Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jako, że nie jestem za bardzo zorientowany w temacie instalacji gazowych, postanowiłem zapytać kolegów forumowiczów o zdanie. Mianowicie ostatnio przeglądając zasoby internetu natrafiłem na wypowiedź pewnego gazownika, który twierdził że do tego silnika 4.8i jak też ogólnie do silników powyżej 3 litrów nie montuje się instalacji gazowych 5 generacji z wtryskiem gazu w formie ciekłej i bez parownika tylko instalacje 4 generacji z wtryskiem gazu w formie gazowej i z parownikiem. Trochę mnie ta informacja zmartwiła bo już oczami wyobraźni widziałem montaż instalacji 5 generacji bez parownika. Czy ten gazownik miał rację że się nie montuje do tego auta instalacji 5 generacji bez parownika czy tylko coś ściemniał? Pytanie numer dwa to jaki byście polecali zestaw, jakich firm jeśli chodzi o poszczególne elementy do skompletowania najlepszej waszym zdaniem instalacji gazowej do tego modelu? Będę wdzięczny za informacje.

Opublikowano
Zależy wszystko od silnika jakim systemem benzyny jest zasilany. Jeżeli to wtrysk pośredni, co stosowane jest w modelach E70 3.0si i 4.8 wystarczy instalacja 4 generacji gdyż nie ma tam potrzeby stosowania chłodzenia wtryskiwaczy. Jeżeli jest to już silnik z wtryskiem bezpośrednim, do tej pory nie było stworzonej do tego silnika typowej instalacji gazowej. Stosowano 4 generację w której dodatkowo wykorzystywano wtrysk benzyny do chłodzenia wtryskiwaczy. I tu kosz takiej jazdy był trochę mniej opłacalny, ze względu na wykorzystywanie benzyny w procesie zasilania gazem. Właśnie 5 generacja z racji wykorzystania gazu w stanie ciekłym, idealnie nadaje się do samochodów z wtryskiem bezpośrednim. Trochę jeszcze drogo, ale trzeba poczekać aż inni producenci instalacji gazowych wprowadzą to do swej oferty,więc pewnie wtedy stanieje. A to co mówi gazownik, to trochę ściemnia. Powiedział by wprost, że wszystko zależy od silnika jaki chcemy przerobić na zasilanie gazowe. Ja spotkałem już gazownika który nie kryje , że pewnych instalacji jeszcze nie zakładał np. CNG do diesla, ale widział i przyglądał się jak to zostało zamontowane. A ze względu na małe zainteresowanie i duży koszt, nie pcha się na siłę w mrożenie kasy w takie zestawy. Co do instalacji, to dobry warsztat powinien Ci coś polecić sprawdzonego, co już w takich samochodach zakładał.
Opublikowano
OK, wielkie dzięki za podpowiedź. Instalacja 5 generacji jest dla mnie o tyle interesująca, że tam nie ma parowników i co za tym idzie nie ma żadnej ingerencji w układ chłodzenia samochodu. 4 generacja podobno wymaga stosowania lubrykantów. Instalacja CNG jest o tyle mało ciekawa, że oprócz tego że droga to jest bardzo mała pojemność użytkowa butli gazowej. Ze względu na konieczność bardzo silnego sprężania CNG w butli 50-litrowej mieści się około 10 kg gazu a więc przy spalaniu rzędu 20 l/100 km zasięg samochodu wynosiłby na pełnej butli zaledwie około 50 km a więc masakra.
Opublikowano

Ja szukając też myślałem nad 5 generacją ale większość firm montujących LPG odradzało mi tą instalacje i generację do tej mocy i tego silnika.

Każdy zapewniał nie że jest to idealny silnik do 4 generacji i taką założyłem.

Np.ENERGY GAZ POLSKA :"Aplikacji Vialle do Pana samochodu pracującej bezawaryjnie Dystrybutor nie posiada, więc i ja nie założę."

 

Ja założyłem w Koszalinie w NEPTUN naprawdę fachowo, porozumieli się z innymi w Polsce z LPGForum jak i gdzie najlepiej "poupychać" i wszystko śmiga super.

Ja ma parownik KME x 2 zbiornik STAKO 73 l, wielozawór Tomasetto, wtryskiwacze LPGTECH DRAGON bez dysz i centralkę LPGTECH. Wszystko śmiga bajka. zrobiłem już przez 6 miesięcy około 15.000 km bez żadnych problemów.

 

Jak byś potrzebował jakiś informacji albo fotek to śmiało pisz.

Opublikowano
Ja szukając też myślałem nad 5 generacją ale większość firm montujących LPG odradzało mi tą instalacje i generację do tej mocy i tego silnika.

