Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skoro masz już pod strzechą ;) dwa auta ,które mają jak to piszesz zacięcie sportowe a dostałeś taką przyzwoitą ofertę na 518 D to masz ode mnie zielone światło na zakup dupowozu :cool2: Uważam , że to rozsądny wybór w Twoim przypadku . Co do napędu na tył , ja dopiero bym się zastanawiał przy 530 D który napęd wybrać , ale to mój punkt widzenia . Edytowane przez rafter1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek rozeznałem - Rav4 hybryda selection 169 po rabaciex wyje jak glupia, ale 2% rabatowania to max jaki się uzyska.

Camry na max wypasie 220 hybryda 150 tys po rabacie, ale gdzie to auto do bmw?

Passaty sensowne tez sa po 150. Ja mialem juz passata, nie chce. Sprzedal sie w 5min, ale komenatrzy jak go mialem smiechowych sie nasluchalem hehe

Jak superb to tylko sportline 272 w dragon skin a to juz 172tys.

Moze robie blad ze biore w klasycznym leasingu a nie wynajmie?

Chcialem wziac stelvio w wynajmie ta 280 konna, bo mega oferta w keasplan - 2 lata jezdzenia, opony, przeglady, ubezpieczenie za 2600brutto miesiecznie z zerowa wplata. Tylko jak zobaczylem umowe z leasplane to rece opadly.

Co innego w cenia 160tysi? Cena jak najbardziej znlozona do 150 zeby odliczyc, bo nie usmiecha mi sie wydac 200 i od 50 tys nic nie odliczyc. Nie jestem vatowcem.


Bambaryla- jak przesiadka z f25 na g31?

 

Dla mnie kosmos bo przy okazji zmieniłem silnik z 20 na 30d. Do tego ja lubię wszelkie techniczne nowinki więc jestem bardzo zadowolony ze wszystkich asystentów. Podniosłem również średnią prędkość przelotową w podróży o jakieś 30km/h (teraz jeżdżę najczęśniej 170-180, wcześniej 140-150) a pomimo tego jest ciszej i bardziej komfortowo. Co najciekawsze nawet żona przestała używać argumentu o „wygodniejszym wsiadaniu w f25” bo wyżej wymienione zalety to zrekompensowały z nawiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem tego samego zdania co kolega @słonik - co z tego, że teraz jest taniej, jak później tanio sprzedaż i koszt użytkownaia wyjdzie tyle samo, co przyzwoicie wyposażonej 520d - a radość z jazdy będzie odczuwalnie ograniczona przez te kilka lat.

Przecież każdy z nas sprzedawał już używany samochód - i wiemy jak to wygląda - chcesz sprzedać auto za 80 - 100k PLN - to auto musi być idealne i przyzwoicie wyposażone - i tak jest to kwota bardzo duża jak na rynek wtórny, bo za to można kupić inne auta fabrycznie nowe i to z gwarancjami na np. 5lat - a tutaj mamy BMW, którego ludzie się obawiają jeśli chodzi o koszty. Więc sprzedaż będzie dość trudna.


Nie jestem zwolennikiem wszelkich full wypasów w autach, choć teraz mam bardzo fajnie wyposażoną 530d - ale bez wielu rzeczy mógłbym się obejść, jednakże są rzeczy, bez których piątki nie chciałbym nawet za pół ceny - np. navi Profesional czy przynajmniej zestaw Hi-Fi...


