Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

Każde z wymienionych aut jest półkę lub segment niżej, więc oczywiste, że najlepiej było w 5. Za wyjątkiem silnika i paru mniej zauważalnych w zwykłej jeździe rzeczy masz dokładnie wszystko, co jest w każdej innej, znacznie droższej 5. Zawieszenie, skrzynia, nadwozie z wytłumieniem, klima itd. Żeby było weselej to sporą część mechaniki (np. zawieszenie za wyjątkiem miechów, skrzynię, zasadniczą strukturę nadwozia) masz taką samą co w... 7!

Trochę natomiast jestem zdziwiony oceną audio, bo muzykalny nie jestem, ale uważam że standard gra słabo. Powiedziałbym, że żenująco słabo jak na auto segmentu E marki premium. To jest chyba najgorszy element wyposażenia podstawowego tego modelu.

Gratuluję zakupu i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Każde z wymienionych aut jest półkę lub segment niżej, więc oczywiste, że najlepiej było w 5. Za wyjątkiem silnika i paru mniej zauważalnych w zwykłej jeździe rzeczy masz dokładnie wszystko, co jest w każdej innej, znacznie droższej 5. Zawieszenie, skrzynia, nadwozie z wytłumieniem, klima itd. Żeby było weselej to sporą część mechaniki (np. zawieszenie za wyjątkiem miechów, skrzynię, zasadniczą strukturę nadwozia) masz taką samą co w... 7!

Trochę natomiast jestem zdziwiony oceną audio, bo muzykalny nie jestem, ale uważam że standard gra słabo. Powiedziałbym, że żenująco słabo jak na auto segmentu E marki premium. To jest chyba najgorszy element wyposażenia podstawowego tego modelu.

Gratuluję zakupu i szerokości.

 

Nie powiedziałem, że gra rewelacyjnie, gra tak samo jak audio hifi w x3 ;) Na szczęście to da się poprawić gdyby zaczęło doskwierać. Ja jestem typem radiowca, nie robię audiofilskich odsłuchów, a i tak większość czasu w aucie spędzam na rozmowach ze znajomymi przez telefon, a tu jakość połączenia BT bije na głowę to co miałem w x3 :) Dzięki za miłe słowa :)

Jeszcze zapomniałem napisać, że jeździłem i zastanawiałem się nad stelvio 280KM exe, bo rewelka cena na wynajem w leaseplan, ale po przeczytaniu umowy najmu czar prysł. Stelvio to niezla kopia bmw. Ta sama skrzynia, tak samo umiejscowione przełączniki, nawet dzwignia zmiany biegów, tylko że wszystko z gorszych materiałów. Za to fotele pierwsza klasa, a i prowadzenie super. Poza wynajmem cena slaba, bo kto to potem odkupi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo 150KM auto jest naprawdę zrywne, przyśpiesza tak jak X3, a mając perspektywę podniesienia mocy na 190+ (wg sprzedawcy w salonie to ten sam silnik i można śmiało uzyskać 200-210KM), to też jest jakiś spokój. Na razie nie mam takiej potrzeby, docieram silniczek i śmigam płynnie od czasu do czasu pozwalając sobie na więcej.

 

Sprzedawca wie, że nic nie wie. To jest dokładnie ten sam silnik i osprzęt co 20d. Po modzie wychodzi 220-240km 450-480nm w zależności od stanu auta i fantazji tunera.

Po boxie 170-190km ale moment z dupy 400nm max, bo są limitery na ecu.


