Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie wczoraj mam na użyczeniu g30 530d w wersji luxury.

 

Komfort jak w moim Citroenie C5 na hydropnematyce

Prowadzenie podobne jak w moim f30

Według mnie jechałem g30 na zwykłym zawieszeniu bez dynamic damper(tu jest adaptive drive) i nie poczułem różnicy w komforcie.Jak bedę 540ix na 90 % wezmę układ kierowniczy ze skrętnymi kołami i mpaku z mniejszą kierownicą(z ciekawośći chciałbym sprawdzić jaką średnice maja kier w mercedesie,audi i porsche :D ).

Spalanie przy jeździe bardzo dynamicznej 10,5 według mnie mało.

Komfortowe fotele w super sprawa,przy zmianie z comfort na sport pompuja boczki.Mega wygodne jak cały samochód.

Silnik 530d to minimum dla tego samochodu i jego masy(mimo ,że odchudzony i tak duży).

Adaptive led- Z nocy robią dzień(wiem ,że w mercedesie sa matrycowe ale sprawdzałem i nie mają takiego zasięgu)

Właściwości jezdne -ogólna zwinność samochodu jednak półkroku za macan-em Gts(tam jednak pneumatyka z elektroniką robią mała ale jednak różnicę).

W stosunku do mercedesa i audi fan i realne właściwości o 2 kroki do przodu.

Jakość materiałów w użytkowaniu i ogólne odczucie obcowania z produktem luksusowym.Nie słyszałem żadnych trzasków i skrzypień a mieszkam pod Poznaniem i drogi dziurawe z przełomami.

 

Ps.Według żony zalety dominujące:

światłą adaptive led

komfort(fotele ,zawieszenie)

 

 

Ogólnie 5-

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Coś tu było o Porsche Macan. Że emocje. I w to akurat wierzę. Ale Macan ma coś wspólnego ze skodą! Np. silnik 2.0 tsi, a fu! Czy takie związki dyskwalifikują auto? Idiotyczne segregowanie produktów w dzisiejszym świecie.

 

Premium to możliwość indywidualnej konfiguracji a la carte. Wysoka jakość niezależnie od wersji. Unikalność. Lepsza kawa. Po prostu "lepsze".

 

Czy jedno z najpopularniejszych aut klasy średniej w Europie (3er) jest unikalne? Nie. Czy ma wysoką jakość niezależnie od wersji? To już rzecz względna. Dla mnie nie, premium zaczyna się od klasy E, 5er, A6. Choć nowa C ma w moim rankingu wnętrze premium.

 

Być może Ford Mondeo Vignale też jest premium? Nie wiem, nie dotykałem. Ale w powszechnym odbiorze Ford < BMW. I chyba trudno z tym polemizować? Skoda robi auta dla tych, którzy kupują rozsądkiem. Cena/centymetry. Story BMW było sport na co dzień, ostatnie lata to walka komfortem o klientów Mercedesa. Mercedes zaś po kilku latach strat udziałów rynkowych odmładza klientelę, dobrze sobie poczyna na terytorium BMW. Choć miewa problemy z jakością.

 

A najważniejsze - to jest wątek o BMW G30. Dla niektórych auto klasy premium. Dla innych emocje, jeszcze innych komfort. Zmienił się w hejterski wątek pt. "10 powodów dlaczego BMW jest do d.". Ja najchętniej przeczytałbym tu o wrażeniach tych, którzy mieli okazje dotknąć G30, przetestować. Póki co najbliższe 2-3 lata przejeżdżę F11, i choć nie ubolewam, to ciekawi mnie co nowego/lepszego jest w serii G30/31.

 

Mądrego to aż miło posłuchać :modlitwa: :cool2:

Opublikowano

Oczywiście ze tak, osobiście rozważam kilka aut, myśle nad 530i rozsiądzie pomiędzy cena a osiągami, chce coś szybszego niż 520d ;-)

 

530d w g30 dla mnie jest bez sensu, bo jest w okolicy ~300k plus jakieś dodatki typu head up, skory pierdoly itd, robi się lekko 350-380 a g11 730d jest za 400k i ma to już w standardzie...

 

Problem z niektórymi ludźmi na forum jest taki, ze uważają ze Bmw to "tylko v8 ku...a!!! Ewentualnie "r6 jak cie nie stać polski biedaku!"

