Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pewnego czasu nie włącza mi się klimatyzacja i grzanie tylnej szyby.

Inpa pokazuje błędy

b3PeQjZw8wDVT8_8d2HesLYT_JDoR72Euox7cg9B6_4?size=1600x1200&size_mode=3

 

Dodam, że wentylator działa tylko do połowy swojego zakresu. Czy te błędy oznaczają uszkodzonego "jeża"?

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witam

Moje bmw to e46 silnik m43tu mam ciagle problem z kontrolką airbag po zamontowaniu emulatora maty spokój na 1 miesiąc i znów kontrolka airbag:/

Odczyt z inpy to:

8 zuendkreis 4 -> seitenairbag links

Error frequency: 6

Grenzwertueberschreitung

 

I teraz pytanie co to jest konkretnie i jak to naprawic po kasacji błedu kilka dni czasem tygodni spokoju a potem znów sie zapala:/

Opublikowano
Witam, mam taki mały problem ze swoją e46. Wcześniej zanim padł mi czujnik ABS z tyłu nie świecił mi się CHECK na zapłonie. Po wymianie czujnika i wykasowaniu błędów być może tez przez reset DME (wykorzystałem z tej stronki instrukcje) wyskakuje mi CHECK i się świeci na zapłonie. Co z tym zrobić, jak to naprawić? Być może tez od tej pory moje 2.5 przestało jechać. Powymienialem wszystko min. Pompe, filtr paliwa i filtr powietrza.
Opublikowano
Mam taki problem - otóż po przejechaniu 400 km zaświeciła mi się kontrolka akumulatora, świeci non stop - przy wyższych obrotach gaśnie po czym przy niższych znowu się świeci. Póki co auto stoi kilka dni na parkingu - odpala, napięcie jest na akumulatorze lekko ponad 11 - pytanie czy to alternator jest do wymiany /regeneracji ?
Opublikowano

Mam problem ze swoim samochodem - do tej pory nic się nie działo, a dzisiaj wsiadam, odpalam, silnik zaczął nierówno pracować, zapaliła się kontrolka silnika, później migała i nadal świeci ciągłym światłem.

 

Podpiąłem u znajomego samochód pod komputer i wykazało następujące błędy:

2781 - Czujnik walka rozrządu zaworów wlotowych

272A - Multiplikatywna adaptacja mieszanki, bank 1; osiągnięto limit regulacyjny 1

274E - Identyfikacja wypadania zapłonu, błąd ogólnej liczby przypadków

2744 - Wypadanie zapłonu - cylinder 4

272B - Multiplikatywna adaptacja mieszanki, bank 2; osiągnięto limit regulacyjny 1

2743 - Wypadanie zapłonu - cylinder 3

2755 - Cewka zapłonowa 4

2850 - VANOS; czujnik sterowania

2852 - VANOS; czujnik referencyjny

2722 - Przedni czujnik lambda, bank 2; sygnał

 

Myślę, że już ktoś pewnie spotkał się z takim lub podobnym problemem i tutaj pytanie od czego mam zacząć? Sprawdzać coś dalej czy wymieniać tak jak leci? Te błędy nie są jakoś ze sobą połączone - czyli, że mam uszkodzoną jedną rzecz, która wpłynęła na pozostałe i dlatego aż taką ilość błędów wyświetlił komputer?

 

Czego dokładnie będę potrzebował do naprawy:

1) czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych;

2) cewka 3 i 4;

3) vanos - czujnik sterowania

4) vanos - czujnik referencyjny

5) 4x sonda lambda

Proszę o podpowiedź czy wszystkiego szukać nowego czy któreś pozycje kupić używane ze względu na cenę? Jeśli ktoś może proszę o numery poszczególnych części lub rysunki odnośniki do zdjęć.

 

Z góry dziękuję za wszystkie uwagi i podpowiedzi.

Opublikowano
Zacznij od najprostszej czynności czyli na podmianę oryginalny czujnik wałka, dalej vanos ? Przy okazji to sprawdź czy nie bierze Ci lewego powietrza bo nieszczęścia lubią chodzić parami.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam

Moje bmw to e46 silnik m43tu mam ciagle problem z kontrolką airbag po zamontowaniu emulatora maty spokój na 1 miesiąc i znów kontrolka airbag:/

Odczyt z inpy to:

8 zuendkreis 4 -> seitenairbag links

Error frequency: 6

Grenzwertueberschreitung

To jedyny błąd ale ciągle powraca raz rzadziej raz częściej niestety nie mogę doszukać się ani w google ani na forum czego konkretnie dotyczy ten błąd.

