Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zakupiłem nie dawno bmw e39 530d 2001r i mam takie pytanie do was. Zatankowalem dzisiaj paliwo i przed tankowaniem skazowka pokazywała niecałe 15l .. a ja wlałem trochę ponad 20 i pistolet odbijał juz czyli jest full a na skazowce pokazuje pół :/ i co może być tego przyczyną.. trochę czytałem na forum i piszecie o pompce przelewowej ale nie jestem pewien czy to może być to...
Opublikowano

Sam niedawno zakupiłem E39 benzyniaka i wskazanie poziomu paliwa jest bardziej sugestią niż informacją. Często jest sytuacja że wskazówka opiera się już na zero, przejadę nawet 40km i wleję równe powiedzmy 20 litrów i wskazówka wskazuje 25 :mrgreen: A teraz jakimś cudem zrobiłem 500km na 40 litrach wg wskazań.

 

Natomiast jeżeli na fullu pokazuje ci pół to prawdopodobnie padł któryś z pływaków. E39 ma dzielony bak na dwa skrzydła (ma też dwie pompy paliwa) i wskazanie na wskazówce jest sumą odczytów obu pływaków. Zrób test zegarów (bodaj 5 lub 6) i zobacz czy któryś bak nie pokazuje 0 na fullu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze pytanie - czy odbija bo faktycznie jeste full. U mnie na niektórych stacjach muszę trzymać na pół gwizdka, żeby się tankował, automat odbija jak tylko go załaczę.
Opublikowano
Odbiło i powoli dolewalem aż zaczelo z baku się wylewać. .. powiem nawet ze zapalilem samochód i chwile odczekalem ale nic nie spadło w baku i więcej nie mogłem dolać. ..a może być tak że się nie przelewa do drugiego skrzydła zbiornika?
Opublikowano
Sam niedawno zakupiłem E39 benzyniaka i wskazanie poziomu paliwa jest bardziej sugestią niż informacją. Często jest sytuacja że wskazówka opiera się już na zero, przejadę nawet 40km i wleję równe powiedzmy 20 litrów i wskazówka wskazuje 25 :mrgreen: A teraz jakimś cudem zrobiłem 500km na 40 litrach wg wskazań.

 

Natomiast jeżeli na fullu pokazuje ci pół to prawdopodobnie padł któryś z pływaków. E39 ma dzielony bak na dwa skrzydła (ma też dwie pompy paliwa) i wskazanie na wskazówce jest sumą odczytów obu pływaków. Zrób test zegarów (bodaj 5 lub 6) i zobacz czy któryś bak nie pokazuje 0 na fullu.

 

 

 

Właśnie zrobiłem test i jest on na (2) i przy obu testach skazowka od paliwa dochodzi do ful. ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E39 mają problemy z odbijaniem przy tankowaniu, niektórzy leją normalnie pod korek, inni męczą się 20 minut na 1/4 z przerwami.

Problemem jest zazwyczaj odpowietrzenie baku, lub jak u mnie było to połamana taka wkładka zaraz za korkiem, przez nią pistolet odbijał.

Opublikowano
No i teraz nie wiem czy mam pełen zbiornik czy pół :/ a jak się dostać do baku że by sprawdzić czy są pełne. . Pod kanapą z tyłu czy gdzie? Może wtedy się dowiem jaka jest przyczyna. ..
Opublikowano

Sprawdź w ukrytym menu w zegarach - pozycja nr 6 (będziesz wiedział, czy pokrywa się to z tym co pokazuje wskazówka i wtedy problemem jest samo tankowanie).

 

01. FGSTNR: Ostatnich siedem znakow nr. VIN

K:-wewn. oznaczenia BMW

BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczajacy nr. czesi

CI:xx DI:xx BI:xx – kolejne wartosci to index plytki kodujacej,

index zmian i ndex szyny glownej.

DAT: data produkcji – tydzien i rok

HW:xx SW:xxxx/xxxx – wersja oprogramowania i zestaw wskaznikow

CAN:xx AEND:xx – wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

 

02. test wskaznikow i wyswietlaczy

 

03. SI-L:xxxx paliwo zuzyte od ostatniej inspekcji

SI-TAGE:xxxx – dni od ostatniej insekcji (nie zawsze dziala)

 

04. VBR:xx.xL/100km – chwilowe zuzyci paliwa na 100km

VBR:x.xL/HR – chwilowe godzinowe zuzycie paliwa L/h

 

05. RW-VBR: xx.xL.100km – srednie spalanie z ostatnich 50km w

RW:xxx km- zasieg na znajdujacym sie w baku paliwie

 

06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL – poziom paliwadla lewego i prawego czujnika

oraz suma tych wskazan.

