Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Patrząc na fotki to G30 wydaje się być ewolucją F10, sam tak pomyślałem.

Ale na żywo obok F10, szczególnie przedliftowej bez ledów wygląda jak pojazd z innego świata, serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Patrząc na fotki to G30 wydaje się być ewolucją F10, sam tak pomyślałem.

Ale na żywo obok F10, szczególnie przedliftowej bez ledów wygląda jak pojazd z innego świata, serio.

 

Na żywo to nawet moja F10 wygląda przy F10 przed liftem jak auto z innej bajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Randall, fajne wypracowanie. Auto też :-)

 

Łyżka dziegciu: dostrzegam w G30 powielanie konkurencji. Drzewiej BMW nie epatowało przesadnie elementami wizualnymi. Np. wydechami. Było prosto - w serii E60 czy F10 wydech był cokolwiek powiązany z silnikiem. Gdy Audi A6 po LCI dało trapezowe wydechy, całkiem ładne nota bene, to w BMW było prosto do bólu. Teraz w Bawarii poszli tę samą drogą co Audi, ale "bardziej". Co dało wynik trochę ... efekciarski. Nerki wieeeelkie, dyfuzor olbrzyyymi. Przeszycia foteli - czy na pewno tak skomplikowane przeszycia były niezbędne?

 

Zmieniły się natomiast dwie rzeczy w manetkach przy kierownicy. Pierwsza to manetka od kierunkowskazów - powróciła do czasów E39 i znów „zostaje” przy włączeniu kierunkowskazu - dla mnie dziwne i niezbyt zrozumiałe. Druga to od wycieraczek - teraz nie ma przycisku „AUTO” z boku tylko auto jest jednocześnie pierwszym biegiem, dzięki temu nie trzeba za każdym razem wciskać - tutaj mocno na plus.

Tej drugiej zmiany nie rozumiem. Przycisk Auto jest genialny, bo działa niezależnie pojedynczego machnięcia wycieraczkami. Wystarczyło mi kilka lat w Audi i konieczność machania przez 2 pozycje przełącznika aby wymusić wytarcie szyby. Jak dla mnie zmiana na minus.

 

Pomijając powyższe uszczypliwości, to kierunek odchudzania, kafelków, większej autonomii jest słuszny.

 

Myślę podobnie odnośnie wycieraczek.

Tryb AUTO jest genialny, możemy mieć ON i w każdej chwili tylko pyknięcie w dół i włącza nam dodatkowo wycieraczki gdy jest potrzeba a system przyśpi.

Teraz trzeba będzie przeskakiwać między trybami jak u innych :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie schematy się powielają przy każdej nowej serii. Najpierw przechodzi fala "hejtu i niezadowolenia" a pod koniec produkcji serii mamy zachwyt :)

 

 

Haha chyba zapomnieliście o e65 ten był brzydki przy premierze a dzisiaj wyglada jeszcze gorzej... i te plastiki we wnętrzu które są już tak poprzebierane ze w większości modeli są białe :mrgreen:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Badger o co chodzi :

 

- nie ściemniającym się lusterkiem pasażera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy prawo nic na ten temat nie mówi. Zresztą te nieszczęsne lusterka znieśli na wszystkich rynkach, także w USA. I wszędzie jest oburzenie... A zdarzają się rozważania, czy aby się nie da przekładać tych lusterek między prawo- i lewostronnymi wersjami, chociaż już się gdzieś na świecie dopatrzyli, że ponoć nie ma w ogóle okablowania (podobno jest jakiś oddzielny przewód do ściemniania, ale nie wiem, czy to nie jakaś ściema :lol: ).

 

PS @thestructor - przecież destrukcyjna ciemna strona mocy emanująca z E65 (vel Lorda Vadera) powinna Ci się podobać :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że porównywanie s90 do Passat jest lekkim nadużyciem.

Jeśli ja mimo wszystko musiałbym pozostać przy 4 cylindrach, zastanawiałbym się nad v90 cross coundry, a G31.