Gratulacje zakupu, też mam kwarc, przypominam, że musisz zapomnieć o jakichkolwiek myjniach samoobsługowych i ręcznych które nie myją chociaż systemem na dwa wiadra... Raczej jesteś skazany na mycie u detailera. Ale raz na dwa tygodnie porządne mycie wystarcza plus płukanie wodą co 2-3 dni.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde z wymienionych aut jest półkę lub segment niżej, więc oczywiste, że najlepiej było w 5. Za wyjątkiem silnika i paru mniej zauważalnych w zwykłej jeździe rzeczy masz dokładnie wszystko, co jest w każdej innej, znacznie droższej 5. Zawieszenie, skrzynia, nadwozie z wytłumieniem, klima itd. Żeby było weselej to sporą część mechaniki (np. zawieszenie za wyjątkiem miechów, skrzynię, zasadniczą strukturę nadwozia) masz taką samą co w... 7!

Trochę natomiast jestem zdziwiony oceną audio, bo muzykalny nie jestem, ale uważam że standard gra słabo. Powiedziałbym, że żenująco słabo jak na auto segmentu E marki premium. To jest chyba najgorszy element wyposażenia podstawowego tego modelu.

Gratuluję zakupu i szerokości.

 

Nie powiedziałem, że gra rewelacyjnie, gra tak samo jak audio hifi w x3 ;) Na szczęście to da się poprawić gdyby zaczęło doskwierać. Ja jestem typem radiowca, nie robię audiofilskich odsłuchów, a i tak większość czasu w aucie spędzam na rozmowach ze znajomymi przez telefon, a tu jakość połączenia BT bije na głowę to co miałem w x3 :) Dzięki za miłe słowa :)

Jeszcze zapomniałem napisać, że jeździłem i zastanawiałem się nad stelvio 280KM exe, bo rewelka cena na wynajem w leaseplan, ale po przeczytaniu umowy najmu czar prysł. Stelvio to niezla kopia bmw. Ta sama skrzynia, tak samo umiejscowione przełączniki, nawet dzwignia zmiany biegów, tylko że wszystko z gorszych materiałów. Za to fotele pierwsza klasa, a i prowadzenie super. Poza wynajmem cena slaba, bo kto to potem odkupi...

 

Gratulacje. Piękna.

Ale przecież pisałem parę postów wyżej, że wszyscy koledzy forumowi, którzy doradzają - mają "dojrzalsze" wersję serii 5 i zwyczajnie nie jarają się słabszymi - stąd były te negatywne opinie na temat 518d...

Ja dodam, że z poprzedniej piątki 520d byłem bardzo zadowolony, i z silnika i ze średniego wyposażenia - po prostu jeździło mi się bardzo dobrze, pomimo, że że to było tylko 520d - wiec wiem i rozumiem, że można być zadowolonym ze słabszego silnika - w tym przypadku słabszy nie oznacza "za słaby" - choć pewnie wielu się ze mną nie zgodzi.

Zgadzam się z @mirkomz - zestaw audio w G30 - nawet Hi-Fi jest słaby - to spory minus tego auta.


Wspomniałeś o Stelvio 280KM - mam taki wynalazek (żony) - auto jest super, to zupełnie inny samochód, lubię nim jeździć, ale raczej okazjonalnie, jako atrakcja - bo seria 5 to inna liga, może nawet jest mniej emocji niż w Stelvio, ale to jest auto bardziej wyważone, bardziej wygodne, ekonomiczniejsze itp. Po prostu nie przepadam za Suvami. Stelvio wiele rzeczy ma naprawdę super, ale niektóre odstają od standardów BMW - szczególnie cały zestaw inforozrywki - jest z poprzedniej epoki, choć prosty i działa. Ale prowadzeniem Alfa bije na głowę BMW - szczególnie Giulia, niezależnie co piszą pismaki w gazetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Leeo wiesz, z wyborem jest troche tak, że jak masz te np 10 aut i ten jeden jest premium a reszta tylko namiastką w pewnych aspektach to podświadomie człowiek chce mieć to lepsze za te same pieniądze lub nawet mniejsze. Nawet jeśli samochody z niższej półki mają jakieś gadżety, których nie ma 5ka to i tak są one dosyć słabe i już lepiej ich nie mieć. Tu moim zdaniem warto iść wg zasady "wszystko albo nic" bo potem sie okazuje, że jakaś opcja jest zwyczajnie beznadziejna w wykonaniu pseudo premium ale już jak mamy to w prawdziwym premium to różnica jest kolosalna.


