Skocz do zawartości

[E46] 318d 2004 pęknięty wał korbowy..


kamilg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Po szczęśliwym użytkowaniu mojej trójki przez 9 lat, spotkała mnie niezbyt miła niespodzianka, a mianowicie pęknięty wał korbowy :D .

Poczułem duże drgania na sprzęgle i dziwny stukot silnika przy przyśpieszaniu, po przejechaniu około 10km auto zatrzęsło i zgasło,

diagnoza pękniety wał korbowy.

I teraz zastanawiam się co zrobić, czy szukać gołego silnika czy bawić się w wymiane wału korbowego, panewek i korbowodów..?

Najważniejsze pytanie jakie mam do Was to czy wał korbowy w 318d jest taki sam jak w 320d?

Ponieważ wszędzie gdzie do tej pory szukałem części to bez problemu można dostać wał lub goły silnik do 320d , a te z 318d praktycznie nie występują.

Mój silnik to: M47DU1, nr Vin: KV90439.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tutaj masz mój temat , tyle że w 2.0d

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=200129

Już znowu zaczynają się pytania o dwumas , olej i czy miał dzwona .

Trzeba pogodzić się z faktem ,że pękanie wałów w M47 to wada fabryczna spowodowana złym materiałem użytym do produkcji tej części i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co ile km wymieniasz olej? Na jakim jeździsz? Koło pasowe i dwumasa oryginalne?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze wymieniam co 15 tys km, jeżdze na Mobilu 5w30. Koło pasowe i dwumas oryginalne...

 

 

Wkładając nowy słupek czy też cały silnik , dwumasa obowiązkowo do sprawdzenia one na ogół przy tym przebiegu już kończą żywot oczywiście jest to kwestia dość indywidualna , ale radzę przemyśleć czy warto ją wkładać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kup cały silnik lepiej się opłaca niż sam wał korbowy, jak wymiana wału to tylko na nowy , a taki to kosztuje tyle co cały silnik,

dodatkowo nie wiadomo co się dodatkowo uszkodziło w silniku, remont tego silnika nie opłacalny ...

318d po 2004 to już CR M47N ,a nie na pompie Vp44 M47 , trudno uznać to za wadę fabryczną, podobne jak w starszej wersji M47 zawsze znajdzie się

jakiś procent co uszkadza się wał lub obraca panewka na wale korbowym , ale jak dotychczasowe wyniki wykazały wcale tak dużo tych wałów się nie uszkadza i wątpię że znajdziesz przyczynę .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EU71-EUR-08-2004-E46-BMW-318d&diagId=11_3513

sam wał korbowy kosztuje 750 EURO plus marża serwisu pewnie 10-20% dodatkowo panewki uszczelniacze , uszczelki olej itp

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8e02ab95b4ed.jpg

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się wydaje ze lepiej wymienić cały silnik niż sam wał, tylko pytanie w jakim stanie ten "nowy" silnik będzie...

a koszty są spore, silnik, robocizna, dwumas + sprzęgło, koło pasowe, może wyjść z 8 tys zł na spokojnie.. a auto sprawne warte może z 14-15 tys zł...

ale jest jedno ale sentyment do tego auta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.