Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest jakakolwiek różnica miedzy modelem z roku 2018 a 2019? Były jakieś zmiany?

 

Hehe albo mnie pogrążysz, albo pochwalisz po jeździe próbnej za doradzanie tego auta :) Czekam niecierpliwie na Twoją opinię. Ja polecam AUTO FUS, mieli na testach 518d. Co do różnic to jak weźmiesz zegary akcesoryjne to nie ma już ramek w modelu 2019. Poza tym chyba różnic nie ma. Jest jeszcze temat silnika, który podałem kilka stron wcześniej. Model 2019 ma niby mieć już inne oznaczenie (podałem kilka stron wstecz) oraz mieć już 2 turbiny zamiast jednej. Ma to wiązać się z wejściem nowej normy euro6 z jakąś tam literką i ma być bardziej ECO. Moc i moment te same. Natomiast sprzedawca w Fusie twierdził, że to nieprawda i auta dalej mają twinscrolla a nie dwie turbiny, więc nie wiem jak jest rzeczywiście. Musisz sam zweryfikować. Mi coś co jest bardziej eco kojarzy się z większą awaryjnością ;)


@slonik: niesłusznie mówisz, że grupa VAG ma wszystko wspólne. Akurat vagami jeździłem przed X3. Tam też jest gradacja. Najstarsze rozwiązania ma właśnie skoda. Co lepsze, nowsze jest w vw, a najlepsze w audi. Trudno mi usytuować seata, bo jest gdzieś pomiędzy. Natomiast skoda zawsze miała najbardziej toporne rozwiązania, jak np superb do tego roku miał jeszcze skrzynie 6 DSG, gdzie już w VW dawno było 7 biegowa. Tak na marginesie - jeździłeś ostanio DSG? Ja po ZF DSG uważam za nieudaną skrzynię. Niestety, ale nowości kosztują i co lepsze idzie do marki premium tego koncernu czyli do Audi. Tak samo jest z jakością. Nie porównasz skody do vw, a tym bardziej do audi. Wsiadając do skody od razu czujesz zapach tych plastików. Miałem passata B7 4x4, 170KM, skonfigurowanego za 162tyś, mimo ceny nie umywał się do bmw. Podobnie mam teraz z seatem żony, niby fajny, ale to nie jest ta jakość, wyciszenie, wygoda.

Jak dla mnie mówienie, że skoda da więcej radości z jazdy od bmw to jakiś nonsens. Podobnie jak stwierdzenie, że octavia RS wygląda lepiej nawet od takiej "bidnej" 518d :) Myślę, że dla Ciebie moja wydaje się bidna bo przyzwyczaiłeś się do dobrego. Dla mnie po x3 to mega skok jakościowy. Navi biznesowa po mojej professional w X3 to też mega progres w wyglądzie i funkcjonowaniu (hdd i tak nie używałem). Dla osób, które nie mają G30, lub mają niższe modele BMW moja 5 może wydać się super maszyną, bo nie każdy patrzy tylko na spint do 100, podobnie jak dla mnie i moich znajomych. No, ale chyba każdy tak ma, że czymś się nudzi i co jest słabsze od tego, czym jesteśmy już znudzeni wydaje się w ogóle jakąś masakra. To może tłumaczyć Twoją mega niechęć do 518d. Jeździłem parę lat wstecz 245KM civiciem, który miał koło 6-6,5 do 100km/h. Osiągi cieszyły mnie może przez dwa miechy. Potem już brakowało. Zamieniłem go na wspomnianego wcześniej passata i mimo mniejszej mocy był progres, bo wygodnie, bo ciszej, bo bardziej dostojnie itp. Mocy zupełnie mi nie brakowało, bo do wyszalenia się mam inne zabawki, a jednak na co dzień jeżdżę tak 120-140km/h, mieszkam na podlasiu, drogi są jakie są i komfort podróżowania i poczucie bezpieczeństwa liczy się najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mi coś co jest bardziej eco kojarzy się z większą awaryjnością ;)



i wlasnie taki samochod wybrales

jest eco wzgledem modelu 520

 

Hahahahahaha :) dobre :duh:


POZWOLIŁEM SOBIE SKOPIOWAĆ WYPOWIEDŹ FORUMOWICZA. Ufff, nie jestem jedynym na forum zachwalającym 518d hehe :) slonik, jack68 - wiem wiem, bawaria ma navi proff i cyfrowe zegary :)

 

Heja, gratulacje autka.

