Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam nosze się z zakupem Z4 E89 stąd moje pytanie czy silnik 35i to ten sam jak 35is czy to jest różnica tylko w oprogramowaniu? czy w podzespołach różnią się czymś? z góry dziękuje za informacje.
Opublikowano

A

Chcesz kupić nowe czy używane?

A jakie to ma znaczenie? Kolega pytał o różnice w silnikach. Teoretycznie powinien być to ten sam silnik - N54B30A. Czy są jakieś różnice w osprzęcie czy nie, to można sprawdzić.

Opublikowano
Takie, że nie opłaca się kupować nowego dobrze doposażonego Z4 35i. Lepiej wziąc od razu 35is, bo ma wiele w standardzie.
Opublikowano
Tylko pytanie , dotyczyło różnicy między silnikami, a nie opłacalności zakupu.... Nowej zetki żadnej nie ma sensu teraz kupować, bo to właściwie koniec produkcji i Z5 na horyzoncie.
Opublikowano
Tak na szybko to różnią się wydechem, hamulcami i oprogramowanie silnika.

Wydech tylko się różni "tyłem" tzn. sterowanie otwieraniem klapki prawj puszki, w 35i jest elektryczne, a w 35is ciśnieniowo.

Układ chamulcowy jest ten sam.

Oprogramowanie jest inne.

Oznaczenia silnika- 35i to N54, a 35is to N54T.

No i najważniejsza różnica to moc :8)

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

Chce kupić używane a moje pytanie jest dlatego że osoba która sprzedaje zakupiła auto z uszkodzonym silnikiem oryginalnie było 3.5i a wsadzili teraz z 3.5is stąd moje pytanie czy warto sie na takie auto pokusić? właściciel twierdzi że to ten sam silnik stąd też moje pytanie czy reszta podzespołów współgra ze sobą tak jak być powinno?

A może panowie macie coś takiego na sprzedanie?

Opublikowano
Chyba najplepiej, jeżeli ma być używana, to sprowadzić z DE. W Polsce, 35i jest mało, a 35is to rzadkość - poza tym ceny są wysokie. W DE silnik n54 nie jest raczej ceniony ( wywodzi się ze starego silnika m54) i ceny potrafią być zbliżone do 2.5 (n52)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak jak wspomnial kolega swistar, to identyczne silniki, a jedyna roznica polega na sofcie.

Poza tym 35is ma w standardzie automat i adaptacyjne zawieszenie.

Lusterka sa seryjnie srebrne, wydech glosniejszy, a optyczny m-pakiet (seryjny) rozni sie troche od tego w 35i.

Wiecej roznic nie ma o ile mnie pamiec nie myli.

 

Jesli komus zalezy na manualu, to bierze 35i. W przeciwnym razie rozsadniej poszukac 35is.

 

Chyba najplepiej, jeżeli ma być używana, to sprowadzić z DE. W Polsce, 35i jest mało, a 35is to rzadkość - poza tym ceny są wysokie. W DE silnik n54 nie jest raczej ceniony ( wywodzi się ze starego silnika m54) i ceny potrafią być zbliżone do 2.5 (n52)

Co to znaczy "nie jest raczej ceniony"? To rewelacyjna jednostka pod wzgledem osiagow. A jesli mowimy o awaryjnosci, to akurat ten silnik stanowi najmniejszy problem w E89. Rowniez nie rozumiem wzmianki o M54 - to jedna z najlepszych R6 w historii motoryzacji... Poza tym te silniki nie maja ze soba wiele wspolnego...

