Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze


Jeszcze jedno zdanie odnosnie chipowania. Motor o tym samym oznaczeniu może różnić się, w zależności od wersji mocy, wtryskiwaczami, turbiną (rodzaj, liczba!), a także wnętrznościami (słabsze/mocniejsze tłoki i wał korbowy). Wyciskanie siódmych potów z najsłabszej wersji jest możliwe, ale to działanie na chwilę – zbyt duży przyrost mocy szybko zniszczy nieprzystosowany do danej mocy silnik/skrzynię biegów. Niby kazdy tuner chetnie tuning zrobi, wiadomo chce zarobic ale jak sie zaczynam pytac o gwarancje, wykrywalnosc to jakos nagle wszyscy nabieraja wody w usta. Dlatego na razie pozostaje przy stocku bo jakos nikt gwarancji na swoja robote na silnik dac nie chce. Wgrac program i zgarnac kase to pikus ale pozniej ty wlascicielu martw sie sam.

 

A czy jest gdziekolwiek na świecie tuner dający gwarancję na silnik??

Nie wliczając pakietu m performance power and sound...

Albo czy jest osoba która wierzy w brednie że soft czy box jest niewykrywalny....

Każdy robi to na własne ryzyko.

Dla mnie 530i czy 330i jedzie slabo z dołu i trzeba sport żeby nie martwić się o wyprzedzanie...

330i wazylem i jest 1540kg rwd

Dopiero teraz moje auto jeździ po wszystkich zabiegach jak należy

.. Olej co 5-7k długie rozgrzewanie i nie gaszenie od razu po trasie i powinno być ok...

Auta nie pilnuje, opony od mowosci 01.17 mam do teraz w bdb stanie... Zmienię na przyszłe wakacje bo guma traci właściwości po kilku latach...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Randall juz nie przesadzaj z tymi banami. To ze jestesmy na forum bmw nie oznacza ze nie mozemy porownywac naszego auta z autami konkurencji. Ja przed zakupem rozwazalem wiele aut, jezdzilem, prownywalem po to zeby wybrac to co najbardziej mi pasuje bez wzgledu na logo na masce.


@Rufio w linku do zeperf ktory wkleiles widac czarno na bialym jak dramatycznie zle przyspiesza 518D. 0-160 w 25,7 sekundy oznacza ze wyprzedzanie przy predkosci powyzej 100km/h tym autem to jest horror, jest niebezpieczne i potrzebna niezla prosta aby cokolwiek wyprzedzic. Nie przystoi to marce bmw a juz na pewno nie serii 5. Kazdy wydaje swoja kase jak chce, dla mnie przyjemnosc z jazdy jest bardzo wazna i nie wydal bym takiej kupy kasy na tak slabo jezdzace auto.


Sorry @Leeo za tak ostra krytyke, nie traktuj tego personalnie bo tak naprawde nie krytykuje Ciebie ale Twoja decyzje a juz zachwyt nad silnikiem ze jest elastyczny i dynamiczny jest irracjonalny. W jednym natomiast masz racje. Jak bedziesz jezdzil w eco pro to bedzie na pewno bardzo oszczedny.


ps. gwoli scislosci po przejechaniu 20 tysiecy km 530i uwazam, ze szalu nie ma i nastepny musi byc mocniejszy. Po prostu placimy duzo za naped na tyl, wlasciwosci jezdne, ale zeby czerpac z tego przyjemnosc i choc troche to wykorzystac to trzeba miec odpowiednia ilosc konikow pod maska.


Jeszcze jedno zdanie odnosnie chipowania. Motor o tym samym oznaczeniu może różnić się, w zależności od wersji mocy, wtryskiwaczami, turbiną (rodzaj, liczba!), a także wnętrznościami (słabsze/mocniejsze tłoki i wał korbowy). Wyciskanie siódmych potów z najsłabszej wersji jest możliwe, ale to działanie na chwilę – zbyt duży przyrost mocy szybko zniszczy nieprzystosowany do danej mocy silnik/skrzynię biegów. Niby kazdy tuner chetnie tuning zrobi, wiadomo chce zarobic ale jak sie zaczynam pytac o gwarancje, wykrywalnosc to jakos nagle wszyscy nabieraja wody w usta. Dlatego na razie pozostaje przy stocku bo jakos nikt gwarancji na swoja robote na silnik dac nie chce. Wgrac program i zgarnac kase to pikus ale pozniej ty wlascicielu martw sie sam.

