Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jeździłem,w pierwszym odczuciu, faktycznie kierownica wydaje się zbyt "miękka", w trybie innym niż sport jest faktycznie słabo. Jest głównie wrażenie na początku, później jadąc szybciej nie przeszkadza już.

W porównaniu do E91 gdzie mam też już elektryczne wspomaganie ale z servotronic-iem - jest dużo fajniej, kierownica obraca się znacznie ciężej. A przecież jak włożyli elektryczne wspomaganie do E9x to było pełno głosów że jest zbyt mało precyzyjne i i zbyt lekko chodzi kierownica.

 

Na szczęście można sobie ustawić na stałe niezależnie od trybu jazdy, kierownicę w opcji sport.

Mam nadzieję że w opcji z aktywnym układem kierowniczym będzie jednak ciut lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przedewszystkim masz skrętną tylną oś, czy ciężej kręci się kierownicą to nie wiem.

Pytanie czy nie da się zmienić tego parametru przez kompa, jeśli zmiany można dokonać przyciskiem eco, comfort, sport to może wartości można pozmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo wyboru aut,

nie wiem czy inni tak maja ale ja kupujac f30 nawet nie siedzialem w niej wczesniej bo zamowilem ja zanim jezdzily po ulicach.

CHcialem miec auto:

1. Ktore mi sie bedzie podobalo bardzo z przodu i TYLU (bo niestety czesto zdarza sie tak ze z przodu auto wyglada ladnie ale z tylu jest tragedia.

2. Bedzie mialo dobre osiagi.

 

Analizowalem wszystkie mozliwe opcje w 2012 roku i wybor padl wlasnie na F30 (328i) wtedy przynajmniej nie bylo w podobnych pieniadzach szybszego i ladniejszego auta.

 

W dzisiejszych czasach miedzy tzw marka premium a sredniakami roznice sie zacieraja w sensie wykonania szczegolnie srodka, ostatnio jezdzilem nowa X5 (w jakiejs podstawowej wersji) i czulem sie jak w Navarze - naprawde...

Producenci sredniakow wsadzaja coraz lepsze jakosciowo materialy i golas premium potrafi rozczarowac, niemniej jednak jak zaczniemy dodawac do sredniaka rozne rzeczy jakie czesto w premium sa standardem to okazuje sie ze ten sredniak kosztuje tyle co premium - to mialem wlasnie przy konfigurowaniu mondeo, ktory wyszedl wiecej od F30 a i tak osiagi mial slabsze...

 

Pamietajcie tez jedno, sporo czesci do BMW robi Ci sami producenci co do innych marek - malo tego nie wiem czy wiecie ze silniki projektowane sa tak naprawde nie przez dany koncern tylko zewnetrznie a pozniej sa sprzedawane prawa do konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dzisiejszych czasach miedzy tzw marka premium a sredniakami roznice sie zacieraja w sensie wykonania szczegolnie srodka, ostatnio jezdzilem nowa X5 (w jakiejs podstawowej wersji) i czulem sie jak w Navarze - naprawde...

Producenci sredniakow wsadzaja coraz lepsze jakosciowo materialy i golas premium potrafi rozczarowac, niemniej jednak jak zaczniemy dodawac do sredniaka rozne rzeczy jakie czesto w premium sa standardem to okazuje sie ze ten sredniak kosztuje tyle co premium - to mialem wlasnie przy konfigurowaniu mondeo, ktory wyszedl wiecej od F30 a i tak osiagi mial slabsze...

 

Pamietajcie tez jedno, sporo czesci do BMW robi Ci sami producenci co do innych marek - malo tego nie wiem czy wiecie ze silniki projektowane sa tak naprawde nie przez dany koncern tylko zewnetrznie a pozniej sa sprzedawane prawa do konstrukcji.

 

Święte słowa - dlatego jakiś czas temu napisałem, że Superb Sportline to dobra alternatywa dla tych, co chcą wydać 200k i mieć auto z silnikiem 280 KM, paskowne i, uwaga - bardzo dobrze wykonane.

Jednak dalej nie będzie miało róznych dodatków, które ma auto premium

 

Dlatego dobrze, ze mamy wybór.

