Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytam i nie wierzę,pozwólcie więc ,że wkleję tutaj podsumowanie testu 530i co prawda sprzed ok.2 lat, jeszcze przed premierą nowego A6 (które chyba niewiele nowego wniosło), ale myślę,że jest ono trafione w punkt.


Cytuję:

"Nowe BMW Serii 5 wspięło się na wyżyny technicznych możliwości. Jedynym porównywalnym konkurentem jest w tej chwili Mercedes Klasy E. Jeśli porównać rywalizację w klasie średniej wyższej do maratonu to najnowszy produkt producenta z Monachium dobiega do mety, kilka minut za nim znajduje się Mercedes, podczas gdy Audi rozgrzewa się w szatni…

Pozostali gracze tego segmentu mogą jedynie zasiąść na trybunach i marzyć, aby kiedyś zająć ich miejsce."

Edytowane przez Radziej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://www.auto-decibel-db.com/BMW_5_2018_520d.html

http://www.auto-decibel-db.com/Mazda_6_2017s.html


W nowej mazdzie na ten rok jest ponoc jeszcze lepiej, wiec jak widac wielkiego szalu nie ma. Cichy to jest mercedes: http://www.auto-decibel-db.com/Mercedes_E_2017_220d.html, ale ja i tak bede sie upieral, ze bmw kupuje sie dla mocy i wlasciwoci jezdnych bo cala reszta to jednak mocno srednia na tle premium i w niektorych przypadkach nie tylko premium. Wzorem na dzien dzisiejszy jest lexus z zabojczymi dla bmw wynikami: http://www.auto-decibel-db.com/Lexus_LS_2013_600h.html


.

 

Wyciągnąłeś Lexusa LS do porównywania wygłuszeń z autami niższego segmentu , serio ?? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit bo zapomniałem dodać: Ta kultowa Mazda miała 20-25% tego co fakapowe BMW. Mocy także.

 

Pudło.


Bez szyberdachu wszystko.

Mocy niewiele mniej od 518D.


:mrgreen:

 


Pudło to u Ciebie, bo nie rozumiesz co czytasz. Moja, powtórzę MOJA kultowa Mazda miała 20-25% tego co (jak to nazywasz) fakapowe BMW. I ta MOJA kultowa psuła się raczej ponadprzeciętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litosci Panowie , Mazde to mozna porywnywac z Toyota , Honda , Nissanem ewentualnie ze Skoda ale nie z BMW ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litosci Panowie , Mazde to mozna porywnywac z Toyota , Honda , Nissanem ewentualnie ze Skoda ale nie z BMW ...

A to dlaczego?


6 z tyłu daje więcej miejsca na nogi niż 5 o 3 nie wspominając.


Ale fakt, biorąc kryterium cena/jakoś/ć :mrgreen: jest różnie.

 

Edit bo zapomniałem dodać: Ta kultowa Mazda miała 20-25% tego co fakapowe BMW. Mocy także.

 

Pudło.


Bez szyberdachu wszystko.

Mocy niewiele mniej od 518D.


:mrgreen:

 


Pudło to u Ciebie, bo nie rozumiesz co czytasz. Moja, powtórzę MOJA kultowa Mazda miała 20-25% tego co (jak to nazywasz) fakapowe BMW. I ta MOJA kultowa psuła się raczej ponadprzeciętnie.

 


Skoro miałeś bieda wersję....


 

akurat cisza w 5 jest przereklamowana. Zle nie jest ale kola jednak slychac bardzo mocno, szczegolnie na nierownosciach, przy wyzszych predkosciach tez ciszy nie ma. Zreszta glownym problemem bmw 7 szczegolnie przed liftingiem w tym roku byla jej glosnosc i ponoc poprawiono wyciszenie. Jesli ktos twierdzi ze jest cisza przy predkosci powyzej 140-180 to jest chyba gluchy :)

 


Prawda bez dwóch zdań. Jechałem raz za razem 3 i 5. Silnika nie słychać. Odczuwalne jest walenie podwozia na dziurach w jednym i drugim. Trasa a sama.