Co do tylnego napędu - tutaj to sprawa indywidualna - ja za żadne skarby nie chciałbym xDriva w G30/31 - i takiej szukałem i taką kupiłem, ale są i tacy, co naprawdę potrzebują napędu 4x4 (np. mieszkają w górach) albo tak im się wydaje, że potrzebują, bo taka jest moda. Skoro da się jeździć M3 czy M5 z tylnym napędem, to da się też słabszymi. Mnie to sprawia frajdę, ale nie każdy musi być taki jak ja - więc to kwestia preferencji a nie "czy da się jeździć". Pewnie, że się da, zwyczajnie musisz chcieć taki napęd. Wiadomo, że zimą xDrive bedzie zdecydowanie łatwiejszy, ale bez przesady - przez wiele okresów zimowych jeżdżę tylnonapędowymi piątkami i nigdy nie stałem bezradny, nigdy nie żałowałem, że nie mam tego ustrojstwa xDrive :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandus, bardzo fajnie napisane :) Jeszcze tylko taki argument za tańszym, że tańszy mniej traci na wartości. I czasami z racji tego, że jest tańszy w odsprzedaży, to traci się teochę mniej niż za mocno wyposażone. Na youtubie jeden z blogerow motoryzacyjnych wyliczał jaka jest utrata wartości auta a jaka jego wyposażenia i zdecydowanie na wyposażeniu traci się bardzo dużo. No ale właśnie nie ma profi navi (czemu to takie istotne, każdy o tym pisze, a ja mialem profi navi w x3 i nie używałem jakoś specjalnie, nawet tego dysku twardego, czy odtwarzania. Chodzi o sam wygląd?). Hifi zdecydowanie brakuje, ale to zawsze mogę sobie rozwinąć w przyszłości, gdybym miał taką potrzebę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy fackup to możliwość,otwarcia drzwi przez nfc i jednoczesny brak android auto, za to apple car jest. Czyli co ze mam 2 telefony nosić?

 

Jest to o tyle dziwne, że BMW niby preferuje Androida - tak mi mówiono w BMW przed kupnem G30 - a tu taki zonk ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez blad dealera mam podstawowe audio i szczerze ni walka mi nie przeszkadza. Radio gra, gra. Spotofy gra juz jakos takos ale gra i moze kiedys zmoenie na lepsze ale osoboscie da sie z tym zyc. W hifi jest troche lepiej, ale tez szalu nie robi. Za to mam 40i wiec dzwiekowo tez teoche to inaczej wyglada. Do podstawowego radia sie nadaje. Ja bym wzial 518d wsadzil chipa i nie sluchal typkow. Przejedz sie autem i tyle. Jak masz kupic cokolwiek innego ze 150km to co za roznica czy to to czy inne auto? 150km szalu nie robi ale jedzie i bmw to bmw... skrzynia i wyciszenie jednostki swietbe. I co to za biadolenie ze na sile itp... i pieprzenie o odsprzedazy... kupi tanio straci m iej w utracie wartosci, sprzedac bedzie ciezej to fakt, ale utrata realna mniejsza plus odliczy i tak tylko 19% na uslugach medycznych i nie poszalejesz wiecej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne pieprzenie o odsprzedaży - po prostu tak jest. Z resztą cała ta rozmowa to pieprzenie - dla jednego to okazja, a dla drugiego totalna klapa, ale są tacy, co są pośrodku i się zastanawiają i chętnie posłuchają nawet i pieprzenia...

Jest taka oferta od BMW i z pewnością ktoś te auta kupi, pytanie o nasze oczekiwania, a cała reszta to właśnie pieprzenie.


Ja nigdzie nie napisałem, że 518d jest za słabe i że nie jedzie itp. bo to dopiero jest pieprzenie, ba, nawet mam znajomego co ma takie auto i twierdzi, że jest całkiem przyzwoite, a ma kilka beemek, a faktem jest że 150KM od BMW to dobre rumaki i z pewnością na dzisiejsze zakorkowane drogi, pełne fotoradarów itp. wystarczą, choć wiadomo, szału nie będzie. Mnie bardziej na NIE mówi zestawienie podstawowego silnika i kiepskiego wyposażenia.


