Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

A takie coś jak toyota camry?

 

Oglądałem, tu dobrze trafiłeś, bo po zniżkach max wersja z 220 konna hybrydą 151tyś, ale mnie jakoś nie porwała. Środek ma taki japoński, guziczki, płaskie siedzenia, no nie czuć tej jakości i prestiżu. Avensis miała więcej bajerów niż ta camry teraz, bo robiona jest jednak na dobrą cenę. No i trochę ciężko z tą cvt. Spalanie będzie większe, bo jeżdżę głównie trasy, a ten ryk przyśpieszania z cvt... ajjj ;) nie wspominając, że te autko ma koło 8,2 do 100, a ta 518d ma 8,8 :) dalej wygrywa beta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprężarka została zamieniona na 2 żeby poprawić dół i samochód płynniej rozwijał moc. Czy będzie to bardzo odczuwalne? Nie wydaje mi się. Czy mniej awaryjne to tez raczej nie. Ja tu widze problem ze kolega kupuje auto do którego nie jest przekonany rabatem. Sorry ale wydać 160k tylko dlatego ze rabat 30 procent to jest mega słabe i jak emocje po zakupie opadną żeby nie było zalowania bo to kupę kasy jest. Ten samochód stał u dealera prawie rok i zajkiegos powodu nikt go nie chciał pomimo zmian w zasadach leasingu i tego ze samochody rozchodziły się jak świeże bułeczki. Przy sprzedaży po kilku latach będzie podobnie i nie pisze tego żeby komuś dowalić ale po to aby doradzić jak najlepszy zakup i zeby auto cieszyło nie tylko chwile po zakupie ale przez cały okres użytkowania.

 

Myślę, że te auta nie były w tej cenie w tamtym roku..pewnie oferowali je z 20-30tyś drożej a sam pamiętam, że był wypust 520d xd w kombii z 2017 po 190tyś, to też brano pewnie poprzedni rocznik lepszego motoru przy tak małej różnicy. Prawdę mówiąc cenowo tak poleciały dopiero od maja, widać po ogłoszeniach, bo większość stała po 185tyś i nagle w maju pyk i pospadały na 170. W maju po zmianach w konfiguratorze trochę odważniej zeszli z ceną tych piątek. Weryfikowałem Twoje słowa i szukałem co moge kupić w zamian w tej kwocie, bo argument, że mam dołożyć do mnie nie trafia. Po prostu nie chcę teraz wydać więcej. Tu raczej poszedłbym w opcję wynajmu. Popatrzyłem i w tej cenie miałbym arteona 150KM, wyposażonego w więcej systemów, ale bez pakietu przegladów. Siedziałem w arteonie wiele razy, wsiada się jak do puszki, jeździ ich od groma nawet w moim małym miasteczku, vw już miałem, wiem czego moge się spodziewać. No i DSG.. po ZF to naprawdę pozostawia wiele do życzenia, bo bardzo zauważalny jest lag przy zrzucaniu biegu na niższy. Co dalej? Skoda superb? Tyle lat na rynku już, jakość... jaka jakość.. Nie no odpada mimo tego że miałbym 4x4 i 190 koni, to tylko w style, a tam materiały to porażka, chyba że sporline troche mniej wyposażony, ale ja już sobie założyłem, że jakbym miał jeździć z kurà, to tylko sportline 272 w dragon skin, a to już 170. Co dalej... stinger, już drożej bo 180tyś, chyba że golas na halogenach za 159, przejechałem się, automat to nieudana kopia zf, chyba że program nie ten, ale przeciąga biegi, odczucia tej mocy nie miałem, w ogóle spłyneło po mnie te auto. Z BMW patrzyłem też 3GT, bo też całkiem dobrze wyposażone, ale jednak to poprzednia epoka, jak moja x3, żaden progres. Mazda 6 - to już mega muł, 160 koni zuuupełnie nie przyśpiesza, wyje niemiłosiernie. Jeszcze coś z SUV? No oglądałem taracco, duża fura, dobrze wyposażona 170tyś trza wydać, ale to seat i po właście kilku miesiącach już ginie w tłumie. RAV4 hybrydowa - byłem w stanie kupić, aż zaszedłem do salonu i gość z auta za 176 tyś złotych zdjął mi 2%. I poiwedział że to mega rabat.. i niestety miał racje, bo od kwietnia toyka wycofała rabaty i nic nie dawali. Lexus NX albo stary GS, już też poprzednia epoka, no i 20tyś drożej. W myślach mam tylko x3, że może do tego powinienem dołożyć i znowu iść w suva, ale właśnie, trzeba dołożyć, a nie chcę dokładać. Przyjąłem sobie max 160-170tyś żeby nie wybiegać za daleko poza 150tyś do odliczenia. Jak ktoś dobrnął do końca tego wypocenia, to ciekawy jestem jakie auto porówywalne do tej serii 5 komfortem i gabarytami może mi zaproponować. Tu akurat ogłoszenie identycznego egzamplarza jaki chce kupić. U mnie dodatkowo kamera cofania. Kurczę, dalej uważam, że 160tyś to dobra cena jak za ten wóz. Owszem, za 190-200 miałbym lepszy, a ten za 160 to golas porównując do innych beemek, ale w porównaniu do konkurencji i seryjne wyposażenie to już coś.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-g30-518d-sedan-sport-line-wyprzedaz-ID6BEsfE.html#073fd118d0

