Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównując te dwa programy "użyczenia" / wynajmu aut to faktycznie Audi ma super ofertę. Comfortlease jest na bandyckich stawkach.

Kupując auto w standardowym leasingu w BMW po odpowiednim rabacie, lub od brokera po jeszcze lepszym i późniejszym bujaniu się ze sprzedażą auta wyszedłby podobny koszt użytkowania co do Audi lub nawet mniejszy. Jednak nie ma tej wygody i pewności co do ostatecznych kosztów użytkowania auta.

 

Jest tutaj wielu zainteresowanych zakupem G30, przyszła mi myśl zebrania z bmw-klubu zainteresowanych zakupem G30 w perspektywie np. do 1 roku i wspólnego wynegocjowania warunków w BMW + korzystniejszej oferty leasingowej, co Wy na to? Czy byliby chętni?

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W Niemczech Audi ma również dużo lepsza ofertę leasingu od BMW - A6 bardziej się opłaca nie tylko od 5-ki, ale jest na poziomie kosztu 3-ki.

Efekt widać na ulicach, A6 sprzedaje się zdecydowanie lepiej od BMW 5 i króluje we flotach. W firmie w której pracuje 90% służbowych aut to Audi, choć do wyboru jest kilka innych marek.

Opublikowano

Oglądałem ostatnio nowe G30 - auto w m-paku. Wizualnie raczej ewolucja w stosunku do F10 (również m-pakietowe stało obok) jednak proporcje chyba nieco lepsze w starszym modelu, szczególnie wydłużony optycznie tylny zwis działa tu niekorzystnie. Wiadomo, stylistyka kwestią gustu, mnie nie rzuciło na kolana. We wnętrzu trochę mało klimatu marki, wszędzie piano black'i, jakieś dotykowe przyciski, przedobrzona stylizacja kola kierownicy i, w egzemplarzu, który oglądałem dziwaczna konfiguracja kolorystyczna - ciemne wnętrze z granatową skórą, która bardziej przypominała skaj z dużego fiata niż markę premium.

 

Takie moje wrażenia oglądacza. Na "radość z jazdy" umówiłem się jak już będą mieli normalny silnik (było tylko 520d).

Opublikowano
Jest tutaj wielu zainteresowanych zakupem G30, przyszła mi myśl zebrania z bmw-klubu zainteresowanych zakupem G30 w perspektywie np. do 1 roku i wspólnego wynegocjowania warunków w BMW + korzystniejszej oferty leasingowej, co Wy na to? Czy byliby chętni?

 

BMW Polska raczej nie sprzeda Ci samochodów bo byłoby to bardzo nie fair w stosunku do dilerow. BTW oficjalnie najwyższy rabat na G30/31 to 10% (na wiecej nie zgadza sie właśnie BMW) ale juz teraz mozna ugrać 3-4% wiecej. Z tym finansowaniem w audi to prawda - maja lepsza ofertę ale samochody gorsze to czymś musza nadrabiać ;)

A w BMW tez mozna sie zbliżyć do poziomu audi - przy 10% wpłaty, 36 miesiącach i 90k przebiegu mam obecnie 1,17% netto miesięcznie. W audi 1% ale bez rabatu, który w BMW na zupełnie nowy model wynosi 14%. A G31 bije A6 avant w każdej kategorii :8)

Opublikowano

Tak się składa, że analizowałem końcem zeszłego roku warunki finansowe (jeszcze na F10) i niestety pod względem kosztów finansowania BMW wypadało najsłabiej.

Nazwał bym to nadużyciem ale coż - jak to rzucił jeden doradca "jak się chce mieć premium".....

to wg mojej oceny można iść do konkurencji i mieć taniej ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Jest tutaj wielu zainteresowanych zakupem G30, przyszła mi myśl zebrania z bmw-klubu zainteresowanych zakupem G30 w perspektywie np. do 1 roku i wspólnego wynegocjowania warunków w BMW + korzystniejszej oferty leasingowej, co Wy na to? Czy byliby chętni?