DK302. Każda jazda koło 20km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FUX: to jesteś przyszłością słonika40, tzn za jakiś czas inna marka a nie bmw, bo zgadzacie się w tak wielu kwestiach i tak łatwo przychodzi Wam krytykowanie marki :)


Fajnie, że wywiązała się taka dyskusja po tym moim poście z 11 maja, wątek ożył, nawaliło 13 stron opinii tych dobrych i tych złych o g30, może komuś to dopomoże w wyborze :) Pewnie za jakiś czas i ja będę wybrzydzał jak Wy, tylko u mnie ten plus, że mam jeszcze gdzie się wspinać po drabinie serii 5, bo Wam tu już chyba tylko zostaję seria 7 lub M5 :) ...albo wlaśnie inna marka.


Ktoś z Was wklejał, że lift g30 będzie w 07/2020, czyli jakby rok modelowy 2021, bo nowy model serii 5 ma być w 2023r. A tu w wątku pojawiło się info, że w lipcu tego roku ma być lift środka, czy tylko multimediów?


rKsYoI7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej. Kupując pierwsze auto premium za +200+, byłem przekonany, że wszystkie niedoskonałości aut w przedziale 120-160 znikną.

O jak byłem naiwny.


Serwis gorszy, niż w toyocie czy hondzie.

Odbiór auta i pierdoln..... papierami i instrukcją obsługi na stół, państwo sobie poczytają.

Spalanie +1,5l/100 komp vs. rzeczywistość.

Stuk i szarpnięcie przy zrzucie z 3 na 2 bieg.

Moje uwagi do działania navi i jakości map oraz ceny upgraidów na poziomie 1,5-2 kpln porażka.

Szereg drobiazgów nie występujących w poprzednich tanich samochodach i teksty, ten typ tak ma.

I wiele innych...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz.Ja na serwis Mazdy nie narzekam. Raz zgłosilem drobne bicie przy 120km/h i od razu dostalem nowy komplet tarvze hamulce bez żadnego wnikania.Pozatym wiadomo niema co robić przy tych autach.Szkoda tylko że są z kartonu stąd zmienam na coś "lepszego"

 

Hehe, no to w bmw chyba tak dobrze by nie było, ojcu w jego x3 po 14tyś zaczęła bić prawa tarcza hamulcowa. Wymienili na gwarancji...ale kazali zapłacić za nowe klocki na przód, bo chcieli zakładać stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz.Ja na serwis Mazdy nie narzekam. Raz zgłosilem drobne bicie przy 120km/h i od razu dostalem nowy komplet tarvze hamulce bez żadnego wnikania.Pozatym wiadomo niema co robić przy tych autach.Szkoda tylko że są z kartonu stąd zmienam na coś "lepszego"

 

Hehe, no to w bmw chyba tak dobrze by nie było, ojcu w jego x3 po 14tyś zaczęła bić prawa tarcza hamulcowa. Wymienili na gwarancji...ale kazali zapłacić za nowe klocki na przód, bo chcieli zakładać stare.

 

Serwisy mają ze mną pecha, bo na samochodach "trochę" się znam i nie wcisną mi kitu, głosząc z poważnymi minami, czego to nie zrobili.

W butelkę nie daję się nabijać.

:8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@FUX: to jesteś przyszłością słonika40, tzn za jakiś czas inna marka a nie bmw, bo zgadzacie się w tak wielu kwestiach i tak łatwo przychodzi Wam krytykowanie marki :)


Fajnie, że wywiązała się taka dyskusja po tym moim poście z 11 maja, wątek ożył, nawaliło 13 stron opinii tych dobrych i tych złych o g30, może komuś to dopomoże w wyborze :) Pewnie za jakiś czas i ja będę wybrzydzał jak Wy, tylko u mnie ten plus, że mam jeszcze gdzie się wspinać po drabinie serii 5, bo Wam tu już chyba tylko zostaję seria 7 lub M5 :) ...albo wlaśnie inna marka.