 

A ja tą tanią beemkę bym miernikiem lakieru potraktował.

Istnieje możliwość, że elementy lub całość malowano powtórnie.

Mnie by to nie przeszkadzało ale przy odsprzedaży strzał w kolano.


Dlaczego o tym piszę?

Bo kiedyś we Wrocku do ex AG podchodziłem i była wypasiona F10, z 5kkm na liczniku i sprzedawca się wygadał, że zeszli do 195 z 245.

Już był klient ale przyjechał z miernikiem przed podpisaniem kwitów i wyszedł zonk, bo było nadwozie całe drugi raz malowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Leeo

widze ze zaden samochod ci nie pasuje

pojezdzij komunikacja miejska

autobusy nie znikaja w tle

i ile kasy zaoszczedzisz

 

Po co ta złośliwość? To tylko moje zdanie o tych autach. Poza tym autobusem ciężko parkować :D


FUX: mają ich kilka sztuk, ale oczywiście swoją sprawdzę, bawet już jestem umówiony z osobą, która będzie mi nakładała powłokę gtechinq, a akurat od lakierów to jest specjalistą.

Od tego sprzedawcy bierzemy rodzinnie już 3 auto, temu i rabat większy i więcej zaufania, bo weźmiemy i czwarte.

Cena wynika pewnie z tego, że to już nieaktualny silnik z jedną turbiną i normą euro6, która traci byt we wrześniu. Baaa, myślę, że będzie jeszcze taniej we wrześniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Leeo - zauważ, że każdy co Ci doradza lub odradza, najczęściej jeździ lepiej wyposażonym BMW serii 5 z mocniejszym silnikiem - i zwyczajnie nikt z nas nie chciałby zejść poniżej tego co ma - stąd takie dość negatywne odczucia. Generalnie uważam podobnie jak @słonik - że lepiej dopłacić i bardziej się cieszyć, ale jeśli wiesz, co kupujesz i nie będzie Ci to przeszkadzało, a cena Ci pasuje - to na pewno nie będzie to zły wybór.


Ja, jeśli miałbym założony budżet max 170tyś zł (chyba 167k brutto jest do full odliczenia) pogadałbym z kumatym sprzedawcą BMW z działu używanych - i z Monachium ściągnąłbym 520d z dobrym wyposażeniem - dla mnie to najlepsza opcja, auta są jak nowe na pełnej gwarancji. Miałem już w swoim życiu sporo fabrycznie nowych samochodów i też takie popracownicze z centrali z Monachium - i powiem, że to najlepsza opcja dla mnie - jeździsz 4 lata, auto sprzedajesz jeszcze na gwarancji, spadek wartości zdecydowanie mniejszy niż przy fabrycznie nowym aucie. Cena zakupu taka sama jak nowej bidnej wersji. Do tego auto na rynek Niemiecki zawsze będzie lepsze niż na rynek Polski - być może dzisiaj to tak nie działa, ale ja mam mega negatywne doświadczenia z Mercedesem i wiem co piszę. Ale to Ty wybierasz i płacisz, nie my.