Może przedstawisz mi wrażenia po paru miesiącach, bo noszę się z zamiarem pobrania 518d w edycji biznesowej w bardzo dobrej ofercie. Też mnie rażą te kierunki w przednich lampach ;) Jak tam się użytkuje, moc dalej wystarczająca? Nie myślałeś o podniesieniu mocy w salonie? Mi proponowali w jednym w warszawie za 5 tyś :)

 


Hej, thx.

Mam 9700 przejechane i jest w 1000% zadowolony. Moc? Wyprzedzam normalnie, po miescie i tak nie wykorzystujesz mocy. Jak chcesz latac po 220-250 km/h to to nie jest auto dla Ciebie :) jesli 160-200 maks to bez problemu.

No kierunki to jest makabra tego auta w tych podstaowywoch lampach.. fura pieknie sie lsni dzieki powloce po myjni ale kierunek szpeci :( nastepnym razem na pewno doplace by bylo 100 % ledowo. Odnosnie mocy 5 tys zl to bandytyzm. Ze Slaska mam oferte na zrobienie 190 km z mojej 150 km za 1600 netto. Jest opcja w tej cenie podkrecic nawet do 220 km :). Wylaczaja rowniez start stop, uruchamiaja alpine i cos jeszcze sa w stanie uruchomic czego sie nie wykupilo.


Podsumowujac nie zaluje, ze znowu kupilem BMW i ze znowu to 518 a nie 520:) tylko teraz mam doposazona a wtedy mialem flotowke wiec niebo a ziemia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Leoo jeszcze co do tych norm i taniejacych aut to one weszly ale we wrzesniu zeszlego roku. W benzyniakach zostaly dodane filtry GPF na rok modelowy 2019. Przez to niektorzy producenci wycofali sporo benzyn. m550i tez przez te normy zniknelo. Pamietac tez nalezy, ze rok modelowy na nastepny bmw zmienia w czerwcu/lipcu czyli w tym roku w lipcu bedzie juz rok modelowy 2020 i plotki mowia, ze g30 dostanie idrive 7 z nowej 3,x5, 8 co oznacza kompletnie inne zegary. Jesli chodzi o rok modelowy 2019, ktory wszedl w lipcu zeszlego roku to zniknely ozdoby z klamek, jak wspomnial leoo te ramki z zegarow oraz zostal dodany filtr GPF dla nowych benzyniakow. Twoje auto jak patrze na zdjeciach przykulo moja uwage, ze ma ramki ale nie ma ozdob czyli ciezko powiedziedc jaki masz rok modelowy. ALbo zostalo wyproduklowane przed lipcem zeszlego roku albo krotko po a zegary to jeszcze jakies pozostalosci magazynowe pakowane do slabszych wersji. Jesli chodzi o zmiane turbin w dieslach na 2 to celem jest poprawienie zbierania sie auta z dolu. Diesle sa malo elastyczne (zakres momentu dostepny w malym zakresie obrotow) wiec trzeba je jak najlepiej usprawnic. Pod wzgledem trwalosci to ciezko powiedziec bo niby wiecej turbin ale z drugiej strony pewnie mniej skomplikowane wiec jak padnie jedna a nie 2 to moze bedzie tansza w wymianie. Zreszta kto sie martwi turbinami ktore bardzo zadko albo wcale nie padaja. Najwieksza bolaczka dzisiejszych diesli sa EGRy czego sam juz doswiadczylem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz sie wylaczam z tej dyskusji

bo sprowadzasz mnie do swojego poziomu


ale jako ciekawoste powiem Ci @Leeo

przejechalem sie g30 518d no i rewelacja

tak dynamiczna beemka nie jechalem

nie pali to prawie ic

zakochalem sie w niej

sprzedaje swoja 530d bo po co przeplacac

a tak na marginesie to czekam jak wypuszcza 516d

ma byc jeszcze dynamiczniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz sie wylaczam z tej dyskusji

bo sprowadzasz mnie do swojego poziomu


ale jako ciekawoste powiem Ci @Leeo

przejechalem sie g30 518d no i rewelacja

tak dynamiczna beemka nie jechalem

nie pali to prawie ic

zakochalem sie w niej

sprzedaje swoja 530d bo po co przeplacac

a tak na marginesie to czekam jak wypuszcza 516d

ma byc jeszcze dynamiczniejsza

 