 

Ty, słonik, Ty chyba strasznie zazdrościsz koledze tego 518d. Chyba nie jesteś zadowolony ze swojej 530i - gdzie zrobiłeś błąd w swojej G30? Chyba drażni Cię benzyna... :twisted:


Coś pisałeś o 520d - nie wiem, czym ty jeździłeś, ale moje odczucia co do tego auta są zupełnie inne - w przeciwieństwie do Twoich - pozytywne. Dlatego rozumiem podekscytowanie kolegi Leeo - naczytał się wcześniej takich bzdur, że auto nie jedzie, a okazało się, że jeździ bardzo fajnie. Tylko mu pomogłeś - ale nie rozumiem, dlaczego teraz jeszcze chcesz mu ten zakup obrzydzić. Porównujesz to z Okatwią, że lepsza itp - to trzeba było sobie ją kupić jak Ci się podoba i tyle.


Ja miałbym spory dylemat - jeśli wybierałbym pomiędzy 520d a 530i - obawiam się, że wziąłbym 520d, choć tak jak napisałem - miałbym dylemat. Miałem 520d i byłem mega zadowolony. Wolę taką charakterystykę, niż w 530i, którą trzeba wyżej kręcić.


Wniosek mam taki, że Ty jak i niektórzy koledzy jesteście zakompleksieni pisząc, że BMW kupuje się dla osiągów, że tańsza Skoda jest szybsza itp. I co z tego? Zawsze na drodze znajdzie się ktoś szybszy, a Ty żyjesz mentalnie w epoce, gdzie czarne BMW miało straszyć na drodze i krzyczeć "Z DROGI, BMW JEDZIE FRAJERZY" i nie dopuszczasz myśli, że ktoś może mieć tańszy wózek ale szybszy od Ciebie... :mad2: Alfą Romeo Stelvio objechałem raz Cayenne'a na A4 - ale gość się jeżył - bufon straszny, dlatego sprawiło mi to przyjemność - więc wniosek taki, że nawet Porsche nie gwarantuje bycia najszybszym na drodze.

Swoim motocyklem mogę objechać każde auto na drodze - ale po co? Co chwilę ktoś staje obok i chce się zmierzyć, bo myśli że ma szybkie auto, ale ja ku zdziwieniu tych "parakierowców" ruszam dostojnie i spokojnie. Mam ich w dxxpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy następny post o skodzie = ban na 7 dni.

 

Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku, popieram :D

 

dobra dobra wszystko schodzi z tematu


co z tego ze ktos podpowie komus jakie auto jest fajne

jak ten kupi i bedzie codziennie wychodzil z domu i patrzyl na auto

ktore mu sie nie podoba


a najbadziej mnie boli wypowiedz @leeo ze to auto jest dunamiczne

nie czepiam sie tego ze kupil wlasnie takie

jego sprawa

 


Sorry @Leeo za tak ostra krytyke, nie traktuj tego personalnie bo tak naprawde nie krytykuje Ciebie ale Twoja decyzje a juz zachwyt nad silnikiem ze jest elastyczny i dynamiczny jest irracjonalny. W jednym natomiast masz racje. Jak bedziesz jezdzil w eco pro to bedzie na pewno bardzo oszczedny.

 

 

MOJA OPINIA I MÓJ POGLĄD NA 518D (każdy ma prawo do własnego).