Każdy zapewniał nie że jest to idealny silnik do 4 generacji i taką założyłem.

Np.ENERGY GAZ POLSKA :"Aplikacji Vialle do Pana samochodu pracującej bezawaryjnie Dystrybutor nie posiada, więc i ja nie założę."

 

Ja założyłem w Koszalinie w NEPTUN naprawdę fachowo, porozumieli się z innymi w Polsce z LPGForum jak i gdzie najlepiej "poupychać" i wszystko śmiga super.

Ja ma parownik KME x 2 zbiornik STAKO 73 l, wielozawór Tomasetto, wtryskiwacze LPGTECH DRAGON bez dysz i centralkę LPGTECH. Wszystko śmiga bajka. zrobiłem już przez 6 miesięcy około 15.000 km bez żadnych problemów.

 

Jak byś potrzebował jakiś informacji albo fotek to śmiało pisz.

 

Dzięki za info. Ja też właśnie oglądałem filmiki Energy Gaz Polska i to właśnie ten gazownik stamtąd wypowiedział się na filmiku że nie montuje się 5 generacji do tego silnika i innych aut o dużej mocy i pojemności. Cieszę się że przejechałeś bezawaryjnie już 15.000 km ale z drugiej strony to dosyć krótki czas na większe wnioski ale zawsze to jakaś wskazówka. Jaki przebieg miało Twoje auto w chwili gazowania? Nie proponowali Tobie w Koszalinie montażu wtryskiwaczy Hana? Stosujesz jakiś lubryfikator? gdzie masz umieszczony wlew do tankowania gazu? czujesz dużą stratę mocy auta na gazie? czujesz jakieś szarpanie przy przełączaniu się benzyny na gaz? nie masz problemów z rozruchem auta? nie gaśnie Ci czasem samoczynnie auto na gazie? czy silnik pracuje stabilnie na gazie bez dławienia się, chwilowych zacięć lub falowania obrotów? nie wyświetla Ci się kontrolka Check Engine? musisz jeździć co jakiś czas do warsztatu na regulacje? Czytałem wypowiedź kogoś kto mówił że on musi średnio 15 razy w roku jeździć na regulacje a więc częściej niż raz w miesiącu. Na co musisz zwracać uwagę przy użytkowaniu auta na gaz, czego nie było wcześniej zanim założyłeś gaz? czy taką instalację jaką masz dobrali w całości samodzielnie panowie z NEPTUNA czy miałeś przy tym częściowo jakieś własne konkretne życzenia? Przepraszam za mnogość pytań ale mam wielki strach przed zakładaniem gazu i oglądając filmiki na You Tube czasem wpadam w panikę ile jest różnych możliwości że coś źle funkcjonuje i ile różnych problemów może wystąpić. Chciałbym auto na dłuższy czas użytkowania a nie tylko rok czy dwa więc zależałoby mi na dobrym funkcjonowaniu przez długi czas i wiele kilometrów np. 200.000 km. Poza tematem gazu jak się sprawuje Twoja skrzynia automatyczna w aucie? Słyszałem że przy przebiegach około 200.000 często wymagają regeneracji. Byłoby super gdybyś zapodał jakieś fotki bo jestem bardzo ciekaw jak to wygląda i jak zostało ładnie poupychane w przedziale silnikowym. Z góry dzięki raz jeszcze

Opublikowano
Ja mam prawie te same graty co kolega Loku w swojej e70, inna butla. Auto sprawuje się świetnie nie czuć żadnego spadku mocy. Wlew gazu jest tam gdzie wlew paliwa. Auto odpala normalnie na benzynie i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się na gaz (nie czuć tej zmiany). W instalacji gazowej bardzo ważne są części jak również i montaż. Musi to zrobić ktoś doświadczony.
Opublikowano
a Ty w jakim warsztacie montowałeś swoją instalację LPG? ile płacisz na rok ubezpieczenia OC i ewentualnie AC? miałeś jakieś poważne usterki albo awarie w aucie od chwili zakupu nawet nie związane z LPG tylko ogólnie które musiałeś naprawiać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciezko sie polapac w ilosci pytan jakie zadajesz... :) Prosze, zwolnij troche....Jesli chodzi o lpg to n62 silnik idealny do 4tej generacji. Nie istotne w sumie jaki producent, wazny gazownik. Silnik jest z valvetronic wiec ustawienie odpowiednie to podstawa. Ja mam u siebie centrlake stag, parowniki omvl hp max, wtryski hana. 4 lata, zero problemow. Wszystkie auta jakie posiadalem od 20 lat byly na lpg i nigdy nie stosowalem zadnych smarowan zaworow itp...
Opublikowano
Ciezko sie polapac w ilosci pytan jakie zadajesz... :) Prosze, zwolnij troche....Jesli chodzi o lpg to n62 silnik idealny do 4tej generacji. Nie istotne w sumie jaki producent, wazny gazownik. Silnik jest z valvetronic wiec ustawienie odpowiednie to podstawa. Ja mam u siebie centrlake stag, parowniki omvl hp max, wtryski hana. 4 lata, zero problemow. Wszystkie auta jakie posiadalem od 20 lat byly na lpg i nigdy nie stosowalem zadnych smarowan zaworow itp...