 

Nie jechałem g30 ale organoleptycznie w środku jest bardziej luksusowo niż w f10

Hmmmm
Opublikowano
Oczywiście ze tak, osobiście rozważam kilka aut, myśle nad 530i rozsiądzie pomiędzy cena a osiągami, chce coś szybszego niż 520d ;-)

 

530d w g30 dla mnie jest bez sensu, bo jest w okolicy ~300k plus jakieś dodatki typu head up, skory [bAD] itd, robi się lekko 350-380 a g11 730d jest za 400k i ma to już w standardzie...

 

 

Też tak uważam :) - różnica w cenie z dodatkami około 70 tys nie dla każdego ma sens - zwłaszcza, jak ktoś mało jeździ długich tras, a głównie jeździ miejsko podmiejsko lub odcinki po kilka kilometrów. 530i ma osiągi lepsze od mojego obecnego RSa, który dla mnie jest idealny - więcej koni skutkowałoby tym, że autko byłoby i tak eksploatowane na takim samym poziomie, więc cała para szłaby w przysłowiowy gwizdek :)

530i to wybór z rozsądku - osiągi 540i są do sprawdzenia w niewielu miejscach; takiego auta nie kupi np. "młodziak", aby startować spod świateł. Bardziej pasuje do stylu jazdy BORu :)

Opublikowano
Właśnie wczoraj mam na użyczeniu g30 530d w wersji luxury.

 

Komfort jak w moim Citroenie C5 na hydropnematyce

Prowadzenie podobne jak w moim f30

Według mnie jechałem g30 na zwykłym zawieszeniu bez dynamic damper(tu jest adaptive drive) i nie poczułem różnicy w komforcie.Jak bedę 540ix na 90 % wezmę układ kierowniczy ze skrętnymi kołami i mpaku z mniejszą kierownicą(z ciekawośći chciałbym sprawdzić jaką średnice maja kier w mercedesie,audi i porsche :D ).

Spalanie przy jeździe bardzo dynamicznej 10,5 według mnie mało.

Komfortowe fotele w super sprawa,przy zmianie z comfort na sport pompuja boczki.Mega wygodne jak cały samochód.

Silnik 530d to minimum dla tego samochodu i jego masy(mimo ,że odchudzony i tak duży).

Adaptive led- Z nocy robią dzień(wiem ,że w mercedesie sa matrycowe ale sprawdzałem i nie mają takiego zasięgu)

Właściwości jezdne -ogólna zwinność samochodu jednak półkroku za macan-em Gts(tam jednak pneumatyka z elektroniką robią mała ale jednak różnicę).

W stosunku do mercedesa i audi fan i realne właściwości o 2 kroki do przodu.

Jakość materiałów w użytkowaniu i ogólne odczucie obcowania z produktem luksusowym.Nie słyszałem żadnych trzasków i skrzypień a mieszkam pod Poznaniem i drogi dziurawe z przełomami.

 

Ps.Według żony zalety dominujące:

światłą adaptive led

komfort(fotele ,zawieszenie)

 

 

Ogólnie 5-

 

Jeździłeś na komfortachw F10? bo moim zdaniem niestety dużo gorsze :( płytsze, nie utulają tak jak w F10...

 

Mam w f10 tylną oś skrętną i już w życiu nie chcę auta bez tej opcji! mistrzostwo!

 

Pytanie jak jedzie to 530 d??

 

 

Ps. Z innej beczki, czy ktoś z Was ma webasto?? Kumpel mój ma i mówi, żeby nie zamawiać auta bez webasto jednak 8k to trochę sporo... Niby komfort mega, zero odśnieżania, auto cieplutkie no i silnik gotowy do jazdy a co za tym idzie ponoć mniejsze spalanie. Macie jakieś doświadczenie ?

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano
Ja mam webasto, ale z grzanymi fotelami i kierownicą i tak masz momentalnie ciepło w aucie + nie grzeje to silnika. W dużych mrozach wolałem iść odpalić auto żeby sobie na postoju pochodziło kilkanaście minut w tym czasie wypić herbatę i dopiero w drogę.
Opublikowano

Kurcze, ja garażuje cały rok. I w biurze i w domu, poza tym mam podgrzewane/wentylowane komforty i podgrzewaną kierownicę. Czasami jak jedziemy zimą do teściów i tam auto postoi ze dwa dni na mrozie, to zarówno fotele jak i kierownica grzeje się momentalnie.