Panowie, ja nadal uważam, że te auto jest dynamiczne. Wręcz jest to dla mnie fenomenem, że auto które tyle waży i ma na papierze 150KM tak fajnie się zbiera. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, podobnie jak szybka jazda. W mojej opinii 90% aut na naszych drogach jeździ przepisową 90-100tką. Owszem, mogę trafić na drodze na słonika pędzącego 200km/h, który mijając mnie aż zatrzęsie moją piąteczką, ale zwykle wtedy tylko się uśmiecham i życzę powodzonka. W swoim życiu naszalałem się motocyklami, na ulicach i na torze, jeździłem w rajdach wydmuszkami i mimo tego, że młody wiek, to już ułanem na drodze nie jestem. Piątkę kupiłem przede wszystkim dla wygody i spokoju, dojeżdżam zrelaksowany a podróż jest przyjemnością. Ktoś napisał, że wyprzedzanie 518d to horror i zagrożenie życia. Normalnie śmiech na sali. Proponuje przejechać się tym samochodem, naprawdę. Nie mam żadnych problemów z wyprzedzaniem. Auto jest duże, bezpieczne, wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, których kura może tylko pozazdrościć, duża strefa zgniotu, dobre właściwości jezdne, świetne hamulce. Jakoś boli mnie, że na forum bmw dyskredytuje się flagową limuzynę i do tego mówiąc, że biednie wygląda :) Poza tym gadanie o tym, że mam golasa, to też dla mnie śmiechowe. Owszem, nie wywaliłem 120tyś w wyposażenie dodatkowe, ale to co mam w aucie opisanym jako golas, w innych markach kosztuje krocie. Oferta tego auta w tej cenie jest bardzo konkurencyjna do innych marek i tego się będę trzymał. Nie jest to typowa BMW, która zawsze mocowo była czymś megaśnym, ale naprawdę wystarczy to do sprawnego poruszania się.

Nie chcę też popadać w skrajność - oczywiście że wolałbym jeździć 530i czy d, czy 540i, 550d, ale trzeba mierzyć siły na zamiary.

Chłopaki, podsumowując - ciesze się, że macie lepsze g30 czy g31. Żyjcie i dajcie żyć innym. A jak boli, że mówię o dynamicznej 518d, to może pozostawmy to osobom zainteresowanym tym silnikiem (jest ich pewnie mało), to może ktoś się przejedzie i wypowie, czy według nieh rzeczywiście taki dramat. Żeby było śmiesznie, żona jeździ leonem fr 150km i jednak woli serie 5, mimo tych 0,8s szybszego sprintu w leonie. Musze dać jej poczytać forum, bo mi się nie opłaca zostawiać piątki po zakończonym leasingu, może uwierzy że to słabe auto i leon fajniejszy.

 

Jeszcze jedno zdanie odnosnie chipowania. Motor o tym samym oznaczeniu może różnić się, w zależności od wersji mocy, wtryskiwaczami, turbiną (rodzaj, liczba!), a także wnętrznościami (słabsze/mocniejsze tłoki i wał korbowy). Wyciskanie siódmych potów z najsłabszej wersji jest możliwe, ale to działanie na chwilę – zbyt duży przyrost mocy szybko zniszczy nieprzystosowany do danej mocy silnik/skrzynię biegów. Niby kazdy tuner chetnie tuning zrobi, wiadomo chce zarobic ale jak sie zaczynam pytac o gwarancje, wykrywalnosc to jakos nagle wszyscy nabieraja wody w usta. Dlatego na razie pozostaje przy stocku bo jakos nikt gwarancji na swoja robote na silnik dac nie chce. Wgrac program i zgarnac kase to pikus ale pozniej ty wlascicielu martw sie sam.

 

no i tu właśnie teoria osób, które wypowiadają się o tym silniku, łącznie z qrczakiem, sprzedawców oraz tunerów, że to dokładnie ten sam silnik i osprzęt co 520, co i tak nie zmienia faktu, że robienie tego to ryzyko utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje się każdemu przejechać polonezem i po tym 518d. Ja przejechałem po polskich drogach 100tys w latach 90tych i nie miałem problemów z wyprzedzaniem innych pojazdów jadacych 100 czy nawet 120.

