Skocz do zawartości

e91 n43 problemy z sonda


pablobmw

Rekomendowane odpowiedzi

witam, w silniku były wymieniane dwa wtryski, uszczelka pod pokrywa zaworów, termostat i następnie myty silnik. wszystkie błędy zostały skasowane, jednak po ok 600 kilometrach następna niespodzianka, zapalił się check.. ponadto zapaliła się dwea razy w ostatnim czasie kontrolka od oleju - jednak po zgaszeniu i odpaleniu auta gaśnie. Stan oleju i check na liczniku pokazuje, że jest ok.

 

Kontrolka check jednak świeci cały czas. Komputer pokazuje następujące błedy:

- 2C87 układ wydechowy sygnał czujnika temperatury gazów spalinowych

- 2AF4 czujnik tlenków azotu, elektrycznego

- 2AF2 czujnik tlenkow azotu, liniowy współczynnik nadmiaru powietrza lambda

- 2AF6 czujnik tlenków azotu, lambda binarny

- 2C7F sonda lambda za katalizatorem 2 listwy sterowania

- 30C1 element sterujacy cisnieniem oleju, statycznego

- 2AF9 czujnik tlenków azotu NOx, sygnał: wybrzeże-mode

- 2C6C sonda lambda za katalizatorem 2 sprawdzenie układu

- 2C2C sonda lambda przed katalizatorem 2 sprawdzenie układu

 

Jestem za granicą i chciałbym to naprawić, muszę sciągnąc części z polski i czy ktoś mogłby mi doradzić co kwalifikuje się do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam uwalony nox blad 30E9 i poza tym nic wiecej nie ma. Zadnych bledow jezdze jakis rok auto smiga normalnie! Wiec nie sadze ze te wszystkie bledy powoduje sonda nox!!! Raczej jestem tego pewien!!
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który z tych błędów może powodować, że świeci się kontrolka check engine?

z tych błędów które sa sczytane z komputera to wynika, że wszystkie sondy i czujniki są zepsute, musiałbym wszystko wymienić... jak dojść do tego gdzie jest przyczna tych błędów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który z tych błędów może powodować, że świeci się kontrolka check engine?

z tych błędów które sa sczytane z komputera to wynika, że wszystkie sondy i czujniki są zepsute, musiałbym wszystko wymienić... jak dojść do tego gdzie jest przyczna tych błędów??

Nie nie nie, nic bardziej mylnego ;) Błąd jakiejś części wcale nie musi oznaczać, że dana część jest popsuta. Często są to błędy referencyjne, które pomagają w znalezieniu usterki - np błędy lambdy mogą wskazywać na nieszczelność w dolocie.

 

Sondę NOX masz na pewno do wymiany - błędy które masz (związane z sondą NOX i lambdami) są typowe dla tej usterki. I sama usterka też jest typowa dla silnika N43.

 

Jeśli chodzi o błąd 2C87 - przyznam się szczerze, że pierwszy raz się z nim spotykam na forum. Dostęp do wtyczki jest dobry, może warto się jej przyjrzeć, ew sprawdzić na kompie czy temperatura spalin jest odczytywana. Nie wydaje mi się, że ten błąd wywali check engine.

 

30C1 - ten błąd na pewno wyświetli check engine na czerwono, ale tylko w przypadku za niskiego ciśnienia (jeśli będzie za wysokie to check się nie zapali, ale bardzo prawdopodobne, że auto wydmuchnie olej przez uszczelkę podstawy filtra lub inną). Ostatnio było kilka pytań o to na forum, osobiście też przez to przechodziłem. Najprawdopodobniej umiera zawór regulacji ciśnienia oleju.

 

BTW, nie wiem jakim narzędziem odczytywane były błędy, ale INPA w detalach błędów wyświetla informację czy błąd powoduje check engine czy nie (MIL status).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30C1 w czasie jazdy zapalala się na czerwono kontrolka oleju na wyświetlaczu na zegarach, ale kontrolka check nie zapalała się od tego. po ponownym odpaleniu auta kontrolka oleju znikała. zawor regulacji cisnienia oleju - chodzi Ci o czujnik ciśnienia oleju?

 

Jaka jest pewność, że to na pewno NOx a nie któraś z sond??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zwór regulacji ciśnienia oleju to zawór, czujnik to co innego. Zobacz tutaj, element nr 12 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WA71-EUR-04-2007-E92-BMW-320i&diagId=11_3173

 

Pewność, że to sonda NOX - bardzo duża. Przeważnie między 100-150kkm padają. U niektórych wzrastało spalanie, ale to nie jest zasada.

search.php?keywords=2AF4+2AF2+2AF6+

Osobiście nie widziałem nikogo na forum co by w N43 wymieniał sondy lambda.