 

BMW Polska raczej nie sprzeda Ci samochodów bo byłoby to bardzo nie fair w stosunku do dilerow. BTW oficjalnie najwyższy rabat na G30/31 to 10% (na wiecej nie zgadza sie właśnie BMW) ale juz teraz mozna ugrać 3-4% wiecej. Z tym finansowaniem w audi to prawda - maja lepsza ofertę ale samochody gorsze to czymś musza nadrabiać ;)

A w BMW tez mozna sie zbliżyć do poziomu audi - przy 10% wpłaty, 36 miesiącach i 90k przebiegu mam obecnie 1,17% netto miesięcznie. W audi 1% ale bez rabatu, który w BMW na zupełnie nowy model wynosi 14%. A G31 bije A6 avant w każdej kategorii :8)

Przedstawiłem konkretne porównanie dwóch konfiguracji Audi vs BMW. Na BMW dostałem rabat 12%, który uwzględniłem w kalkulacji. Za przyjemność jazdy BMW trzeba zapłacić 100 kpln wiecej, moim zdaniem nie warto.

Opublikowano

Rozgryzałem finansowanie Audi.

 

Rachunek był prosty - zakładając, że biorę 3x A6 na 3 lata ORAZ kupuję jedno auto na 9 lat, które potem odsprzedaję, to się to nie opłaca - do interesu dopłaca się przy mocno wyposażonym aucie około 70 tys z tego, co pamiętam (a i tak założyłem nieprzewidziane wydatki na poziomie 20 tys po 5 letnim okresie ochronnym)

 

Dlatego to jest dobre tylko dla tych, co nie mają czasu zajmować się sprzedażą auta - patrząc się jednak na owe 70 tys to powiem tak - moża wyrzucić 70 tys w błoto, można je mieć.

 

Decyzję podejmuje każdy sam :)

Opublikowano
Jak to jazda próbna z kimś z salonu? Pewnie jeszcze tam gdzie każe?

 

A czego się spodziewasz - że przychodzisz, bierzesz co chcesz na ile chcesz... no raczej nie. Mogłem jeździć ponad godzinę gdzie chciałem, a że nie miałem czasu i nie jestem dzieckiem - wystarczyło mniej :wink: A i umawiałem się na konkretną godzinę 2 tygodnie wcześniej na G30 - bo nie było innego terminu wolnego. Ssanie na G30 jest naprawdę spore, z resztą jest na co - wizualnie bez rewolucji, ale jazda odczuwalnie lepsza.

 

A że drożej niż "folkswagenowskie" Audi - to przecież zaleta - jakby G30 kosztowało tyle co passat, to nie dość, że na ulicach byłyby same BMW, to kto by kupował Passaty??? :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest tutaj wielu zainteresowanych zakupem G30, przyszła mi myśl zebrania z bmw-klubu zainteresowanych zakupem G30 w perspektywie np. do 1 roku i wspólnego wynegocjowania warunków w BMW + korzystniejszej oferty leasingowej, co Wy na to? Czy byliby chętni?

 

BMW Polska raczej nie sprzeda Ci samochodów bo byłoby to bardzo nie fair w stosunku do dilerow. BTW oficjalnie najwyższy rabat na G30/31 to 10% (na wiecej nie zgadza sie właśnie BMW) ale juz teraz mozna ugrać 3-4% wiecej. Z tym finansowaniem w audi to prawda - maja lepsza ofertę ale samochody gorsze to czymś musza nadrabiać ;)

A w BMW tez mozna sie zbliżyć do poziomu audi - przy 10% wpłaty, 36 miesiącach i 90k przebiegu mam obecnie 1,17% netto miesięcznie. W audi 1% ale bez rabatu, który w BMW na zupełnie nowy model wynosi 14%. A G31 bije A6 avant w każdej kategorii :8)

 

 

Jakby to ładnie ubrać - taki zakup dla członków forum bmw klub z opisem aut na forum itp jest to jednak bardzo dobra reklama, to myślę, że znalazł by się dealer który pomoże przeforsować większe rabaty. Brokerzy coś mówili o 20 paru procentach, na zagranicznych forach piszą, że jest duża presja na ilość sprzedaży g30 a nie na marżowość i jest ogólna zgoda na duże rabaty.

Opublikowano
Rozgryzałem finansowanie Audi.

 

Rachunek był prosty - zakładając, że biorę 3x A6 na 3 lata ORAZ kupuję jedno auto na 9 lat, które potem odsprzedaję, to się to nie opłaca - do interesu dopłaca się przy mocno wyposażonym aucie około 70 tys z tego, co pamiętam (a i tak założyłem nieprzewidziane wydatki na poziomie 20 tys po 5 letnim okresie ochronnym)

 

Dlatego to jest dobre tylko dla tych, co nie mają czasu zajmować się sprzedażą auta - patrząc się jednak na owe 70 tys to powiem tak - moża wyrzucić 70 tys w błoto, można je mieć.