Pojęcie dramatu widzę dzisiaj zaczyna się poniżej 200 koni .

Biedne te Polskie społeczeństwo. Myślę że tak z 95% na codzien przeżywa dramat bez tych 200koni. Aż dziw że nie ma kolejek do psychologów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piokow ale Polonez Atu jest spoko. Kiedyś z chłopakami z liceum kręcilismy bączki po lesie a było nas 5 na pokładzie :D :D :D Poldek to była fura... :wink: a do 200 kucy daalekooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuner powiedział mi że w 118d 150KM mojej żony jest inna turbina, inne wtryski, i mniejsza średnica wydechu niz w 120d, dlatego zrobił tylko 190KM a nie 220. Nie wiem jak jest w 5er, ale pewnie podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuner powiedział mi że w 118d 150KM mojej żony jest inna turbina, inne wtryski, i mniejsza średnica wydechu niz w 120d, dlatego zrobił tylko 190KM a nie 220. Nie wiem jak jest w 5er, ale pewnie podobnie.

 

No tutaj niby tylko kwestia oprogramowania.

 

:


CHIPTUNING BMW G30 518D 150KM – STAGE 1 - 208KM 480Nm


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/03/21/chip-tuning-bmw-g30-518d-1024x519.jpg

http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/03/21/G30-518D-150KM-1024x576.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zajrzałem na RealOEM i jestem zaskoczony, bo z tego co widzę różnice w niektórych częściach są. Ale co ciekawe turbina jest ta sama.