Tutaj raczej nie ma złego wyboru - może być tylko dobry lub lepszy. Wiadomo, najlepiej kupić nową M5 na full wypasie, no ale to tylko auto i są rzeczy ważniejsze, a budżet nie jest z gumy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

RAV4 hybrydowa - byłem w stanie kupić, aż zaszedłem do salonu i gość z auta za 176 tyś złotych zdjął mi 2%. I powiedział że to mega rabat..

@Leeo - wybacz ale Ty nie kupujesz auta ktore chcialbys miec tylko rabat oraz znaczek kupujesz. Z tego co pisales to masz juz 36 lat i dziwie sie ze jeszcze zycie cie nie nauczylo, ze w zyciu nie ma okazji. Zycze chlodniejszej glowy i wiecej rozsadku przy zakupie, a 12% rabat na roczne auto to zadna okazja (18 procent bys dostal przy aucie do konfguracji wiec realny rabat jest 12 procent, ciekawy tez jestem czy dostales leasing 0% jaki bys dostal na auto ktore chciales miec). Chyba jednak BMW w Polsce jest dla Januszy ktorzy widza cennik, dostaja duzy rabat i sa szczesliwi ze pana boga za rogi zlapali a tak naprawde kazdy kupuje samochod w podobnej cenie. To ze auto przez rok nie jezdzilo to nie znaczy ze jest nowe bo przez caly rok palilo je slonce w sloneczne dni a w zimie lezal na nim snieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najważniejszy jest silnik (czy w ogóle napęd i cała mechanika), ale ja jestem starej daty. Dziś młodzież nie czuje mechaniki, podnieca się elektronicznymi błyskotkami, takie czasy. Znowu analogia z zegarkami się narzuca.

Tylko trochę mnie to dziwi, bo wydawałoby się że jak ktoś celuje w BMW a nie jakiegoś piżota czy innego lexa, to właśnie ze względu na mechanikę. Ale skoro badania wykazały że większość posiadaczy BMW myśli, że ma przedni napęd (aż mi się nie chce wierzyć), to producent zamiast skupić się na mechanice dokłada elektronicznych bajerów. Dziwicie się więc, że wstawił te ohydne elektroniczne zegary? Ja tych dwóch dodatkowych cylindrów (za które słono zapłaciłem) nie zamieniłbym nawet na autopilota dziesiątej generacji. Ale za piękne analogowe zegary jak np. z Astona chętnie bym dopłacił. Ktoś powinien zacząć takie robić aftermarketowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandus - następnym razem nie będę już dziadował, tylko wydam tyle ile trzeba. Akurat taki mam plan na przyszłe 3-4 lata żeby nie żyć dla samochodu, a załatwić kilka innych spraw i wyszaleć się w mniej kosztowny sposób.


słonik40 - nie do końca tak jest, choć rzeczywiście o moim zakupie zdecydowała cena/jakość. Nie widzę na rynku konkurencyjnej oferty do tej, którą otrzymałem w tym przedziale cenowym. Owszem, gdybym dołożył 40 tyś więcej, miąłbym coś lepszego, ale czy to czego chcę? Oczywiście, że nie! Marzę o X5 z grubym motorkiem :) Auto za 200 też byłoby jakimś tam kompromisem, na pewno przyjemniej by się jeździło niż tą 518d, ale czy rozwiązało by moje wszystkie potrzeby? Nie sądzę, zawsze jakiś niedosyt pozostaje. Na tą chwilę oferta, na którą mnie stać bezproblemowo, nie obciążająca budżetu domowego w znaczący sposób, a że auto na dojazdy, to też jako narzędzie pracy. Jeszcze poruszę sprawę tych 18% rabatu. Owszem rabat jest, ale nie na auta promocyjne, tj nie na m edition ani na buisness line. Próbowałem zrobić rabat na m edition i udało się otrzymać rabacik, ale w taki sposób, że sprzedawca skonfigurował mi normalnie m pakiet i dał 21% rabatu na tym. Taki wybieg robiłem w x3 2019r, ale i tak jak poodkładałem absolutne minimum to wyszła mi cena koło 190tyś, plus gwarancja 6,7tyś no i koszt leasingu, bo też nie wchodził w to leasing 0%, Ten leasing tylko przy braku dodatkowej zniżki oprócz samego pakietu m edition.


Co by tu powiedzieć podsumowując - dziś podpisałem leasing, w sobotę mam zamiar odebrać auto, o ile wyrobi się bank z rejestracją i mam zamiar cieszyć się tym co będę miał. Postaram się zdać relację, bo zakładając nowe normy, to te autka powinny jeszcze polecieć w dół do września i może ktoś będzie miał jeszcze taki dylemat.


