Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mnie bardzo milo zaskoczylo przyspieszenie, elastycznosc.

 

zastanawiam sie czy wiesz co to jest przyspieszenie

Przyspieszenie – wektorowa wielkość fizyczna wyrażająca zmianę wektora prędkości w czasie.


To teraz moja kolej - jeździłeś na codzień g30 518d i wypowiadasz się z doświadczenia, czy wpadłeś tu przypadkiem i chciałeś błysnąć? Nikt tu nie twierdzi, że 518d g30 to rakieta wbijająca fotel przy każdej prędkości, ale zachęcam do wyrobienia sobie zdania po przejażdżce, a nie sypania złośliwościami bez wyraźnego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeździłem 520d i nie ma ani przyspieszenia ani elastyczności. 518d to jeszcze gorzeJ. Wystarczy spojrzeć w katalog : 360 Nm przy 1750-2500 obr/min. z brakiem elastyczności próbuje zaradzić automat zaglujac odpowiednio biegami ale na brak przyspieszenia to rady już nie ma. Przed kupnem swojej jeździłem 520d oraz 530i jedna po drugiej i była wyraźna różnica na korzyść 530i. W 518 może być tylko gorzej. 518 spokojnie obejdzie octavia 1.4 za polowe ceny, dobrze wyposażona i wciąż wyraźnie tańsza octavia rs będzie dużo lepiej jeździć od 518d będzie miała dużo bogatsze wyposazenie i będzie dużo lepiej wyglądać, No ale znaczka BMW na masce nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki morał z tych wypocin? Gość ma przepraszać że kupił BMW czy co?

Pytanko do Was koledzy, widziałem fajną wersję w białym kolorze z pakietem M i czarnym dachem. Całość wygląda bajecznie ale czy ten dach jest w tym pakiecie, w opcji dodatkowej(nie widzę) czy ktoś tak zrobił indywidualnie? Pytam bo tak bym chciał swoją skonfigurować. Do tego koniecznie brązowa skóra Cognac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 520d i nie ma ani przyspieszenia ani elastyczności. 518d to jeszcze gorzeJ. Wystarczy spojrzeć w katalog : 360 Nm przy 1750-2500 obr/min. z brakiem elastyczności próbuje zaradzić automat zaglujac odpowiednio biegami ale na brak przyspieszenia to rady już nie ma. Przed kupnem swojej jeździłem 520d oraz 530i jedna po drugiej i była wyraźna różnica na korzyść 530i. W 518 może być tylko gorzej. 518 spokojnie obejdzie octavia 1.4 za polowe ceny, dobrze wyposażona i wciąż wyraźnie tańsza octavia rs będzie dużo lepiej jeździć od 518d będzie miała dużo bogatsze wyposazenie i będzie dużo lepiej wyglądać, No ale znaczka BMW na masce nie będzie.

 

Wow, jak uważasz, że octavia RS jest ładniejsza od serii 5 i że kogoś jeżdżącego serią 5 obchodzi, że octavia 1.4T 150KM ma 0,7s lepszy sprint do 100km/h, to chyba nie mam już o czym z Tobą rozmawiać, bo najwidoczniej mamy zupełnie inne pojęcie o motoryzacji i nikt nikogo tu nie przekona :) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik to Twoje podniecanie sie mocą 530i.... Wczesniejsze moje bmw to byly głównie silniki 30d. Fakt pięknie brzmią i super ciąg mają i ta lekkość przyspieszania. Przesiadłem sie z 30d f11 do 20d g30 i szoku utraty mocy nie odczułem. F11 zostawiłem tacie i kilka razy sie sprawdzalismy na autostradzie. Od 80 do 160 jakoś szałowo nie odjeżdża f11. Mam inne odczucia odnosnie 30i vs 20d. Na papierku ładnie to wygląda, w realu strasznie musiałem cisnąc 30i żeby jechała fajnie. Przyspieszenie 20d ok 7 sek, nie przesadzaj, że to nie jedzie... Leon fr, type r poprzedni, Opc, focus st podobne czasy maja do 100. Do ok 180, 20d naprawde fajnie jedzie, mam rwd. 518d to wystarczająca moc jak ktoś świadomie kupuje, objedzie większość aut na drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego leeo