Jeszcze kolega ma inną opcję - pooglądać, co ciekawego mają w centrali BMW w Monachium - za 170 - 180k PLN brutto widziałem fajnie wyspecyfikowane 520d z np. ostrygową Dakotą, Hi-Fi, navi Prof, ambienty, koła 18cali itp. ale z przebiegiem w okolicach 20 - 25tyś km. I znowu pieprzenie - dla jednego to okazja, a drugi nie spojrzy, bo to już pół roku ma i jest używane. Ale to jest najlepsza opcja jeśli chodzi o ekonomię i koszt użytkowania w np. 4 latach wychodzi najtaniej bo jest znacznie niższy spadek wartości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FUSie w Wawie mają dwie 520d xd, jedną nawet luxury za 173, do oddanie za 169 w turasie z navi, skórami, całkiem ładne, z przebiegami 15tyś-20tyś. Natomiast rocznik 2017, gwarancja do 2020. Mi zależy przede wszystkim na bezproblemowym użytkowaniu, na bezpiecznym dojeżdżaniu do pracy. Mam 36 lat i ciągle myślę, że na grube fury przyjdzie jeszcze czas, tym bardziej, że teraz mam większą ochotę mieć więcej niż jedną i na razie w tym tkwię, choć powoli się leczę, bo rajdówkę już sprzedałem :) Panowie, zazdroszczę Wam tych fajnych wersji, ale przynajmniej mam do czego dążyć. Liczę, że tą 518 przejeżdżę ze 3-4 latka, potem będę próbował ją odsprzedać na przedłużonej gwarancji i przeglądach. No bo tak, zdecydowałem się. Sporo głosów tutaj pomogło mi w decyzji, nawet zweryfikowałem nową X3 i dowiedziałem się jakie gigantyczne rabaty można uzyskać na auta do zamówienia, ale tego mojego 30% na razie nic nie przebija. Zastanawiam się co się będzie działo w sierpniu, skoro zdaje się we wrześniu wchodzi nowa norma spalin i pewnie jak rok temu posypią się rejestracje i super oferty. Tylko, czy możliwy jest rabat większy niż 30%?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje. Tak naprawdę nie mogłeś wybrać źle - bo BMW to zawsze dobry wybór :wink:

Daj znać, jak odbierzesz, jak wrażenia z jazdy etc.

Szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W FUSie w Wawie mają dwie 520d xd, jedną nawet luxury za 173, do oddanie za 169 w turasie z navi, skórami, całkiem ładne, z przebiegami 15tyś-20tyś. Natomiast rocznik 2017, gwarancja do 2020. Mi zależy przede wszystkim na bezproblemowym użytkowaniu, na bezpiecznym dojeżdżaniu do pracy. Mam 36 lat i ciągle myślę, że na grube fury przyjdzie jeszcze czas, tym bardziej, że teraz mam większą ochotę mieć więcej niż jedną i na razie w tym tkwię, choć powoli się leczę, bo rajdówkę już sprzedałem :) Panowie, zazdroszczę Wam tych fajnych wersji, ale przynajmniej mam do czego dążyć. Liczę, że tą 518 przejeżdżę ze 3-4 latka, potem będę próbował ją odsprzedać na przedłużonej gwarancji i przeglądach. No bo tak, zdecydowałem się. Sporo głosów tutaj pomogło mi w decyzji, nawet zweryfikowałem nową X3 i dowiedziałem się jakie gigantyczne rabaty można uzyskać na auta do zamówienia, ale tego mojego 30% na razie nic nie przebija. Zastanawiam się co się będzie działo w sierpniu, skoro zdaje się we wrześniu wchodzi nowa norma spalin i pewnie jak rok temu posypią się rejestracje i super oferty. Tylko, czy możliwy jest rabat większy niż 30%?

 

Rabat większy od 30 procent możliwy nie jest. Takie rabaty są tylko na samochody z poprzedniego roku stojące na placu które dealer musi upłynnić. Jest już maj wiec auto musi zniknąć a jeśli na auto do konfiguracji jest około 18 procent to na roczne rocznikowo auto musi być pare procent więcej. Ot i cała tajaemnica. Zapytaj się jeszcze czy dostaniesz Leasing promo oraz ubezpieczenie promo i porównaj jak to wyglada z autem do konfiguracji, bo często rabat duży ale już promo nie dają i na jedno wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuźwa, pojawił się problem przez moje szperanie na youtube. Jutro podpisuję leasing, a tu ktoś na kanale youtube zarzucił informację, że w 2018r była zmiana turbiny w 518d z twinscrolla na drugą turbinę, nawet podał oznaczenie nowego silnika: b47tu1. Po vin sprawdziłem i u mnie byłby b47b. Ktoś ma info na ten temat? Może to kurcze jakieś przedliftowe silniki bo auto jest z lipca 2018r produkcja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio dowiedziałem się od znajomego, co odebrał nową trójkę, że właśnie dwulitrówki ogólnie 20d czy tam 18d mają teraz 2 turbiny, a nie jedną twinscroll - i się mocno zdziwiłem, ale jakoś nie sprawdzałem tej informacji. Moc ta sama.