 

BTW. Odpalanie na dużym mrozie silnika aby sobie pochodził 15 minut to chyba słaby pomysł? Każda instrukcja obsługi mówi o tym, że najlepiej dla silnika jest wsiąść i jechać. Jak to w sumie jest? :roll:

Opublikowano
Kurcze, ja garażuje cały rok. I w biurze i w domu, poza tym mam podgrzewane/wentylowane komforty i podgrzewaną kierownicę. Czasami jak jedziemy zimą do teściów i tam auto postoi ze dwa dni na mrozie, to zarówno fotele jak i kierownica grzeje się momentalnie.

 

BTW. Odpalanie na dużym mrozie silnika aby sobie pochodził 15 minut to chyba słaby pomysł? Każda instrukcja obsługi mówi o tym, że najlepiej dla silnika jest wsiąść i jechać. Jak to w sumie jest? :roll:

 

Na luzie pracuje bez obciążenia a smarowanie masz jak podczas normalnej jazdy, szybciej się oczywiście nagrzewa jadąc ale jazda w trybie super emeryt przez 5km jest średnia jak dla mnie.

Opublikowano
I jak z tymi ledami w najwyższej opcji? Lepsze niż w E. Gdzieś po sieci krążą filmiki, że w bmw te swiatła nie są tak zaawansowane jak w Audi i Mercedesie. Ma ktoś porównanie ?
Opublikowano

Na (chyba) wcześniejszej stronie ktoś napisał

 

"Adaptive led- Z nocy robią dzień(wiem ,że w mercedesie sa matrycowe ale sprawdzałem i nie mają takiego zasięgu)

Opublikowano
A czy ktoś wie jak jest z tym podgrzewaniem silnika przez webasto w G30? A jak jest w innych modelach BMW?
Opublikowano
Na (chyba) wcześniejszej stronie ktoś napisał

 

"Adaptive led- Z nocy robią dzień(wiem ,że w mercedesie sa matrycowe ale sprawdzałem i nie mają takiego zasięgu)

 

I jak z tymi światłami w G30 , są lepsze od multibeam mercedesa czy nie ?

Może napisze ktoś , kto sam testował , a nie tylko bazuje na reklamach i filmach z netu.

Opublikowano
Te światła, jak i inne rzeczy są cały czas udoskonalane. W związku z tym należałoby porównać konkretne modele.
Opublikowano

Ps. Z innej beczki, czy ktoś z Was ma webasto?? Kumpel mój ma i mówi, żeby nie zamawiać auta bez webasto jednak 8k to trochę sporo... Niby komfort mega, zero odśnieżania, auto cieplutkie no i silnik gotowy do jazdy a co za tym idzie ponoć mniejsze spalanie. Macie jakieś doświadczenie ?

Mam podobne zdanie do Twego kumpla. Bardzo przydatny gadżet. Nawet jeśli masz ogrzewaną kierownicę i fotele - najlepszy efekt jest po śnieżycy, na aucie kupa śniegu, ale szyby przednia i boczne przednie są odśnieżone i suche. Doceniłem jak raz zostawiłem auto na rezerwie (webasto wówczas nie włączy się zdalnie) i musiałem szukać szczotki i skrobaczki.

W F11 moim zdaniem nie ogrzewa silnika, choć może mieć wpływ na czas nagrzania. Obwód ogrzewania wnętrza nie schładza silnika. Rozruch 35d na zimno jest zaskakująco na diesla miękki, nie odczuwa się mrozu poza kontrolką "grzałek". No i czas zagrzania silnika jak nie w dieslu.

 

Mimo fajności - jeśli zimą garażujesz auto, lepiej te 8k przeznaczyć na inne gadżety.

Opublikowano
Te światła, jak i inne rzeczy są cały czas udoskonalane. W związku z tym należałoby porównać konkretne modele.

Konkretne modele auta i wersje świateł. Zwykły LED w A6 jest niewarty grzechu. Jasna barwa (zimna biel) ale nierównomierne oświetlenie. Wolę ksenon, ale to subiektywne.

Z moich doświadczeń drogowych wynika, że BMW serii F LEDy są statystycznie mocno oślepiającymi światłami. Ale kolega ma i jako użytkownik jest bardzo zadowolony.

 

Też jestem ciekaw jak wygląda to w serii G.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nad tym testem chłopaki debatują od kilkunastu stron ;-)
Opublikowano
Właśnie ukazał się entuzjastyczny test 540i xdrive w ostatnim numerze motoru nr 9/2017
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Teks z dzisiejszego Motor-u uznałbym za sponsorowany gdybym nie miał przyjemności testowania egzemplarza g30 530dx.

Wszystko się potwierdza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.