 

Decyzję podejmuje każdy sam :)

Ale o czym ty piszesz? Konfiguruje auto za 430 kpn, wynajmuje na 3 lata i płace 200kpln. Serwis mam w cenie, płace paliwo i ubezpieczenie. Nie przejmuje się tym ze mi ktoś w auto wjedzie co przy dzisiejszym natężeniu ruchu moze sie zdarzyć i będę się pozniej tłumaczył przy sprzedaży. Myślisz, ze po 3 latach sprzedaż taki samochód za 230 kpln? Nie sadze, ale jeżeli to by sie udało to i tak otrzymana kwota byłaby przychodem do opodatkowanie. Rachunek jest prosty. Ale nie przy BMW gdzie wartość rezydualna jest na żenujacym poziomie.

Opublikowano

Są 2 szkoły - otwocka i jeszcze ta druga. Ale obie mówią, że leasing odnawialny (wynajem długoterminowy) z definicji nie może się opłacać bardziej niż normalny leasing finansowy. Więc nie wiem, czy 70tyś jest do ugrania, może mniej, ale na pewno czysto ekonomicznie jest to gorsze rozwiązanie. Ale skoro jest auto za 430tyś, to kto powiedział, że ma być tanio - argumenty Tomka2791 są jak najbardziej na miejscu - jeździmy i mamy wszystko gdzieś. Tylko pamiętaj, że przy zdaniu samochodu już tak różowo nie jest, za każdą ryskę i odprysk zapłacisz (jeśli nie będziesz zgłaszał na bieżąco wszelkich strat ubezpieczycielowi). Mam 2 kumpli, co byli zafascynowani tym typem finansowania do czasu, aż oddawali auta :D

 

Mam też kumpla w dużej firmie zajmującą się wynajmem długoterminowym i flotami i wiem, że biznes tam jest na odsprzedaży tych samochodów po wynajmie - więc tanio być nie może.

Przy leasingu na własność jesteś gospodarny poprzez cały okres eksploatacji, a przy wynajmie długoterminowym gospodarność (agresywnie) włącza się przy przejmowaniu samochodu od Ciebie. Wtedy tam już nie ma tej samej miłej Pani z działu sprzedaży, tylko gość odpowiadający za przejęcie auta i często rzeczoznawca :lol:

Opublikowano
Są 2 szkoły - otwocka i jeszcze ta druga. Ale obie mówią, że leasing odnawialny (wynajem długoterminowy) z definicji nie może się opłacać bardziej niż normalny leasing finansowy. Więc nie wiem, czy 70tyś jest do ugrania, może mniej, ale na pewno czysto ekonomicznie jest to gorsze rozwiązanie. Ale skoro jest auto za 430tyś, to kto powiedział, że ma być tanio - argumenty Tomka2791 są jak najbardziej na miejscu - jeździmy i mamy wszystko gdzieś. Tylko pamiętaj, że przy zdaniu samochodu już tak różowo nie jest, za każdą ryskę i odprysk zapłacisz (jeśli nie będziesz zgłaszał na bieżąco wszelkich strat ubezpieczycielowi). Mam 2 kumpli, co byli zafascynowani tym typem finansowania do czasu, aż oddawali auta :D

 

Mam też kumpla w dużej firmie zajmującą się wynajmem długoterminowym i flotami i wiem, że biznes tam jest na odsprzedaży tych samochodów po wynajmie - więc tanio być nie może.

Przy leasingu na własność jesteś gospodarny poprzez cały okres eksploatacji, a przy wynajmie długoterminowym gospodarność (agresywnie) włącza się przy przejmowaniu samochodu od Ciebie. Wtedy tam już nie ma tej samej miłej Pani z działu sprzedaży, tylko gość odpowiadający za przejęcie auta i często rzeczoznawca :lol:

No to ja mam zupełnie inne doświadczenia ze zwracaniem auta po najmie długoterminowym. Sa określone reguły użytkownia samochodu, które mi odpowiadają bo i tak dbam o samochód niezależnie czy jest moj czy wynajęty. APL w Audi bo tak sie nazywa ten produkt jest moim zdaniem najlepszym finansowaniem drogiego samochodu. Jeżeli uważacie inaczej to podajcie konkretne wyliczenia bo nie chce Wam zaśmiecać tematu :wink:

Opublikowano
Randall zawsze ciekawie pisze :)