Dobry wybór i oby 5ka sprawiała jak najwięcej radości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za miłe słowa :) Po powłoce auto lśni i wygląda jak milion dolarów ;) hehe

@qrczak: z tą mocą to jest kuszące, same cyfry mocno działają na wyobraźnie - ale kurde, na razie trzeba się znudzić tym co jest. Jeszcze takie fotki na koniec :)


BFwuKso.jpg


8aw2x3d.jpg


uQ7Hg7k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, rozważam w tym roku najem nowego auta- BMW 5 520d. Pytanie do kolegi który właśnie odebrał swoją 518d czy dobierałeś jakieś pakiety czy to jest zupełna podstawa? Jako posiadacz Mazdy jestem trochę zagubiony w konfiguratorze BMW. Jakie są obecnie rabaty od konfiguracji z www?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, rozważam w tym roku najem nowego auta- BMW 5 520d. Pytanie do kolegi który właśnie odebrał swoją 518d czy dobierałeś jakieś pakiety czy to jest zupełna podstawa? Jako posiadacz Mazdy jestem trochę zagubiony w konfiguratorze BMW. Jakie są obecnie rabaty od konfiguracji z www?

 

Auta na zamówienie do 18%, ale wtedy zwykle dowalają na leasingu z wysokim wykupem. Nalepiej jednak oferty najmu dogadywać w salonie. W dniu kiedy ja odbierałem swoją, ktoś odbierał też taką właśnie w tym „najmie” i rata zdaje się miała wychodzić koło 1600netto, ale nie wiem jaka wpłata, jaki przebieg roczny i na jaki okres.

Co do pakietów, to moja to gotowa wersja sportline plus advantage i z kamerą i asystentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, rozważam w tym roku najem nowego auta- BMW 5 520d.

Totalnie bez sensu dopłacać do 520d. Bierz 518d napakowane. Wychodzi ok 270k minus rabat 15-18%. Robisz moda i masz 220-240KM, tyle co z 20d

Ja wpłacałem 40k, mam ratę 1800zł netto na 36 miesięcy i jakiś tam wykup, ale i tak zostawiam i biorę kolejny.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis w cenie ,ubezpieczenie 4K na rok.

Skupiasz się tylko na jeździe.

Limit jaki chcesz, ja mam 40k rocznie.

Koszty roczne to niecałe 4%.

I jeszcze muszą kupić furę za policzoną z kalkulatora wartość, jak jej nie zniszczysz.

NIkt Ci tyle nie zapłaci na allegro.

NIe musisz się z Januszami interesu przepychać.

Jednym słowem, święty spokój. :mrgreen:

Edytowane przez qczarq
2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według podanych przez kolegę kosztów, wynajem na 3 lata wychodzi jakieś 100k netto, czyli ~33k na rok. To bardzo dobra kwota jak za serię 5 nową na gwarancji, gdzie jedynym kosztem dodatkowym będzie eksploatacja. W zeszłym roku sprawdzałem temat dla 520d na wypasie i koszt był 50k net na rok, a dla serii 7 (730d) która była do wzięcia z bardzo dużym rabatem (sztuka z placu nowa) wychodziło 70k net na rok.


