Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

525d ładnie mocowo podciągnęli, ciekawe jaki moment obrotowy.

 

Właśnie to jest super silnik, 450Nm (jak w mniejszych modelach) lub 500Nm jak w X5 - ale nie sądzę. Najważniejszy to zakres: od 1500 do 3000 obr/min, poprzednie 25d 218KM miało moment 450 Nm do 2500 obr / min.

 

 

To co mnie zawodzi, to brak informacji nt. laserowych świateł z przodu i oledów z tyłu, ale ja mam zboczenie na tym punkcie ;)

 

Coś muszą zostawić na wersję LCI ;) dobrze chociaż - przynajmniej mam nadzieję, że już nie będzie zwykłych żarówek w kierunkach ;)

 

Napiszcie coś jeszcze - może udało się komuś uzyskać info co do wagi auta - jeśli będziecie ktoś jeszcze na pokazie proszę zapamiętywać jak najwięcej i opisać na forum :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie to jest super silnik, 450Nm (jak w mniejszych modelach) lub 500Nm jak w X5 - ale nie sądzę. Najważniejszy to zakres: od 1500 do 3000 obr/min, poprzednie 25d 218KM miało moment 450 Nm do 2500 obr / min.

Tak, wiem, mam go u siebie w F11 :wink:

Z tym "super" aż tak bym się nie rozpędzał, 3.0d jest fajniejszym silnikiem bez dwóch zdań.

Bardziej chodzi o stosunek cena/możliwości - czy warto dopłacać 50.000 zł za ten sam samochód w wersji 530d (niestety akcyza za >2000cm3 zabija).

 

Choć jeśli 525d podciągnęli do 231KM/500Nm - uważam, że auto będzie bardzo fajnie jeździć.

Przez jakiś czas miałem okazję jeździć nie swoim 525d+BOX (na hamowni 235KM/505Nm) i jak wróciłem do swojego, to przez pewien czas zastanawiałem się co uległo uszzkodzeniu, że moje auto nie jeździ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś muszą zostawić na wersję LCI ;) dobrze chociaż - przynajmniej mam nadzieję, że już nie będzie zwykłych żarówek w kierunkach ;)

Napiszcie coś jeszcze - może udało się komuś uzyskać info co do wagi auta - jeśli będziecie ktoś jeszcze na pokazie proszę zapamiętywać jak najwięcej i opisać na forum :8)

 

Obawiam się, że jednak zwykłe żarówki mogą być - przynajmniej na niektórych spy-shotsach tak to wygląda... Z drugiej strony mówiło się o instalacji 48V do G30, tego by zwykłe żarówki raczej nie zniosły, ciekawe jak z tym napięciem pokładowym będzie.

Zaś co do wagi - wszyscy trąbią, że jest 100 kg lżej, aczkolwiek najbardziej odciążone (proporcjonalnie) ma być M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
48V to ma być instalacja służąca do obsługi autonomicznej jazdy, pozostałe elementy zostają 12V - akumulatory standardowe. Przynajmniej takie rozwiązania są proponowane. M4 też miałobyć dużo lżejsze a faktycznie słabo to wyszło... miejmy nadzieję że nowa płyta podłogowa jednak wniesie dużo lekkości ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz 525d kosztuje 227, a 530d 257. Tak więc różnica w akcyzie jest dokładnie taka, jak różnica w cenie. Tak więc albo zarabiają ostro na 525d, albo, co mało prawdopodobne, dokładają do każdej 530d, bo de facto dają 2 cylindry więcej gratis. W mercu 220cdi kosztuje 195, a 350cdi 267 - i tutaj różnica w cenie jest znaczna.

520d kosztuje 204 wiec aż o 23 tysięcy mniej niż 525d. Dziwny jest ten cennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz 525d kosztuje 227, a 530d 257

Masz rację. Aczkolwiek w rzeczywistości za 530d nie płaci się dodatkowo 30.000 zł, lecz duuużo więcej (za tą samą konfigurację auta co 525d).

