Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, jakie funkcje uaktywnia przycisk SPORT w E63? Czytałem gdzieś, że silnik wyżej się kręci, agresywniej zmieniają się biegi (nie wiem jak z SMG), jest jeszcze coś?
Opublikowano
po wcisnieciu przycisku sport skrzynia zmienia biegi szybciej,szybsza reakcja przepustnicy,silnik wyzej sie kreci,zmniejsza sie tez sila wspomagania przez co ciezej chodzi kierownica przy active stering :norty:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
A czy z zawieszeniem coś się zmienia? I przy okazji zawieszenia pytanie-na rondzie przy skręcie na wyświetlaczu na żółto pokazała się kontrolka tak jakby przechyłu samochodu, co to znaczy?
Opublikowano
to kontrolka z dynamic drive sprawdz na poczatek stan plynu w zbiorniczku :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
Chodzi o poziom płynu do wspomagania kierownicy?
Opublikowano
dokladnie tak tym plynem jest zasilany DD :)

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
A czy z zawieszeniem coś się zmienia? I przy okazji zawieszenia pytanie-na rondzie przy skręcie na wyświetlaczu na żółto pokazała się kontrolka tak jakby przechyłu samochodu, co to znaczy?

 

A nie cieknie ci ze stabilizatora Dynamic Drive albo z bloku zaworowego DD? Pewnie standartowo cieknie. Dolej na początek płynu Pentosin w odpowiednią dziurę bo masz niski poziom płynu hydraulicznego.

 

Przycisk sport nie robi czarów. Silnik nie kręci się wyżej tylko trzyma wyższe obroty przy zmianach biegów. Biegi zmieniają się wczesniej i redukują później. Proscizna. Na zawieszenie nie ma wpływu chyba że masz pecha i posiadasz zaawansowane i utwardzane EDC czy inny diabeł to może wtedy tak.

Opublikowano
Nie zauważyłem żadnych wycieków, poziom płynu hydraulicznego od wspomagania sprawdzałem i jest OK. Co do zawieszenia to na tylnym drążku stabilizatora zauważyłem jakieś "ustrojstwo" do którego dochodzą wężyki hydrauliczne, z tąd pytanie o utwardzanie zawieszenia itp.. W przypadku jeśli mam jakieś EDC to czemu mam pecha?? :8)
Opublikowano
na tylnym drążku stabilizatora zauważyłem jakieś "ustrojstwo" do którego dochodzą wężyki hydrauliczne, z tąd pytanie o utwardzanie zawieszenia itp.. W przypadku jeśli mam jakieś EDC to czemu mam pecha?? :8)

 

Kolega krótko jeździ tym pojazdem i jeszcze wiele nauki przed nim skoro nie wie że zarówno przedni jak i tylny stabilizator w większości tych aut /bo jest to opcja/ są hydraulicznie usztywniane. To się nazywa właśnie Dynamic Drive. To taki dość prosty i tani wynalazek, który generuje jednak spore problemy, gdyż wiele hydraulicznych elementów jest narażonych na awarię a dokładniej na nieszczelność. Tani to nie oznacza, że w serwisie mało kosztuje :D bo to BMW :duh:

Pompa hydrauliczna ta sama co od wspomagania dostarcza tam równolegle ciśnienie. Steruje tym jakiś moduł, który korzystając m.in z czujnika położenia kierownicy, bezwładności, przyspieszenia itd... usztywnia poprzez blok zaworów znajdujacy się za przednim prawym kołem w nadkolu odpowiednio prawą lub lewą stronę stabilizatorów.

Jest jeszcze trzecia wersja pompy do kolejnego systemu Active Steering /czy Drive?/ które sprawia że skręt kierownicy nie jest bezpośrednio związany ze skrętem kół. Na parkingu koła skręcają się bardzo szybko w stosunku do obrotu kierownicą a przy normalnej jeździe normalnie.

Niezależnie od tego można mieć amortyzatory EDC, których zasada też jest bardzo prosta, bo dochodzi do nich kabelek z napięciem, które po naciśnięciu magicznego guzika w aucie podaje zasilanie na elektromagnes i usztywnia amortyzator bo w jego w płynie /oleju opiłki metalu się wtedy mocno zagęszczają .

Cała filozofia.

 

Jeśli zatem masz niski poziom płyny hydraulicznego to znaczy, że raczej on wycieka bo na pewno nie paruje. Jeśli poziom tego CHF11 czyli Pentosin jest OK to moze być inny problem, na przykład czujnik skrętu kierownicy lub elektronika.

Opublikowano
W przypadku jeśli mam jakieś EDC to czemu mam pecha?? :8)

 

każdy dodatkowy system,który jest nienaprawialny tylko wymienialny na nowy, w starym aucie to potencjalne problemy. :D

Opublikowano
Dzięki za rozpisanie tematu, faktycznie nie długo mam to auto i ciągle go poznaje. Na tą chwile tyko raz zapalił mi się ten komunikat przy mocniejszym skręcie (przechyle samochodu). Posprawdzam jeszcze raz płyny i zobaczymy, żadnych plam jak na razie pod samochodem nie widać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.