Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kilka miesięcy temu po czyszczeniu geometrii turbosprężarki mechanik mi powiedział, że za około pół roku do roku trzeba będzie wymienić turbo. Jutro oddaję auto, żeby ponownie to sprawdził, auto po przejechaniu 8 tys. kilometrów pokazuje minimum oleju. Niby nie jest jakieś wielkie ssanie ale jednak ;) Teraz pytanie - regenerować turbo czy nie ? Ponoć Bunie niezbyt znoszą regenerowane ale średnio mi się widzi zakup nowego, tym bardziej, że w tym roku może dojść u mnie do wymiany na 330d (choć to póki co tylko jakieś plany).. Jeżeli już wymiana na inne to koniecznie oryginał ? Czy jest sens przerabiania/zakupu hybrydy ? Czy może z większego silnika turbo ? Proszę coś polecić, jutro oddaję auto do mechanika i muszę szybko zadziałać z tym turbo.

Pozdrawiam ! :)

Opublikowano

nie podałeś czy masz m47 czy n47 silnik, jak masz turbo garrett to niestety firma nie sprzedaje już zestawów oryginalnych do turbiny, istnieją inne firmy lepsze gorsze i beznadziejne, po regeneracji może być mniej mocy, może też paść jak wiele razy się zdarzyło na forum w dość krótkim czasie... żeby mieć całkowity spokój trzeba kupić nową a to znowu koszt sporo większy od naprawy

 

ps. warto dać do regeneracji w firmie która montuje sama taką turbinę bo potem poroblem z gwarancją znacznie się zminiejsza jak w przypadku montażu na własną rękę wtedy zawsze wychodzi na to że mechanik źle założył itd...

Opublikowano

Nie wiem dokładnie jak wygląda czyszczenie, na pewno ją rozbierał (pisze o tym bo widziałem artykuły gdzie czyszczono bez rozbierania ale to pozostawie bez komentarza). Nie było to robione w zakładzie specjalizującym się tego typu naprawami, robił mi to mój mechanik aczkolwiek nie wiem co to ma do tematu. Jeżeli mówił, że turbo będzie wymagało wymiany to jestem mu w stanie w 100% w to uwierzyć - zaufana osoba.

Silnik to M47, 163km seria więc pewnie turbo mitsu.

Panowie tu bardziej pytanie w kierunku innej turbosprężarki. Czy pasuje od 330d ? Jeżeli miałbym już tą wywalić i wstawiać inną to wolałbym coś wydajniejszego. Zdaję sobie sprawę oczywiście, że wtedy konieczna zmiana softu ale do tego i tak się przymierzam bo obecny to tragedia, komuś z momentem nie wyszło - ale to już inna bajka.

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :)

Opublikowano
Nie raz mówiłem nie raz powiem. BMW 525d 177km Garrett 2056v najprostsze turbo do wpasowania, pytaj o co chcesz na wszystko Ci odpowiem. Ewentualnie popatrz na moje tematy gdzie jest opisane co i jak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, ja jeszcze nie jestem na etapie wymiany turbo ale dobrze wiedzieć. :)
3A0jS9b.png
Opublikowano
Ale jeżeli już będziesz to broń cie panie boże przed regeneracją mitsu, same problemy będziesz mieć. Jedyn działa lepiej innym gorzej, mi po regeneracji działa lepiej ale i tak wejdzie garrett jakoś w maju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super, może zrób temat z opisem bo na pewno niejeden byłby zainteresowany. :)
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jak już ogarnę temat to na pewno wszystko opiszę. W tym momencie mechanik sprawdza w jakim stanie obecnie jest turbo ale co by nie było szukam już gt2056 :)
Opublikowano
Ale jeżeli już będziesz to broń cie panie boże przed regeneracją mitsu, same problemy będziesz mieć. Jedyn działa lepiej innym gorzej, mi po regeneracji działa lepiej ale i tak wejdzie garrett jakoś w maju.

 

Ja regenerowałem mitsubishi od swojej byłej m47. Już ze trzy lata będzie od regeneracji - zero problemów zarówno u mnie jak i u mojego kumpla, który jest w tej chwili właścicielem mojej byłej e90. Mój mechanik oddawał ją, na 90% wydaję mi się, że do Brolera do Mercedesa.

 

Ale, gdybym miał stanąć ponownie przed wyborem regeneracja lub wymiana to wymieniłbym na garrett 2056v:D

Opublikowano
Jak już ogarnę temat to na pewno wszystko opiszę. W tym momencie mechanik sprawdza w jakim stanie obecnie jest turbo ale co by nie było szukam już gt2056 :)

 

Jak bedziesz wkladal gareta opisz jaka jest jeszcze modyfikacja oprocz powiekszenia kanalow w kolektorze. Podobno przeszkadza jeszcze jakis przewod z klimy ?? A rura do ic pasuje ori z mitsu w takim przypadku ? Bo tam pod innym katem jest te wyjscie w garecie.

Opublikowano
Ja sam tego robić nie będę ale mechanik na lewo mi wszystko opowie. Na razie szukam używki jakiejś, nowe mitsu mogę mieć za 2300 natomiast garret 2800.
Opublikowano

Popytaj mechaników. Mój ma dobry upust w hurtowniach , może mi też trochę mniej powiedział jak normalnie bo wszystko co trzeba robię u niego. Garreta najpierw mówił mi 3000 potem ze może za 2800 stąd przypuszczam że mitsu też trochę lepiej wyliczył. Na razie zostaje przy szukaniu używki. Nie widzi mi się wydawać 2800 na turbo plus rozwiercenie kolektora i przeróbka przejściówki z turbo do katalizatora.. dobrze ponad 3 tys się uzbiera a w trójce maks się chciałem zamknąć już z korektą programu itp.

Jeżeli macie jakieś namiary na kogoś kto sprzedaje gt2056 to poproszę ! ;)

Opublikowano
Czasami mozna na Allegro trafić garretta nowego za 2k ale to bardzo rzadko
Opublikowano
Robiłem rekonesans po pomorskich hurtowniach i żadna nie chciała zejść poniżej 3000zł brutto oczywiście - ori mitsubishi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja z ciekawości wysłałem zapytanie na alibaba.com, minimalna liczba sztuk w zamówieniu - 5.

 

Gt2056v do BMW tam są po 300$/sztuka. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano
Nie wiem skąd u niego cena. Wiem, że korzysta z oferty dwóch firm z czego jedną jest inter cars - myślę, że wałków tam nie sprzedają :p
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Inter Cars oryginał Mitsubishi z ulicy ok. 3700, po zniżkach 3300 zł czyli średnia rynkowa za to turbo.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.