TNKANZ: xx.xL – poziom paliwa, wartosc wyswietlana

 

07. KTMP:xxx – temp. silnika

N:xxxx u/min – obroty silika

ATMP:xx – temp. otoczenia

 

08. V:xxx km/h – aktualna chwilowa predkosc samochodu

 

09. VB:xx.xv – ladowanie alternatora

 

10. LAND:xxx – jezyk wyswietlania

 

11. wartosci do konfiguracji check kontrol

 

12. VANK:xxx.x km/h srednia predkosc poj. uzywana przy kalkulacji

planowanego czasu przybycia do celu

ANK: – prawdopodobny czas osiagniecia celu podrozy

 

13. GONG? – sygnal dzwiekowy, test.

 

14. DIAGx xx xx xxx – diagnostyczne wartosci OBC

 

15. PORT A00 do B06 – wartosci portu OBC

 

16. OELTEMP – temp. oleju

 

17. ???

 

18. niedostepny

 

19. blokowanie OBC

 

20. korekcja wskazan sredniego zuzycia paliwa

 

21. reset ustawien OBC

Pzdr.

Opublikowano
Zrobiłem tak jak mowisz ale mi sie wyświetla LOCK: ON i jak naciskam prawym przyciskiem na desce rozdzielczej to jest LOCK: 1 pózniej LOCK: 2 i tak do 20 pare..;/ o co to chodzi? Może robie coś zle..?!
Opublikowano (edytowane)

Odblokowanie ukrytych funkcji w OBC (bez odblokowania pójdzie tylko parę testów) :

1. Nacisnąć prawy klawisz na licznikach i trzymać kilka sek - pojawi się "TEST-NR. 01"

2. Nacisnąć lewy klawisz - pojawi się końcówka nr nadwozia - policzyć sumę ostatnich pięciu cyfr

3. Prawym klawiszem dojść do testu 19

4. Nacisnąć lewy klawisz tyle razy, aż uzyskamy sumę z VINu

5 Nacisnąć prawy klawisz - mamy odblokowane testy (dopóki nie odłączysz akumulatora)

 

Korzystanie z testów:

1)nacisnąć prawy klawisz przez kilka sekund aż pojawi się pierwszy numer testu

2)prawym klawiszem zmienia się numer testu

3)lewym klawiszem wchodzi się w test - jak są podtesty to przechodzi się kolejno wciskając lewy klawisz

 

Przy jednym klawiszu na zegarach tak się odpala:

1) wciskasz przycisk i trzymasz

2) wyskoczy napis test_1_

3) naciskasz guzik aż pojawi sie napis test_19_

4) jak już masz test_19_ puszczasz guzik

5) będą Ci przeskakiwały na zmianę lock on, lock off

6) jak bedziesz mial lock off to nacisnij guzik - testy będziesz miał odblokowane

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
Proszę o skasowanie - 2 razy wkleił się ten sam post.
Opublikowano

Tak - widać po tym teście, że w jednej komorze - LEWEJ - masz 34 litry a w drugiej - PRAWEJ - ZERO (dziwne bo normalnie paliwo z lewej komory jest przepompowywane do prawej i dalej stamtąd idzie dalej w układ. Być może coś z pompką przelewową się dzieje ewentualnie pływak się zawiesza.

Pzdr.

Opublikowano
Panowie, jak się wleje pod korek to bak jest pełny bez względu na to ile pokazują pływaki, komory są połączone między sobą wąskim "gardłem" nad wałem napędowym więc powyżej pewnego poziomu paliwo rozlewa się między obie komory samoczynnie - przecież pompka w zbiorniku nie pracuje na postoju podczas tankowania. Raczej nikła szansa żeby to "gardło" się zapchało.
Opublikowano
Tak też myślałem ze pompka nie może przecież pracować na wyłączonym silniku. .. czyli musze wyjeździc paliwo i się wtedy moze okaże czy to jest wina pływaka czy zapchanej komory przelewowej..
Opublikowano

Na 100% masz coś albo z pływakiem albo z instalacją elektryczną. Musisz dostać się do tego pływaka, który pokazuje 0.

