Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szczegółów nie znam, możliwe, że coś z temperaturą. A z tą bliźniaczością to nie takie proste, z jednej strony faktycznie jest modułowa konstrukcja, ale z drugiej inaczej się rozkładają siły, jest trochę inny osprzęt, a w efekcie dość istotne wyjątki, np. rozrząd. W 30d jest jednak nieco bardziej niezawodny :wink:
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, ciekawe co mogło być nie tak skoro na tym silniku zrobili wersje 25d i daje radę już od paru lat, w X5 śmiga z 500Nm i jakoś nie słychać o awariach.
Opublikowano

Jak widze te ceny to naprawde ciezko wybrac. Za 4 cylindrowca 250k na dzien dobry ( 525d i to bez xdrive czy 530i xdrive).... hmm troche szkoda wydac pod 350k z wyposazeniem za 4 gary. To wrecz zbrodnia :)

 

Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad 540i xdrive G31 ( rodzina) ale ciekawi mnie ile to faktycznie pali..... Ktos ma jakies wiarygodne dane ?? Czy zamyka sie to w przedziale 9-12 litrow , czy 12-15 ?? Mowie tu o w miare normalnej jezdzie, miasto , autostrada itp

 

Po skonfigurowaniu 540i xdrive g31 wychodzi 420k , liczac 15% rabatu wychodzi 360 brutto ale jest 6 cylindrow.

Opublikowano

Patrząc na testy średnie spalanie oscylujować będzie w okolicy 12-13 litrów

 

Zadaj sobie tylko pytanie, czy jak wydasz 360 tys to jest róznica, że wydasz więcej 10 zł na 100 km ?

 

Ja wziąłem 530i - zamiast dopłacać z dodatkami koło 80 tys wolę mieć całkiem niezły silnik, kasę na "przyjemości" - a spalanie dodatkowo wyjdzie moim zdaniem koło 9-9,5 litrów średnio

 

Piszecie o tych 4 czy 6 cylindrach - a zapominacie, że w środku mało co słychać przy normalne jeździe :)

Opublikowano

Jeszcze nie.....

 

Waham sie miedzy 530d xdrive a 540i xdrive. Mowiac szczerze diesle sa w odwrocie i aby spelniac obecne normy EURO... sa przekombinowane i jest duzo mozliwosci awarii ( opinia osoby pracujacej juz dlugo u autoryzowanego dealera bmw) . Pomimo ze mam teraz diesla to tez uwazam ze sa one najlepsze ale do sprzetu ciezkiego , statkow itp a nie do samochodow. Pozatym pewnie za 7-10 lat juz ich wogole nie bedzie bo polowa miast zabroni wjazdu. Beda benzyny, hybrydy i elektryki.

 

Oczywiscie za dieslem przemawia ekonomia jezeli chodzi o spalanie ale wystarczy jedna awaria ktorej nie pokryje gwarancja i cala ekonomie szlag trafia.

Pozatym 5tka narodzila sie po to by pod maska miec benzynowa R6 :)

 

Z powyzszych powodow wydaje mi sie ze 540i xdrive jest lepszym wyborem niz 530d xdrive..

 

jezeli macie odmienne zdanie to napiszcie co sadzicie i co sami byscie wybrali

 

p.s. co do spalania. To tak jak napisal smisniakiewicz. powiedzmy ze spali 4 litry wiecej niz diesel. 4 x 4,5 = 18 zl na 100 km. czyli na 10000km to jest 1800 zl wiecej. Nie wydaje sie to byc duzo.. a nie mamy kol dwumasowych , filtrow dpf, wrazliwych wtryskow itp

 

p.s.2 smisniakiewicz moze napiszesz jaka masz dokladnie konfiguracje i jakie wrazenia z jazdy 530i , rozumiem ze wziales xdrive ?

 

Pzdr

Opublikowano

Nie mam auta jeszcze :)

 

Konfiguracja to względna rzecz - ale po doświadczeniach z 220 konnym RSem (Skoda) z takim samym momentem obrotowym xDrive był obowiązkiem

Opublikowano

xdrive to dla mnie wieksze bezpieczenstwo , szczegolnie jak sie wozi rodzine. kolega ma trojke z 3 litrowa beznyna i nie raz zakrecil baczka , nie wtedy kiedy chcial.