Do mojego poziomu? To ja się ciągle muszę bronić przed Twoimi atakami :) Jezeli czyms urazilem to przepraszam, po prostu mamy odmienne zdania i pierwszy drugiego nie przekona. Poza tym to chyba tak jest, ze kazdy chwali co ma i gdybym wydal te 30tys wiecej to mowilbym ze 520 jest dynamiczna :) No ale tak na powaznieC to naprawde jestem mega zadowolony z mojej 518d mimo tego, ze probujecie mi ta radosc odebrac. Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jako ciekawoste powiem Ci @Leeo

przejechalem sie g30 518d no i rewelacja

tak dynamiczna beemka nie jechalem

nie pali to prawie ic

zakochalem sie w niej

sprzedaje swoja 530d bo po co przeplacac

a tak na marginesie to czekam jak wypuszcza 516d

ma byc jeszcze dynamiczniejsza

 

Kolego - jaki cel masz pisząc takie posty? Jesteś kolejnym zazdrosnym o nowe 518d kolegi?


No tak, po naszemu, po Polsku - na chxx ma się cieszyć - trzeba go trochę zdusić i wmówić mu, że gxxno kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem sie juz nie odzywac

ale nie rozumiecie mnie

moze jestem glupi

ciezko powiedziec ze zazdoszcze

iz ktos sobie kupil nowe g30

predzej bym powiedzial ze sie ciesze

bo mnie to nie przeszkadza


ale jak ktos sobie kupi auto w kolorze czerwieni mexykanskiej

to niech nie opowiada innym ze kupil krwisto czerwone i tyle


nie wiem czy to porownanie zrozumiecie ale trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem sie juz nie odzywac

ale nie rozumiecie mnie

moze jestem glupi

ciezko powiedziec ze zazdoszcze

iz ktos sobie kupil nowe g30

predzej bym powiedzial ze sie ciesze

bo mnie to nie przeszkadza


ale jak ktos sobie kupi auto w kolorze czerwieni mexykanskiej

to niech nie opowiada innym ze kupil krwisto czerwone i tyle


nie wiem czy to porownanie zrozumiecie ale trudno

 

Ale ty cały czas czepiasz się subiektywny odczuć. Skoro dla niego jest dynamiczne to jest dynamiczne i nie dyskutuj z tym. Ty uważasz, że 518 nie jest dynamiczne i takie twoje zdanie, boi dla ciebie dynamiczne jest auto z innym silnikiem i nikt ci nie przekonuje, że te które ty uważam ze jest dynamiczne tak naprawde nie jest dynamiczne.

I nie wiem po co się przyp.. do forumowicza.

Przede wszystkim należałoby zacząć od tego: co oznacza pojęcie "auto dynamiczne". No niech ktoś da konkretną definicję tego pojęcia, jakie auto musi spełniać konkretne parametry, żeby nazwać że auto jest dynamiczne. Niech to będzie definicja oficjalnie narzucona z wiarygodnych źródeł. Wtedy jeśli czyjegoś z forumowiczów auto nie spełnia konkretnych parametrów a powie że ma furę dynamiczną możemy atakować go i przez kolejne 100 stron, bo nie ma racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszna drama jak zawsze na forum BMW :D


Za 2-3 lata wejdą sedany elektryczne, które w standardzie będą robić okolice 3 sekund do setki i wszystko powyżej 4 to będzie taczka.


Zapominacie o najważniejszym: jeśli kolega, który kupił 518d nie jeździł wcześniej mocniejszym BMW, to nie będzie wiedział, jak może jeździć wersja mocniejsza. Taka wiedza może mu nie być potrzebna i jeśli chce się dalej cieszyć swoim autem, to polecam przy 518d pozostać, przynajmniej do czasu kiedy zaplanuje kupić nowe ;) Dla nas, userów którzy mają styczność z mocniejszymi beemkami, takie 518d jest opcją nie do pomyślenia, bo nas marka rozpuściła mocnymi wersjami. Co zrobić, jak żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, z tym porownaniem Mazdy 6 do BMW g30 to już pociśnięte zostało mocno. Proponuje tylko otworzyć drzwi do mazdy i je zamknąć - pudełeczko tektury. Nie ma o czym mówić. Jeszcze większy szok przeżyłem jak się tym przejechałem i zobaczyłem, że kosztuje cirka 150k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie o najważniejszym: jeśli kolega, który kupił 518d nie jeździł wcześniej mocniejszym BMW, to nie będzie wiedział, jak może jeździć wersja mocniejsza. Taka wiedza może mu nie być potrzebna i jeśli chce się dalej cieszyć swoim autem, to polecam przy 518d pozostać, przynajmniej do czasu kiedy zaplanuje kupić nowe ;) Dla nas, userów którzy mają styczność z mocniejszymi beemkami, takie 518d jest opcją nie do pomyślenia, bo nas marka rozpuściła mocnymi wersjami. Co zrobić, jak żyć.

