis, który naprowadzi na przyczynę, ponieważ może być ich kilka, z reguły nieszczelność dolotu, ale pokaż całe błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie podpiąłem pod inpe moje e46 328Ci i pokazuje mi jeden błąd który powraca po skasowaniu.

123 activate grid-controlled cooling

Czy jest to równoznaczne z wymianą termostatu?

 

Auto podpiąłem tak naprawdę z innego powodu, wracając z pracy zauważyłem że wariuje mi na postoju co jakiś czas prędkościomierz i ekonomizer. Stoję na światłach a tu ekonomizer skacze do około 12l a prędkościomierz faluje do 30km/h. Do tego mocno słychać specyficzny dźwięk jak by "odbijającej sprężyny". Skojarzył mi się on z dźwiękiem gdy hamujemy i uruchomi się ABS, wtedy odpija nam pedał i jest bardzo podobny dźwięk.

 

Biorę pod uwagę sterownik abs lewego tylnego koła bo chyba on odpowiada za odczyt prędkości? Nie zostawił on jednak żadnego błędu. Kiedyś już raz zapalił mi się ABS+ASC+ręczy ale na następny dzień kontrolki zgasły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak za prędkościomierz odpowiada lewy tylny czujnik abs, sprawdź podczas jazdy prędkości poszczególnych kół.

Błąd, który masz dotyczy grzałki termostatu, czyli cały do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Gdzie, w jaki sposób sprawdzić podczas jazdy te prędkości kół?

Domyślam się że mam jechać z podpiętą INPA, tylko gdzie dokładnie znajdę te dane?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wejdź w dsc a później w zakładkę status.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.