Opublikowano
Proponuję zajrzeć np. mobile.de - 3.5 raczej słabo trzyma cenę. Tam nikt się nie napina na moce i papierowe osiągi. Co do problemów z n52, to w e89 nie ma się czego bać - silnik ma wyeliminowane wady. N54 to w uproszczeniu M54+biturbo, - silnik mniej nowoczesny od n52 - czyli krok wstecz plus dołożone turbo. W n54 nie ma systemu valvetronic ( jest dołożony dopiero w n55) przez co sporo pali - jakieś 20-30% więcej. Każdy wybiera co mu pasuje, ale ocenianie samochodu po osiągach na papierze, ma niewiele wspólnego z wrażeniami z jazdy. Lepiej się przejechać i wtedy wybierać.
Opublikowano
Proponuję zajrzeć np. mobile.de - 3.5 raczej słabo trzyma cenę. Tam nikt się nie napina na moce i papierowe osiągi. Co do problemów z n52, to w e89 nie ma się czego bać - silnik ma wyeliminowane wady. N54 to w uproszczeniu M54+biturbo, - silnik mniej nowoczesny od n52 - czyli krok wstecz plus dołożone turbo. W n54 nie ma systemu valvetronic ( jest dołożony dopiero w n55) przez co sporo pali - jakieś 20-30% więcej. Każdy wybiera co mu pasuje, ale ocenianie samochodu po osiągach na papierze, ma niewiele wspólnego z wrażeniami z jazdy. Lepiej się przejechać i wtedy wybierać.

 

Papierowe osiągi tylko potwierdzają wrażenia z jazdy jakie gwarantują E89 z poszczególnymi silnikami... 35i czy 35is to zupełnie inna bajka niż wszystkie pozostałe wersje ze słabszymi jednostkami.

Jesli chodzi o N52 zastosowany w poliftowej E85, E86 i E89, to brzmi wyraźnie gorzej od M54 (montowanego w przedliftowym E85). Poza tym ciężko cokolwiek mu zarzucić. Natomiast N54B30, zarówno w wersji 306 i 340 km, to świetnie silniki, ciągnące od samego dołu za pomocą dwóch małych turbin.

 

Poza tym jeśli chodzi o FUN z jazdy, to E89 jest o niebo nudniejsza w stosunku do poprzednika (głównie za sprawą kiepskiego zawieszenia nienadążającego za ekstremalną masą auta). Poza tym w Z4M montowali wysokoobrotowy S54B32 i szperę :twisted:

 

Ceny 35i i 35is są stosunkowo niskie, ponieważ E89 straciła wyraźnie charakter auta sportowego, i dla większości ludzi to piękny, przyjemny cruiser w którym odpowiedniejszy wydaje się oszczędny silnik... Poza tym 35i czy 35is to nie są eMki, co wpływa wyraźnie na renomę (a zarazem cenę) tego auta.

Opublikowano

Wybór to kwestia indywidualna. Ja wolę się przejechać i sprawdzić - czasem się zdarza, że mniejszy silnik robi lepsze wrażenie - fajnie się go wkręca na obroty. Nie ma co porównywać z e85, bo zupełnie inne auta. Mnie komfort w e89 odpowiada - auto nie męczy. Chociaż z adaptacyjnym zawieszeniem M, w trybie sport, potrafi jeździć podobnie do E85 - a w normalnym jest miekko ( ciut mniej niż na zwykłym zawieszeniu) - wtedy jest dwa w jednym.

Ja kupując swoją, dostałem bardzo dobrą ofertę na 3.5i ale się nie zdecydowałem - niezbyt mi odpowiada reakcja na gaz w turbo - puszczasz pedał, a auto ciągnie dalej.

 

Wracając do tematu:

w zależnośći do czego auto ma służyć:

 

- do rekreacyjnej jazdy - spokojnie wystarczy 2.5

- do zabawy na tor - 3.5i+manual

- jako topowy model - 3.5is

 

chyba najsłabsza opcja to 3.5i + automat

Opublikowano
chyba się pochlastam z powodu posiadania beznadziejnego E89 i35s w automacie. Wstyd, obciach, wiocha, słoma z nogawek dresu......
Opublikowano
chyba się pochlastam z powodu posiadania beznadziejnego E89 i35s w automacie. Wstyd, obciach, wiocha, słoma z nogawek dresu......

A ja bym z chęcią przygarnął taką beznadziejną wersję :8) szczególnie, że jest w automacie :wink:

Mażenie.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.