Wspomniane 30.000 zł to różnica dla "gołych" wersji podstawowych, a takich przecież nikt nie zamawia...

Niestety każde wyposażenie dodatkowe (nota bene fizycznie to samo) zamawiane dla wersji z silnikami >2000cm3 jest droższe o różnicę wynikającą z większej akcyzy...

Przykładowo Navi dla 525d kosztuje 11.417 zł, dla 530d już 13.133 zł, reflektory LED 8.772 zł vis 10.091 zł... Itd.

 

Jak kupowałem auto różnica pomiędzy 525d a 530d dla tego samego wyposażenia urosła w okolice wspomnianych 50.000 zł i tak naprawdę to zdecydowało jednak o wyborze auta <2000cm3... Ekonomia zwyciężyła... :wink: Może przy następnym zakupie zwyciężą emocje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety każde wyposażenie dodatkowe (nota bene fizycznie to samo) zamawiane dla wersji z silnikami >2000cm3 jest droższe o różnicę wynikającą z większej akcyzy...

Przykładowo Navi dla 525d kosztuje 11.417 zł, dla 530d już 13.133 zł, reflektory LED 8.772 zł vis 10.091 zł... Itd.

 

Jak kupowałem auto różnica pomiędzy 525d a 530d dla tego samego wyposażenia urosła w okolice wspomnianych 50.000 zł i tak naprawdę to zdecydowało jednak o wyborze auta <2000cm3... Ekonomia zwyciężyła... :wink: Może przy następnym zakupie zwyciężą emocje :mrgreen:

 

Faktycznie. Do głowy mi nie przyszło, że ceny opcji będą inne w zależności od wersji silnikowej. Niemniej jednak musisz wrzucać dużo dodatków. Żeby te 15% różnicy na cenach opcji dało 20 tysięcy - to oznaczałoby opcje na ponad 130 tysięcy. Ja tam staram się maksymalnie ograniczać dodatki, bo na nich traci się najwięcej przy odsprzedaży. Przynajmniej w markach nie-premium, którymi jeździłem do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie wróciłem z prezentacji. Można siadać, dotykać podnosić maskę, otwierać bagażnik. Waga 100 kg w dół. Wg mnie z tyłu Ledy, ale nie dopytałem czy w standardzie. Z przodu na pewno były Ledy. Była wersja 540i M pakiet. Kolor "szary." Zbiornika paliwa 66 l.

Wygląd zewnętrzny: mi się podoba, światła przednie podobnie jak w X5, nie tak wielkie (szerokie) jak w G11, bardziej subtelne, góra w linii prostej, dół z "uskokiem/załamaniem". Nie są zwężane przy nerkach tak jak w serii 3. Tylne mniejsze niż w F10, mówią, że bardziej seria 3.

Środek: bardzo zbliżony do G11, tak jak ktoś napisał nie ma tego panelu aluminiowego jak w G11. Zegary elektroniczne, w standardzie nie będą. Ważne- ekran dotykowy! Niestety wg mnie jest za wielki. Za bardzo wystaje, za mało wkomponowany w deskę. Nie rozumiem dlaczego te ekrany mają taką grubą ramkę, jak w TV 10 lat temu. Ktoś napisał, że poszli w sport. Z zewnątrz tak, ale w środku dokładnie odwrotnie, luxus i przepych. Tylna kanapa bardzo mocno wyprostowana, przy wygodnym siedzeniu, nie dotykam plecami o nią. Nie wiem jak jest w F10, bo i tak z tyłu nie jeżdżę... Ilość miejsca z przodu wydaje się większa, bardziej przestronnie. Natomiast ta deska rozdzielcza za bardzo przytłacza, za dużo jej jest, za kolorowo. Środek F10 jest przy G30 bardzo minimalistyczny. Ładne końcówki wydechu, srebrne, trapezowe po obu stronach. Kierunkowskazy w lusterkach. Zobaczymy jak będzie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma potrzeby walenia głową w mur :wink:

Rozwiązanie najprawdopodobniej jak w nowej serii 7 - czyli połączenie ekranu dotykowego z pełną dotychczasową funkcjonalnością iDrive oraz standardowymi przyciskami na konsoli. Opcji dotyku nie musisz używać w ogóle, wszystkim można sterować jak do tej pory.