jezdze g31

3.0d

juz sobie ja nawet chipowalem

bo w wiekszosi i tak jezdzilem na sport

i ponownie doswiadczam braku mocy

juz sie po prostu przyzwyczailem

w moim odczuciu 2.0 nawed w 120d jest do dxxy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie, w moim odczuciu V8 będące beneficjentem programu 500+ też nie jedzie, a jak wsiadam potem do 535d to mam wrażenie, że przesiadłem się na 510d, bo tak działa siła przyzwyczajenia.


518d jako dupowóz na naszych drogach z wiecznymi korkami, dziurami i małą ilością miejsc gdzie można przycisnąć to wcale nie jest zły wybór. Mi się odechciewa czasami cisnąć V8, bo jak polecę mocniej, to albo dobijasz zaraz do limitera, albo jakiś limiter w postaci zagubionej w otchłani dwóch pasów dacii czy szkody (nie koniecznie RS) której kierownik myśli, że przecież jest tak samo szybki jak BMW bo rozpędza się lepiej niż 518d, wyjedzie na lewy pas i trzeba testować hamulce. No i wieczne tiroloty, które co kilometr muszą się wyprzedzać, najczęściej w momencie jak dolatujesz do nich na spokojnie. Czekam tylko aż prawo zmieni się na normalne i będzie zakaz wyprzedzania ciężarowców, którzy i tak jadą z tą samą prędkością, a wyjazd ciężarówką na autostradzie na lewy pas wprost pod rozpędzoną osobówkę będzie karany 25 latami za kratami bez możliwości zwolnienia warunkowego. Nawet, jeśli zajeżdżał będzie pędzącemu 518d :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Leeo tak uwazam, ze ladnie wyposazona octavia rs wyglada oraz DUZO lepiej jezdzi od golasa serii 518D. Mialem okazje tym autem jezdzic i naprawde zbiera sie to calkiem OK. Seria 5 w podstawie ani nie wyglada, ani dobrze nie jezdzi. To tak jak dresy z bazaru z wielkim znaczkiem adidas na plecach. Bmw sie kupuje dla osiagow/prowadzenia a jaki sens jest kupowania samochodu spod marki bmw z silnikiem o osiagach gorszych od takiej toyoty rav4 to nie wiem. Jeszcze odnosnie porownania osiagow miedzy RS a 518D:

RS:

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Przyspieszenie (od 0 do 100km/h): 6,7 s

Moc silnika: 230 KM (169 kW) przy 4700 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1500-4600 obr/min


518D:

Moc silnika: 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1750-2500 obr/min