Osobiście nie widzę sensu płacenia ponad 300 tys za 520d. Tutaj demo za 322 tys , dramat. Odpowiedni silnik to jednak podstawa, a żadne dodatki nie dadzą takich emocji. To czy 520 d jedzie czy nie już przerabialiśmy przy F10 i widzę, że nawet Thestructor się nawrócił w tej kwestii :)

 

Jak zostałem wywołany do tablicy to sie wypowiem :-) Nie tyle że sie nawróciłem, tylko są dwa aspekty:

 

1)jestem bogatszy niż byłem kilka lat temu ;-) wiec patrze na inną półke cenową

2) zmieniam styl jazdy i trasy

 

Mieszkam w centrum łodzi, ostatnie kilka lat poruszałem sie 90% po centrum łodzi od mieszkania do biura, do tego 520d jest aż za mocne :mrgreen:

Właśnie się wyprowadzam na obrzeża łodzi do domu, blisko autostrady, do centrum łodzi jakieś ~20 kilometrów. Wole wjechać na obwodnice w zgierzu i wyjechać przy andrespolu do Łodzi niż tłuc sie przez ulice zgierską, często też jeszcze do Warszawy i Trójmiasta, tu już 520d nie jedzie - kłade cegłe na pedale gazu i zaczynam ziewać :wink: . Rozglądam sie za czyms + 250km lub najlepiej z 400km :mrgreen:

 

Jak dla mnie g30 to tylko 520d lub 530i, i to dosyć gołe - nie widze powodu płacić za dobrze wyposażone 530d lub 540i 400-450 tysięcy pln, jakaś abstrakcja, w tych pieniądzach mamy już dużo fajniejsze auta jak np. podstawową panamere lub g11 które w standardzie ma już bardzo dużo headupy itd.

 

Mnie jakoś dodatki w aucie specjalnie nie grzeją, brałbym lepszy silnik, ale co kto lubi. Znajomy zaraz odbiera panamere 4 z silnikiem 330km skonfigurowaną z dodatkami na poziomie 260 tysiecy - ja bym brał Turbo w tych pieniądzach, ale rozumiem jego wybór

 

Zastanawiam sie nad starą Panamerą 4s - 3.0 420 koni. Taką dwuletnią na gwarancji z przebiegiem do 40tkm można dostać już w bardzo sensownych pieniądzach. Wygląd dyskusyjny, mi się zawsze podobała

Hmmmm
Opublikowano
Tam dodatki to jakiś kosmos - dopłata do felg "turbo" ze zwykłych - 22k itd, nawet myslałem nad nową Panamerą, ale mnie własnie kolega skutecznie zniechecił. Cena za podstawe jest dobra, ale jest absolutnym golasem, co nawet w Passacie jest w standardzie, tam musisz dopłacić za każdą pierdołe jak np. gaśnica 960 pln :mrgreen: rip-off
Hmmmm
Opublikowano
Panamera i stara i nowa piękna ale kwestia budżetu. W okolicach 600k mamy ładnie skonfigurowaną 750i lub S500 w designo. A Panamera dopiero się zaczyna, no i ostatnio w MB na Skę można naprawdę ciekawe rabaty szarpnąć w Porsche pewnie nie bardzo.
Opublikowano
Wiesz co, Panamere 4s z 2015 roku bardzo dobrze wyposażoną na gwarancji z przebiegiem do 40k wyrwe za ~300k, tyle co srednio dobrze wyposażone 530i, a wartość rezydualna po zakończeniu leasingu... no właśnie :mrgreen:
Hmmmm
Opublikowano

No to ja mam zupełnie inne doświadczenia ze zwracaniem auta po najmie długoterminowym. Sa określone reguły użytkownia samochodu, które mi odpowiadają bo i tak dbam o samochód niezależnie czy jest moj czy wynajęty. APL w Audi bo tak sie nazywa ten produkt jest moim zdaniem najlepszym finansowaniem drogiego samochodu. Jeżeli uważacie inaczej to podajcie konkretne wyliczenia bo nie chce Wam zaśmiecać tematu :wink:

 

To lecimy:

Audi A6 avant i G31 skonfigurowane w obu przypdkach na 289 tysięcy. 10% na start, 36 miesięcy, 30 tysięcy rocznie.

1. Audi na dzien dobry 28.900 zł + 1% netto czyli 3555 brutto. Łącznie przez 3 lata 156.880

2. BMW z rabatem wychodzi 250.000 (oferta od dilera) czyli na dzien dobry 25.000 + 1,48% (ale brutto!) czyli 3.699 miesięcznie. Łącznie po 3 latach 154.400 zł (jest 35 rat).