Dziękuję wszystkim za pomoc i opinie, niektóre rady bardzo cenne i uważam, że bardzo fajnie być częścią takiego forum w czasach gdy facebook wypiera wszystko. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zycźe szerokości i zadowolenia z auta. Zawsze trzeba iść na jakies kompromisy. Ja natomiast zawsze będę przestrzegał przed jaraniem się rabatami bo to zawsze z czegoś wynika. Oczywiście rabat 18 procent jest bez promo m pakiet, Ale jak sam wyliczyłeś z promocja wyszło,ponad 20. ZDziwił mnie natomiast brak leasingu 0 procent bo znajmy zamawiał ostatnio x3 i taki leasing dostał laczńie z promo na m pakiet edition ale trzeba brać m pasztet wtedy. Jeszcze tylko dobrze sprawdź auto przed odbiorem bo kumpel miał przypadek ze wziął z placu, po 3 latach sprzedał innemu No i przy okazji jakiejś naprawy pomstluczce okazało się ze element był malowany. Kumpel się na niego obraził ze mu nie powiedział a tamten nie wiedział także lepiej być czujnym zawczasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zycźe szerokości i zadowolenia z auta. Zawsze trzeba iść na jakies kompromisy. Ja natomiast zawsze będę przestrzegał przed jaraniem się rabatami bo to zawsze z czegoś wynika. Oczywiście rabat 18 procent jest bez promo m pakiet, Ale jak sam wyliczyłeś z promocja wyszło,ponad 20. ZDziwił mnie natomiast brak leasingu 0 procent bo znajmy zamawiał ostatnio x3 i taki leasing dostał laczńie z promo na m pakiet edition ale trzeba brać m pasztet wtedy. Jeszcze tylko dobrze sprawdź auto przed odbiorem bo kumpel miał przypadek ze wziął z placu, po 3 latach sprzedał innemu No i przy okazji jakiejś naprawy pomstluczce okazało się ze element był malowany. Kumpel się na niego obraził ze mu nie powiedział a tamten nie wiedział także lepiej być czujnym zawczasu.

 

Dziękuję :)


Rabat na m edition i leasing 0% idą w parze, ale nie dostaje się już rabatu na auto od dealera. Chyba, że już ktoś zejdzie ze swojej 7% marży. Natomiast można zrobić rabat na sam m-pakiet z dużym rabatem, ale nie obejmowało to leasingu 0%.


Auto jadę oglądać ze specem od lakierów, który później będzie zabezpieczał mi auto powłoką ceramiczną, będzie miernik itp. Zobaczymy. Przy okazji - może ktoś podać ile powinno być mikronów w bmw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z 3 salonów, auto fus, bmw team, bawaria otrzymałem info, że m edition i leasing 0% nie ma żadnych dodatkowych zniżek, a dawali srogie upusty na 2018, a w jednym zrobili właśnie ofertę na x3 nową z dobrym rabatowaniem, ale bez leasingu 0%. Do większości dealerów dzwoniłem lub pisałem, no ale wiadomo, jedną mogą mówić a drugie robić, ale w tym przypadku byli wyjątkowo zgodni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz odbierzesz auto i znajdziesz chwile to pochawl sie w galerii. Sadze ze jesli chodzi o auto to wybrales najladniejsze z mozliwych w tym przedziale cenowym. Jesli chodzi o silnik zawsze mozna zrobic chipa a 8.8sek do 100 wystarczy do zwyklego poruszania sie. Wiadomo, jakbys mial wiecej kasy to i silnik bylby wiekszy. Jedno jest pewnie, duzo nie dales i pewnie duzo za niego nie wezmiesz ale starcisz o wiele mniej niz uzytkownicy konkretnie doposazonych 540i i 530d wzwyz



"Duzo nie dales...." nie zrozum mnie zle. Uwazam ze 160tys to bardzo duzo pieniedzy ale nie jesli chodzi o g30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o silnik zawsze mozna zrobic chipa a 8.8sek do 100 wystarczy do zwyklego poruszania sie.

 

8,5s robi 518d spradzone w dwóch samochodach na RACELOGICU, powtarzalne, czasem uda się zrobić 8.3s.