Opublikowano

Ktory wymienic czujnik ABS?http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160509/ba5ad01d0f4edc92809421678f6b6fc7.jpg

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano
Witam mam pytanie dotyczonce silownika kolektora ssacego w 318ci n42b20. Jak go sprawdzic po odbieciu wtyczki zero reakcji i bledów (blad który czasami wystepuje to 27B8 Plausibility diff . pressure sensor)Z gory dziekuje
Opublikowano
Witam

Moje bmw to e46 silnik m43tu mam ciagle problem z kontrolką airbag po zamontowaniu emulatora maty spokój na 1 miesiąc i znów kontrolka airbag:/

Odczyt z inpy to:

8 zuendkreis 4 -> seitenairbag links

Error frequency: 6

Grenzwertueberschreitung

To jedyny błąd ale ciągle powraca raz rzadziej raz częściej niestety nie mogę doszukać się ani w google ani na forum czego konkretnie dotyczy ten błąd.

 

Rozbierałem drzwi wszystko wygląda ok. Nikt nie spotkał sie z tym błędem?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Mam problem z BMW. Silnik to 2.5 l, 192 KM. Na komputerze pojawiają się błędy:

1. Regulacja wałka rozrządu wydech - błędna wartość adaptacji.

2. Czujnik położenia wałka rozrządu - wałek rozrządu wlotu - sygnał niezrozumiały.

Podam przykład - rano odpalam go bez problemu niezależnie od temperatury na zewnątrz, po nagrzaniu silnika ciężko go ponownie odpalić. Gdy już odpali, ma bardzo mało mocy, obroty falują, trzeba go gazować bo gaśnie bardzo często, po szybszym dodaniu gazu na luzie go muli. Przez to też pali za dużo. Na zimnym silniku te objawy nie występują. Nie wiem czy to ma związek, ale na zimnym kilka sekund po odpaleniu całym samochodem lekko trzęsie na luzie na wolnych obrotach. Na ciepłym nie wiem czy trzęsie, nie zwróciłem na to uwagi.

 

Czy wina leży po stronie któregoś z czujników, czy coś innego nawaliło? Miał ktoś podobne problemy? Proszę o pomoc. :)

Opublikowano
Wychodzi na to ze obydwa czujniki będą do wymiany. Możesz spróbować kupić jeden i wstawić może pomoże. Jeśli nie to dokupić drugi skasować błędy i będzie hulalo. Przyszykuj się na spory wydętek bo te czujniki najlepiej tylko w oryginale kupić a jak wiadomo tani nie będzie.
Opublikowano

Witam.

Moje auto to E46, 320d z 2002 roku. Ostatnio zaswiecila mi sie kontrolka airbag , po sprawdzeniu w INPA wyskakuje mi taki blad :

http://wstaw.org/m/2016/05/28/DSC_0012.JPG

Czyli wina pirotechnicznego napinacza pasow u kierowcy. I wlasnie tu jest problem, poniewaz z napinacza od strony kierowcy wychodza 2 labelki z czego jeden nie jest podlaczony a z napinacza od strony pasazera jeden. Szukalem pod siedzeniem miejsca dla tej spinki ale nigdzie nie ma. Czy moze byc tak ze ten napinacz jest wstawiony tak tylko i jest od innego auta czy jest miejsce na ta wtyczke jednak i powinienem ja wpiac?Oto zdjecia tego kabelka, wtyczki zoltej pod siedzeniem w ktora jest wpiety jeden z kabli i samej spinki kabla dla ktorego nie moge znalesc miejsca pod siedzeniem.

 

http://wstaw.org/m/2016/05/28/DSC_0004.JPG

 

http://wstaw.org/m/2016/05/28/DSC_0009.JPG

 

http://wstaw.org/m/2016/05/28/DSC_0011.JPG

 

Dziekuje i pozdrawiam.