 

Nie wiem jak liczysz ale BMW ma taniej :)

Oczywiście jest to kwestia rabatu, którego w audi nie chcą dać.

Wspomnę tylko, ze przy odrobienie cierpliwości w BMW mozna wynegocjować jeszcze korzystniejsze warunki. i to bez kupowania całej floty ;)

Opublikowano

No to ja mam zupełnie inne doświadczenia ze zwracaniem auta po najmie długoterminowym. Sa określone reguły użytkownia samochodu, które mi odpowiadają bo i tak dbam o samochód niezależnie czy jest moj czy wynajęty. APL w Audi bo tak sie nazywa ten produkt jest moim zdaniem najlepszym finansowaniem drogiego samochodu. Jeżeli uważacie inaczej to podajcie konkretne wyliczenia bo nie chce Wam zaśmiecać tematu :wink:

 

To lecimy:

Audi A6 avant i G31 skonfigurowane w obu przypdkach na 289 tysięcy. 10% na start, 36 miesięcy, 30 tysięcy rocznie.

1. Audi na dzien dobry 28.900 zł + 1% netto czyli 3555 brutto. Łącznie przez 3 lata 156.880

2. BMW z rabatem wychodzi 250.000 (oferta od dilera) czyli na dzien dobry 25.000 + 1,48% (ale brutto!) czyli 3.699 miesięcznie. Łącznie po 3 latach 154.400 zł (jest 35 rat).

 

Nie wiem jak liczysz ale BMW ma taniej :)

Oczywiście jest to kwestia rabatu, którego w audi nie chcą dać.

Wspomnę tylko, ze przy odrobienie cierpliwości w BMW mozna wynegocjować jeszcze korzystniejsze warunki. i to bez kupowania całej floty ;)

Tylko, że w APL można dostać pierwszą wpłatę na poziomie 5%, a nie 10%, a rata dalej na poziomie 1% netto na 3 lata do tego ubezpieczenie na I rok w cenie oraz serwis przez 3 lata...

Opublikowano

Tylko, że w APL można dostać pierwszą wpłatę na poziomie 5%, a nie 10%, a rata dalej na poziomie 1% netto na 3 lata do tego ubezpieczenie na I rok w cenie oraz serwis przez 3 lata...

 

Jeśli mozna uzyskać takie warunki to faktycznie korzystniej w Audi. Ale różnica i tak nie zrekompensuje mi tego ze miałbym stare A6 zamiast nowego G30 :)

A serwis bezpłatny masz i tu i tu. I nawet w volvo ;)

Opublikowano
Rozgryzałem finansowanie Audi.

 

Rachunek był prosty - zakładając, że biorę 3x A6 na 3 lata ORAZ kupuję jedno auto na 9 lat, które potem odsprzedaję, to się to nie opłaca - do interesu dopłaca się przy mocno wyposażonym aucie około 70 tys z tego, co pamiętam (a i tak założyłem nieprzewidziane wydatki na poziomie 20 tys po 5 letnim okresie ochronnym)

 

Dlatego to jest dobre tylko dla tych, co nie mają czasu zajmować się sprzedażą auta - patrząc się jednak na owe 70 tys to powiem tak - moża wyrzucić 70 tys w błoto, można je mieć.

 

Decyzję podejmuje każdy sam :)

 

Tylko nikt, kto jest zainteresowany tą formą finansowania, nie chce jeździć tym samym autem 9 lat!

Opublikowano
A w którym salonie dają te 14% ?

 

Jeśli ktoś faktycznie właśnie jest w trakcie zamawiania g30/31 to mogę podesłać namiary na dających takie rabaty sprzedawców :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

_holek ale i tak Comfort lease wychodzi bandycko drogo

czy po 3 latach myślisz, że wartość auta to bedzie 100 000 zł? bo tak wychodzi z kalkulacji.

Sam sprzedajesz za 130k 3 letnie auto które jednak cennikowo nie kosztowało 289, chociaż pytanie za ile jeszcze sprzedasz...

 

pytanie o formę to decydujesz się faktycznie na comfort lease?

Opublikowano
Rachunek jest prosty. Ale nie przy BMW gdzie wartość rezydualna jest na żenujacym poziomie.

 

Mam w kalkulacji 52%. Całkiem przyzwoicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.