 

A co niektórym sugeruję ochłonąć - forum to miejsce na wymianę opinii, a nie od razu obrażania kogoś, kto wypowiada się kulturalnie, prezentując swoje racje. Inaczej wychodzi się na zaściankowego ... "kierowcę BMW" - a ztakim podejściem, wizerunkiem, forum, zgodnie z regulaminem, nie chce mieć nic wspólnego

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Zaczyna tu się robić plebejska atmosfera :duh:

 

A co do meritum - klasa premium to nie wyposażenie, bo idąc tym tropem Dacia Logan po wizycie w West Coast Customs może się nią stać... To technologia, inżynieria, w tym uszczelki, zatrzaski, odgłos zamykania drzwi i opuszczania szyb, zapach, atmosfera na pokładzie, image marki... Silnik owszem, dodaje szyku, ale świat się zmienia. W większości krajów "starej" Europy (nie licząc oczywiście Niemiec) duże silniki to rzadkość. Dlatego pojawiło się 518d, bo nawet 520 to było za dużo. I nikt się z tego jakoś na Zachodzie nie śmieje. Ale tu oczywiście 520 nie jedzie, warczy, rzęzi i terkocze. Powinni ujemną akcyzę wprowadzić dla nabywców, że tak się strasznie muszą męczyć. I wcześniejszą emeryturę z prawem do bezpłatnego sanatorium 2 razy w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję eksperyment.

Wybierzcie na otomoto BMW serii 5 lub x5 (f10/11, f15), salon Polska.

Zobaczcie ile jest sztuk, następnie wybierzcie pojemność powyżej 2l.

Zostanie 10% pierwotnego wyniku.

Każdy chciałby mieć pod maską min. r6, ale ekonomia nie kłamie.

Akcyza, brak moliwosci odliczenia 100% VAT robi swoje.

Nie mówię nawet o poziomie PKB i zarobkach w porównaniu do krajów tzw. starej UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź odnośnie 5er i klasy premium dotyczyła pojazdu F10 R4 (chyba 518d), którą to miałem okazję chwilę pojeździć, i która była naprawdę GOŁA!

Tak więc nie bulwersujcie się tak, bo nikogo nie mama zamiaru dyskryminować ani obrażać, a po prostu uważam, że nie do końca rozumiecie o czym piszę.

Nie sądzę aby ktoś z tu obecnych posiadał taki samochód marki BMW, którego wartość wyposażenia dodatkowego wynosiła: 0 zł (słownie ZERO zł).

To była tylko skorupa "premium" i nie dawała żadnej przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda Superb ciekawa alternatywa dla BMW f10 ,prawie tak dobra jak G30 :D .

Jak miałem 2 lata Skodę octavię 1,8 tsi 180 km dsg i miałem nią jechać to dostawałem depresji.Czarne plastiki i odzczucie tanich plastików.Do służbowej jazdy wolę Citroena C5.Bmw G30 to zupełnie inny poziom.Jak ktoś porównuje Bmw z Skodą lub Oplem to albo jest ignorantem motoryzacyjnym albo prowadzi marketing szeptany.Coraz częściej jest to forma reklamy.Dla mnie istnieją dwie marki ,które dają komfort i sport.Jest to Bmw i Porsche.Sam się zastanawiam nad BMW G30 540ix z power kitem i wydechem m performence a Porsche Macan GTS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję eksperyment.

Wybierzcie na otomoto BMW serii 5 lub x5 (f10/11, f15), salon Polska.

Zobaczcie ile jest sztuk, następnie wybierzcie pojemność powyżej 2l.

Zostanie 10% pierwotnego wyniku.

Każdy chciałby mieć pod maską min. r6, ale ekonomia nie kłamie.

Akcyza, brak moliwosci odliczenia 100% VAT robi swoje.

Nie mówię nawet o poziomie PKB i zarobkach w porównaniu do krajów tzw. starej UE.

