Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ten nowy 9-biegowy automat ZF w testach (w innych autach) nie wypada wcale rewelacyjnie, w porównaniu z 8HP.

Więc nie wiem, czy to powód do zmartwień :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnośnie skrzyni, czy w ogóle?

 

Bo w ogóle - z ciekawostek - będzie dodatkowy tryb "Adaptive" (oprócz znanych już Sport/Comfort/EcoPro).

Auto będzie uczyło się już nie tylko stylu jazdy kierowcy w odniesieniu do skrzyni automatycznej, ale w stosunku do wszystkich systemów (ukł. kierowniczy, zawieszenie, sterowanie mapami silnika)...

 

Włącza się go przyciskiem zmiany trybów klikając "w bok".

Jak na poniższym zdjęciu z 7er

http://www.bmw.is/_common/shared/newvehicles/7series/sedan/2015/showroom/innovative_functionality/7-series-sedan-functionality-adaptive-drive-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Veni, vidi...

 

Moje subiektywne odczucia i wnioski:

 

- wielkie bydlę

- bardziej skomplikowana obsługa niż w F10 (ale tego się nie uniknie przy tej ilości funkcji)

- piękny, potężny przód, w żadnym renderze do końca nie trafiony

- przetłoczenia z boku też nie trafione na mnogich wizualizacjach, a wbrew różnym obawom wyglądają bardzo dobrze

- dużo ciętych prosto, płaskich powierzchni (łącznie ze znaczkami BMW - prawie nie są już wypukłe!)

- kokpit a la myśliwiec - otula kierowcę, jak chyba nigdy wcześniej

- akumulator jest pod maską (przynajmniej jeden, drugi pewnie z tyłu, a może i na tym nie koniec)

- fotele przednie z 7er (dot. komfortowych z wieloma programami masażu)

- bagażnik pozbawiony funkcjonalności F10 (chodzi o dostępność i rozmiar schowków).

 

Generalnie to taki mix G11, F10 i... E60 (i tego się będę trzymał).

W porównaniu z W213 naprawdę dający radę :cool2:

 

Jednak należy też pamiętać, że nadal jest to prototyp, a nie seryjne auto, bo takowych jeszcze nie ma; być może ewentualne niedociągnięcia znikną, zanim zejdzie z taśmy pierwszy egzemplarz "komercyjny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kimi - w AutoBildzie jest tylko kolejny render, narty nie ma, szczegółów technicznych też jeszcze nie, poza tym, że osiągi będą z porównywalnymi silnikami lepsze (dzięki mniejszej wadze i staranniejszemu dopracowaniu mechanizmów)

 

@zent - chodzi o schowki, których jest mniej i są mniejsze; z drugiej strony to się może zmienić w wersji ostatecznej (to raz), a poza tym może się też okazać zależne od wersji napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- bardziej skomplikowana obsługa niż w F10 (ale tego się nie uniknie przy tej ilości funkcji)

Co konkretnie masz na myśli?

Szczerze mówiąc ja w tej G11 poczułem się "jak w domu" :wink: I za to cenię BMW, że do nowego modelu można wsiąść i bezproblemowo używać (mam na myśli przesiadkę z generacji na generację, nie skok o 2 czy 3). W G11 wszystkie przyciski są dokładnie w tym samym miejscu co w F10. Jedyne, co zmienili - ale to na plus - że przenieśli przyciski pamięci i masażu foteli komfortowych z dołu boczka drzwiowego na górę (ponad przycisk sterowania szybami).

 

Trzeba wziąć też pod uwagę, że model pokazowy był bardzo dobrze wyposażony (choć nie na maks., bo nie miał np. domykania drzwi) - stąd można mieć wrażenie przytłoczenia ilością funkcji, jeśli się porównuje do F10 z uboższym wyposażeniem.

Na pewno trzeba będzie nauczyć sterowania gestami (o ile da się tego wygodnie używać) i przyzwyczaić, że obecnie jest już dotykowy wyświetlacz.

