Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

 

Od kilku dni mam problem że w trakcie jazdy zapala mi się i gaśnie (po kilku km) żółta kontrolka krytycznego stanu płynu.

Często jest tak że tylko raz w drodze do pracy (około 30km), ale wczoraj zapaliła mi sie aż 3 razy :!:

Na zimnym jak sprawdzam stan jest na max, na ciepłym woda wybija z zbiorniczka.

Problem zaczął sie od tego gdy zsunął sie wąż górny od zbiorniczka wyrównawczego, wtedy to dałem nową opaskę, uzupełniłem płyn i odpowietrzyłem (nie jestem pewny czy dobrze w 100%)

Pytanie czy od tego mógł uszkodzić sie zbiorniczek lub czujnik poziomu płynu w zbiorniczku?

 

Thx z góry za pomoc

Opublikowano

Jak nie masz ubytku to może czujnik. Ale węże nie są twarde na zapalonym silniku? Przy zbiorniczkach lubi pękać to kolanko co jest założony wąż. Sprawdź czy nie masz gdzieś wycieków

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kolega wyzej dobrze radzi sprawdz caly układ chlodzenia czy nie ma jakichs nieszczelności. Na początek proponuje solidnie odpowietrzyc układ
Opublikowano

Te węże sprawdzić na zimnym czy rozgrzanym silniku?

Spróbuje go jeszcze raz odpowietrzyć i przeglądnąć to kolanko, ono jest od spodu jak korek do spuszczania?

Opublikowano
Sprawdź na rozgrzanym. Pamiętaj, że panuje tam ciśnienie do 2 atmosfer więc nie może być zbyt miękko. Jest szansa, że układ się zapowietrza i węże mogą puchnąć. Odpowietrzenie tego motoru to często gęsto syzyfowa praca więc powodzenia! :))
Opublikowano
Masz zapowietrzony układ

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam identyczne objawy tylko po montazu instalacji Lpg, czy ktoś mi może poradzić jak to odpowietrzyć bo również się z tym męczę
Opublikowano

Ogrzewanie na max (temp)

Płyn ile się zmieści po sam korek

Odkręcasz odpowietrzniki i dolewasz płynu. Jak z odpowietrznikow już będzie leciał sam, płyn to lej jeszcze kilkanaście sek płyn dla pewności i je zakrec, odessij płyn do poziomu i tyle

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i problem powrócił... i to na gorsze w miejscu gdzie kiedyś zsunął mi sie wąż z króćca (post nr 1) wiozłem sie dziś za dokręcane opaski tego weża gdyż w tym miejscu zaczął mi popuszczać płyn (duże cisnnienie?) Oczywiście towarzyszyła temu kontrolka zapalająca sie i gasnąca

Niestety chyba za mocno dokręciłem i króciec ułamał sie a fragment jakiś 1,5cm x 1,5cm gdzieś wessało :duh:

 

Pytanie numer jeden: Czy poszło do chłodnicy? Czy poszło do termostatu? Raczej obstawiał bym że do chłodnicy lub zbiorniczka

Pytanie numer dwa: Czy zapowietrzanie sie układu może powodować niewłaściwa praca termostatu? (Auto grzeje sie normalnie, ciepłe powietrze leci jak trzeba, wentylator włącza się)

 

Jutro bede wyciagał zbiorniczek oraz chłodnice może znajde jakąś nieszczelność, zastanawiam sie czy wymieniac termostat?

Dzięki wielkie z góry za pomoc

Opublikowano
Witam mam identyczne objawy tylko po montazu instalacji Lpg, czy ktoś mi może poradzić jak to odpowietrzyć bo również się z tym męczę

Miałem dokładnie tę samą sytuację, okazało się że instalacja miała trochę luzów tu i ówdzie, podokręcałem wszystko porządnie dolałem płynu i problem ustąpił

Opublikowano

Pytasz

Czy zapowietrzanie sie układu może powodować niewłaściwa praca termostatu? (Auto grzeje sie normalnie, ciepłe powietrze leci jak trzeba, wentylator włącza się)

Teoretycznie może bo jak się w porę nie otworzy to płyn się zagotuje i go gdzieś wywali ( najczęściej przez korek, po to jest) ale w twoim wypadku to wątpię.

Aby sprawdzić pracę termostatu to stary mechanik sprawdzał przelew w zbiorniczku i sprawdzał czy chłodnica się równomiernie nagrzewa(od góry do dołu)

W dzisiejszych czasach to bez otwierania maski wchodzisz ( możesz sam zrobić ) w ukryte menu i na wyświetlaczu zobaczysz temperaturę bloku wyrażoną w stopniach C co będzie potwierdzać lub wykluczać pracę termostatu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę moje pytanie tu.

Mianowicie stwierdziłem wycieki płynu jakiś czas temu, niewielkie i nie wiadomo skąd. dziś zaczęło mocniej cieknąć wiec rozkręciłem auto i okazało się że cieknie gdzieś z pod termostatu! Wykręciłem go, a ten ma niewielkie pęknięcie przy uszczelce :cry2: Cóż termostat do wymiany i nie było by w tym nic dziwnego gdyby to nie był już trzeci termostat w ciągu kilku lat... (3 może 4 lata) wszystkie mi pękały (nie były to też jakieś zamienniki nie wiadomo skąd)

auto to e46 320d 2000r

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kup Behr powinien być ok. Ja taki zakładałem w tamtym roku. Jak będziesz miał wyciągnięty to sprawdź otwór montażowy i bardzo dokładnie wyczyść. Nie powinny pękać chyba że termostat z felernego tworzywa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.