 

Ale w starej UE znakomita większość sprzedaży to też R4, po prostu tam też ludzie liczą a różnica między R4 a R6 jest spora nawet bez akcyzy. Tak samo z wyposażeniem dodatkowym, większość aut w DE ma parę opcji ale ciężko znaleźć na full napakowany egzemplarz może z 1 na 20 jest naprawdę bogaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie istnieją dwie marki ,które dają komfort i sport.Jest to Bmw i Porsche.Sam się zastanawiam nad BMW G30 540ix z power kitem i wydechem m performence a Porsche Macan GTS.

Idź i kup.

 

Porsche? Prosze Cię. Napakowany marketing w budę VW + kilka silników, których nie ma w palecie VW/AUDI. + 100 000 do wydania przy kasie na znaczek.

 

W nowej bawarce nie siedziałem. Poprzednią jeździłem 520 i na bruku wewnątrz trzeszczało w prawych drzwiach; mocno. Auto demo, kilka tyś km na liczniku.

Mam ponad 180 cm, po zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą z tyłu za sobą nie miałem gdzie podziać stóp. Test dwumetrowca Zachara to jakiś dramat i rechot z oglądających.

 

Będę na dniach w salonie to pooglądam, może się przejadę.

 

Obecna 3 prezentuje gorszą jakość i wnętrze od Mazdy 3. Nawet nie pofatygowałem się na jazdę próbną.

 

C mercedesa. Z tyłu ciasno porównywalnie do F10/

E zdecydowanie lepiej z miejscem, dramatyczny tablety zamiast zegarów, krótkie siedzenie, środkowa konsola podatna na zarysowania.

 

Pojeżdżę, napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda Superb ciekawa alternatywa dla BMW f10 ,prawie tak dobra jak G30 :D

 

Przejedź się nowym Superbem Sportline - sorry, ale siedzisz w przeszłości, a ta już dawno nie istnieje

BMW wybrałem tylko ze względu na dodatki - to, co Skoda zrobiła z nowym Superbem, to mistrzostwo świata

Nie powielajmy stereotypów - rozmawiajmy o tym, co jest TU i TERAZ - a nie KIEDYŚ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skoda superb sportline mistrzostwo swiata w dziedzinie najlepsza skoda.Materialy na poziomie bentleya.ps.a Macan Gts to q5.Panowie ja wyciągam wnioski na podstawie testu całodniowego.Rozumiem,ze wy rownież.Auto świat oraz inni "niezalezni" blogerzy chyba nie sa waszym odnośnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda Superb ciekawa alternatywa dla BMW f10 ,prawie tak dobra jak G30 :D

 

Przejedź się nowym Superbem Sportline - sorry, ale siedzisz w przeszłości, a ta już dawno nie istnieje

BMW wybrałem tylko ze względu na dodatki - to, co Skoda zrobiła z nowym Superbem, to mistrzostwo świata

Nie powielajmy stereotypów - rozmawiajmy o tym, co jest TU i TERAZ - a nie KIEDYŚ

 

Każdy z nas jest inny , każdy ma swoje preferencje przy wyborze auta , Ty wybrałeś BMW TYLKO ze względu na dodatki , ja natomiast wybrałem ze względu na przyjemność jazdy tylnonapędowym autem , ktoś inny wybór swój uzasadni jeszcze inaczej . Swoją drogą ciekaw jestem jakie to dodatki przeważyły za decyzja dopłaty zapewne okolo 100 tys zl więcej niż za Superba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekaw jestem jakie to dodatki przeważyły za decyzja dopłaty zapewne okolo 100 tys zl więcej niż za Superba ;)

 

xDrive

Head-up

Night Vision

ogólnie prowadzenie

komfortowe fotele

 

To tak na szybko :)

 

Troche mnie martwi ilość miejsca z tyłu plus bagażnik, nie dość, że mniejszy, to głupio uformowany - w obydwu kategoriach mój ES bije BMWkę na głowę

 

No ale ile się jeździ z zapakowanym bagaznikiem na maksa - teraz będe brał mniej bagażu i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skoda superb sportline mistrzostwo swiata w dziedzinie najlepsza skoda.Materialy na poziomie bentleya.ps.a Macan Gts to q5.Panowie ja wyciągam wnioski na podstawie testu całodniowego.Rozumiem,ze wy rownież.Auto świat oraz inni "niezalezni" blogerzy chyba nie sa waszym odnośnikiem.

