Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Tak samo jest w komfortowych w F10 - wszystko jest regulowane elektrycznie, łącznie w wysuwaniem zagłówka...

 

Co do wagi - myślę że to średnie odchudzenie o 100kg to po prostu waga wersji podstawowej w stosunku do wersji podstawowej F10 z tym samym silnikiem.

Więc po dołożeniu tych samych opcji do G30 co do F10 - dalej powinno być (teoretycznie) wspomniane 100 kg zysku... (co nie zmienia faktu, że szału nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do końca tak samo to nie jest, bo w F10 masaż to tylko dwie komory na części siedziska i na tym koniec, a tu naprawdę ma się wrażenie, że wszystko się rusza na całej powierzchni fotela, łącznie z oparciem...

Zaś co do samej konstrukcji sterowania dopasowaniem, to oczywiście tak - zakres kierunków regulacji jest identyczny.

 

PS Jednak w G30 boczki po maksymalnym nawet dociśnięciu dość słabo trzymają - oby to była właściwość wersji przedprodukcyjnej, choć z drugiej strony w F10 przed liftem też "łapały" słabiej, niż w E60 LCI, a po lifcie już było OK - przynajmniej wg moich doświadczeń (a zmieniło się wbrew pozorom sporo, łącznie z systemem sterowania i płaszczyznami ruchu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ten motor w 540i to bedzie oczywiście R6, rozwiniecie jednostki z 535i, i ma mieć coś około 326KM. Tyle wiem. Może wiecie jaki ma symbol? N55 ? W jakich samochodach jest obecnie montowany?

Chciałbym poczytać na forum coś odnośnie tego silnika, tylko nie za bardzo wiem gdzie ucho przyłożyć. Bo zamierzam nabyć G30 z tym silnikiem, ale za jakiś czas dopiero....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ten motor w 540i to bedzie oczywiście R6, rozwiniecie jednostki z 535i, i ma mieć coś około 326KM. Tyle wiem. Może wiecie jaki ma symbol? N55 ? W jakich samochodach jest obecnie montowany?

Chciałbym poczytać na forum coś odnośnie tego silnika, tylko nie za bardzo wiem gdzie ucho przyłożyć. Bo zamierzam nabyć G30 z tym silnikiem, ale za jakiś czas dopiero....

Symbol to B58. Jest już w 740i oraz 340i. Moc być może będzie wyższa niż 326KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne. Powoli przymierzam sie do niego, ale na razie cieszy mnie moje auto, zrobione niecałe 60 tys km dopiero, wiec jeszcze trochę nim chciałbym pojeździć. Przynajmniej do tych 100tys km, wcześniej jest wstyd sprzedawać :oops: Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i co! Trafiłeś w samo sedno. Ale po prostu trzymam rękę na pulsie, bo wiem ze mnie to kiedyś czeka. Nigdy nie wiadomo kiedy ( vide nagła utrata auta, z rożnych przyczyn ). Wtedy się nie zastanawiam, tylko jadę prosto do salonu :D i nawet sie pewnie bym cieszył ze szczęścia w nieszczęściu :lol:

Mam nadzieje ze G30 mnie nie zawiedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz lekturę http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1277450&d=1441950445

 

Z ciekawostek jakie wyczytyłem - zamiast termostatu - zawór przełączający obieg i regulujący przepływ zawiadowany ze sterownika silnika, rozrząd z tyłu, cylindry utwardzane metodą wykluczającą ewentualną obróbkę - jednorazówka i itercooler na wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę moje przebiegi, to jak zrobi te 120 tys km to mi styknie :lol:

Tu jest bardziej prosto opisane niż w tym linku co podałes powyzej:

http://youwheel.com/home/2016/03/27/detailed-analysis-the-bmw-b58-inline-6-cylinder-engine/

Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór trafny, choć jak to przeżyjesz po v8 i 405 PS?

