Skocz do zawartości

e46 318i n42 - uszczelka pod pokrywą zaworów - jaka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Mam wyciek oleju, poszła uszczelka pod pokrywą zaworów, jaką uszczelkę kupić i na jaki koszt się nastawiać? Powiem szczerze, że budżet jest dosyć napięty. Mam w okolicy na prawdę taniego mechanika i czasami daje mu do zrobienia proste rzeczy zawieszenie, wymiana tarcz itp z uszczelką też powinien sobie poradzić. Najchętniej oddałbym mu auto i niech kupi pierwszą lepsza (z reguły zawsze kupuje najtańsze rzeczy), w przypadku tej części można zaryzykować czy kupić coś sprawdzonego? :)

 

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Po co będziesz wymieniał uszczelkę ? Dobry silikon temperaturowy najlepiej czarny załatwi sprawę - tylko nie żałuj bo to też nie dobrze. Robota jest łatwa i przyjemna, więc jak masz kluczę i trochę czasu sam sobie poradzisz z tematem.

Elring

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A co powiecie o uszczelce firmy Ajusa? Kurcze ten Reinz trochę drogi 200zł. Kurcze zaczyna mnie wkurzać n42 do każdego innego silnika idzie kupic taka uszczelkę do 100zł z Reinza, ale do n42 200zł. To samo filtr paliwa 220zł ostatnio dałem. A z tym silikonem to serio prosta robota? Są jakieś minusy takiego rozwiązania?

 

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Wow to mnie zadziwiłeś, ja za swoja Reinz dałem 95 zł do n52b28.

Silikon też jakies rozwiązanie, ale moim zdaniem lepiej uszczelkę nawet kup tą tańsza

Opublikowano
A jakość uszczelki ma jakikolwiek wpływ na pracę silnik czy chodzi tylko o trwałość (to ile wytrzyma)?
Opublikowano
Idąc tym tokiem rozumowania, szukam fachowca który przy okazji tej naprawy popatrzy mi jeszcze na rozrząd. Zrobię wszystko porządnie tak jak ma być. Jesteście w stanie polecić kogoś z okolicy Andrychowa kto ogarnia n42? Mogę dojechać ok 50km. Za pomoc stawiam flache. :D
Opublikowano
Jak ktoś ma jakiegoś mechanika to pomoże radą za darmo a zamiast stawiać flache to lepiej kup uszczelke dobrej firmy i prawidłowo ja zamontuj i nie używaj zamiast uszczelki jakiś sylikonow :duh:
Opublikowano

Cześć,

 

Nie mogę się z Tobą zgodzić bo czasami ludzie wiedzą a nie chce im się pisać, taki dodatkowy aspekt humorystyczny zawsze zwiększa zainteresowanie postem (przysłowiowa flacha). Jak widać nawet Ty się zainteresowałeś. :)

 

Druga rzecz, przecież napisałem że kupuje uszczelkę i robię to porządnie. Zastanawiam się nad tańszym rozwiązaniem bo 200zł za kawałek gumy wydaje mi się co najmniej dziwną kwotą. Szczególnie, że do większości aut tej klasy udaje się kupić coś w granicach 100zł. :)

Opublikowano

Ja w życiu na forum nikomu nie pomagałem za pieniądze a kiedyś w lato w nocy pisałem posty pw do człowieka co miał problemy z temp i odpowoetrzeniem na trasie za granicą. Proponował kilka stowek i nie wziąłem ani grosza.

Więc tym bardziej flacha mnie nie interesuje :cool2:

 

No auta tej klasy tak ale do bmw czasami niektóre rzeczy się cenią jak, na auto wiekowe.

