Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem z moją e87 a mianowicie po sprawdzeniu rozrządu i blędów jest wszystko ok a bmw jak zapala to nie może się wkręcić na obroty i strzela w zaplon.

Po wykręceniu swiec są wilgotne a przy przy gazowaniu po trzech,czterech razach katalizator jest rozgrzany do czerwoności od góry za kolektorem.Test elektroniki był robiony gutmannem jeśli ktoś ma jakiś pomysl co się mogło popsuć to proszę o rady z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ubywa Ci plyn chlodniczy?

Strzaly mssz do kolektora ssacego czy na wydech???

Jak problem powstal to od razu tak bylo czy nsrastal powoli?

Ile autko ma najechane?

Opublikowano
Samochód ma najechane 103000 i mial przestawiony troszkę rozrząd więc go ustawiłem zmienilem napinacz i czujniki wałków i jednego vanosa i zaczoł chodzic z lekkim rzucaniem silnika ale nie odczuwalnym.Przy zakładaniu dekla klawiatury nie byłem pewny czy wcisnełem rurki od smarowania wałków więc zdjelem go jeszcze raz urywając koncówkę kabla masowego cewek.Zarobilem kabel zalożylem dekiel i lipa zrobił się wyżej wymieniony problem.myśle czy sonda nie padła albo czujnik stukowy co wy na to?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak strzela do wydechu to od paliwa wiec teoretycznie sondy mozna by sie czepic ale.to wyjdzie na badaniu spalin...

Sprawdz czy strzelaja wszystkie cylindry czy tylko wybrane sciagajac cewki ze swiec poszczegolnych cylindrow

jesli beda strzelac wybrane to zamien cewki i sprawdz czy strzaly przeniosly sie na inny cylinder wraz z cewka

Wszystkie swiece sa wilgotne?

Jaki maja kolor?

Opublikowano

Sonda może zwiększyć/zmniejszyć dawkę paliwa, ale nawet jeśli zupełnie umarła to to nie spowoduje, że paliwo pójdzie do kata. A na pewno miałbyś błąd.

Mówisz, że wymieniłeś vanosa - tzn elektrozawór czy koło zębate? Jesteś pewien, że dobrze wszystko złożyłeś?

Nie masz teraz przypadkiem błędów missfire?

Jeśli nie masz missfire, to obstawiam, że źle złożyłeś, i w momencie zapłonu zawory wydechowe są otwarte.

I niestety - nie pocieszę Cię - katalizator już pewnie do niczego się nie nadaje - sprawdź sobie backpressuje np wykręcając sondę lambda.

Opublikowano
Złożyłem na pewno wszystko dobrze bo chodziła ok a po urwania kabla od masy cewek coś się porąbało i zaczela strzelać.Wymieniłem vanosa wydechowego (kolo na wałku) a na kompie zero blędów sprawdzane dwoma kompami, sprawdzany też rozrząd idealnie na blokady nic nie przeskoczylo.Sprawdzę dzisiaj sondy może one padly i dam znać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sonde zostaw na razie w spokoju - usterka pojawila sie nagle po naprawie i tu trzeba szukac przyczyny

Skoro wszystkie swiece masz wilgotne to znak ze iskta nastepuje gdy zawór ssacy jest otwarty / stad strzaly / a ze paliwo nie jest sprezone to nie spali sie do konca i reszta nastepuje w katalizatorze i nie wkeci sie na obroty bo z dostarczonego paliwa nie wyciagniesz mocy

piszesz ze ustawiales rozrzad i kolo tego bym sie pokrecil bo wyglada mi na to ze tu sie pomyliles

robiles to na blokadach i teraz pytanie czy zablokowales silnik na suwie pracy czy ssania???

i jeszcze jedno pytanko - ktory cylinder wg Ciebie jest pierwszy???

mysle ze tu jest twoja usterka

Opublikowano

Miałem taką sytuację jak opisana, co prawda auto jeszcze ciężko odpalało. Brak błedów, logi pokazywały wszystko OK w 100%. Silniki był to właśnie 1.6 BMW. Okazało, się że czujnik temperatury płynu mimo, że pokazywał wszystkie dane dobrze i po jego odłączeniu było tak samo to po jego wymianie wszystko było :cool2: Zanim to ogarnąłem to trochę mi to zajeło. :?