Po modzie schodzi do 6s z groszem do paki. :shock:

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o silnik zawsze mozna zrobic chipa a 8.8sek do 100 wystarczy do zwyklego poruszania sie.

 

8,5s robi 518d spradzone w dwóch samochodach na RACELOGICU, powtarzalne, czasem uda się zrobić 8.3s.


Po modzie schodzi do 6s z groszem do paki. :shock:

 

Z ciekawosci sprawdzilem na zeperfs i nie w kazdym przypadku wyglada to tak optymistycznie.


http://www.zeperfs.com/en/duel7613-7741.htm

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to jestem zachwycony!! :) rewelacja, podroż z Wawy to była czysta przyjemność :))

 

To już odebrałeś?

 

tak, w sobotę :) Właściwie to 2x, bo dziś odebrałem z detailingu. Tym razem nie oszczędzałem i zaprowadziłem na topową powłokę gtechniq, poszło parę tysięcy, ale powinno być bezpiecznie dla tego lakeiru UNI, który rysuje się od samego patrzenia. Ponadto zdecydowałem się od razu na zabezpieczenie wnętrza, tapicerek oraz plastików.

 

Jak na razie to jestem zachwycony!! :) rewelacja, podroż z Wawy to była czysta przyjemność :))

 

I tego się trzymajmy :cool2: Ale bez zdjęć się nie liczy

 

Z auta jestem na razie bardzo zadowolony, już wiem czemu. Startowałem z niższego pułapu niż Wy i dlatego nawet to co wg Was jest golasem, dla mnie to spory krok naprzód. Mimo tego, że X3 była całkiem fajnie wyposażona, to ta nawi proffesional w mojej X3 nie równa się do biznesowej w serii 5, podobnie jak jakość materiałów i ogólny look. Mnogość systemów, które BMW oferuje w standardzie jest naprawdę zadowalająca. Audio seryjne, którego tak się bałem gra tak samo jak audio HIFI z mojej X3. Mimo 150KM auto jest naprawdę zrywne, przyśpiesza tak jak X3, a mając perspektywę podniesienia mocy na 190+ (wg sprzedawcy w salonie to ten sam silnik i można śmiało uzyskać 200-210KM), to też jest jakiś spokój. Na razie nie mam takiej potrzeby, docieram silniczek i śmigam płynnie od czasu do czasu pozwalając sobie na więcej. Nie wiem czy w ogóle zdecyduje się na taki krok, ale dobrze mieć możliwość. Komfort podróżowania bardzo się poprawił, jest cicho, wygodnie, autem się płynie. Pewnie będę się tak cieszył do pierwszej zimy i jakiegoś fuck upu z napędem na tył, ale póki co jest ok. Pozytywnie zaskoczył mnie pakiet ubezpieczenia oferowany w salonie, bo za niecałe 3400 jest pełna ochrona z szybami i dobrym assistance.

Podsumowując - kto nie miał wcześniej serii 5 i nie ma dużych oczekiwań, a jednocześnie wie co oferuje konkurencja na pewno nie rozczaruje się 518d w tej cenie. Samochodu szukałem ostatnie 7 miesięcy i wiem, że wybrałem dobrze :) Zaliczyłem jazdę Mazdą 6 160KM, Toyką Rav4 218KM hybrid, Arteonemami dieslem 190 i benzyną 280KM, superbemami 190, 220KM, Tiguanem 190, Kodiaq 190KM, Taracco 190KM, Stingerem 265KM, BMW X4 190KM, BMW 3GT 190KM, VOLVO XC60, audi a4 150KM, audi q5 190KM i śmiało mogę powiedzieć, że serią 5 jeździ mi się najwygodniej i czuję się najlepiej (w X4 było fajniej, ale jeździłem wersją za ponad 300tyś, więc może temu). Gdyby nie seria 5 kupiłbym taracco. Większość tych aut też w cenach 20-25tyś więcej niż to co ja kupiłem.

Wiadomo, że można mieć więcej i apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc może kiedyś będzie coś lepszego, ale na razie na moje potrzeby autko daję rade. Mogę polecić.

Co do zdjęć to kilka zrobiłem:

YqvTQvN.jpg


ukRalLl.jpg


57pj5Ks.jpg


AySPB53.jpg


QpqjJL5.jpg


mLkGwOu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.