Opublikowano

Hehe, to pocieszające, że jeszcze tacy ludzie chodzą po świecie. ;) Finalnie wybór padł na PKW Auto Service w Krakowie, Pan wydaje się być konkretny, za części nie zawołał dużo. Powiedział że uszczelkę z Reinza załatwi mi za 150zł, robota tylko 100zł, a jeśli dojdzie uszczelnienie Vacum to 150. Ogólnie trochę sobie pogadaliśmy o n42, możliwe że będę miał też rozrząd do roboty za rozrząd razem z częściami chcą 900 zł. Chodzą na forum różne opinie, że wystarczy np. tylko napinacz zmienić, ale co dzwonie do jakiegoś mechanika to mówią że b. często kompletne rozrządy wymieniają w n42 bo się sypią ślizgi. Jak robić to porządnie. :)

 

Co do tej klasy to wiesz, BMW jest fajne, ale pytanie czy aż tak fajne żeby tyle płacić za uszczelki itp. Bo zauważyłem że takie pierdoły do silnika + jakieś specyficzne elementy dla BMW wychodzą mega drogo, a podwójnie drogo w n42 co mnie trochę wkurzyło. Żałuje, że nie dozbierałem do 330i bo by nie było tak szkoda inwestować, to będzie bankowy klasyk, a 318i? Raczej wątpię. :) No ale co zrobić przejechałem się wczoraj po zakrętach i brnę dalej w przygodę. :P

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Masz trzy opcje:

1. Przyzwyczaić się (mnie cena jakiejkolwiek części poniżej 500 zł w ogóle nie rusza za serce, za portfel owszem czasem)

2. Jeździć paździerzem

3. Sprzedać i kupić Skodę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Finalnie wymieniłem uszczelkę pod pokrywą, rozrząd, oringi elektrozaworów i uszczelniona została pompa vacum. Naprawa wyniosła mnie 1060zł, myślę że znośnie. :)
Opublikowano
Fuck, i chyba zaczyna się moja przygoda z n42, właśnie odpaliłem auto w garażu i poczułem zapach oleju, otwieram maske i jest wyciek spod pokrywy zaworów. Najgorsze jest to, że silnik trochę pochodził i już nie cieknie, dodatkowo auto puszcza mega chmurki z wydechu. Takie gęste białe chmury przy dodawaniu gazu. Mam dość tego auta. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś problem z ciśnieniem oleju bo ostatnio była robiona miska olejowa, jakieś 4-5 miesięcy temu i znowu cieknie. Co prawda była robiona przez mechanika z którego już zrezygnowałem bo jest partaczem, ale kurcze. Dwie usczelki robione i co mechanicy nie potrafia usczelnic silnika? Nie wierze w to moim zdaniem ciśnienie je wywala. Macie jakieś pomysły?
Opublikowano
Wymieniałeś już odmę? Tym tropem bym poszedł.

 

Nie, nie wymieniałem. Kurczę skoczę jeszcze do tego mechanika u którego robiłem i zobaczę co powie. Gość wydawał się uczciwy i ogarnięty nie wierzę, żeby uszczelki nie potrafili wymienić. Porobiłem jeszcze zdjęcia + film dymu, opiszę to w osobnym temacie i poczekam na dalsze sugestie. Dzięki.

Opublikowano
Nie raz pojawiał się na forum wniosek, że zapchana odma powoduje wzrost ciśnienia i rozszczelnienie układu w jego najsłabszym miejscu. Najwidoczniej u Ciebie pada na pokrywę zaworów.
Opublikowano
Wszędzie na forum trąbią o wymianie odmy bez względu na to jaki masz silnik. Jeżeli nigdy tego nie robiłeś to jest to jedna z rzeczy którą powinieneś zrobić. Trochę roboty z tym będzie ale spokój na kolejne 60 tysięcy km.
Opublikowano
Byłem w garażu i sprawdzałem jeszcze co się stanie jak odkręcę wlew paliwa na zapalonym silniku, czytałem że jeśli jest problem z odmą to będzie zasysało powietrze a było na odwrót. Czułem duży pulsacyjny podmuch, dla porównania sprawdziłem jeszcze polówkę taty i tam był tylko taki delikatny "wiaterek", a u mnie tak jakby rękę odrzucało. W dodatku po dodaniu gazu wybijało olej i zachlapało cały silnik. Co myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.