 

Bez sarkazmu - bo taka dyskusja nie ma sensu.

 

Ja, w przeciwieńctwie co do niektórych tutaj, co to zbyt emocjonalnie bronią BMW, jak się wypowiadam, to po analizie "organoleptycznie" - oglądnięciu auta PLUS jazda.

A ponieważ jeżdżę obecnie Skodą to wiem juz po jeździe testowej, co się zmieniło i dlaczego.

 

I dlatego nie kupiłem kiedyś 328i tylko RSa bo mnie 3ka nie powaliła na kolana - dla znaczka nie płacę jak nie muszę, nie jestem podatny na marketing oraz uwagi "nawiedzonych wyznawców" :)

 

G30 jest ładniejsza od F10 - o ile bowiem 3ka jest ładna z przodu, to dla mnie F10 jest tragiczna - przypomina mi ... stargeo Superba :)

G30 poszła w dobrą stronę i ... licze że sie nie zawiodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam coś sobie bloguje i powiem tak. W domu mama ma X3 LCI w fajnie złożonym konfigu. Przejechałem się Macanem 10,30,70,100 km i gdyby te auta kosztowały tyle samo, to w ogole nie ma się nad czym zastanawiać. Magię Porsche trzeba poczuć, po prostu. Macan GTS dawał przyjemność porównywalną z A45, więc serio coś musi w nim być.

 

Nowa E ma świetny układ kierowniczy, świetne wyciszenie i mega dobrze się ją prowadzi. F10 miotła, G30 jeszcze nie jezdzilem, więc się nie wypowiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem widziałem jechałem macałem.Dla mnie to wyrośnięta trójka.

Bez emocji.Taki zwykły dupowóz.Dodatkowo silnik 2.0d. a wypos.dodtk.za blisko150tys.(przerost formy...)

Cena ponad 300.

Nie mam więcej pytań.

 

Dla mnie model 5 był symbolem bmw który zanikł wraz z tym modelem.

 

 

Nie oszukujmy się to już nie te emocje co kiedyś...ale po jarce na forum widać że reklama.c.c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat, g30 z trojka to nie ma nic wspolnego ani z zewnatrz ani w srodku.

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu było o Porsche Macan. Że emocje. I w to akurat wierzę. Ale Macan ma coś wspólnego ze skodą! Np. silnik 2.0 tsi, a fu! Czy takie związki dyskwalifikują auto? Idiotyczne segregowanie produktów w dzisiejszym świecie.

 

Premium to możliwość indywidualnej konfiguracji a la carte. Wysoka jakość niezależnie od wersji. Unikalność. Lepsza kawa. Po prostu "lepsze".

 

Czy jedno z najpopularniejszych aut klasy średniej w Europie (3er) jest unikalne? Nie. Czy ma wysoką jakość niezależnie od wersji? To już rzecz względna. Dla mnie nie, premium zaczyna się od klasy E, 5er, A6. Choć nowa C ma w moim rankingu wnętrze premium.

 

Być może Ford Mondeo Vignale też jest premium? Nie wiem, nie dotykałem. Ale w powszechnym odbiorze Ford < BMW. I chyba trudno z tym polemizować? Skoda robi auta dla tych, którzy kupują rozsądkiem. Cena/centymetry. Story BMW było sport na co dzień, ostatnie lata to walka komfortem o klientów Mercedesa. Mercedes zaś po kilku latach strat udziałów rynkowych odmładza klientelę, dobrze sobie poczyna na terytorium BMW. Choć miewa problemy z jakością.

 

A najważniejsze - to jest wątek o BMW G30. Dla niektórych auto klasy premium. Dla innych emocje, jeszcze innych komfort. Zmienił się w hejterski wątek pt. "10 powodów dlaczego BMW jest do d.". Ja najchętniej przeczytałbym tu o wrażeniach tych, którzy mieli okazje dotknąć G30, przetestować. Póki co najbliższe 2-3 lata przejeżdżę F11, i choć nie ubolewam, to ciekawi mnie co nowego/lepszego jest w serii G30/31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.