 

Ale jazdy probne miales... chyba ze inna wersja.

 

Jaki kolor ?

Opublikowano

No nie wiem.

 

Mam RSa 220 - zrywa.

 

Z Policją kiedyś rozmawiałem - mają Insignie 300+ KM i też napęd na przód - też zrywa

 

Nie wiem, skąd masz takie informacje - ale na pewno nie są one miarodajne :)

Opublikowano

Przejedz sie Focusem RS z tych co jeszcze FWD bylo, albo nowym CTRem... Daja rade, no ale sa tacy ktorych nikt nie przekona za biale jest biale.

Poza tym co to znaczy zrywa? Co zrywa? Przyczepnosc? A RWD nie zrywa? :roll:

Opublikowano

Spokojnie, bez nerwów, nie trzeba pisać zaraz o białym :) - tak, chodzi o przyczepność; zwykły Haldex w Suerbie 280 KM nawet na deszczu nie pozwoli zerwać trakcji - testowałem niedawno

 

I wątpię, aby Fucus RS nie zerwał :)

Opublikowano

Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad 540i xdrive G31 ( rodzina) ale ciekawi mnie ile to faktycznie pali..... Ktos ma jakies wiarygodne dane ??

Podczas dwudniowej jazdy testowej spalanie średnie miałem 15l/100km, dość dynamiczna jazda. Na co dzień myślę, że poniżej 13 bym nie zszedł.

Pozdrawiam

Opublikowano
W FWD przy 200 problemy to sie zaczynaly 20 lat temu. Teraz ogarniaja calkiem sprawnie 300KM +

Ale żarcik :D W FWD problemy z mocą są zawsze, może w sportowych autach ze szperą działa to lepiej, ale skręć koła i daj gazu, to od razu poczujesz te problemy sprzed 20 lat. Mówię na podstawie nowych FWD którymi jeździłem ostatnie 3-4 lata okazyjnie. No i smieszne 300KM+... tyle właśnie to dziś limit FWD, jednoznacznie świadczący o tym, że po prostu więcej się nie da, skoro RWD mają i po 700KM, a prawie wszystkie hot-hatche zbliżające się do 400KM przechodzą na AWD.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś z Was zauważył, że teraz deska w Sensatec-u jest kolorze brązowym w konfiguratorze? Ma ktoś możliwość dopytania jak wygląda sprawa w rzeczywistości? Można ewentualnie jeszcze dopłacić do wersji individual i wtedy mamy naturalną ale czarną skórę.

 

Która wg. Was w tym zestawieniu prezentuje się lepiej?

 

534c6827fa00e6b9.png

 

czy

 

609e22cf44c07d1c.jpg

Opublikowano

Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad 540i xdrive G31 ( rodzina) ale ciekawi mnie ile to faktycznie pali..... Ktos ma jakies wiarygodne dane ??

Podczas dwudniowej jazdy testowej spalanie średnie miałem 15l/100km, dość dynamiczna jazda. Na co dzień myślę, że poniżej 13 bym nie zszedł.

Pozdrawiam

 

 

Czy moglbys podac troche wiecej detali tzn czy jezdziles caly czas na sporcie i po miescie ?

 

No i jakie wrazenia bo niestety w Poznaniu nie maja nigdzie testowej 540i :(

 

Pzdr

Opublikowano
Czy ktoś z Was zauważył, że teraz deska w Sensatec-u jest kolorze brązowym w konfiguratorze? Ma ktoś możliwość dopytania jak wygląda sprawa w rzeczywistości? Można ewentualnie jeszcze dopłacić do wersji individual i wtedy mamy naturalną ale czarną skórę.

 

Która wg. Was w tym zestawieniu prezentuje się lepiej?

 

534c6827fa00e6b9.png

 

czy

 

609e22cf44c07d1c.jpg

 

 

W Jankach stoi G30 właśnie w tym kolorze skóry i w tych listwach, i jest mega! Sam chętnie bym takie listwy przygarnął.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.