 

Nic dodać, nic ująć.

Z tym, że ja nie patrzę na to tak skrajnie - obecnie czasem siadam do 520d kolegi i nie widzę powodu do narzekania, przez chwilę chodziła mi po głowie M2 Competition, pojeździłem i stwierdziłem, że super auto, ale osiągi... no na pewno lepsze od mojego obecnego rodzinnego sedana w klekocie, ale żebym jakiś szał widział... raczej nie (owszem w trybie sport+ silnik ryczy co daje subiektywny obraz mega mocy :) ) - więc doszedłem do podobnego wniosku - po prostu jestem rozpieszczony i tyle.


Jak to ktoś mądrze kiedyś tu napisał - serią 5 nie jeździ się szybko, ani wolno, tylko jeździ się dostojnie - a do tego każda piątka pasuje - niezależnie od silnika. Do wyszalenia się są lepsze inne samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna szpila.

Gruba i tępa.


Mazda przy przebiegu 120 kkm oglądała serwisy w ramach wymiany oleju i klocków.

Tego samego użytkownikom WSZYSTKICH marek premium życzę.


Wszystkie uprzyjemniacze i systemy, które chcę mieć w aucie, to w premium kosztują tyle, ile nowa 3 czy 6 w topowej wersji.


No ale to nie jest premium i przysłowiowe trzaśnięcie drzwiami jest bardziej dostojne.


Jeżeli komuś to nie przeszkadza i parę innych warunków, to bmw za 300+ z fakapowością premium :mad2: , to powinien przed wyborem się mocno zastanowić.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna szpila.

Gruba i tępa.


Mazda przy przebiegu 120 kkm oglądała serwisy w ramach wymiany oleju i klocków.

Tego samego użytkownikom WSZYSTKICH marek premium życzę.


Wszystkie uprzyjemniacze i systemy, które chcę mieć w aucie, to w premium kosztują tyle, ile nowa 3 czy 6 w topowej wersji.


No ale to nie jest premium i przysłowiowe trzaśnięcie drzwiami jest bardziej dostojne.


Jeżeli komuś to nie przeszkadza i parę innych warunków, to bmw za 300+ z fakapowością premium :mad2: , to powinien przed wyborem się mocno zastanowić.

:mrgreen:

 


Jak nie jakiś fan Skody to znowu inny fanboy, tym razem Mazdy. Nie sprawdzałem, ale czy na forach ww marek dowartościowują się dla odmiany fani BMW? A 100 i więcej kkm bez awarii to żadne osiągnięcie, także w markach uchodzących za awaryjne. Wiem z własnego doświadczenia a nie z opowieści sąsiada szwagra. Np. miałem 3 Rovery, internet dawno orzekł że to badziew. A mnie akurat się nie psuły. Miałem też kilka japońskich, psuły się (lub nie) jak każde inne. Miałem i Mazdę - na dystansie 170 kkm przeguby, moduł sterowania silnikiem (o północy gdzieś między polami 40 km od Warszawy!), sterowanie skrzynią biegów, sprzęgło, chłodnica, coś tam w elektryce (samoczynnie wyłączało się wszystko, w trakcie jazdy, nie udało się tego usunąć) i parę innych których po latach nie pamiętam. Pominę że czułem budżetowość tego auta każdym zmysłem. Mamy obecnie w rodzinie trzy BMW (był jeszcze jeden) i nam te auta nie sprawiają problemów.

Edit bo zapomniałem dodać: Ta kultowa Mazda miała 20-25% tego co fakapowe BMW. Mocy także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wyrwane z kontekstu.


"Wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie, wielofunkcyjne czujniki ciśnienia kół współpracujące z systemem stabilizacji"


W związku z tą hiper technologią zagościł wątek na forum [ G30 traci stabilność przy wyższych prędkościach ], nie wspomnę już o zwykłych żarówkach w kierunkach, przynajmniej takie miała jadąca przede mną G30.


