Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tych olei co wymieniłeś to ja bym nie zalał do BMW.

Wybierz jakiś pełny syntetyk

Dołączam linka http://www.dobierz-olej.pl/samochod

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano (edytowane)

Jakies propozycje? czy zostac przy takim samym ?

No i dla pewnosci norma BMW to LL-01 ?

Edytowane przez slazak
Opublikowano

Dokleiłem linka powyżej.

 

Nie jestem sprzedawcą olei

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam ponownie wszystkich :D

A wiec zrobilem test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia i wyszedl negatywny. Wiec "bynajmniej" narazie nie nic nie bede ruszal..

I tak sie zastanawiam nad wymiana uszczelniaczy zaworow. Jest to trudny zabieg? wymaga duzych umiejetnosci?

Jezdze duzo autem i trzaskam troche tych KM i 2 dni temu rozszczelnil sie zbiorniczek plynu chlodniczego :duh: no ale czytalem ze to normalka byl oryginal BMW zalozylem z MEYLE.

A tak na marginesie bede zabieral sie za wymiane oleju mam 5w40 VALVOLINE i teraz nasuwa sie pytanie czy nie powinienm zalac 10w40 ? jakies propozcyje ? :norty:

 

Zastanawiam sie nad:

 

Motul 6100 SYNERGIE 10W40

VALVOLINE MAXLIFE 10W40

Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40

 

Z tych 3-ch najlepiej wg mnie wypada Motul. Co myslicie ? :)

 

LOTOS SEMISYNTETIC 10W40 (tego tak na ost. poniewaz wydaje mi sie ze nie odbiega "specyfikacja" od tych ww.) co myslicie o takich olejach jak LOTOS :lol:

 

Nie lej 10W40. Mój M54B22 też brał olej, jak kupiłem auto. Najpierw było blisko 1L/1000km, wymieniłem separator oleju, trochę pomogło, ale nadal ponad 0,5L/1000. Poprzedni właściciel zmieniał olej co 22-25 kkm i to mu nie pomogło, więc zrobiłem tak. Zmieniłem olej na Shell 5W40 (wysoki TBN i dobrze czyści), zrobiłem jakieś 4kkm, wlałem dodatek czyszczący Archoil 9300, przejechałem kolejne 3kkm, spuściłem olej, ale przed spuszczeniem wlałem płukankę liqui moly pro-line i silnik zostawiłem na wolnych obrotach przez ok. 40 minut. Zleciał cały syf, olej czarny, jak w dieslu. Zdjąłem pokrywę zaworów, silnik wymyty. Wlałem olej Valvoline vr1 5W50, zrobiłem 2kkm, i stan oleju cały czas max, nic nie zużył. Nie wiem, czy płukanie tak odblokowało pierścienie, czy ten olej jest tak odporny na spalanie, a może każde po trochu.

Zdjęcie po płukaniu

 

http://images78.fotosik.pl/321/e2fb8d87be0b55afmed.jpg

Opublikowano
Dobrze wyczyszczone m54 i wymienione zużyte elementy nie zjada oleju setkami tys km.

 

Tylko musisz dobrać się do pierścieni bo to one przyjęły ten nagar i pewnie są zapieczone.

Do tego uszczelka pokrywy zaworow

Uszczelki kolektorow

Należy się zobaczyć każdy gwint śrub głowicy. Najlepiej jest wszystko wymienić bo to Alu.

 

Nie wiadomo jak vanos też może wymaga regeneracji.

 

I potrzebujesz fachowca który wie jak złożyć ten silnik, ustawić rozrząd, vanos, a nawet jak fachowo odkręcić głowice by nie wyplulo uszczelki po tygodniu.

 

Widząc na forum co niektórzy mają problem nawet z wymianą uszczelki pod klawiatura a co dopiero upg

 

Czy te porady tyczą się tylko m54b22 czy rownież m54b30? Jaki może być koszt takiego remontu czyli włącznie z tym, co założyciel tematu wymienił na początku?

Opublikowano
Witam ponownie wszystkich :D

A wiec zrobilem test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia i wyszedl negatywny. Wiec "bynajmniej" narazie nie nic nie bede ruszal..

I tak sie zastanawiam nad wymiana uszczelniaczy zaworow. Jest to trudny zabieg? wymaga duzych umiejetnosci?

Jezdze duzo autem i trzaskam troche tych KM i 2 dni temu rozszczelnil sie zbiorniczek plynu chlodniczego :duh: no ale czytalem ze to normalka byl oryginal BMW zalozylem z MEYLE.

