Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Toż każdy ma swoje wartości, moja mama powie, że M135i jest lepsze od M2, bo ma większy bagażnik :) I wcale to nie znaczy, że M135i jest lepsze. Może po prostu komuś bardziej pasuje Skoda, nic nie szkodzi, mamy wolny rynek. Tylko nie pisał bym Skoda jest lepsza, a co najwyżej "mi bardziej pasuje". Nie każdy kto siedzi na forum BMW jest miłośnikiem motoryzacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera wie, co wymyślą politycy - obawiam się, że nikt nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi.

Na marginesie moim zdaniem lepiej zamiast 540i wziąć 530i - poza trasą na autostradzie to wątpię, abyś mógł lepiej wykorzystać moc auta; a koło 60 tys róznicy lepiej wydać na inne zabawki i jeżdzić 530i z motorem na 100% gwizdka, niż 540i na 1/2 :)

 

 

JEzdze F30 328i czyli z tym samym motorem co jest w 530i (jezdzilem 530i niedawno) i po pierwsze brakuje mi mocy juz w f30 a co dopiero w G - szczegolnie dolu.

Do tego chcialbym miec auto 6 cylindrowe bo ta 4 brzmia tak tragicznie ze szkoda gadac (oczywiscie wyciszenie w G jest znacznie lepsze niz F ale mimo wszystko dzwiek tragiczny)

Roznica po zmieniszeniu akcyzy bedzie znacznie mniejsza dlatego czekam. Co do dodatkow to wole miec wiekszy silnik niz nawet pelna navi do ktorej i tak bede musial uzywac komorki z Janosikiem albo jakis dodatek, ktorym pobawie sie 2-3 razy a pozniej o nim zapomne. A silnik caly czas bedzie mi dawac przyjemnosc z jazdy.

 

Silnik B48 w 530i to to zupełnie inna jednostka niż N20 w 328i. Należy do nowej modularnej rodziny B4x i jest cichszy, lepiej brzmi i mniej pali.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zamowisz auto na produkcje w miesiacu, w ktorym będzie juz wprowadzona nowa akcyza to bmw skoryguje cene.

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera wie, co wymyślą politycy - obawiam się, że nikt nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi.

Na marginesie moim zdaniem lepiej zamiast 540i wziąć 530i - poza trasą na autostradzie to wątpię, abyś mógł lepiej wykorzystać moc auta; a koło 60 tys róznicy lepiej wydać na inne zabawki i jeżdzić 530i z motorem na 100% gwizdka, niż 540i na 1/2 :)

 

 

JEzdze F30 328i czyli z tym samym motorem co jest w 530i (jezdzilem 530i niedawno) i po pierwsze brakuje mi mocy juz w f30 a co dopiero w G - szczegolnie dolu.

Do tego chcialbym miec auto 6 cylindrowe bo ta 4 brzmia tak tragicznie ze szkoda gadac (oczywiscie wyciszenie w G jest znacznie lepsze niz F ale mimo wszystko dzwiek tragiczny)

Roznica po zmieniszeniu akcyzy bedzie znacznie mniejsza dlatego czekam. Co do dodatkow to wole miec wiekszy silnik niz nawet pelna navi do ktorej i tak bede musial uzywac komorki z Janosikiem albo jakis dodatek, ktorym pobawie sie 2-3 razy a pozniej o nim zapomne. A silnik caly czas bedzie mi dawac przyjemnosc z jazdy.

 

Silnik B48 w 530i to to zupełnie inna jednostka niż N20 w 328i. Należy do nowej modularnej rodziny B4x i jest cichszy, lepiej brzmi i mniej pali.

 

Rozumiem, niemniej na pewno jest przepasc miedzy 530i a 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w TopGear oglądałem jak James May jeździł pandą po mieście i ona dawała mu lepszy FUN :norty: niż jakieś tam sportowe Clarksona . Ogólnie ujął to tak - małe , z małą przyczepnością , nadsterowne - mniejszy stopień limitu błędu , przy mniejszej prędkości . Auto się ślizgało na każdym rondzie, przechylało w zakrętach, trzeba było kontrolować szybką jazdę bardziej jak w innym aucie .

 

Tu będzie to samo z 200 konną skodą . Nie jeździłem 535 ale skodziną rs już tak i mogę ją porównać do f11 528ix . W skodzinie strasznie czuć prędkość, jest głośniej, inaczej się prowadzi, często z pod świateł traciła przyczepność. Na autostradzie jadąc 180-200 skodę trzeba trzymać dwoma rękami na wypadek jakby miała odlecieć przy pierwszym podmuchu wiatru .

W BMW tak jakby wszystko było spowolnione i jedynie wskazówka prędkościomierza pokazuje ze ma się te 180km/h , jest to komfortowe auto ale nie wolniejsze.

