Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

mam mały problem z moim bmw 118d z 2005 r.,

po ostrych manewrach na parkingu zaczyna coś piszczeć pod maską (coś jakby pasek)

gdy wyjadę na prostą drogę i dodam ostrzej gazu - piszczenie ustaje i jest wszystko ok.

Dzieje się tak tylko podczas parkowania

jak ostro skręcam kolami na parkingu to po jakiejś minucie ten dźwięk powraca.

pół roku temu wymieniałem koło pasowe, 2 paski, pompę wody, koło sprężarki klimatyzacji oraz koło alternatora :)

Olej we spomaganiu jest (taki brązowy) :)

mam przebieg około 230 tyś,

 

Moze któryś Forumowicz miał podobny problem?

Edytowane przez nescafe2
Opublikowano

Wyczytałem, ze może to być wina starego oleju (mój ma kolor brązowy)

Poradzie jaki olej kupić :)

Na zbiorniku mam napis ATF.

Podobno wchodzi 1l.

Jedni polecają ATF Dextron II a inni ATF Dextron III

 

z góry dziękuję :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciezko doradzic jak sie nie slyszy

najczesciej sie zuzywa pasek

wez WD40 z rurka odpal silnik i jak bedzie piszczal psiknij na pasek potem na rolki

co przestanie piszczec to jest do wymiany

najpredzej bedzie luzny pasek / ten co napedza pompe wspomagania /

olej jest brazowy lub czerwony / takie robia producenci / wymienia sie go po przejechaniu kilometrow

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :)

 

Psiakałem plakiem po paskach i wychodzi, że może to być pasek który napędza koło pasowe,

ciężko stwierdzić bo musiałem wlać dużą ilość żeby przestało piszczeć i poleciało trochę po rolkach :)

 

Jeżeli chodzi o olej do wspomagania to na zbiorniku mam napis ATF,

dzwoniłem do ASO, kazali zalać ATF Dextron III (w aso 70 zł za litr).

Ale mogę chyba zakupić MOBIL ATF 320 DEXTRON III ? ma tą samą specyfikację no i bardziej kuszącą cenę :)

Opublikowano

Z tym olejem do wspomagania to nie taka prosta sprawa.

Zadzwoniłem do kilku ASO, żeby mieć porównanie jaki olej ma być wlany.

Jedni mówią, że ATF Dextron III a drudzy, że ATF Dextron II :) to ja już sam nie wiem.

Czytałem, że dobierając zły ATF można sobie rozszczelnić układ.

 

Na stronie internetowej producentów oleju: Castrol zaleca Dex II a Motul Dex III.

 

Jak żyć :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

siemano,

 

wymieniłem olej do wspomagania i pasek,

myślałem, ze jest wszystko ok

ale piski powróciły :(

Słychać je tylko czasami gdy temperatura na zewnątrz spada do około 2 stopni,

po ostrych manewrach na parkingu zaczyna coś piszczeć pod maską (coś jakby pasek)

gdy wyjadę na prostą drogę i dodam ostrzej gazu - piszczenie ustaje i jest wszystko ok.

 

Wydawało mi się, że usłyszałem też ten dźwięk gdy na 5 biegu zamulałem pod górkę :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam blad pobierania

11 lutego jest zalozony temat pt n47 piszczy - sa tam dwa linki sprubuj je odsluchac i powiedz mi czy pasuja do twoich dzwiekow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam mozliwosci przylozyc reki do poszczegolnych elementow i dac Ci 100% odpowiedzi co jest walniete ale po odsluchaniu dzwieku na 99,5% kwiczy Ci alternator a dokladnie jego lozyska

przyluz reke do alternatora na pracujacym silniku tylko zachowaj ostroznosc...

Jesli podczas piskniecia wyczujesz zmiane rezonansu jego obudowy to masz sprawce zaklucania ciszy

 

Rolki mozesz wykluczyc uzywajac wd40 z rurka /dzieki rurce zaaplikujesz tam gdzie trzeba- nie plak w aerozolu /

Masz dwie rolki podporowe i jedna na napinaczu

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź, sprawdziłem alternator nie wchodzi w rezonans.

Około pól roku temu oddałem alternator do regeneracji, zostały wymienione szczotki, łożyska i sprzęgiełko.

Nie wymienili tylko regulatora.

Może to koło pasowe bo przy rozruchu silnika mam czasami 2sekundowy pisk, troche to dziwne bo koło pasowe wymieniałem na wakacjach na corteco.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zatem jak bedzie piskal to zgas silnik ,psiknij troszke wd 40 /przez rurke/ na rolke tak zeby nie zamoczyc paska i odpal

Jak nie ucichnie to nastepna i nastepna

jak nie ucichnie to sciagnij pasek i odpal

bedzie cisza to alternator

Ten dzwiek jest od lozyska

tylko w lozyskach rolek i alternatora masz tyle smaru co napakuja w fabryce

pompy wodnej bym sie nie czepial bo tez wymieniales

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.