Skocz do zawartości

M54B30 - popychacze hydrauliczne? Silnik stuka [ROZWIĄZANY]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

 

prawdopodobnie padł mi popychacz hydrauliczny.

Tutaj rodzi się pytanie: nowe zamienniki czy używane oryginalne kupić?

 

Ceną nowych oryginalnych już mnie straszyli, więc pytam tutaj, bo prawdopodobnie w ten weekend po potwierdzeniu usterki trzeba będzie natychmiast coś zdecydować.

 

Pozdro

Edytowane przez Adrian A-One
Opublikowano

dobrej klasy zamiennik typu INA, FEBI, Ruville wydaje mi się lepszym wyborem niż oryginalna używka.

Dostaniesz to w granicach 50zł.

Sztuka oryginału nowego to minimum 120zł.

Opublikowano

Niestety nie poranne, tylko ciągłe.

 

EDIT: nie wiem czy takie poranne stukanie zauważyłem więcej niż kilka/kilkanaście razy przez te lata, co mam ten samochód. Jeżeli się pojawiało to na 2 sekundy i się skończyło. Za to na pewno cykanie w tym silniku to norma u mnie ;) )

 

Wracam normalnie do domu, wszystko z silnikiem było OK.

 

Zdałem egzaminy, muzyka głośniej, (ekspresówka) i trochę szybsze tempo (ok. 180/h) przez kilka kilometrów. Potem miasto, wyjeżdżam z miasta na niezabudowany i tam rzadko, ale czasami lubię wykrzesać z silnika wszystko. Jest tam taki bardzo krótki (i bezpieczny) odcinek, bardzo pochyły (w górę w tę stronę akurat) w którym można do 100 się rozpędzić, czyli 1 max (zazwyczaj bardzo unikam odcinki, ale tutaj kurczę nie zdążyłem ^^ ale to może trzeci raz odkąd mam samochód od kilku lat ), dwójka i potem już na spokojnie.

 

Wjeżdżam na posesję, wyłączam muzykę i... słyszę stukanie (przez te 30 km była muzyka, od tej "górki" do domu miałem 5km).

Na początku się przestraszyłem, że oleju nie dopilnowałem (raz na jakiś czas trzeba sprawdzić, drobna dolewka czasami jest po 1000 km, a czasami po 3000 km, nie wiem od czego to zależy), ale full.

 

Podejrzewałem pęknięcie kolektora wylotowego tuż przy głowicy, ale samochód był na kanale i to nie to.

Kolejne objawy przemawiające za tym, że to nie to:

 

2) na zimnym nic nie stuka (czyli zaczyna po rozgrzaniu oleju)

3) na wyższych obrotach (ponad 1500) też nie stuka ;)

 

Samochód leci do mechanika wkrótce

Opublikowano

Pali normalnie, moc ma (przynajmniej do 3-3.5k obrotów, wyżej nie jechałem od awarii) itp.

Krótki filmik. Sorry, że pionowo, ale nie planowałem udostępniać, a nie ma mnie na miejscu, żebym nowy filmik nagrał.

 

Opublikowano
a moze swiecka ktoras slabo dokrecona.podobny mialem dzwiek podjechalem do mechanika i kazał dokrecic swiece.po dokreceniu klepanie ustalo
Opublikowano

Od razu mi lżej :D

 

W silniku M30b35 jak mi padły panewki (samochód przygotowany pod drift), dźwięk był bardziej metaliczny :P Dlatego wierzę, że to nie to ;)

 

Wtorek wizyta u mechanika, zobaczymy ;)

Póki co jeżdżę ostrożnie.

Opublikowano
Kolego daj foto tego popychacza, tak się składa że pracuje w fabryce zaworów i popychaczy co prawda dopiero w 2016/17r będziemy znowu robić BMW ale może spasuje popychacz z czegoś innego, wszak Toyota i całe PSA mają to samo
Opublikowano

To na pewno nie jest popychacz. To brzmi jak dziura w wydechu lub wlaśnie nie dokręcona świeca.

 

A jesli to świeca i jej nie dokręcisz to za moment zostanie "wypluta" i uszkodzi gwint. Nawet bym się nie zdziwił gdy już jest wypluta.

Opublikowano

To jak to panowie, nieodkręcona świeca lub nieszczelny wylot zaczyna stukać dopiero na nagrzanym oleju? I przestaje stukać przy obrotach powyżej 1.5k? ;)

Jutro mechanik z samego rana.

Opublikowano

Byłem u mechanika.

Twierdzi, że to na pewno nic w silniku, nic poważnego i normalnie mam jeździć.

Jako, że mi to na rękę, samochód będzie zostawiony w poniedziałek u niego.

 

Do zrobienia (oprócz usterki) jest zawieszenie tył, słabo wracająca gałka zmiany biegów na mrozach (z 5 na 3), prawdopodobnie tarcze tył + płyn hamulcowy, olej + filtr, ścinające (jak się okazało po tej zimie) się koło prawy przód z niewiadomych mi przyczyn oraz ostatnio narastająca skłonność do tzw. "kangurków" - jakiś luz na napędzie.

Wszystko można (dzięki forom) podejrzewać, gdzie jest i co do wymiany oprócz kangurków, ale wierzę, że nie będzie to nic kosztownego...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po dokładnych oględzinach mechanika, uważa on, że to pęknięty/nieszczelny kolektor.

 

Jako, że planuje na to poświęcić 2 dni (trzeba wszystko ściągać, żeby znaleźć dokładnie miejsce), dzisiaj odebrałem samochód (zrobione zawieszenie tył) i oddam go jak już dojdzie do mnie kolektor z innego silnika, bo m52b28 ;)

Po odbiorze potwierdzę lub zaprzeczę usterkę co do "stukania".

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Ze względu na to, że piszą do mnie osoby z pytaniem jakie było rozwiązanie problemu, uzupełniam temat.

 

Problemem okazała się być wydmuchana uszczelka pod kolektorem wylotowym. Po prostu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.