Choć prawdę powiedziawszy ekran jest na tyle daleko, że do "codziennych" czynności na pewno wygodniejszy będzie iDrive. Natomiast samo wprowadzanie adresu w navi jest moim zdaniem dotykowo szybsze (z ciekawości próbowałem, nie ma opóźnienia, działa szybko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^wydaje mi się, że egzemplarz który ja widziałem miał domykanie drzwi. Ogólnie jak dla mnie auto prezentuje się świetnie - lepiej niż F10. Co do wnętrza to było wiadomo, że różnice względem G11 będą podobne do tych jakie występowały gdy porównywaliśmy wnętrza F01 i F11.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej skomplikowana obsługa niż w F10 (ale tego się nie uniknie przy tej ilości funkcji)

Co konkretnie masz na myśli?

Szczerze mówiąc ja w tej G11 poczułem się "jak w domu" :wink: I za to cenię BMW, że do nowego modelu można wsiąść i bezproblemowo używać (...)

 

Oczywiście, że wszystko jest na miejscu i ktoś, kto ma do czynienia z BMW jest w stanie wsiąść do G30 i pojechać w siną dal bez używania instrukcji obsługi, ale jednak "bizantyjski" kokpit, jak już któryś z Kolegów zauważył, trochę na początek przytłacza; prawidłowej (efektywnej) obsługi dotykowego ekranu o przekątnej 21" (żarcik :lol: ) trzeba się jednak będzie nauczyć, bo tam jest wiele różnych ciekawych możliwości, a on sam wydaje się być zaawansowanym algorytmem sztucznej inteligencji, gotowym do interakcji z użytkownikiem na różnych poziomach, a nie li-tylko prostym interfejsem graficznym z klikaniem w obszarze wybranych ikonek. Zresztą (o czym też już gdzieś ktoś wspomniał) ten ekran ma być bardziej zaawansowany niż w G11/12 i to widać. Co zaś jeszcze do przycisków, nie jestem fanem dotykowych wersji w maszynach, którymi się steruje/kieruje/pilotuje etc., bo jednak jak coś zaskoczy to zaskoczy i wtedy nie ma wątpliwości; cieszę się zatem, że przyciski w G30 pomimo, że teoretycznie dotykowe, to jednak mają jakieś pole ruchu (w odróżnieniu np. od Volvo S90 z "glass-cockpitem", na który trzeba w pełni zwracać uwagę podczas jazdy, żeby coś na nim ustawić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedy i gdzie ma być oficjalna premiera?

Oficjalna 14.09 w Paryżu (pod koniec targów)

W Polsce ma być dostępny od lutego 2017.

 

Ten, który był pokazywany 12.09 (a podejrzewam, że to ten sam co wszędzie) nie miał domykania drzwi. A przynajmniej nie miał działającego :wink:

BTW, klamka zewnętrzna tylnych lewych drzwi... deczko odpadała :mrgreen: no, może nie odpadała, ale miała całkiem spory zakres "nieplanowanego ruchu"... :wink:

To faktycznie egzemplarz - może nie prototypowy - ale pewnie z tzw. serii próbnej (muszą jakoś poustawiać maszyny w fabryce do docelowej produkcji).

 

A'propos przycisków - wydaje mi się, że jedyne dotykowe to na panelu klimy (i to też nie wszystkie, tylko te pod spodem; boczne już nie).

Pozostałe miały normalny skok (IMO - na szczęście) :)

Te dotykowe na panelu klimy nie miały żadnego skoku, ale jak się je "naciskało" to się całe podświetlały...

 

- dużo ciętych prosto, płaskich powierzchni

Masz rację, też zwróciłem na to uwagę - np. boki tylnego zderzaka (ta część zachodząca na błotniki) były ścięte "na prosto".

Aczkolwiek moim zdaniem render z AutoBilda bardzo-bardzo zbliżony do oryginału, zwłaszcza przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

14.10 :)

No pewnie, sorry za literówkę :wink:

 

Z innych ciekawostek (a'propos autonomii jazdy).

Auto ma być wyposażone w 6 radarów, 5 kamer i 12 innych czujników wspomagających auto w ruchu.

 

Natomiast na którymś zagranicznym portalu czytałem, że wraz z G11 BMW ma zamiar zastosować inną politykę aktualizacji oprogramowania.