Nie ma co się podniecać premium, dotyczy to wszyskich marek. Jak coś poprawią, to na czym innym zaoszczędzą.


Co do Mazdy, rok temu byłem na etapie zmiany auta i poszedłem zaliczyć jazdę 6, w końcu 160 tyśi 194 konie i wszystko jest. W BMW, AUDI, Mercedesie nie ma nawet samochodu. Powiem tak, właściwie po paru kilometrach wiedziałem, że tego nie kupię ponieważ hałas powyżej 120km/h w kabinie był nie do przyjęca, choć wykończenie auta w środku na mocną 4+.

Ale uczciwie trzeba powiedzieć, że do tych 160 należy jeszcze dodać 100, aby mieć to co w Mazdzie i 194 konie w benzynie minus rabat. U mnie skończyło się na W213 220d, ponieważ też lubię się przemieszczać komfortowo, a przede wszystkim w ciszy, ale nigdy nie powiem, że jest to auto bez wad, no i jednak na tę słynną Mazdę bym się nie zamienił, na Skodę zresztą też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety poziom hałasu jest tym, co trudno akceptować.

Aczkolwiek, tak od 150, świst lusterek i walące zawieszenie w nowej trójce czy piątce chwały nie przynoszą.

Nie w autach za 250+

 

Chyba nie jechałeś nową piątką - może okna były otwarte i nie zauważyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poziom hałasu jest tym, co trudno akceptować.

Aczkolwiek, tak od 150, świst lusterek i walące zawieszenie w nowej trójce czy piątce chwały nie przynoszą.

Nie w autach za 250+

 

Ja mam nową piatke za 160tys i przy 160km/h jest cichutko i nic nie wali w zawieszeniu :) domyślam się, że przy piatce za 250+ jest jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat w kwestii akustyki G30 (czy F10) pomiędzy konfigiem za 160 tys czy 250 tys nie ma raczej różnic. Przecież wygłuszenia te same i w tych samych miejscach. Można zamówić w G30 jakieś szyby akustyczne (bo nie wiem), tak jak w w innych markach ? W F10 z tego co kojarzę nie można było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
akurat cisza w 5 jest przereklamowana. Zle nie jest ale kola jednak slychac bardzo mocno, szczegolnie na nierownosciach, przy wyzszych predkosciach tez ciszy nie ma. Zreszta glownym problemem bmw 7 szczegolnie przed liftingiem w tym roku byla jej glosnosc i ponoc poprawiono wyciszenie. Jesli ktos twierdzi ze jest cisza przy predkosci powyzej 140-180 to jest chyba gluchy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat cisza w 5 jest przereklamowana. Zle nie jest ale kola jednak slychac bardzo mocno, szczegolnie na nierownosciach, przy wyzszych predkosciach tez ciszy nie ma. Zreszta glownym problemem bmw 7 szczegolnie przed liftingiem w tym roku byla jej glosnosc i ponoc poprawiono wyciszenie. Jesli ktos twierdzi ze jest cisza przy predkosci powyzej 140-180 to jest chyba gluchy :)

 

Proponuję się przejechać mazdą 6 lub octavią rs przy 160km/h a potem przedstawiać pogląd o tej głuchocie innych twierdzących, że w serii 5 jest dużoooooooooooo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.auto-decibel-db.com/BMW_5_2018_520d.html

http://www.auto-decibel-db.com/Mazda_6_2017s.html


W nowej mazdzie na ten rok jest ponoc jeszcze lepiej, wiec jak widac wielkiego szalu nie ma. Cichy to jest mercedes: http://www.auto-decibel-db.com/Mercedes_E_2017_220d.html, ale ja i tak bede sie upieral, ze bmw kupuje sie dla mocy i wlasciwoci jezdnych bo cala reszta to jednak mocno srednia na tle premium i w niektorych przypadkach nie tylko premium. Wzorem na dzien dzisiejszy jest lexus z zabojczymi dla bmw wynikami: http://www.auto-decibel-db.com/Lexus_LS_2013_600h.html


ps. za 250-300 k to jest wciaz slabo/srednio wyposazona 5 jedynie z kilkoma smaczkami od bmw, bo za w miare dobrze wyposazona z odpowiednim silnikiem to minimum 350k trzeba zaplacic, juz nie wspominam o m550 gdzie baza zaczyna sie od sporo powyzej 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.