Tak jak pisałem wcześniej, kolega który kupił 518d ma prawo obiektywnie (a tym bardziej subiektywnie, jeśli przesiadł się z niższej klasy) być usatysfakcjonowany, bo to limuzyna w czołówce segmentu E, pod względem technicznym bardzo spokrewniona z 7er. Porównywanie z jakąś kurą, że jest szybsza itp., jest po prostu śmieszne. Jak komuś najbardziej na tym zależy to polecam 600 lub jeszcze lepiej superbike i w praktyce żaden samochód nie będzie szybszy. 10 lat sprawdzałem, ale na starość dałem sobie spokój. Dlatego z 518d też byłbym bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Mandus przed kupnem 530 jezdzilem 520d oraz 530i jedna po drugiej. Po jezdzie nie mialem juz zadnych watpliwosci, ktory silnik wybrac. Po roku posiadania 530i dochodze do wniosku, ze mocy powinno byc jesze wiecej zeby moc cieszyc sie z potencjalu jaki daje ten samochod i przynajmniej dla mnie powinna byc to beznyza. Diesel tez jest OK, mam w drugim aucie ale jednak pracuje mniej kulturalnie no i egr potrafi sprawiac nielada problemy. Auta koledze nie zazdrosze zupelnie, no ale dla mnie osiagi sa bardzo wazne i nie po to aby zapierniczac i scigac sie z kazdym ale aby miec przyjemnosc z przyspieszenia no i z jazdy. Po to chyba sie kupuje bmw? Co do tego ze bmw ma systemy ktorych nie ma konkurencja to tez jest calkowita bzdura poniewaz praktycznie wszystkie systemy ktore ma bmw sa u konkurencji i to czesto tansze. Piszcie sobie co chcecie, ja mialem okazje siedziec w kilku bardzo slabo wyposazonych wersjach i to nie tylko serii 5 i uwazam, ze jakosc oraz ogolny feeling przebywania w takim aucie jest gorsze od dobrze wyposazonego auta klasy nizszej. Konkurencja poszla mocno do przodu i w wielu aspektach dogonila marki premium. Oczywiscie premium moze byc wciaz lepsze od konkurencji ale dopiero jak sie samochod dobrze skonfiguruje oraz wyposazy, w innym przypadku zostaje tylko znaczek na masce reszta to to samo a nawet gorzej. Zreszta w dzisiejszych czasach jedna fabryka sklada samochody kilku marek czesto premium i nie premium wkladajac te same czesci do roznych marek roznej klasy (?Ci sami producenci czesci roznych marek). bmw robi tak samo i piszac ze slabo wyposazone ze slabym silnikiem bmw jest wciaz lepsze od dobrze wyposazonych aut klasy nizszej to ja sie pytam pod jakim wzgledem? dobrym przykladem jest grupa VAG, gdzie czesto skrzynia, siniliki to jest to samo w aucie z grupy premium i nie premium a ile jest premium w premium lub premium w aucie nie premium to tak naprawde decyduje konfiguracja i znaczek nic nie zmieni. Odnosnie stelvio to skrzynia tez jest ta sama co w BMW, a jak ktos wybierze wersie GV to bedzie mial silnik zbudowany na bazie silnika roku z ferrari. Ogolnie alfa poszla mega do przodu z nowymi autami, pod wieloma wzgledami wyprzedzila bmw co ma odzwierciedlenie w wielu testach motoryzacyjnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod jakim względem Alfa wyprzedziła BMW ?? i który model. Zastanawiałem się na Gulią Q - w cenie faktycznie BMW, ale wykonanie to już tak bardzo średnio. Obsługa na poziomie polmozbytu. Jedyny plus to układ kierowniczy, ale tutaj Alfa akurat były dobra od wielu lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mandus przed kupnem 530 jezdzilem 520d oraz 530i jedna po drugiej. Po jezdzie nie mialem juz zadnych watpliwosci, ktory silnik wybrac. Po roku posiadania 530i dochodze do wniosku, ze mocy powinno byc jesze wiecej zeby moc cieszyc sie z potencjalu jaki daje ten samochod i przynajmniej dla mnie powinna byc to beznyza. Diesel tez jest OK, mam w drugim aucie ale jednak pracuje mniej kulturalnie no i egr potrafi sprawiac nielada problemy. Auta koledze nie zazdrosze zupelnie, no ale dla mnie osiagi sa bardzo wazne i nie po to aby zapierniczac i scigac sie z kazdym ale aby miec przyjemnosc z przyspieszenia no i z jazdy. Po to chyba sie kupuje bmw? Co do tego ze bmw ma systemy ktorych nie ma konkurencja to tez jest calkowita bzdura poniewaz praktycznie wszystkie systemy ktore ma bmw sa u konkurencji i to czesto tansze. Piszcie sobie co chcecie, ja mialem okazje siedziec w kilku bardzo slabo wyposazonych wersjach i to nie tylko serii 5 i uwazam, ze jakosc oraz ogolny feeling przebywania w takim aucie jest gorsze od dobrze wyposazonego auta klasy nizszej. Konkurencja poszla mocno do przodu i w wielu aspektach dogonila marki premium. Oczywiscie premium moze byc wciaz lepsze od konkurencji ale dopiero jak sie samochod dobrze skonfiguruje oraz wyposazy, w innym przypadku zostaje tylko znaczek na masce reszta to to samo a nawet gorzej. Zreszta w dzisiejszych czasach jedna fabryka sklada samochody kilku marek czesto premium i nie premium wkladajac te same czesci do roznych marek roznej klasy (?Ci sami producenci czesci roznych marek). bmw robi tak samo i piszac ze slabo wyposazone ze slabym silnikiem bmw jest wciaz lepsze od dobrze wyposazonych aut klasy nizszej to ja sie pytam pod jakim wzgledem? dobrym przykladem jest grupa VAG, gdzie czesto skrzynia, siniliki to jest to samo w aucie z grupy premium i nie premium a ile jest premium w premium lub premium w aucie nie premium to tak naprawde decyduje konfiguracja i znaczek nic nie zmieni. Odnosnie stelvio to skrzynia tez jest ta sama co w BMW, a jak ktos wybierze wersie GV to bedzie mial silnik zbudowany na bazie silnika roku z ferrari. Ogolnie alfa poszla mega do przodu z nowymi autami, pod wieloma wzgledami wyprzedzila bmw co ma odzwierciedlenie w wielu testach motoryzacyjnych.