 

 

Taki offtopic,

 

Nawiązując do tematu to pytałem w Sikorze kiedy będzie dostępna 530e ,narazie nie wiedzą ale zamawiać można, chciałbym tym pojeździć bo jeżeli będzie podobnie jak w 330e to jest to naprawdę fajna alternatywa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Właśnie to miałem na myśli, czasem mniejsze sztywniejsze auto niższej klasy potęguje złudne wrażenia prędkości i funu, szczególnie względem auta klasy BMW 5 nastawionego na komfort. Co oczywiście nie znaczy że Skoda jest lepsza .. Miałem kiedyś Ibizę FR TDi a potem BMW 120d F20. Mimo że BMW było szybsze to przez chwilę miałem wrażenie że Seat lepiej przyspieszał, przez to że był mniejszy, twardszy, gorzej wyciszony itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zamowisz auto na produkcje w miesiacu, w ktorym będzie juz wprowadzona nowa akcyza to bmw skoryguje cene.

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

U brokera i w salonie?

Skad masz takie info?

 

Tutaj trochę o tym jest :

http://www.pb.pl/nie-odkladaj-radosci-na-pozniej/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z brokerem, ale z dealerem podpisujesz porozumienie, tylko miesiac produkcji auta musi byc zgodny z aktualnymi stawkami akcyzy.

 

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skody nie myjesz bo jest zawsze brzydka dlatego musi mieć zmywanie

Bmw myjesz często i jest to nie potrzebne

 

Tak na poważnie, to bardziej mnie zastanawia przednia kamera, jak wygląda sprawa w trakcie jazdy np. w deszcz? Radar od tempomatu? Wyłącza sie? Często?

Kamera od nightvision też ma takie problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@///Michal - :cool2:

 

Tak na poważnie, to bardziej mnie zastanawia przednia kamera, jak wygląda sprawa w trakcie jazdy np. w deszcz? Radar od tempomatu? Wyłącza sie? Często? Kamera od nightvision też ma takie problemy?

Kamera od Surround View brudzi się na tej samej zasadzie (chociaż mniej, niż z tyłu), ale radar jest całkiem odporny (poddaje się podczas dużych opadów mokrego śniegu, ale potem mu przechodzi - chyba ma podgrzewanie). Co do NV to tam jest system oczyszczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trollem zaczyna pachnieć... Szkoda słów. Stosuj się do regulaminu Forum, zamiast mieć pretensje.

W którym miejscu jest kamera od NV? Warto interesować się tym dodatkiem w ogóle? Tras nocnych robię sporo.

W mojej opinii jak najbardziej warto. W seriach E była bardzo nisko (tam, gdzie teraz radar), w F i G jest z boku nerki po stronie kierowcy. Niektóre wersje mają dynamiczne doświetlanie intruzów :8) (taki ruchomy reflektorek, którego snop światła kierowany jest na wykryty obiekt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera nightvision to super sprawa jeśli jeździsz nocą. U mnie (f10) jest w nerce od strony kierowcy i posiada system samo czyszczenia, działa to dobrze. Radar od aktywnego temp. nie ma żadnego podgrzewania... Przy dużych opadach śniegu wyłącza się automatycznie.

 

Co do brudzących się kamer... U siebie mam surround view i faktycznie trochę to kłopotliwe. Kamery są wszędzie, w przednim zderzaku x2, pod lusterkami zew. x2 i nad rejestracją x1 + NF = 6 kamer. Jeszcze jest na szybie od asystenta, no to razem 7! Najszybciej brudzi się tylna kamera. Gdy mam bardzo uświniony samochód, a na myjnie się nie zanosi czasowo, to przecieram chusteczką gdy jestem w garażu i po problemie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki, NV kolejna opcja must have.

Mam informację od dealera że Power kit do 20d, przynajmniej o ten pytałem, ma być dostępny w drugiej połowie roku.

Będzie to alternatywa do 530d jeśli nie wejdzie nowa akcyza na sensownych zasadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radar od aktywnego temp. nie ma żadnego podgrzewania... Przy dużych opadach śniegu wyłącza się automatycznie.

No jednak ma:

"The high-performance radar sensor is heated in cold weather, ensuring year-round operation"

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/active_cruise_control.html

A wyłącza się nie automatycznie, tylko - jak napisałem - wtedy, kiedy np. wspomnianego mokrego śniegu się na niego napakuje tyle, że jego wydajność niebezpiecznie spada. Pamiętajmy, że ACC to nie tylko radar, ale i kamera na szybie (przed lusterkiem). System monitoruje na bieżąco informacje z obu tych źródeł, tworząc sobie cyfrowy obraz sytuacji na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.