Skocz do zawartości

[e60] [530d]Po kilku minutach jazdy brak mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie Panie i Panów!

Mam na imię Damian i jestem posiadaczem BMW e60 530d 218km z automatyczną skrzynią z końca 2004 roku.

Mam z nim niestety problem. Po kilku/kilkunastu minutach jazdy po uruchomieniu (przez te kilkanaście minut samochód sprawuje się znakomicie) dochodzi do dziwnej sytuacji. Mianowicie po każdym dodaniu gazu przez ok 4-5 sekund nie dzieje się prawie nic a potem auto dopiero wyrywa do przodu (mam wrażenie że dopiero jak załączy się turbosprężarka). W normalnym przypadku auto przyspiesza płynnie, a kiedy to się dzieje to dodanie gazu wręcz nieco "dusi" auto i potem dopiero "tąpnięcie". Mam też wrażenie, że po tych kilkunastu minutach, kiedy następuje usterka silnik pracuje nie tak płynnie jak normalnie "troszkę bardziej "traktorowato").

Czy ktoś z Wasz szanowni forumowicze miał może taki przypadek? Czym może to być spowodowane?

Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.

pozdrawiam bardzo serdecznie!

Damian

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przyczyn moźe być bardzo wiele bez diagnostyki kopem cięszko coś powiedzieć dolot powietrza szczelność podciśnienie zawór EGR moźe przepływomierz ,kondycja wtrysków

Damian moźe jest jakiś forumowicz z Twoich okolic z komputerem? chyba źe jesteś w Monachium to zapraszam

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Witam również posiadam E60 z 2004r 530D 218 kM.Moje auto zachowuje się bardzo podobnie.Po przejechaniu ok 4km zaczyna z okolic wydechu dochodzić dziwny dźwięk i lekkie wibrcje.W tym momęcie po wciśnięciu pedału gazu na chwilę spada moc a za moment auto przyspiesza normalnie. Po przejecaniu niewielkiego dystansu objawy ustępują ale auto troszkę głośniej pracuje.
Opublikowano

Witam ponownie.

Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.

Mój problem został już rozwiązany.

Oto dokładnie po kolei co się działo:

Na początek skierowałem się do serwisu który lubuje się w bmw. Po podłączeniu pod komputer okazało się że jest totalnie zapchany DPF. Serwwisant uruchomił funkcję wypalania. Niestety nie przyniosło to żadnych rezultatów... Dodam, że auto zbliża się do przebiegu 200tys, a ponoć żywotność tego typu filtrów to właśnie okolice mojego przebiegu.

I teraz, choć wiem, że może się to nie spodobać, podjąłem decycję o wycięciu dpf. Po wycięciu mam wrażenie, że to nie moje auto! Przyspieszenie już "od dołu", znakomita elastyczność, niemal brak turbodziury, nie mówiąc już o objawach z mojego poprzedniego postu! Naprawdę, nie sądziłem, że to auto może być aż tak żwawe! Teraz jazda to naprawdę WRESZCIE czysta przyjemność :)

Wiem, że wycięcie filtru to sprawa co najmniej dyskusyjna.. Wielu, może powiedzieć, że wręcz nielegalna.. Jednak biorąc pod uwagę jak auto się męczyło na zapchanym filtrze, czuję, że to była dobra decyzja.. Być może, w przyszłości kupie nowy dpf i go założę, jednak na ten czas byłby to dla mnie zbyt wysoki wydatek.

Jeśli ktoś z Was ma jakieś pytania to chętnie odpowiem!

Pozdrawiam

Damian

Opublikowano

Witam serdecznie jeśli coś źle - przepraszam jestem nowy..

 

E61 530 D bez mocy - błędy prawdopodobnie dpf

Auto długo stało nie znam zbytnio jej historii

Proszę o pomoc jak Waszym fachowym okiem to wygląda i czy tego typu paramterty mogą odpowiadać za całkowity spadek mocy?

Błędy : 480A, 4587, 4d00

Po uruchomieniu kilka km i tryb awaryjny.

Po skasowaniu błędów zaraz powraca w tryb awaryjny..

 

Odczytane inpą:

temp 54,14 - auto nie jeździło długo nie miało gdzie złapać temperatury...

Motordrehzahl " 2785,82 1/min -( zdjęcie wykonane w tym momencie.....)

Ascenmasse im Partikelfilter 68,93 g

Einspritzmenge 61,44 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 976,75

Rubmasse im Partikelfilter 38,96g

Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 451 m 3/h

Differenzdruck uber Partikelfilter 974,76 mbar

Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1979,07

Umgebungsdruck 984,61 mbar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.