Wg mojej skromnej wiedzy nie było / nie słyszałem, aby twinscrolle były jakoś awaryjne wadliwe itp. a w sumie stosowali to rozwiązanie od lat. Wydaje mi się, że to sprawka nowych norm spalin, może to i dobrze, że masz/miałbyś sprawdzoną technikę? Może nowe wcale nie jest lepsze? Jak kupujesz auto na około 4 lata to jakie to ma znaczenie? Za niedługo wyjdzie lift i co - potniesz się, że masz przedliftowe?

Wyluzuj, napij się drinka i ciesz się z decyzji :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://m.autocentrum.pl/newsy/czterocylindrowe-diesle-bmw-z-dodatkowym-turbodoladowaniem/


Jednak racja... pytanie tylko, czy to lepiej czy gorzej, bo twinscroll sprawdziny, ale może nieekologiczny, bo napisane tu, że robione to po to, żeby spełniało nowe normy euro6c, bo ten poprzedni ma euro6. Mój ma oznaczenie b47b.


Jest też drugi artykuł:

https://www.autoevolution.com/news/bmw-b37-bmw-b47-diesel-engines-get-tu1-twin-turbo-upgrade-121785.html


Wychodzi na to, że dotyczy to również 520d.. a zmiany nie tylko turnosprężarka ale i tłoki i cylindy. Mi ECO kojarzy się z fuckupem dla silników..


Mandus, jeszcze leasing nie klepnięty, więc decyzję można zmienić, tylko czy warto ją po tym info zmienić.. też wole sprawdzone technologie, bo w x3 też miałem pewnie twinscroll i 140tys przelatał bez problemu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem autorytetem w tym temacie na pewno, ale na bank masz technikę sprawdzoną i... długą gwarancję.

Przeczytaj moje ostatnie zdanie w poprzednim moim poście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam wole zapłacić i mieć to co naprawdę chce i potrzebuje. Dla mnie nie było okazji na placu. Koniecznie chciałem w samochodzie hak na rowery, ogrzewanie postojowe i aktywny tempomat bo często latam do Niemiec. Do tego Harman, mPakiet i nie było takiego samochodu na placu w PL jak i DE. Jak widać samochód samochodowi nie równy.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprężarka została zamieniona na 2 żeby poprawić dół i samochód płynniej rozwijał moc. Czy będzie to bardzo odczuwalne? Nie wydaje mi się. Czy mniej awaryjne to tez raczej nie. Ja tu widze problem ze kolega kupuje auto do którego nie jest przekonany rabatem. Sorry ale wydać 160k tylko dlatego ze rabat 30 procent to jest mega słabe i jak emocje po zakupie opadną żeby nie było zalowania bo to kupę kasy jest. Ten samochód stał u dealera prawie rok i zajkiegos powodu nikt go nie chciał pomimo zmian w zasadach leasingu i tego ze samochody rozchodziły się jak świeże bułeczki. Przy sprzedaży po kilku latach będzie podobnie i nie pisze tego żeby komuś dowalić ale po to aby doradzić jak najlepszy zakup i zeby auto cieszyło nie tylko chwile po zakupie ale przez cały okres użytkowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka została zamieniona na 2 żeby poprawić dół i samochód płynniej rozwijał moc. Czy będzie to bardzo odczuwalne? Nie wydaje mi się. Czy mniej awaryjne to tez raczej nie. Ja tu widze problem ze kolega kupuje auto do którego nie jest przekonany rabatem. Sorry ale wydać 160k tylko dlatego ze rabat 30 procent to jest mega słabe i jak emocje po zakupie opadną żeby nie było zalowania bo to kupę kasy jest. Ten samochód stał u dealera prawie rok i zajkiegos powodu nikt go nie chciał pomimo zmian w zasadach leasingu i tego ze samochody rozchodziły się jak świeże bułeczki. Przy sprzedaży po kilku latach będzie podobnie i nie pisze tego żeby komuś dowalić ale po to aby doradzić jak najlepszy zakup i zeby auto cieszyło nie tylko chwile po zakupie ale przez cały okres użytkowania.