Volvo zrobiło duży postęp. Dla mnie oprócz braku 5 cilidrow, wadą Volvo jest koncepcja obsługi wszytkich funkcji za pomocą ekranu dotykowego.

Ale materiały, fotele, design wnętrza to klasa premium w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tyg. temu odbierałem nowe A4 allroad B9, model 2017 i oba lusterka są ściemniane... więc nie wiem o co chodzi im w BMW... jedyne logiczne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy dlaczego prawe lusterko może się nie ściemniać – to lepsza widoczność rowerzystów wyprzedzających cię z prawej strony w mieście. Jaki jednak sens jest mieć tylko dwa (lewe+górne) ściemniane lusteka w nocy, skoro z prawego wali Ci w oczy i oślepia... nie mam pojęcia :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie którym teraz posiadam (VW CC) też jest tylko dwa lusterka samo ściemniające się które były opcją za dopłatą. Na pytanie o trzecie lusterko (prawe/pasażera) uzyskałem odpowiedź że nie było w opcji nawet za dodatkową dopłatą.

Nie zmienia to faktu, że dalej jestem oślepiany - tyle że w nieco mniejszym stopniu (zwyczajowo najczęściej zerka się w lewe lub środkowe). Tak więc jakiś tam półśrodek.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny youtuber , tym razem dokładnie youtuberka porwała G30 na przejażdżkę ( egzemplarz ten sam ,który testował Marek Drives ) . W sumie za wiele ciekawego tu nie znajdziecie ale w min. 4.10 konkret odnośnie komfortu zawiasu m-pakietowego ( oczywiście do zweryfikowania czy kobieta nie wpuszcza nas na minę ;) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dzisiaj odbyłem w Bavarii w Katowicach jazdę próbną z sympatyczną Pani Magdą :) Model 530d w xDrive

Odczucia: różnica spora pomiędzy F10 - a i gadanie, że nie ma przepaści pomiędzy Passatem B8 do G30 to żart. To przepaść międzykosmiczna (znam dobrze hitlerwageny)

 

Mnie urzekło zawieszenie i ogólnie prowadzenie tego wózka - prawdziwa perfekcja - ciężko o lepsze auto. Po wejściu do swojego... no cóż... powoli czas na zmianę :) Ale jeszcze nie, jeszcze leasing trwa....

 

No i wiadomo - klank 6 cylindrów i zdecydowanie leszy kop przy starcie - też swoje robi, ale jesli dane mi będzie wybierać G30 - będę miał dylemat, czy bardzo dobra ekonomia czy rewelacyjna 6 cylindówka... daj Boże takie dylematy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największa wadą BMW jest.......... :wink:

Potrzebowałem limuzyny........wybór pomiędzy BMW G30 540 ix vs Audi A6 3.0 BITDI Competition.

Cena aut porównywalna około 430-440 kpln, wyposażenie podobne chociaż w audi jest pneumatyczne zawieszenie i sportowy mechanizm tylnej osi wiec jakby trochę wiecej. Wiadomo A6 schodzący model, który w przyszłym roku będzie mieć swojego następcę, na plus jest mocno sprawdzony i dopracowany. A teraz rzecz dla mnie najistotniejsza to finansowanie. Przy założeniu najmu długoterminowego tj. 36M i limicie kilometrów 90k podjęcie decyzji, które auto wybrać stało sie dziecinnie proste. Przy tych samych założeniach koszt posiadania brutto prze 3 lata BMW to 320 kpln vs 200 kpn za Audi. Na A6 nie ma jeszcze oferty na schodzący model.

I to jest największą wada BMW.

Nie interesują mnie zewnętrze najmy tylko "fabryczny", mam z mini złe doświadczenia.

A6 Competition odbieram za 2 tygodnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.... tylko jak dałeś tyle kasy za stary schodzący model A6 ( fajne autko 320KM) to ........ przy odsprzedaży rocznikowo 2017 za kilka lat A6 vs nowy model 540i różnica w cenie będzie dużaaaaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.