Jednak moim zdaniem jest to optymalne rozwiązanie - można obsługiwać auto jak dotychczas (czyli tylko iDrive + przyciski), a jak ktoś chce/lubi - może wspomagać się dotykiem (pewne dane - jak np. adres navi - na ekranie dotykowym wprowadza się jednak szybciej)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś muszą zostawić na wersję LCI ;) dobrze chociaż - przynajmniej mam nadzieję, że już nie będzie zwykłych żarówek w kierunkach ;)

Napiszcie coś jeszcze - może udało się komuś uzyskać info co do wagi auta - jeśli będziecie ktoś jeszcze na pokazie proszę zapamiętywać jak najwięcej i opisać na forum :8)

 

Obawiam się, że jednak zwykłe żarówki mogą być - przynajmniej na niektórych spy-shotsach tak to wygląda... Z drugiej strony mówiło się o instalacji 48V do G30, tego by zwykłe żarówki raczej nie zniosły, ciekawe jak z tym napięciem pokładowym będzie.

Zaś co do wagi - wszyscy trąbią, że jest 100 kg lżej, aczkolwiek najbardziej odciążone (proporcjonalnie) ma być M5

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Js_kcdIQ8Zg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Można wszystko obsługiwać jak dotychczas bezdotykowo. Dotykowość bardzo korci, bo to bardzo przyspiesza obsługę. System działa bardzo szybko, to Idrive 5.0.Generalnie wygląda jak w G11.

Czy silnik 540i to będzie z serii N? B48 ma 340 kM, a ktoś podał, że ma mieć 326 kM. To była porażka, bo w serii 2, 3,4 jest B48- 340 kM.

P.S. Dzisiaj byłem na dniach MPerformance we Wrocławiu. Polecam :) Była prezentacja wydechu MPerformance w 440i. Po prostu miazga, no bomba niesamowita. Za 12 tys zł + montaż i w tym jest +20 kM, czyli raem 360 i + 50 nM, razem 500 :) Przejechałem się X6M, 50 metrów :). Potęga!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlaczego 540i i 440i nie ma 340 kM, po co taka kombinacja? Dla mnie to słabo, że najnowsza seria 5 będzie mieć mniej mocy niż seria 2.Realnie to pewnie żadna różnica, ale chodzi o sam fakt. Dla przypomnienia w 2009 roku w serii 7, 3 litrowa benzyna miała 326 kM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 540i i 440i nie ma 340 kM, po co taka kombinacja? Dla mnie to słabo, że najnowsza seria 5 będzie mieć mniej mocy niż seria 2.Realnie to pewnie żadna różnica, ale chodzi o sam fakt. Dla przypomnienia w 2009 roku w serii 7, 3 litrowa benzyna miała 326 kM.

W M140i oraz M240i masz fabrycznie MPPK - stąd różnica

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ciekawe, tego nie wiedziałem. Nic nie mówili o skrętnych kołach. Ogólnie to nie było żadnych konkretów, nie było człowieka, który zna szczegóły techniczne nowej piątki. Chyba nie chcą za dużo mówić przed premierą w Paryżu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak wygląda g30 ?

 

http://www.autozeitung.de/auto-fahrbericht/neuer-bmw-5er/Neuer-BMW-5er-Erste/n414653/2?panorama=1

 

 

Dziennikarze mieli okazję już jeździć. Twierdzą, że to może być najlepiej jeżdżący samochód w klasie i układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny choć lekko pracuje, za lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.