 

Nie mówię, że to będzie u Ciebie to samo, sondy też mogą być. U Ciebie leje paliwem za mocno, więc myśle rozrząd lub któryś z czujników. Na 99% czujnik, bo rozrząd wywali błąd. Pod ELM sprawdzisz kąty rozrządu. Jak przekroczysz 12 stopnii to rozrząd jest słabo złożony. Jak złożony super to komputer pokaże 0 stopnii :roll: (ustawione laserowo :8) )

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
kotin44 co do twojego pytania pierwszy cylinder jest od strony wzmocnienia po za tym nie założysz inaczej blokad.Wczoraj odłączylem przeplywomierz i chodzila nawet na wolnych tylko strasznie ją rzucało ale swiece były suche ale szybko kat się czerwony zrobił.Następnie dodałem gazu na poziomie 3000 do 5000 i wtedy trzeba bylo dlużej poczekać az zacznie się czerwony robić tak że zaczoł mnie zastanawiać kat czy nie jest zapchany.Cewki pomierzone są ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naprawiam wszystkie auta i nie sposob wszystkiego spamietac...

Od strony wzmocnienia nic mi to nie mowi

pierwszy jest zawsze od strony rozrzadu

teraz robie 118d i o ile blokady walu nie zablokujesz innaczej o tyle blokade walka rozrzadu owszem / zalozysz w poprawnej pozycji ale obracajac walki rozrzadu o 180 stopni tez je zalozysz /

Jestes pewien ze tu jest wszystko dobrze na 100%

Morzesz wrzucic foto blokad?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zostaw na razie wszystko w spokoju

po urwaniu kabla od cewek auto zaczelo zle pracowac ale po naprawie a przed urwaniem nie odpaliles wiec nie masz punktu odniesienia

tu gdzies bedzie zonk

przed cala naprawa bylo OK i tu sie trzeba krecic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

okejo...

Nie pamietam zebym uzywal takich blokad a to co mnie interesuje na tym zdjeciu jest niewidoczne bo do prawidlowego ustawienia walkow potrzebuje dokladny widok 4 tego cylindra

widze ze sciagajac pokrywe zaworow wszystko sprawdzisz

jesli potrzebujesz opisu jak to wszystko poustawiac to powiedz mi po ktorej stronie masz jaki kolektor stojac przodem do silnika

jak sie domyslam tylna blokada klinuje walki a przednia vanosy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

okejo a zatem sciagnij pokrywe zaworow ,wykrec swiece z 1ego cylindra i stojac przodem do silnika krec walem korbowym w prawo / zgodnie ze wskazowkami zegara/

obserwuj 4ty cylinder- w momencie mijanki krzywek walkow rozrzadu / kiedy wydech sie zamyka a ssanie otwiera / powinna wpasowac CI sie blokada i w tym polozeniu powinna tez pasowac blokada vanosow a tlok powinien byc w gorze i blokada walu tez powinna sie zablokowac jesli cos nie pasuje to robota od poczatku...

masz sciagniety dekiel zaworow , dekiel rozrzadu , lancuch...

wszystkie obroty wykonujesz w prawo / zgodnie ze wskazowkami zegara /

ustawiasz 4ty cylinder;

krecisz walkiem prawym / zawory ssace /gdy krzywka walka dojdzie do zaworu w tej okolicy zaluz blokade na walek

krecisz walkiem lewym / zawory wydechowe /gdy krzywka wykona swoja prace i zamknie sie za nia zawor w tej okolicy zamontuj blokade

teraz masz poprawnie zablokowane walki /krzywki na zewnatrz silnika ale przy zaworach /

na 4tym cylindrze zaczyna sie suw ssania a na 1szym suw pracy-to co nas interesuje...

teraz krecac walem korbowym podjedz tlokiem do GMP /gorne martwe polozenie / w tej okolicy bedzie miejsce blokowania wiec go zablokuj

gdy tlok bedzie w gorze morzesz przez otwor swiecy wsadzic srubokret i przytrzymujac go palcem a krecac walem wyczujesz GMP

teraz jest prawidlowo zblokowany wal korbowy z walkami rozrzadu a pozostaja jeszcze vanosy

jesli odkrecales dekle kol impulsowych i blokada nie pasuje to widzisz o ile musisz obrucic dekielek

jesli natomiast tego nie ruszales to blokada ma pasowac wiec blokujesz zakladasz lancuch napinacz i skladasz reszte

powodzenia i daj znac gdzie byl feler

Opublikowano

Dzisiaj zdjelem dekiel i sprawdzałem rozrząd i wygląda to mniej więcej tak :

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/46bf1f3787b50f00 Blokady vanosa

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/baTCc7Dq6xl2PxHMPamE_yTpKhE4vO wałki od czwartego cylindra

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/86KjfD5mApyt~4EzXc_KI3~VNtn1~H glowica widok z gory

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/C5X0ZOi6qoKmFErSPMM0TZalRv1bJO błędy kture pokazało na uruchomionym silniku.

 

Rozkręcilem rure od katalizatora i kat jest ok a nadal sie nagrzewa do czerwoności i zastanawiam się tak czy ten bląd przeplywomierza może tak skutkować na to nagrzanie.

 

a bo bym zapomniał czasami wywala bląd czujnika vanosa tego hydraulicznego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.