Rzekomo ma być to podobne do rozwiązania stosowanego przez Teslę, gdzie nowa wersja softu wnosi zupełnie nowe funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że w tym teście autobilda orzekli, że gorzej resorujące niż MB i przegrywa w autonomicznej jeździe. Dlatego BMW musiało postawić na swoje tradycyjne atuty i tu wygrywa. Choć i f10 tym wygrywał z nową E.

Piszą też w innym teście o bardzo precyzyjnym układzie kierowniczym ( elektrycznym ) choć nazbyt lekkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj oglądałem "na żywo" i ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. Oczywiście wzornictwo jak "prawie zawsze" w BMW przewidywalne, dość konserwatywne i zgodne z obecną linią, ale to jest to za co fani uwielbiają tę markę. Nareszcie linia maski poprowadzona "po grliu" bez kretyńskiego cięcia jak w F10. Ładny duży grill pełen chromu - myślę, że Chińczycy już sikają z radości. Detale wnętrza finezyjnie dopracowane i trudno mieć tu jakieś uwagi. Wg mnie zdecydowanie ładniej i bardziej elegancko niż w nowej E klasie. Zobaczymy jak będzie z silnikami i podwoziem - bo tu na razie informacje bardzo skąpe poza jedną informacją, że tylna oś jest skrętna - nie wiadomo czy to standard czy opcja. Co będzie w serii, a co bardzo kosztownym dodatkiem wybieranym przez niewielu okaże się jak zaczną przyjmować zamówienia. W Polsce dostawy już na początku roku. Z elementów ułatwiających jazdę i poprawiających bezpieczeństwo nie pokazano nic innowacyjnego czego by już nie pokazała konkurencja, nawet w samochodach oczko niżej. No może sterowanie multimediami za pomocą gestów - mnie nie przekonało - ale może to jest coś do czego jeszcze mentalnie nie jesteśmy gotowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że w tym teście autobilda orzekli, że gorzej resorujące niż MB i przegrywa w autonomicznej jeździe. Dlatego BMW musiało postawić na swoje tradycyjne atuty i tu wygrywa. Choć i f10 tym wygrywał z nową E.

Piszą też w innym teście o bardzo precyzyjnym układzie kierowniczym ( elektrycznym ) choć nazbyt lekkim.

???

Z tym bym polemizował...

Jeśli zaś wyprowadzić średnią z artykułów dotyczących jazd prototypami (kilka redakcji miało taką możliwość oprócz AB), to:

- zawieszenia pneumatycznego jak w Mercu nie ma, bo nie jest potrzebne - adaptacyjne amortyzatory wystarczają

- układ kierowniczy wydaje się nie mieć sobie równych

- skrętne koła w połączeniu z powyższymi powodują, że auto się prowadzi jak dużo mniejszy i lekki samochód.

 

Faktem jest, iż jednak jednomyślności tu nie było. Tu trochę więcej na ten temat:

http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1301964

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tylna oś jest skrętna - nie wiadomo czy to standard czy opcja.

Na pewno opcja, tak samo jak w serii 7 (zresztą już w poprzedniej 7er było tak samo)

 

A propos dodatków - masz 100% rację.

Teraz wszystkie dodatki są dostępne w markach nie-premium i to w modelach o 2 klasy niżej (światła z maskowaniem - Opel Astra; rozpoznawanie gestów - zapowiadane w nowym Golfie)...

To już nie te czasy co kiedyś... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#Badger. To tylko coś co usłyszałem/ przeczytałem. Należy się spodziewać , że G30 nie będzie taką kanapą jak E i dobrze, bo tego nie powinno oczekiwać się w BMW. Ale już sportowego zacięcia jak najbardziej. Mnie ciekawi jak G30 wytrzyma próbę czasu. Bo 7 pod tym względem nie wypada dobrze.

 

A jak myślicie jakie zyski w osiągach ( przyspieszenie ) dzięki odchudzaniu będą w nowej G30 w stosunku do obecnego modelu ? Na poziomie F30 czy lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To odchudzenie szczerze mówiąc d... nie urywa, bo mówimy o spadku masy własnej o ok. 5%

Średnio niby 100kg, choć w niektórych wersjach ledwie 80kg - tak przynajmniej mówili na prezentacji. Oczywiście nie użyli słowa "ledwie" tylko "aż" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.