Prędkość maksymalna: 216 km/h

Przyspieszenie (od 0 do 100km/h): 8,8 s


Miedzy tymi autami jest przepasc na korzysc skody. Malo tego octavia 1.4 150KM lepiej jezdzi od 518D. Skomentuje jeszcze wyglad. Zeby auto dobrze wygladalo to obowiazkowo musi miec jeszcze odpowiedni lakier, felge odpowiednia do rozmiaru auta oraz dobrze dobrane elementy stylistyki. Niestety podstawowe modele i to wszystkich 3 niemieckich marek wygladaja fatalnie i dopiero po dobraniu odpowiednich pakietow/felg auto zaczyna wygladac tak jak powinno i na pewno ladnie wyposazone modele klasy nizszej typu passat r line, octavia rs, dobrze wyposazony superb z ladnymi lakierami wygladaja duzo lepiej niz bieda wersja mercedesow, audi czy bmw (chyba ze ktos widzi tylko logo na klapie). Sam kolega juz zauwazyl te fatalne atrapy w swiatlach z przodu. Niektorzy pisali tez ze w bmw wszystkie te systemy dzialaja i wygladaja lepiej. To jest prawda pod warunkiem ze te systemy ubogacilo sie w opcji bo w podstawie niestety pod kaZdym wzgledem jest bieda. Ostatnio jechalem ze znajomymi x3 poprzedniej generacji i jechal z nami facet, ktory na codzien tez jezdzi g30 520d z podstawowa nawigacja business. Po obejrzeniu navi pro w x3 nie mogl sie nadziwic ze nawigacja auta z poprzedniej generacji jest tak duzo lepsza od jego i tak jest ze wszystkim. Ktos kiedys napisal, ze BMW to taka marka, ktora sprawi, ze bardzo szybko pozalujesz, ze za cos nie doplaciles i to niestety ale jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dramatyzować, tym samym tokiem rozumowania można powiedzieć, że każdy kto nie zamówił M550i/d czy M5 przegrał życie, bo BMW kupuje się dla osiągów. Tylko że jednemu wystarczy 518d, drugiemu 530i, trzeciemu M550i będzie mało. Zawsze sądziłem, że auto kupuje się pod siebie, a nie pod opinie sąsiada czy na forum ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie oczywiscie że każdy kupuje pod siebie i ja to szanuję.

Ale kurcze 518D w tak wielkim samochodzie to musi byc dramat.

Moja zona ma 118d, wcześniej był Leon ARL 150km z power boxem niby na 180KM. ( 360tys nalatane, tak wiec nie wiem ile tej mocy zostało)

Po zakupie 118d ku mojemu zdziwieniu żona bardzo narzekała ze nie moze sprawnie wyprzedzać.

Myślałem że automat nadrobi dećko mniejszą moc.

Zrobiłem program na 190KM i powiedziała że teraz jest OK.

Dodam że nasza 118D jeździ tylko w okolicach miasta.

W 5er 150km to był wypas, ale ze 30 lat temu, pewnie ważyła z 500kg mniej.


Nie trzeba kupować 550d, ale nie oszukujmy się te 200-220KM powinno być.

I to nie po to aby nie objechała nas jakas Fabia, ale dla bezpieczeństwa !!!

Jadac z rodziną nawet super spokojnie też trzeba co jakis czas kogos wyprzedzić.

Bagaże też swoje robią, do tego nieraz box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem 190KM w BMW 5 służy do ledwo jechania? Wyprzedzić sprawnie tira na krajówce to będzie wyzwanie? Taką moc znam np z A6 i bardzo fajnie to wygląda rozumiem że w BMW jest zupełnie inaczej i to nie jedzie tak.

Co do auta Leeo to uważam że dodać ciemną szybę i wygląda to bardzo dobrze. Felga pasuje do czarnego koloru. Fajne właśnie jest w BMW 5 że możemy mieć tak naprawdę 2 zupełnie różne oblicza tego auta. Ktoś wybiera wygląd dostojnej limuzyny a kto inny wygląd mocno sportowy. Nie oznacza to że to się wyklucza i któreś oblicze jest gówniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie troche na tym forum i przegapiłem dośc istotne odkrycia.

BMW 518D z pakietem business za 175kPLN to dramat i generalnie to trzeba go pchać bo sam nie jedzie a Skoda Octavia RS za 142kPLN jest fajniejsza bo ma lepsze przyspieszenia i super design.

Kurcze dobrze że można zdjąc znaczek 518d (albo zamienić na 530d) bo inaczej to wstyd chyba po słoiki pojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziles??? 8 biegow + 1600kg masy robi robote. Tak jak napisałem wczesniej, do przepisowego poruszania sie jest ok. Powyzej 140km/h to mozna powiedziec, ze juz sie tylko toczy. Ja osobiscie nie wybralbym tego motoru bo jestem przyzwyczajony do czegos innego. Problemu z wyprzedzaniem tez nie zauwazylem majac na dwa dni 520dx na testy ale wybralem 530dx.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie, też wziąłbym 518d byle nie szkodę, ale jak mówię, każdy ma swoje potrzeby i podejście, dla jednego szkoda z 200+KM pod maską będzie lepsza, dla drugiego mułowate 518d. Gdyby oba auta się nie sprzedawały, to nie byłoby ich w ofercie, chyba proste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra wszystko schodzi z tematu

