Skocz do zawartości

E83, 3.0d, 218 KM huk z silnika podczas jazdy, nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

proszę o diagnozę możliwych przyczyn:

 

podczas jazdy autostradą przy ok. 130 km/h (podczas przyspieszania) coś huknęło pod maską, silnik zgasł i po zatrzymaniu nie można go już było odpalić (za pierwszym razem rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, ale po paru minutach kręcił normalnie, ale bez skutku).

 

Olej jest, ale świeci się kontrolka ciśnienia oleju.

 

Zna ktoś takie objawy? Moje pierwsze podejrzenie to było zatarcie silnika, ale wtedy pewnie rozrusznik by nie mógł zakręcić.

 

Nie było dymu, olej nie cieknie spod auta, ale może to tylko przez to, że jest płyta pod silnikiem i wszystko leci na nią a nie na ulicę...

 

Jestem załamany, bo przed oczami mam wymianę silnika :cry2:

Opublikowano

Ja w 320d mialem takie cos jak mi wal pekl na autostradzie ale te 320d byly wadliwe i waly czesto pekaly nie wiem jak w tym 3.0.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano

taaaaaa...nie wystepuje.....ciekawe w takim razie jak ten silnik działa....tłoki w powietrzu pewnie skaczą ot tak sobie ............każdy silnik tłokowy posiada korbowody i wał korbowy ( nie posiada go tylko silnik wirujący Wankla - no może nie w takim sensie jak tradycyjny wał korbowy z wykorbieniami)

przyczyn może byc wiele, wał korbowy, rozwalone wałki rozrzadu , dziura w tłoku, rozwalony rozrząd, ukrecona pompa CR

Opublikowano
taaaaaa...nie wystepuje.....ciekawe w takim razie jak ten silnik działa....tłoki w powietrzu pewnie skaczą ot tak sobie ............każdy silnik tłokowy posiada korbowody i wał korbowy ( nie posiada go tylko silnik wirujący Wankla - no może nie w takim sensie jak tradycyjny wał korbowy z wykorbieniami)

przyczyn może byc wiele, wał korbowy, rozwalone wałki rozrzadu , dziura w tłoku, rozwalony rozrząd, ukrecona pompa CR

 

Czyli raczej bez rozbierania silnika nie ma możliwości sprawdzenia przyczyny? W najgorszym wypadku wymiana silnika i jakieś 7-8 tyś. A w najlepszym????

Opublikowano
taaaaaa...nie wystepuje.....ciekawe w takim razie jak ten silnik działa....tłoki w powietrzu pewnie skaczą ot tak sobie ............każdy silnik tłokowy posiada korbowody i wał korbowy ( nie posiada go tylko silnik wirujący Wankla - no może nie w takim sensie jak tradycyjny wał korbowy z wykorbieniami)

przyczyn może byc wiele, wał korbowy, rozwalone wałki rozrzadu , dziura w tłoku, rozwalony rozrząd, ukrecona pompa CR

 

Czyli raczej bez rozbierania silnika nie ma możliwości sprawdzenia przyczyny? W najgorszym wypadku wymiana silnika i jakieś 7-8 tyś. A w najlepszym????

 

to były najgorsze scenariusze , po prostu trzeba zrzucic pokrywe zaworów i patrzec co się dzieje przy kręceniu rozrusznikiem a pózniej dalej szukać ,

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Rozwalony rozrząd. 10 zaworów, i 8 dźwigienek poszło. Koszty jak na razie to głowica ok 2000 (na nowych częściach), reszta części (kompletny rozrząd, uszczelki, zębatki, uszczelki itp) ok. 1800, robocizna ok 2000. Do tego robię od razu turbinę, bo miała luz i oczywiście olej. Wszystko powinno zamknąć się w 8000 zł.