Ściągasz kanapę i odkręcasz (3 wkręty) taką okrągłą blaszkę po stronie zepsutego pływaka. Potem bierzesz młotek i duży płaski śrubokręt do pobijania i odkręcasz delikatnie blaszaną nakrętkę z kołnierza zbiornika. Pływak wyjdzie do góry i wtedy wszystko się będzie dało sprawdzić ręcznie.

Pamiętaj tylko, żeby robić to jak będziesz miał powiedzmy tak niecałe pół zbiornika, bo inaczej rozleje się paliwo (pływak nie jest na samej górze zbiornika).

Przy składaniu trzeba uważać żeby końcówka pływaka weszła w takie gniazdo na dnie zbiornika.

Opublikowano
Mam podobny problem w moim 530d. Dodatkowo jak uda mi się zatankować pod korek, to wycieka mi paliwo. Rozumiem, że prawdopodobnie mam połamane coś we wlewie? Może ktoś wskazać co trzeba w takim wypadku wymienić? Chciałbym mieć już tą część, gdy zabiorę się za rozbieranie nadkola.
Opublikowano
Ja tak sobie układ zapowietrzyłem pare dni temu. Lepiej unikać wogole jazdy na rezerwie

Właśnie po to jest pompka progowa - jak wszystkie pompki są sprawne to nawet po wyjechaniu paliwa do zera wystarczy przekręcić ze 2 razy kluczyk do zapalenia kontrolek, odczekanie z 30-40 sekund żeby progówka napompowała paliwo do pompy głównej i auto odpala bez żadnego problemu.

Wymieniając filtr paliwa nigdy nie zalewałem go olejem napędowym - stosowałem powyższą procedurę i zawsze wszystko odpalało bez najmniejszych problemów.

Problemy, o których mowa - zapowietrzenie itp, itd - występują z reguły w dieslach, które nie miały pompki progowej, przez co układ paliwowy nie ma odpowiedniego ciśnienia aby napompować paliwo do pompy głównej/wtrysków.

Pzdr.

Opublikowano

Panowie

Raczej to nie pompka sama w sobie czy zapchany waz miedzy komorami. Nawet na testach zegarow bedzie pokazywac zle poniewaz miernik jest jeden ten sam.

Jezeli zle pokazuje poziom paliwa najczesciej jest to bardzo banalna sprawa i latwa do naprawy. Trzeba sie dostac do pompki (niestety) i ja wyjac. Na przeciwnym koncu drutu z plywakiem jest porcelanowa plytka ze skala, a poniej smigaja jednen lub dwa styki-blaszki. Po tylu latach maja juz dosyc sa wyslizgane i sa do wymiany lub jeszcze mozna je dogiac i ponownie pokazuja tyle co jest w baku.

Tak samo wyglada

https://www.google.ca/search?tbm=isch&tbs=rimg%3ACeolaTH9hSl-IjgOPDVWwL49ScGnk5jHgoUaGbBa9c3ZnPKklg0V3yCgsXU82hh7TcfIFkYkSCu5rvlD86oNhYKISSoSCQ48NVbAvj1JEduAwCxEB56FKhIJwaeTmMeChRoRm2_1aq_1zJhhkqEgkZsFr1zdmc8hGO963615YKwSoSCaSWDRXfIKCxEWF8_1OLith1HKhIJdTzaGHtNx8gRYXz84uK2HUcqEgkWRiRIK7mu-RG7jHWMAyXEZioSCUPzqg2FgohJEXxkIaiJBl5f&q=pompka%20paliwa%20ceramiczna%20plytka%20ze%20skala&ved=0ahUKEwjH6PbCyPvKAhVsk4MKHSnCClYQ9C8ICQ&dpr=1&biw=1366&bih=599#imgrc=6iVpMf2FKX5W7M%3A

Opublikowano
panowie a jeśli zmieniłem pompkę paliwa bo mi padła w moim tds i założyłem od benzyny 2.0 czy może za szybko przepompowywać? i w jednym baku pełno a w drugim nic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.