Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam bmw e90 z silnikiem n43 170 km przejechane 82 tys i siadaja wtryski wymienilem juz agr i sonde nox problemy z cisnieniem oleju mechanik mi powiedział ze ten silnik zostal zaprojektowany na 100 tys km ciekawi mnie ile macie zrobione na tym silniku ile moze wytrzymac ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można znaleźć na zagranicznych forach wiele przykładów padających N43 już od przebiegów rzędu 20 tysięcy km... BMW aktualizowało softy i wymieniało wtryskiwacze.
3A0jS9b.png
Opublikowano (edytowane)
dzwonilem do serwisu bmw jedynie co mi powiedzieli to ze niema wezwania na jakas akcje a czy byly wczesniej jakies to nie wiem. jestes pewien ze była akcja serwisowa na te wtryski a jat tak to jakie roczniki ? Edytowane przez tomek1801
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bylo akcji na wtryski. Jedyna jaka dotyczyla tego silnika to cewki zaplonowe. Sprawdzajcie rozrzady bo padaly slizgi i silnik kaput. Ogolnie nie za udany silnik. Ja swoja e90 z tym silnikiem jak sprzedawalem to miala 69 tys, wszystko niby ok ale ja robilem praktycznie tylko trasy..
Krzysztof
Opublikowano (edytowane)
to co ja mam za padlo skoro wy już macie takie przebiegi bez wiekszych problemow az trudno uwierzyc czytajac fora ze ten silnik moze zrobic 230 tys i to bez awarii :!: Edytowane przez tomek1801
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dobrze by było gdybyście podawali roczniki samochodów.

Wg mnie najgorszy był 2009 rok. Moje auto 118i jest z 2009 roku. Pierwszy silnik wytrzymał 71tys. i uległ zatarciu po awarii ślizgów rozrządu. Po wymianie na używany też z 2009 teraz ma ok. 65 tys i niedawno wymieniony kpl. wtryskiwaczy - po wymianie pracuje znacznie równiej i ciszej, oraz jest wyraźnie żwawszy i mniej pali. W 2015 uaktualniono soft na najnowszy. Co jakiś czas pojawia się błąd NOX 30EA, a od kilku tys. co jakiś czas pojawia się 30C1(nie osiąga wymaganego ciśnienia oleju) - przy czym wymiana na nowy zaworu regulacyjnego ciśnienia oleju nic nie dała (nadal ciśnienie jest niższe o ok 1 - 1,5 tys. hPa od wymaganego - na wolnych obrotach jest ok 1,5 tys. hPa) i brak mi pomysłów. Słyszałem taka opinię, że w rurce zasilającej pompę olejową w olej może osadzać się pył z utleniających się plastyków (np elementów rozrządu) i ograniczać dopływ oleju do pompy. U mnie test układu smarowania wykonany INPA wykazał ok 6-7tys. hPa w całym zakresie obrotów, ale nie znalazłem informacji na czym polega pomiar w tym trybie. Na forum jest kilka wpisów o problemach z ciśnieniem oleju.

PS. oczywiście cewki (2 razy) i świece kilka razy - przy czym cewki z akcji serwisowej DELPHI są bardziej niezawodne i dużo tańsze.

Jak się jeździ więcej w trasy to nie ma problemu NOX.

Edytowane przez multilab
Opublikowano
Obecnie 98,000tys rocznik 12.2007 Wymienione 4x wstryskiwacze, cewki, świece i czujniki od walka i wału, jest, o niebo lepiej lecz wciąż jest coś na rzeczy. ; /
Opublikowano
witam mam bmw e90 z silnikiem n43 170 km przejechane 82 tys i siadaja wtryski wymienilem juz agr i sonde nox problemy z cisnieniem oleju mechanik mi powiedział ze ten silnik zostal zaprojektowany na 100 tys km ciekawi mnie ile macie zrobione na tym silniku ile moze wytrzymac ?

Mechanik miał zapewne na myśli silnik N45 a to całkiem inna bajka. :(

Opublikowano

rocznik 2008 175000 i czujnik nox do wymiany, poza tym nic większego się nie dzieje, swoja droga to widzę ze ten czujnik bardzo często jest wymieniany, mała żywotność czy awaryjność? ciekawe

#tomek1801 wydaje mi się ze te silniki o których wspomniał mechanik maja oznaczenie 'si' i z tego co się orientuje (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę) były projektowane do "podrasowywania" i nawet zauważyłem ze auta z tym silnikiem są o kilka k tańsze niż te same modele z innymi jednostkami.

Opublikowano

2007 112 tys. km

 

cewki - akcja serwisowa

wtryski - bujalo buda jak byl zimny

lancuch, slizgi, napinacz (profilaktycznie)

sprzeglo, dwumasa (wymienilem profilaktycznie po zakupie, jak juz skrzynia byla zrzucana)

nox - poprzedni robil zwarcie

no i olej, wymienialem wiele razy w nim olej :lol:

Opublikowano
2007 112 tys. km

 

cewki - akcja serwisowa

wtryski - bujalo buda jak byl zimny

lancuch, slizgi, napinacz (profilaktycznie)

sprzeglo, dwumasa (wymienilem profilaktycznie po zakupie, jak juz skrzynia byla zrzucana)

nox - poprzedni robil zwarcie

no i olej, wymienialem wiele razy w nim olej :lol:

Dwumasa???? Chyba docisk...

Opublikowano

n43 ma dwumasa, zapewne ze wzgledu na specyfike silnika, bezposredniego wtrysku i zblizenie auta do silnika diesel'a

 

tak, jest w tym aucie dwumasa.

Opublikowano
wymienilem lejacy wtrysk na uzywke troche mniej buja musialy by isc wszystkie wtryski do sprawdzenia lub odrazu wymiana calego kompletu ale to teraz okolo 4 tysie :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

120.000, E91, 320i 170km, 2007r. . Cewki wymienione w 2011 roku. Świece teraz. Moc jest, spalanie ok. Troch drży gałka zmiany biegow. Przy 1000 obrotow leciusienko drga buda ale tylko wtedy.

Raz na minutę na jałowym leciusieńkie jednorazowe drgania-pewnie wtryski. Próbuje Liquid Molly lub Bmw dodatek. Auto serwisowanie w BMW. Ogólnie je bardzo lubię.

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.