Ostatnio usłyszałem w hurtowni części, że często przyczyną jest olej kiepskiej jakości. Lałem castrola takiego jaki był zalecany. Teraz przesiądę się chyba na liqui moly. Może to uchroni mnie przed następnymi przygodami z tym autem (wcześniej skrzynię robiłem, sterownik świec, ciągle coś stuka przy jeździe po śliskiej nawierzchni - chyba most). Albo mam pecha, albo ten samochód jest awaryjny ponad miarę. Zastanawiam się nad przesiadką na Volvo XC60, bo F25 mimo, że mi się podoba to silnik ma jeszcze gorszy (N57 rozrząd z tyłu) a Audi Q5 mi się najzwyczajniej w świecie nie podoba :/

Opublikowano
sam olej to może nie jest kiepskej jakości lecz długi okres miedzy przeglądami, wymiana co 15 tys jest chyba najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem a nie co 30 tys km...
Opublikowano
Olej wymieniałem dokładnie co pół interwału, ale nie wiem jak poprzedni właściciele. Mogli jeździć tak jak komp pokazuje co 30.000. Z tym, że pierwszym właścicielem był pan Smorawiński to powinien wiedzieć jak często wymienia się olej. Drugi mógł faktycznie robić tak jak fabryka kazała.
Opublikowano

Blind.one, przy jakim przebiegu to się stało?

 

Czy ktoś wie, czy w tych silnikach (3.0d moc 218KM) zalecana jest wymiana rozrządu przy określonym przebiegu lub wieku?

Opublikowano
wiem od znajomego mechanika ze lubi strzelić w 4x4 to praktycznie się nie zdarza
Opublikowano

Rozrząd pęka w silnikach o oznaczeniu m57n2 (blok aluminiowy) najczęściej zdarza się to przy 220-230tys. Silniki z roczników 2007-2008 są najbardziej narażone.

 

Problem nie występuje w M57 i M57n.

Opublikowano
Rozrząd pęka w silnikach o oznaczeniu m57n2 (blok aluminiowy) najczęściej zdarza się to przy 220-230tys. Silniki z roczników 2007-2008 są najbardziej narażone.

 

Problem nie występuje w M57 i M57n.

 

 

A tak zalowałem ze mam M57N ze skrzynią GM zamiast M57N2 ze skrzynią ZF.

Z dwojga złego taniej wyjdzie naprawić skrzynię GM niż silnik M57N2.

 

Szkoda ze BMW nie kompletowało silników 204KM ze skrzynią ZF....

Opublikowano
...jeden pan powiedział drugiemu panu że cos tam sie zrywa, pęka a nawet takiego motoru nie widzial na swoim warsztacie .....albo wyczytał w Auto - Swiecie....podzielcie takie opowieści przez przysłowiowe dziesięć.....
Opublikowano
...jeden pan powiedział drugiemu panu że cos tam sie zrywa, pęka a nawet takiego motoru nie widzial na swoim warsztacie .....albo wyczytał w Auto - Swiecie....podzielcie takie opowieści przez przysłowiowe dziesięć.....

 

 

raczej info. mam z dobrego źródła, auta naprawiam u znajomych co pracowali kilka lat w ASO. Gdy zaprowadziłem swoje M57n2 do nich z pękniętym rozrządem, pierwsze słowa były " co 220 tys.km . przebiegu? "

 

Zresztą wystarczy zaobserwować allegro, często widzę X5 i E60 z podobnym problemem :)

Opublikowano
Blind.one, przy jakim przebiegu to się stało?

 

Czy ktoś wie, czy w tych silnikach (3.0d moc 218KM) zalecana jest wymiana rozrządu przy określonym przebiegu lub wieku?

 

Przy 250.000 km się zerwał. Części do wymiany to ok 1200 zł. Robocizna pewnie z 300-500. Ja bym dla świętego spokoju co 100.000 wymienił. Ale Polak mądry po szkodzie...

Opublikowano
Rozrzady sie zrywają ale podobno tylko w wersjach SD. Pisze podobno bo to tez info od mechanika który robi tylko BMW. Tak wiec co zakład/znajomy to inna teoria:)
Opublikowano

W niemieckim BMW powiedzieli mi po cichu, że przyczyną są zbyt długie interwały wymiany oleju, który tracąc swoje pierwotne właściwości niszczy łańcuch i/lub zębatki i jakość oleju. A w hurtowni dowiedziałem się, że najczęściej podrabianym olejem jest castrol (zachwalany przez BMW). Znające pazerność naszych mechaników chętnie kupują tańszy olej a sprzedają jak zwykły. Sumując: trochę pecha, zbyt długie przerwy w wymianach, kiepski olej = rozwalenie rozrządu.

 

Od któregoś roku (nie wiem dokładnie którego) są nowe łańcuchy ale numer części się nie zmienił więc to nie jest potwierdzone...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.