Opublikowano
U mnie ostatnio wyświetlił się ten sam błąd co u Ciebie. Z tego co wyczytałem w necie to problem tyczył się taśmy w kierownicy. Zdemontowałem wiec taśmę kierownicy, sprawdziłem wszystkie przewody, po czym wszystko skręciłem i skasowałem błąd. Jak na razie wszystko jest ok.
Opublikowano
Wszystko pieknie tylko ze blad wskazuje ze problemem jest napinacz pasow. Czy ktos wie co to za przewod jest niepodlaczony? Mechanikiem nie jestem ale na bank jest gdzies jego miejsce.
Opublikowano
Skoro wcześniej Ci się kontrolka nie świeciła to znaczy że było wszystko ok. Wpisz sobie twój błąd w Google o zobaczysz że nie tyczy się on tylko napinacza. Problem może być z dwu nabojowa poduszka w kierownicy (czyli z taśmą).
Opublikowano
Kupilem to auto jakies pol roku temu od handlarza i kontrolka sie nie swiecila. Zapalila sie po jakichs 2 miesiacach. Myslalem ze to wina maty pasazera wiec wymienilem emulator. Kontrolke zgasilem za pomoca wlasnie programu INPA.pozniej znowu mi sie zapalila po jakims miesiacu i znow ja zgasilem. Przedwczoraj to samo, lecz dopiero teraz znalazlem ten wolny przewod. Wiec mysle ze sie skas wypial poprostu, albo caly ten napinacz wstawiony zostal z innego auta " na sztuke". Bo na moj rozum jesli nie mialby swojego miejsca to raczej nikt by go nie montowal.
Opublikowano
No wlasnie w napinaczu przy fotelu pasazera jest tylko jedna wtyczka i kabel, za to przy fotelu kierowcy sa dwie.Jeden identyczny z tym przy fotelu pasazera a drugi to wlasnie ten na zdjeciu , niepodlaczony do niczego. Stad moje pytanie . Pod siedzeniem znalazlem tylko jedna zolta wtyczke, jest na zdjeciu i nie moglem znalesc miejsca zeby podpiac ta druga.
Opublikowano

Witaj. Proszę o pomoc po przeskakiwanie INPA pokazał się taki błąd

xc.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160601/eb36ee075fa5a9d52b8c14dadd73ed63.jpg

Początkowo myślałem że to od maty pasażera więc kupiłem i zamontowałem emulator. Ale niestety błędu nie da się skasować

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak wkońcu z tym KKL VAG i BMW? grzebalem po forum to 3 wersje znalazłem

1. Trzeba zlutować pin 7 i 8 i w środku dać jakis rezystor i cos jeszcze

2. wystarczy tylko zlutować 7 i 8

3. z wejsciem OBD2 działa bez zadnego kombinowania

 

Mam e46 318d 2001r grudzień LIFT

Opublikowano
I żadna z nich nie jest poprawna.

viewtopic.php?f=97&t=65259&start=1380 tu masz dokładnie co trzeba zrobić - wyszukiwarka nie gryzie.

Widzialem to ale myslalem ze obejdzie się bez tego lutowania bo myślalem ze to bardziej skomplikowane ale przyjrzałem się i w sumie to jest proste tylko o ile na tranzystorze jest numer jaki powinien być to na rezystorach nic nie ma, a troche elektroniki w domu mam więc mogl bym rozbebeszyć coś i pewnie bym znalazł.

czy to nie ma znaczenia jakie przylutuje?

ps. po takim zabiegu kabel nie będzie jakiś upośledzony i zrobie nim np. Adaptacje przepływki, jakieś kodowania, błędy itp?

Opublikowano

Widzialem to ale myslalem ze obejdzie się bez tego lutowania bo myślalem ze to bardziej skomplikowane ale przyjrzałem się i w sumie to jest proste tylko o ile na tranzystorze jest numer jaki powinien być to na rezystorach nic nie ma, a troche elektroniki w domu mam więc mogl bym rozbebeszyć coś i pewnie bym znalazł.

czy to nie ma znaczenia jakie przylutuje?

 

Ma znaczenie, jest coś takiego jak rezystancja - w podstawówce było na fizyce :wink:

 

Kup sobie gotowy kabel do BMW, zapłacisz 30zł więcej niż za VAG KKL i będziesz miał już działający kabel, nie będziesz musiał cudować, bo z całym szacunkiem ale nie wróżę Ci sukcesów z elektroniką :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.