Ktoś z Was wklejał, że lift g30 będzie w 07/2020, czyli jakby rok modelowy 2021, bo nowy model serii 5 ma być w 2023r. A tu w wątku pojawiło się info, że w lipcu tego roku ma być lift środka, czy tylko multimediów?


rKsYoI7.png

 

@Leeo oj my tez mamy gdzie sie wspinac po serii 5. 540,550 m5 jest w czym wybierac, dodatkowo co roku dochodza jakies nowinki takze za takie 3 lata znowu pewnie bedzie sporo nowych gadgetow. Ploty mowia ze przy LCI ma sie poajwic np instalacja 48v wspomagajaca prace silnika i skrzyni, dodatkowo pojawi sie na rynku sporo ciekawych elektrykow ktore pod wzgledem funu z jazdy na codzien czesto przewyzszaja spalinowce (bardzo niski srodek ciezkosci, moment dostepny od zera) takze bedzie w czym wybierac i jak zwykle glowa bedzie puchla co kupic :D :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś to przeszkadza powinien wybrać zwykłe opony o wysokim profilu. Proste? Poza tym w G30 koła (niskoprofilowe runflaty) słychać dlatego, że nie słychać nic innego. Jakby zegarek był mechaniczny przeszkadzałoby cykanie. W innych autach, mimo ogólnego hałasu, nawet koła ze zwykłymi oponami są jeszcze bardziej słyszalne. bo producent zaoszczędził na wytłumieniu nadkoli i podłogi. Z tego m.in. powodu odechciało mi się Stingera już po kilku kilometrach jazdy próbnej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę ogromną różnicę w hałasie w zależności od wybranych opon.

Na jazdach próbnych jeździłem samochodem na kołach 20 cali i runflatach Pirelli P Zero i hałas opon strasznie mi przeszkadzał, o czym mówiłem sprzedawcy

Moje auto zgodnie z sugestią sprzedawcy przyjechało na kołach 19 cali i runflatach Goodyear Eagle F1 i jest niesamowicie cicho.

Czyli moje doświadczenia są takie, że to nie sam fakt, że to są runflaty a producent opon i skład mieszanki decyduje o hałasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując dane ze strony : www.auto-decibel-db.com można dojść do wniosku, że G 30i jest jednym z najlepiej wyciszonych modeli praktycznie w każdym zakresie prędkości włączając w to hybrydy. Należy podkreślić, iż każdy wzrost o 3db w praktyce oznacza podwojenie hałasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o szumy toczenia opon to także wśród ROF różnice potrafią być drastyczne :


Continental Sport Contact 6 - 72 dB

Michelin Pilot Sport 4 - 71 dB

Pirelli P7 Cinturato - 70 dB

Bridgestone Turanza - 70 dB

Michelin Primacy 3 - 69 dB

GoodYear Eagle F1 - 68 dB

Dunlop SP Sport Maxx GT - 66 dB


Ja ostatnio przeszedłem z Continentali na te ostatnie w zestawieniu Dunlopy i komfort akustyczny we wnętrzu wyraźnie uległ poprawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafter1 a masz może zestawienie tych opon jesli chodzi o parametry jak np. droga hamowania itp przy naszych rozmiarach? Miałem kiedyś Bridgestone Turanza w rozmiarze 215/55 R17 i pamiętam jak przy lekkiej mrzawce zamiast hamować to sie slizgałem aż delikatnie handlowca przede mną trąciłem w zderzak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ktoś się orientuje czy w BMW zdarzają się jakieś promocje w ciągu roku? I nie mówię tutaj o promocyjnym finansowaniu itp. Nie narzekam na sam rabat jaki można wyrwać ale fajnie by było jakiś pakiecik czy lakier w gratisie jeszcze wyłapać bo jak się już konfiguruje to wiadomo jak to wychodzi a budżet nie bez dna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.