wszystko pieknie

mozna rozmawiac co komu sie bardziej podoba

i pod tym wzgledem niech kazdy kupuje auto


--czasem robie ogledziny aut przed kupnem

i moja rada dla ludzi zawsze brzmi

poszukaj ze 3 auta w poblizy takie co ci sie podobaja

a ja ci okresle jakie auto jest najbardziej wartosciowe z ogladanych--


co z tego ze ktos podpowie komus jakie auto jest fajne

jak ten kupi i bedzie codziennie wychodzil z domu i patrzyl na auto

ktore mu sie nie podoba


a najbadziej mnie boli wypowiedz @leeo ze to auto jest dunamiczne

nie czepiam sie tego ze kupil wlasnie takie

jego sprawa

ja np. uwielbiam kombi oczywiscie nie wszystkie

a wiele osob ne wyobraza sobie takim jezdzic

i nie przekonuje wszystkich ze kombi jest najlepsze na swiecie i to swietny wybor


wiec bez sensu wypowiedzi ze to czy tamto lepiej wyposazone jest lepszym wyborem

on czuje sie lepiej w tym aucie

moze bardziej dowartosiowany czy cos w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Randall juz nie przesadzaj z tymi banami. To ze jestesmy na forum bmw nie oznacza ze nie mozemy porownywac naszego auta z autami konkurencji. Ja przed zakupem rozwazalem wiele aut, jezdzilem, prownywalem po to zeby wybrac to co najbardziej mi pasuje bez wzgledu na logo na masce.


@Rufio w linku do zeperf ktory wkleiles widac czarno na bialym jak dramatycznie zle przyspiesza 518D. 0-160 w 25,7 sekundy oznacza ze wyprzedzanie przy predkosci powyzej 100km/h tym autem to jest horror, jest niebezpieczne i potrzebna niezla prosta aby cokolwiek wyprzedzic. Nie przystoi to marce bmw a juz na pewno nie serii 5. Kazdy wydaje swoja kase jak chce, dla mnie przyjemnosc z jazdy jest bardzo wazna i nie wydal bym takiej kupy kasy na tak slabo jezdzace auto.


Sorry @Leeo za tak ostra krytyke, nie traktuj tego personalnie bo tak naprawde nie krytykuje Ciebie ale Twoja decyzje a juz zachwyt nad silnikiem ze jest elastyczny i dynamiczny jest irracjonalny. W jednym natomiast masz racje. Jak bedziesz jezdzil w eco pro to bedzie na pewno bardzo oszczedny.


ps. gwoli scislosci po przejechaniu 20 tysiecy km 530i uwazam, ze szalu nie ma i nastepny musi byc mocniejszy. Po prostu placimy duzo za naped na tyl, wlasciwosci jezdne, ale zeby czerpac z tego przyjemnosc i choc troche to wykorzystac to trzeba miec odpowiednia ilosc konikow pod maska.


Jeszcze jedno zdanie odnosnie chipowania. Motor o tym samym oznaczeniu może różnić się, w zależności od wersji mocy, wtryskiwaczami, turbiną (rodzaj, liczba!), a także wnętrznościami (słabsze/mocniejsze tłoki i wał korbowy). Wyciskanie siódmych potów z najsłabszej wersji jest możliwe, ale to działanie na chwilę – zbyt duży przyrost mocy szybko zniszczy nieprzystosowany do danej mocy silnik/skrzynię biegów. Niby kazdy tuner chetnie tuning zrobi, wiadomo chce zarobic ale jak sie zaczynam pytac o gwarancje, wykrywalnosc to jakos nagle wszyscy nabieraja wody w usta. Dlatego na razie pozostaje przy stocku bo jakos nikt gwarancji na swoja robote na silnik dac nie chce. Wgrac program i zgarnac kase to pikus ale pozniej ty wlascicielu martw sie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.