 

Myślę, że te auta nie były w tej cenie w tamtym roku..pewnie oferowali je z 20-30tyś drożej a sam pamiętam, że był wypust 520d xd w kombii z 2017 po 190tyś, to też brano pewnie poprzedni rocznik lepszego motoru przy tak małej różnicy. Prawdę mówiąc cenowo tak poleciały dopiero od maja, widać po ogłoszeniach, bo większość stała po 185tyś i nagle w maju pyk i pospadały na 170. W maju po zmianach w konfiguratorze trochę odważniej zeszli z ceną tych piątek. Weryfikowałem Twoje słowa i szukałem co moge kupić w zamian w tej kwocie, bo argument, że mam dołożyć do mnie nie trafia. Po prostu nie chcę teraz wydać więcej. Tu raczej poszedłbym w opcję wynajmu. Popatrzyłem i w tej cenie miałbym arteona 150KM, wyposażonego w więcej systemów, ale bez pakietu przegladów. Siedziałem w arteonie wiele razy, wsiada się jak do puszki, jeździ ich od groma nawet w moim małym miasteczku, vw już miałem, wiem czego moge się spodziewać. No i DSG.. po ZF to naprawdę pozostawia wiele do życzenia, bo bardzo zauważalny jest lag przy zrzucaniu biegu na niższy. Co dalej? Skoda superb? Tyle lat na rynku już, jakość... jaka jakość.. Nie no odpada mimo tego że miałbym 4x4 i 190 koni, to tylko w style, a tam materiały to porażka, chyba że sporline troche mniej wyposażony, ale ja już sobie założyłem, że jakbym miał jeździć z kurà, to tylko sportline 272 w dragon skin, a to już 170. Co dalej... stinger, już drożej bo 180tyś, chyba że golas na halogenach za 159, przejechałem się, automat to nieudana kopia zf, chyba że program nie ten, ale przeciąga biegi, odczucia tej mocy nie miałem, w ogóle spłyneło po mnie te auto. Z BMW patrzyłem też 3GT, bo też całkiem dobrze wyposażone, ale jednak to poprzednia epoka, jak moja x3, żaden progres. Mazda 6 - to już mega muł, 160 koni zuuupełnie nie przyśpiesza, wyje niemiłosiernie. Jeszcze coś z SUV? No oglądałem taracco, duża fura, dobrze wyposażona 170tyś trza wydać, ale to seat i po właście kilku miesiącach już ginie w tłumie. RAV4 hybrydowa - byłem w stanie kupić, aż zaszedłem do salonu i gość z auta za 176 tyś złotych zdjął mi 2%. I poiwedział że to mega rabat.. i niestety miał racje, bo od kwietnia toyka wycofała rabaty i nic nie dawali. Lexus NX albo stary GS, już też poprzednia epoka, no i 20tyś drożej. W myślach mam tylko x3, że może do tego powinienem dołożyć i znowu iść w suva, ale właśnie, trzeba dołożyć, a nie chcę dokładać. Przyjąłem sobie max 160-170tyś żeby nie wybiegać za daleko poza 150tyś do odliczenia. Jak ktoś dobrnął do końca tego wypocenia, to ciekawy jestem jakie auto porówywalne do tej serii 5 komfortem i gabarytami może mi zaproponować. Tu akurat ogłoszenie identycznego egzamplarza jaki chce kupić. U mnie dodatkowo kamera cofania. Kurczę, dalej uważam, że 160tyś to dobra cena jak za ten wóz. Owszem, za 190-200 miałbym lepszy, a ten za 160 to golas porównując do innych beemek, ale w porównaniu do konkurencji i seryjne wyposażenie to już coś.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-g30-518d-sedan-sport-line-wyprzedaz-ID6BEsfE.html#073fd118d0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.