 

Wiem że dużo tych pytań, przepraszam. Po prostu bardzo mnie nurtuje ta kwestia bo w pewnym sensie ważą się losy zakupu auta. Jak już wspomniałem, chciałbym ładnych kilka lat pojeździć autem bez problemów a nie sprzedawać po roku nękany plagą usterek i błędów. 4 lata w Twoim przypadku na LPG bez problemów jak piszesz dodaje trochę otuchy. Rozumiem że bez problemów znaczy jak na benzynie pod względem pracy silnika? Dla niektórych np. falujące obroty na gazie czy szarpanie przy przełączaniu benzyny na gaz albo trudności w uruchomieniu zimnego auta nie zaliczają się do problemów tylko są to normalne symptomy nierozerwalnie związane z zasilaniem auta gazem.

Co to znaczy że N62 jest silnikiem idealnym do 4 generacji LPG? czy wyjątkowo dobrze znosi zasilanie LPG w porównaniu do innych silników? czy LPG mu wyjątkowo mało szkodzi? czy może montaż instalacji LPG 4 generacji jest w tym silniku idealnie łatwa?

Co do marek poszczególnych komponentów instalacji może nie jest aż taka bardzo ważna sprawa ale na przykład różnice w trwałości czy w trzymaniu zadanych parametrów mogą być. Na przykładzie wtryskiwaczy to Keihin wytrzymują podobno 200.000 km a dla porównania Valtek dużo mniej, około 50.000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Dla niektórych np. falujące obroty na gazie czy szarpanie przy przełączaniu benzyny na gaz albo trudności w uruchomieniu zimnego auta nie zaliczają się do problemów tylko są to normalne symptomy nierozerwalnie związane z zasilaniem auta gazem.

 

 

.... ale sie naczytales :duh:

 

kolego , od 11 lat mam samochod z instalacja LPG ( Prins VSI ) i moge tylko napisac tyle :

 

Moj samochod zachowuje sie podczas jazdy tak samo na benzynie jak i na gazie :D

 

Nie mam falujacych obrotow , nie szarpie jak przelancza na LPG , nie mam problemow z uruchomieniem autka na zimnym silniku ,

na cieplym startuje na LPG .... samochod zachowuje sie tak samo na benzynie i na gazie ... :cool2:

 

Jezeli masz np. falujące obroty na gazie czy szarpanie przy przełączaniu benzyny na gaz albo trudności w uruchomieniu zimnego auta to jedz do fachowca ktory sie zna .....

 

Takie bajki opowiadaja "mechanicy" ktorzy nie maja pojecia o LPG :mad2:

 

zobacz tutaj : ciekawostka - Ferrari op LPG ( Ferrari na LPG ) - Prins VSI

 

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciezko sie polapac w ilosci pytan jakie zadajesz... :) Prosze, zwolnij troche....Jesli chodzi o lpg to n62 silnik idealny do 4tej generacji. Nie istotne w sumie jaki producent, wazny gazownik. Silnik jest z valvetronic wiec ustawienie odpowiednie to podstawa. Ja mam u siebie centrlake stag, parowniki omvl hp max, wtryski hana. 4 lata, zero problemow. Wszystkie auta jakie posiadalem od 20 lat byly na lpg i nigdy nie stosowalem zadnych smarowan zaworow itp...

 

Wiem że dużo tych pytań, przepraszam. Po prostu bardzo mnie nurtuje ta kwestia bo w pewnym sensie ważą się losy zakupu auta. Jak już wspomniałem, chciałbym ładnych kilka lat pojeździć autem bez problemów a nie sprzedawać po roku nękany plagą usterek i błędów. 4 lata w Twoim przypadku na LPG bez problemów jak piszesz dodaje trochę otuchy. Rozumiem że bez problemów znaczy jak na benzynie pod względem pracy silnika? Dla niektórych np. falujące obroty na gazie czy szarpanie przy przełączaniu benzyny na gaz albo trudności w uruchomieniu zimnego auta nie zaliczają się do problemów tylko są to normalne symptomy nierozerwalnie związane z zasilaniem auta gazem.