 

Uważam, że zupełnie niepotrzebnie kupiłeś auto segmentu premium - podobne przyspieszenie miałbyś w RS-ce - jednym słowem, jeśli nie widzisz różnicy - to przepłaciłeś. Dla mnie osiągi są dodatkiem - oczywiście istotnym, ale dodatkiem - interesuje mnie całokształt, nie tylko osiągi. Nie prawda, że systemy bezpieczeństwa czy np. system inforozrywki są takie same w markach "zwykłych" - są gorsze. Podobnie jak masa elementów drobnych (ale dla mnie ważnych) jak jakość plastików na drzwiach, kiepskie atrapy wydechu, akustyka, prowadzenie... raczej nie skusiłbym się na Arteona za ponad 200k PLN, nawet gdyby miał tam 280KM - wolałbym średnio wyposażone 520d. Ale są tacy co kupują i też się cieszą, więc każdy z nas jest inny i tyle - choć zazwyczaj ludzie migrują ze zwykłych marek na premium, a nie odwrotnie - zauważyłeś?

Nie ma co się spierać, życie to sztuka wyborów, zlepek kompromisów - ja na miejscu kolego Leeo wybrałbym 520d z lepszym wyposażeniem z programu PS, bo różnicy w samochodzie półrocznym nie ma, a mocy trochę więcej i mniejsza strata później - ale tak wybrał, tak chciał i też jest zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale premium idzie w dół, a auta nie-premium równają w górę.

Patrz nowe G20 trójka.

Dlaczego w 10 letnim E93 mam schowek w drzwiach wyłożony wewn. materiałem, żeby nic gruchotało.

W G20 wewn. jest surowy plastik. Premium??

Gwoli ścisłości w MB W205 jest materiał i guma. Możma? Można.


Słonik40 dobrze zauważył, premium może się wyróżnić na tle innego drogowego planktonu, osiągami.

Niestety w słabszych wersjach, nie czujemy tego premium silnika. Co nam zostaje? Głaskanie alcantary na podsufitce?

Choć niejako w gratisie dostajemy podwozie i układ kierowniczy w słabszych wersjach zbliżony w dużym stopniu do mocniejszych wersji.

Tym może górować 518d nad Skodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod jakim względem Alfa wyprzedziła BMW ?? i który model. Zastanawiałem się na Gulią Q - w cenie faktycznie BMW, ale wykonanie to już tak bardzo średnio. Obsługa na poziomie polmozbytu. Jedyny plus to układ kierowniczy, ale tutaj Alfa akurat były dobra od wielu lat.

 

Odpowiadam, bo mam Stelvio, jeździłem Giuliami i w ogóle Alfę lubię, bo to ulubiona marka mojej żony :wink:

Alfa w całokształcie nie wyprzedziła BMW, to wiadomo, ale właśnie układ jezdny bije na głowę bawarską markę, która przecież i tak słynie z dobrego prowadzenia - mam tu na myśli Giulię i Stelvio. Alfa postawiła na "radość z jazdy" bez kompromisów, a BMW zrobiło się bardziej komfortowe. Tak naprawdę projektując Stelvio - Alfa za głównego konkurenta obrała Macana, natomiast Giulia - to ewidentny konkurent serii 3. W Giuli banan na twarzy jest ogromny - ale niestety - Alfa nie ma wyłaczanego ESP i to jest największy dramat - psuje całą frajdę z szurania po asfalcie - bo to auto nawet w słabszej wersji 200KM nadaje się do tego idealnie.

System inforozrywki - na pewno level niżej, ale wzorowali się na BMW i jest dość intuicyjny. Jakość wykonania - niektóre rzeczy zaskakują pozytywnie np. skóra Piano Fiore jest ekstra, prawdziwe drewno na desce - przynajmniej w mojej wersji First Edition, ale niektóre rzeczy są marnej jakości - widać brak wyważenia. Spasowanie elementów nadwozia - uuuu, kiepskie bardzo.