W zasadzie to można by to sprawdzić - skasuj błędy, odpal auto, wymuś kompem spalanie jednorodne (wtedy sonda NOX nie jest używana) i zobacz czy jakieś błędy wrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie - skasuj bledy, i monitoruj ktore bledy powroca najpierw, faktycznie wyglada m.in. na NOxa ale to nie on robi diabla na desce, najprawdopodobniej zawor regulacji cisnienia oleju, wiec z NOxem bym poczekal, najpierw zlikwiduj diabla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasowałem błędy

w potwierdzonych i zachowanych błędach tym razem były:

P114C - zależny od producenta

P2273 - Stały/Zablokowany sygnal z sondy lambda dla bogatej mieszanki (rzad 2 czujnik 2)

 

kody bieżące w poprzednim u obecnym cyklu:

P114C

P114B

P2273

 

Po skasowaniu tych błędów i po przejechaniu 11km nie zapaliła się kontrolka check ale jest jeden już błąd bieżący

P122F

 

za każdym razem inne błędy wyskakują po skasowaniu.

Silnik jak się rano odpali i jest zimny w czasie jazdy widać przez tylną szybę, że kopci trochę - jak się rozgrzeje to przestaje.

Na zimnym drążęk zmiany biegów mocno drga. Obroty delikatnie falują.

 

Były wymieniane u mechanika dwa wtryski, termostat, uszczelka pokrywy zaworów i świece i jakoś poprawy w pracy silnika nie widać za bardzo. przebieg 128 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lubie p-code;ów

 

wszystkie dotycza czujnika NOx i katalizatora NOx, żadne z tych błędów nie powinny powodować diabła na blacie

możesz mieć większe spalanie, wg mnie do wymiany czujnik NOx...troche on kosztuje - oryginal 1400 PLN, czy warto go wymienic ? nie wiem, czy zepsul Ci sie samochod - nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Twoj katalizator NOx mial urodziny....znaczy zestarzal sie. Zostalo to odnotowane zapewne po wypaleniu siarki, bo jak sie katalizator napelnia siarka to nie moga sie magazynowac NOxy i pewnie po takim wypaleniu okazalo sie ze pojemnosc magazynowania NOx ulegla znacznemu zmniejszeniu.

Mysle ze skasowac blad i jezdzic i sprawdzic czy powrocil, nie ma zwiazku z czujnikiem NOx,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
I jak poradziłeś sobie z tym błędem? Ja mam dokładnie taki sam objaw. Wywala cały czas 30e9, ale jako błąd stały, nawet zaraz po jego skasowaniu. Czy motor zimny czy ciepły. Sporadycznie do towarzystwa dochodzi kilka podobnych błędów, jednak występują one w postaci "zamrożonych ramek" błędy nieobecne. Skanuje bunie urządzeniem foxwell nt 510, wgrana opcja bmw/mini. Monitoruje wszystkie parametry na bieżąco: Korekty wtryskiwaczy, gdzie jeden jest nowy, wszystkie walą na 0,001 - 0,005. Czy zimny czy ciepły. Zapylenie katalizatora na chwilę obecną 41mg. Jednak ostatnie wypalenie wymusiłem za pomocą skanera. Zobaczymy czy teraz wypali sam, oczywiście w odpowiednich warunkach. Mimo tylko 4 cylindrów, silniki te bardzo szybko osiągają temperaturę gazów spalinowych na poziomie 450-550 czy 600. Również monitoruje to skanerem. Dziwne jest to, że parametrach bieżących silnika jest opcja "status czujnika tlenków azotu" Szybko osiąga info, wszystkie czujniki ok. Rozumiem to jako czujnik NO-x jest sprawny. Jednak skąd bierze się ten nieszczęsny 30e9 i występuję jako błąd obecny/ stały??? Rozrząd nie był ruszany, na postoju łańcuch momentami luzny, po uruchomieniu silnika, tak zwana lalka. Auto cały czas słabe, sporadycznie coś mu się odwidzi i jedzie lepiej. Ale do normy mu brakuje dużo ... :( e 91 lci, 320i, 170 ps. 142 tys nalotu, lata na niemieckim paliwie od nowości do dnia dzisiejszego. Lałem 102 na aral, robiłem diagnozy w serwisach autoryzowanych. Niestety nikt nie wiem czemu serducho jest słabe i nie chce jechać tak jak mu producent nakazał i wali cały czas 30e9.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Panowie miałem taki sam problem błąd 30E9, 2B07,2B06.przebieg na liczniku 375000km tylko silnik N53 ale to to samo założyłem używaną sondę NOX zrobiłem około 2000 km i już błędu nie było.Teraz miałem problem sondę musiałem oddać i kupić nową to jakieś 1500 zł , w dodatku katalizator tlenków azotu też stary prawie 400 000km , więc kupiłem NOXEM 129 troche droższy od sądy NOX bo 1800 zł , jak do tej pory ustrojstwo spisuje się świetnie żadnych błędow silnik pracuje perfekcyjnie od wymiany NOXEM 129 zrobiłem około 7000km jestem dumny. Zaznaczę tylko że nie robie nikomu reklamy ŻEBY NIE BYŁO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.