Sam rozważałem te opcje, bo fajnym jest, że nie trzeba się kopać ze sprzedażą auta, słuchać tych wszystkich apaczy którym nie pasuje ryska na zderzaku czy jeździć do ASO na zawołanie kupującego. Czasami wygodniej jest zapłacić za tą przyjemność i pójść w wynajem, po 3 latach zdać auto i brać kolejne. Szczególnie jeśli kasa nie jest problemem, a czas na zakup czy sprzedaż auta chcesz przeznaczyć na przyjemniejsze zajęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w konfiguratorze wyszło 252 tys przed rabatami. Wyposażenie dla mnie zupełnie wystarczające. Kwestia teraz sprawdzenia finansowania ale rozważam też opcje zakupu pod koniec roku bo nie mam sytuacji że auto potrzebne na wczoraj a może wtedy będą na stoku jakieś fajne sztuki z lepszym rabatem. Co do wynajmu wg mnie jest spoko bo dużo tematów mamy w cenie ale wpłata własna koniecznie jak najniższa bo inaczej kasę mamy w błoto. W zasadzie opłata wstępna jeśli ktoś nie zamierza robić wykupu to jest całkiem bez sensu. Edytowane przez mariobravox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, rozważam w tym roku najem nowego auta- BMW 5 520d.

Totalnie bez sensu dopłacać do 520d. Bierz 518d napakowane. Wychodzi ok 270k minus rabat 15-18%. Robisz moda i masz 220-240KM, tyle co z 20d

Ja wpłacałem 40k, mam ratę 1800zł netto na 36 miesięcy i jakiś tam wykup, ale i tak zostawiam i biorę kolejny.

Ok a co z GW przy ingerencji w auto którego nie jestem właścicielem(najem). No chyba że salon świadczy taką usługę dla "świadomych" klientów. Nie byłoby to głupie bo zaoszczędzoną kasę można wydać na lepsze wyposażenie i wszyscy zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis w cenie ,ubezpieczenie 4K na rok.

Skupiasz się tylko na jeździe.

Limit jaki chcesz, ja mam 40k rocznie.

Koszty roczne to niecałe 4%.

I jeszcze muszą kupić furę za policzoną z kalkulatora wartość, jak jej nie zniszczysz.

NIkt Ci tyle nie zapłaci na allegro.

NIe musisz się z Januszami interesu przepychać.

Jednym słowem, święty spokój. :mrgreen:

 

W pierwszym roku 4, co dalej?


Poniekąd....



To sporo.



Co znaczy 4%/rok?



I tutaj zaczną się schody. Za każdą ryskę policzą Ci zylion. Ciesz się, jak na 10-15kpln się zakończy, więc uj nie interes.




Prawda. Patrz wyżej.




Prawda. Patrz wyżej.




Prawda. Patrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym roku 4, co dalej?

 

Wartość 518d nie jest jakaś kosmiczna, przy dobrych zniżkach drugi rok powinien wyjść 6-7k. Mylę się?

 

Ok a co z GW przy ingerencji w auto którego nie jestem właścicielem(najem). No chyba że salon świadczy taką usługę dla "świadomych" klientów. Nie byłoby to głupie bo zaoszczędzoną kasę można wydać na lepsze wyposażenie i wszyscy zadowoleni.

 

Też chętnie się dowiem. Jeśli dłubanie poza ASO, to ja bym się nie chwalił tym publicznie, juz była na tym forum sytuacja gdzie użytkownik za dużo napisał o programie którego ASO nie zoabczy i komuś to przeszkadzało, wziął sie za temat i gwarancja zniknęła. Przy aucie w leasingu to grubszy problem, a nie po to bierze sie drogi wynajem, żeby sobie tego typu problemy na starcie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy w najem nie brałem, ale mam kolegów co mieli i odradzają - o każdą rysę się czepiali i po negocjacjach 4k PLN kolega dopłacał za praktycznie normalne ślady użytkowania - ale nie ma co generalizować, bo też słyszałem, że gdzie indziej zwrot auta był normalny - miły i przyjemny. A co do finansów - wiadomo, że najem z definicji musi być mniej atrakcyjny od tradycyjnego leasingu - no ale właśnie jak koledzy wyżej napisali - za komfort się płaci.