Co to znaczy że N62 jest silnikiem idealnym do 4 generacji LPG? czy wyjątkowo dobrze znosi zasilanie LPG w porównaniu do innych silników? czy LPG mu wyjątkowo mało szkodzi? czy może montaż instalacji LPG 4 generacji jest w tym silniku idealnie łatwa?

Co do marek poszczególnych komponentów instalacji może nie jest aż taka bardzo ważna sprawa ale na przykład różnice w trwałości czy w trzymaniu zadanych parametrów mogą być. Na przykładzie wtryskiwaczy to Keihin wytrzymują podobno 200.000 km a dla porównania Valtek dużo mniej, około 50.000 km.

 

Tak jak na benzynie. Zero problemow. N62 jest silnikiem trwalym, jeszcze starej generacji, dlatego nadaje sie do lpg, latwy nie jest bo jest valvetronic. Valtek-nie, Keihin najlepszy ale strasznie drogi. Hana badz polska Barracuda jest wystarczajaca. Dobra instalacja jest rowniez polski Lpg tech. W ustawieniach ma nawet opcje ze auto jest na valvetronic.

Opublikowano
Wielkie dzięki za info. Na pewno się przyda. A co sądzisz o sterowniku Agis? Podobno ma jakiś mocny procesor i potrafi sterować wtryskiem dla każdego cylindra w czasie rzeczywistym a nie w oparciu o poprzedni cykl wtryskowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam pojecia o tym sterowniku. Taka opcje mial stag jakies 6 lat temu w ofercie. Niestety nie spisuje sie to zbyt dobrze. Podobno...
Opublikowano
No to może rzeczywiście najlepszy byłby ten LPGTech skoro ma odrębną opcję valvetronic. Czy LPGTech też posiada opcję wstępnego podgrzewania wtryskiwaczy? z innej beczki czy testowałeś już auto przy dużych prędkościach zbliżonych do maksymalnej pod kątem tego czy pod dużym obciążeniem nie przełącza na benzynę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie programy obecnie posiadaja funkcje podgrzewania wtryskiwaczy ale w rzeczywistosci nigdy sie jej nie uruchamia, nie jest potrzebna. 4.8i nagrzewa sie bardzo szybko. Funkcja/opcja valvetronic jest potrzebna, ulatwia prace gazownikowi. W tym silniku nie ma podcisnienia, w dolocie na wolnych obrotach, wiec ustwienie jest troszke inne. Dla pozniejszego dzialania systemu/silnika funkcja ta jest juz nie istotna. Tak, testowalem auto pod pelnym obciazeniem i na jedno trzeba zwracac uwage, nie istotne co gazownik bedzie mowil, musza byc dwa parowniki. Nie odcina do samego konca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

z innej beczki czy testowałeś już auto przy dużych prędkościach zbliżonych do maksymalnej pod kątem tego czy pod dużym obciążeniem nie przełącza na benzynę?

 

... predkosc 230 km/h BMW X5 E70 LPG :

 

BMW X5 4.8 mit Autogas, V-MAX 230 km/h mit Autogas, http://www.autogarant.de

 

 

 

Mercedes ML 63 /// AMG 510 PS mit Autogas Prins VSI

 

 

.... nie widze zeby mial problem na gazie / LPG :D

 

P.S.

 

.... jezeli parowniki i reduktory sa odpowiednio dobrane to nie widze problemu :cool2:

 

 

Tutaj masz jeszcze jeden przyklad : Audi S8 auf der A7 LPG Autogas 310kmh

 

https://www.youtube.com/watch?v=skmBMMMd94w

 

Na koncu jest komentarz:

... kto szybciej przejedzie 37,6 km w czasie 507 sek. => srednia predkosc 267 km/h

 

Kto na tym odcinku szybciej pojedzie morze cos napisac ....

... Kto na gazie pojedzie szybciej moze ze mna wypic .