A tak na marginesie bede zabieral sie za wymiane oleju mam 5w40 VALVOLINE i teraz nasuwa sie pytanie czy nie powinienm zalac 10w40 ? jakies propozcyje ? :norty:

 

Zastanawiam sie nad:

 

Motul 6100 SYNERGIE 10W40

VALVOLINE MAXLIFE 10W40

Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40

 

Z tych 3-ch najlepiej wg mnie wypada Motul. Co myslicie ? :)

 

LOTOS SEMISYNTETIC 10W40 (tego tak na ost. poniewaz wydaje mi sie ze nie odbiega "specyfikacja" od tych ww.) co myslicie o takich olejach jak LOTOS :lol:

 

Nie lej 10W40. Mój M54B22 też brał olej, jak kupiłem auto. Najpierw było blisko 1L/1000km, wymieniłem separator oleju, trochę pomogło, ale nadal ponad 0,5L/1000. Poprzedni właściciel zmieniał olej co 22-25 kkm i to mu nie pomogło, więc zrobiłem tak. Zmieniłem olej na Shell 5W40 (wysoki TBN i dobrze czyści), zrobiłem jakieś 4kkm, wlałem dodatek czyszczący Archoil 9300, przejechałem kolejne 3kkm, spuściłem olej, ale przed spuszczeniem wlałem płukankę liqui moly pro-line i silnik zostawiłem na wolnych obrotach przez ok. 40 minut. Zleciał cały syf, olej czarny, jak w dieslu. Zdjąłem pokrywę zaworów, silnik wymyty. Wlałem olej Valvoline vr1 5W50, zrobiłem 2kkm, i stan oleju cały czas max, nic nie zużył. Nie wiem, czy płukanie tak odblokowało pierścienie, czy ten olej jest tak odporny na spalanie, a może każde po trochu.

Zdjęcie po płukaniu

 

http://images78.fotosik.pl/321/e2fb8d87be0b55afmed.jpg

 

 

Ładnie wygląda. U mnie był przed 9kkm taki sam gdy zmienialem uszczelke nie wiadomo jak tam dol. No i pewnie zrobię tak jak pisales i zobaczymy. Ale wydaje mi się że to już puszczana uszczelniacze i spala olej. Lecz wydech czysty, nie kopci ale wali błędy na kompie od sond. Skasowanie błędów przejście jakieś 200km i dalej to samo.

Kolego a dokładnie jakiego tego shella zalales ?? :norty:

 

Dobrze wyczyszczone m54 i wymienione zużyte elementy nie zjada oleju setkami tys km.

 

Tylko musisz dobrać się do pierścieni bo to one przyjęły ten nagar i pewnie są zapieczone.

Do tego uszczelka pokrywy zaworow

Uszczelki kolektorow

Należy się zobaczyć każdy gwint śrub głowicy. Najlepiej jest wszystko wymienić bo to Alu.

 

Nie wiadomo jak vanos też może wymaga regeneracji.

 

I potrzebujesz fachowca który wie jak złożyć ten silnik, ustawić rozrząd, vanos, a nawet jak fachowo odkręcić głowice by nie wyplulo uszczelki po tygodniu.

 

Widząc na forum co niektórzy mają problem nawet z wymianą uszczelki pod klawiatura a co dopiero upg

 

Kolego jaki mniej więcej przewidujesz koszt tej operacji wraz z vanosem ?

Opublikowano
Do płukania użyłem Shell Helix Ultra 5W40, bo ma wysoki TBN, 12,7 chyba najwyższy z olejów nie będących na pełnej bazie syntetycznej. Zresztą to jest dobry olej, w dobrej cenie do użytku na co dzień.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam panowie,

Ja zakonczyłem długoletnie sledztwo nad spalaniem oleju w tym silniku.

Od ponad dwóch lat prowadze temat na zagranicznym forum i od początku założyłem że to słabe pierścienie które się zużywaja bardzo szybko.

Moje auto miało 110000km jak je kupiłem i wtedy już paliło jak .....

Po wymianie odmy,separatora oleju,uszczelniaczy zaworów,wielokrotnym płukaniu cylindrów nic nie pomogło.

Mieśiąc temu rozebrałem silnik na części i znalazłem powód,zużyte pierścienie,olejowy miał 2.4 mm szczeline,kompresyjny 0.9mm, przebieg 200000km.

Więc dołącze się do stwierdzenia że M54 to kupa złomu stworzona do robienia pieniędzy! :cry:

Na moje stronie http://www.mlodydark.com (RINGS) mozecie zobaczyć moja prace i wynik.Użyłem zamienników pierścieni, dziś już nie dolewam. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.