Ogólnie fajne auta Alfa robi - szczególnie, że są inne, rzadsze na drodze - bardziej zjawiskowe niż BMW, które jest bardzo popularne - myślę, że Alfa może konkurować z niemiecką trójcą, Porsche i Jaguarem, ale tak naprawdę jeśli Alfa dalej pójdzie tą drogą, to kolejne generacje namieszają na rynku, jestem tego pewien. Żebyście wiedzieli, jak ludziska foty robią - widać, że się linia podoba. Tutaj Włosi też się popisali.

Co do obsługi - Polmozbyt - zgadzam się. Nie kumam, dlaczego FCA nie wyodrębni salonów i serwisów AR - po prostu tak jak Porsche salony powinny być osobno, a nie z Jeepem czy Fiatem. Jedziesz na serwis Stelvio, obok na podnośniku stoi Ducato, z prawej Panda i ten sam mechanik podchodzi do Stelvio Q - dla przykładu. Ale oni nie traktują naszego rynku poważnie - na razie atakują USA i zachodnią Europę.

Sorki za offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik polecam rozpedzic sie do ok 90km/h walnąć w tira skodą superb i bmw 5. Bedziesz wiedział za co płacisz... Ja takie coś przeżyłem i już nigdy nie kupię auta nie premium, bo oni oszczedzają własnie na elementach, których nie widać i wychodzi to jak już jest po fakcie. Oglądnij sobie testy zderzeniowe nie nasze euro ncap tylko iihs. Niestety Marek typu skoda tam nie pokazują, a byłoby ciekawie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wzdłużny z napędem na tył, struktura nadwozia w kluczowych fragmentach ze stali o wysokiej wytrzymałości, prawie całe poszycie nadwozia z aluminium, wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie, wielofunkcyjne czujniki ciśnienia kół współpracujące z systemem stabilizacji, izolacja akustyczna skrzyni biegów itd. itd. Można jeszcze długo wymieniać zaawansowane i drogie rozwiązania techniczne. Czy coś z tego ma np. "kura"?

Ale jak widać nawet tu na forum wielu posiadaczy 5er, tak zresztą jak wszyscy słynni vlogerzy na YT, tego nie dostrzega i nie rozumie w jakim celu są zastosowane. Liczą się flokaty w kieszeniach, haczyki w bagażniku czy szybkość elektronicznej wskazówki obrotomierza. No ostatecznie ile jest sekund do setki. I to porównują. A managerowie BMW wyciągają wnioski, więc tak jak powoli przechodzą na napęd przedni, tak zrezygnują z zaawansowanych (i kosztownych) rozwiązań technicznych a skupią się, ku uciesze gawiedzi, na tych flokatach i elektronicznych błyskotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w Vagu wszystkie auta jezdza praktycznie na tych samych plytach podlogowych czy premium czy nie, czujniki cisnienia sa obowiazkowe dla wszystkich marek juz od jakiegos czasu, stabilizacja przechylu w podstawowym zawieszeniu gdzie sa zwykle sprezyny i amorki to raczej nie istnieje, w platnej opcji owszem, mocniejsze wersje silnikowe w Vag tez maja wielowachacz, mondziaki i takie tam tez wielowachacz. Ilosc aluminium w aucie nie chce mi sie sprawdzac, na pewno alfa QV ma sporo Karbonu wiec jeszcze oczko wyzej, z tego co czytalem silnik diesla w alfie jak i wiele elementow jest w calosci z alominium takze jak widac bmw wcale technologicznie nie jest z przodu w porownaniu do konkurencji a na pewno nie podstawowe wersje. OK naped na tyl mozna uznac ze jest premium.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze odnosnie multimediow ktorymi sie wszyscy zachwycaja. Oczywiscie sa super, ale dopiero po slonej doplacie do professional, bo w podstawie to ten maly ekran, bez dotyku ze slaba rozdzielczoscia i brakiem wielu funkcji szalu nie robi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkując 2 letnią Mazdę 6 w wysokiej opcji wsiadłem na kilka chwil do g30 z tego samego roku.To co zwrociło moją uwagę to materiały, w pierwszym odczuciu slabszej jakosci niestety. Za tydzień mam jazde testową obejrze temat dokładnie i na spokojnie bo jestem w małej konsternacj tym faktem. Jako całość BMW napewno prezentuje się znacznie solidniej, zresztą Mazda slynie z "kartonowosci" nadwozia. No ale te plastiki to tak słabo slabo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkując 2 letnią Mazdę 6 w wysokiej opcji wsiadłem na kilka chwil do g30 z tego samego roku.To co zwrociło moją uwagę to materiały, w pierwszym odczuciu slabszej jakosci niestety