Pozdrawiam Andrzej
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam E70 4.8i założona jest instalacja STAG wtryski HANNA reduktor mam do 450KM i śmiga aż miło :) podstawa to dobrze zamontowana instalacja bo nie wiadomo jakie byś miał części to jak gazownik ci spier.... to i tak nie będzie latać.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A co Panowie sądzicie o zestawie Prins z dwoma parownikami? Lepszy byłby taki komplet czy poszczególne komponenty dobierane osobno od różnych producentów? Jeśli chodzi o Prinsa to myślę chyba o modelu VSI.
Opublikowano
I podobno korzysta z parametrów wtryskiwaczy benzynowych nie wymagając tworzenia własnych map w oparciu o dane z różnych czujników. Tylko zastanawiam się czy Prins VSI dobrze będzie współpracował z systemem valvetronic.
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A coz to za auto? Ferrari? 10 letnia prawie beemka. Ty jaki masz silnik w swojej?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak ktoś umie liczyć to zakłada gaz. Dla mnie jak można zagazować auto to sie gazuje. Bez sensu wydawać kasę na PB
brokat_
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dzień dobry

 

Chciałbym trochę napisać o firmie energy gaz http://www.egp.pl/ oraz o firmie która tworzy dlaniej kampanie marketingowe agentbuzz http://agentbuzz.pl/ http://www.krs-online.com.pl/agent-buzz-sp-z-o-o-krs-8952105.html https://www.goldenline.pl/michal-korniluk2/

 

Państwo współpracują ze sobą i tworzą kampanie marketingowe w internecie. Ta firma jest także odpowiedzialna za tworzenie filmów na youtube. Dla wyżej wymienionej firmy, to taka symbioza.

 

Ich marketing wygląda w następujący sposób:

 

Na początku tworzone są dwa konta (o ile nie posiadają już jakiegoś na forum), żeby uwiarygodnić soje jestestwo wypisują różne komentarze. Po prostu nabijają sobie licznik by były bardziej wiarygodne. Potem zaczyna się zakładanie tematu coś w stylu " gaz do *** " albo "czy opłaca się montować gaz ". Najczęściej brak tam jakich kolwiek merytorycznych treści. By przedstawić za jak i przeciw zakładania gazu. Napisz coś złego o energy gaz, co gorsza napisz coś dobrego o nikodemie. To masz przesrane.

 

Idąc dalej, konta piszą ze sobą przez miesiąc. Bo po miesiącu muszą mieć już założony gaz, bo za to im płacą. Więc jak coś wygląda dziwnie podejrzanie. Szybko sobie ktoś zakłada gaz. To warto poprosić by podał jakieś konkretne informację o sobie. A może się spotkać na zlocie i samochodzik pokazać. A od razu wymiękają.

 

Robią to przez kilka lat. Ale bardzo trudno im to udowodnić. Bo używają firm które sprzedają IP (dają dostęp do ip w innym mieście albo mają kilkanaście w jednym mieście) dlatego wykrycie takiego człowieka jest trudne. Jak administrator umożliwiał by pokazanie ip przy nicku. To można by na kilku forach zauważyć, że są one identyczne.

 

Idąc dalej, często takie osoby piszą zagazowałem albo zamontowałem sobie gaz. Potem wrzucają fotki takiej instalacji. Kiedyś było to łatwiej sprawdzić bo były na chama brane ze strony. Potem się wycwanili i po kryjomu robili zdjęcia zagazowanych klientów. I dawali firmie marketingowej te zdjęcia by mogli swobodnie publikować je w internecie.

 

https://zapodaj.net/caa97982ad73d.jpg.htmlhttps://zapodaj.net/89f08502ab011.jpg.html

https://zapodaj.net/443640f42da61.jpg.htmlhttps://zapodaj.net/a7b614a431e8e.jpg.html

 

Niestety wszystko co dobre o Energy Gaz. To w większości ściema. Prawda jest na forum lpg.

 

http://lpg-forum.pl/czy-polecicie-energy-gaz-polska-w-warszawie-t10729.html

 

Nie dajcie się nabijać w bambuko.

Dam wam kilka przykładów marketingu energy gaz. Nawet nie uwierzycie, że to wszytko jest sponsorowane.

 

https://www.forumsamochodowe.pl/audi-a8-4-2-335km-2005-r-vt80227.htm

https://www.forumsamochodowe.pl/chevrolet-pacifica-i-gaz-vt4718.htm

https://www.forumsamochodowe.pl/cruze-lpg-vt92687-15.htm

https://www.forumsamochodowe.pl/instalacja-lpg-do-samochodu-marki-nissan-vt86659.htm

https://www.forumsamochodowe.pl/instalacja-gazowa-hyundai-ix35-1-6-135-km-vt94379-15.htm

 

To forum to zawojowali na maksa. Ale jak administratorzy i moderatorzy się nie dziwią, to co tu poradzić.

 

Hasło dnia.

 

Nie daj się wydymać naciągaczom. I myśl głową, a nie to co piszą w internetach. To nie to. Oni tylko czekają by nabić kogoś w butelkę. A potem to zainkasować.

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.