Jak bedzie lżejsze, to może wielkiej przepaści nie bedzie. Poza tym starzeje sie juz :D jakoś zacząłem wolniej jeździć. Generalnie nie miałem nigdy silnika R6, i bardzo chciałbym takowym pojeździć ( bo mysle ze V10 juz okazji jeździć mieć nie będę ), zanim w serii 5 najmocniejszym motorem bedzie R4 quadro-turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylam się do zdania tych, którzy twierdzą, że w BMW największą wirtuozerią cechują się silniki R6 i V12. To takie creme de la creme, więc będzie Pan zadowolony :wink:

A zgodnie z opiniami z okolic AG, to osiągi 540i będą raczej zbliżone do F10 550i, więc nie powinno być źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód do Dumy ? To co mają powiedzieć właściciele i8 .

Jeździłem nową 318i 136 konną i jakoś nie przeszkadzały mi te trzy cylindry . Autko nie było jakoś zajebiście żwawe ale do miasta w sam raz.

Jeżeli BMW ma 518d to i może zrobi 518i , a ta napewno będzie miała 3 cylindry.

 

Idąc tokiem BMW i zastępując silniki 6 cylindrowe , silnikami czterocylindrowymi to tak samo może zrobić z najsłabszymi silnikami czterocylindrowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kilka nowych fotek:

 

Usunięte, żeby w błąd nie wprowadzać - wiele stron próbuje zaistnieć pokazując niby G30- sorry za zamieszanie.

Edytowane przez maciekszz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szkoda nerek z przodu, sa naprawde tandetne i za duze jak w 7er, smierdzi chinszczyzna rzeczywiscie.

No i kierownica ma za duzo tego tandetnego chromu, w F10 LCI byla zdecydowanie ladniejsza, "lzejsza".

Zwrocil ktos uwage czy przy takiej wielkosci kierownicy (airbagu) nie ma problemu z widocznoscia wszystkich wskaznikow na desce?

W F20 przed LCI widocznosc przez kierownice jest slaba, ciagle przeslania czesc wskaznikow.

Lewarek za to na plus, "futurystyczny".

 

A tak poza tym G30 rzeczywiscie wyglada jak zwykly lifting F10 i raczej nie zasluguje na zupelna zmiane typoszeregu z F na G, przeskok wydaje sie znikomy, nawet gama silnikow bedzie identyczna (nie liczac phev). Nie dziwi mnie to z drugiej strony bo do tej pory F10 jest bezkonkurencyjne i nawet nowa E-klasa ma problem dotrzymac kroku BMW sprzed 6 lat. Podejrzewam ze dopiero A6 namiesza konkretnie jesli chodzi o nowa jakosc srodka w klasie sredniej wyzszej.

 

PS. Zauwazylem dzisiaj dziwna sprawe jesli chodzi o nowe modele.

 

BMW - najpierw wychodzi nowa G seria 7, potem po jakims czasie seria 5 a na koncu seria 3.

Audi - najpierw wyszla nowa A3, pozniej A4, za poltora roku A6 i A8.

 

Z reguly najpierw pojawia sie sztandarowa limuzyna (jak w MB i BMW) a pozniej mniejsze i tansze klasy korzystaja z jej dobrodziejstw stylizacyjnych i technicznych, w Audi zupelnie odwrotnie..

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szkoda nerek z przodu (...)

Bo to nie są zdjęcia nowej 5er, tylko 7er.

 

A tak poza tym G30 rzeczywiscie wyglada jak zwykly lifting F10 i raczej nie zasluguje na zupelna zmiane typoszeregu z F na G, przeskok wydaje sie znikomy

Wiesz co, jak na prezentacji posiedziałem chwilę w G30, a potem wsiadłem do swojego F11 żeby wrócić do domu - to stwierdziłem, że wnętrze aktualnej 5-er "trąci myszką"... Serio.

Więc przynajmniej wewnątrz nie jest to zwykły lifting, lecz różnica jest naprawdę spora. Na korzyść. Jest świeżo i nowocześnie, a przy tym nadal elegancko i z klasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.