 

Aż parsknąłem :)

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkując 2 letnią Mazdę 6 w wysokiej opcji wsiadłem na kilka chwil do g30 z tego samego roku.To co zwrociło moją uwagę to materiały, w pierwszym odczuciu slabszej jakosci niestety. (...)

 

Ja poproszę o jakieś szczegóły, co jest gorsze, dlaczego, etc bo widziałem wiele razy Mazdę 6 w środku (znajoma ma 3 letnią) i delikatnie rzecz ujmując - nie znalazłem tam niczego, co mógłbym określić jako "lepszej jakości" w porównaniu do BMW serii 5. Od razu się ubezpiecze - do schowków jej nie zaglądałem i nie wiem czym ma wyścielone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Vagu wszystkie auta jezdza praktycznie na tych samych plytach podlogowych czy premium czy nie, czujniki cisnienia sa obowiazkowe dla wszystkich marek juz od jakiegos czasu, stabilizacja przechylu w podstawowym zawieszeniu gdzie sa zwykle sprezyny i amorki to raczej nie istnieje, w platnej opcji owszem, mocniejsze wersje silnikowe w Vag tez maja wielowachacz, mondziaki i takie tam tez wielowachacz. Ilosc aluminium w aucie nie chce mi sie sprawdzac, na pewno alfa QV ma sporo Karbonu wiec jeszcze oczko wyzej, z tego co czytalem silnik diesla w alfie jak i wiele elementow jest w calosci z alominium takze jak widac bmw wcale technologicznie nie jest z przodu w porownaniu do konkurencji a na pewno nie podstawowe wersje. OK naped na tyl mozna uznac ze jest premium.

 

Być może Skoda ma wspólną płytę z Audi (bo wiele innych części to ma na pewno) ale czy to nobilitacja dla niej czy ujma dla Audi? 5er z nikim płyty (i całej reszty) nie dzieli, więc nie było potrzeby tanich kompromisów. Tak BMW ma czujniki ciśnienia jak każde auto, ale wielofunkcyjne, które są elementem całego systemu stabilizacji. A jak w Skodzie? Aktywne stabilizatory są w niedrogiej opcji (a można zamówić w Skodzie?) lecz i bez nich zawieszenie jest bezkonkurencyjne nawet w porównaniu z innymi modelami tego segmentu. Fakt że gdyby była możliwość dołożyłbym pneumatykę. Zawieszenie z Mondziaka mam w Volvo i mimo że poprawione w stosunku do dawcy, to nadal nieporównywalne z BMW. Jeśli chodzi o aluminium to w 5er jest wszędzie za wyjątkiem stalowych tylnych błotników (co jest oczywiste, bo muszą być połączone z całą stalową klatką). Czy w Skodzie cokolwiek jest aluminiowego? A silnik. Ale nie o tym mówimy, aluminiowy był już z tego co pamiętam w Felicji. Co karbonowego, szczególnie w standardzie, ma Alfa z elementów konstrukcyjnych?

Podałem kilka przykładów a mogłoby być znacznie więcej, szkoda czasu na ciągnięcie tego tematu. Krótko - BMW ma wszystko co najnowsze i najlepsze w konstrukcji, Skoda nie ma nic, Alfa czy inne "aspirujące" niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.