Moim zdaniem najem nie jest zły, jak z góry na 100% zakładamy że, po 2 - 3 latach auto zmieniamy - to OK, ale ja nigdy nie wiem, czy będę chciał dłużej jeździć, czy będzie mnie stać na nowy itp. dlatego wolę od razu płacić za swój i później mieć ten problem, co z nim robić. Tak naprawdę, jak oddam do dealera w rozliczeniu na nowy (wiadomo, że to niezbyt korzystny deal) to i tak raczej wyjdę do przodu niż przy najmie.

Ale najem wygrywa jeśli chodzi o VAT - nie jesteśmy stratni przy sprzedaży, kiedy sprzedajemy i musimy oddać 100%, a odliczyliśmy 50%. Bandyckie prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalnie bez sensu dopłacać do 520d. Bierz 518d napakowane. Wychodzi ok 270k minus rabat 15-18%. Robisz moda i masz 220-240KM, tyle co z 20d


I od razu masz po gwarancji, nie mówiąc o tym, że podczas oddawania aua na koniec wynajmu, czy leasingu jeśli wyjdzie, że grzebane było w aucie, to odrazu masz poważny problem z winą po twojej stronie. Przy oddawaniu samochód jest sprawdzany na wszystkie strony i to bardzo szczegółowo, także lepiej jest nie kombinować, jeśli się chce go pózniej oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na wszystko jest sposób.

Forum, to nie miejsce gdzie się pisze o takich sprawach.

Ja też nigdzie nie napisałem, że mam moda, pisze, że nie warto dopłacać.


Ubezpieczenie nie będzie droższe niż w roku poprzednim, też trzeba znać sposób.

Na samochodzie mam kwarc i nie parkuję byle gdzie, W domu i w pracy garaż więc rysek nie mam nigdy na samochodach i nie będę miał. Albo po prostu od tego jest AC i sobie BMW weźmie pomaluje cały samochód z AC.

Samochód wymianiam co 3 lata bo po prostu, nie chcę jeździć starym modelem a i nie chce już używek.

Resztę sami sobie przemyślcie.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie nie będzie droższe niż w roku poprzednim, też trzeba znać sposób.


Na samochodzie mam kwarc i nie parkuję byle gdzie, W domu i w pracy garaż więc rysek nie mam nigdy na samochodach i nie będę miał.


Albo po prostu od tego jest

AC i sobie BMW weźmie pomaluje cały samochód z AC.



Samochód wymianiam co 3 lata bo po prostu, nie chcę jeździć starym modelem a i nie chce już używek.

Resztę sami sobie przemyślcie.

 

Będzie.



Aha.... :norty:


BMW se pomaluje i obniży wartość auta.


Puknij się w dekiel z takim doradzaniem.


Wymieniaj. Szczęśliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... Albo po prostu od tego jest AC i sobie BMW weźmie pomaluje cały samochód z AC.......

większej bzdury nie słyszałem. Jakby tak był oto BMW ani inna marka nie dawałaby wytycznych co jest weryfikowane podczas zwrotu auta tylko z założenia przyjmowała by każde auto i od razu firma je naprawiała itp. z AC.

Tutaj można znaleźć taki spis co jest weryfikowane podczas zwrotu auta (w przypadku innej marki), podejrzewam, że w BMW jest podobnie:

http://blog.carly.pl/wynajem-dlugoterminowy-ocena-auta-na-koniec-umowy/


Chociaż chyba się mylę, bo ty lepiej wiesz jak to wygląda, bo masz swoja umowę najmu przed sobą. Po twojej wypowiedzi domyślam się, że widnieje w niej zapis traktujący o tym, że na koniec najmu zwracasz auto z dodatkowym paragrafem w stylu:

"...jeśli zwracane auto ma uszkodzenia bądź wady to drogi uzytkowniku nie przejmuj się, naprawimy to w ramach naszego własnego pakietu AC, a tobie konto zasilimy kwotą wiekszą niz średnia rynkowa takiego pojazdu na allegro, otomoto itp."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.