Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak ktoś zna angielski może posłuchać Holendra - nie jest to poziom Oxford czy Cambridge, jednak biorąc pod uwagę dokładne pokazanie auta oraz zwrócenie uwagi na wiele szczegółów - jak np. przeniesienie ostrzeżenia związanego z martwym polem na lusterko (czyli tam, gdzie mają to inni) pozwala wyrobić sobie zdanie na temat samochodu

 

Na Forum pomagamy nakierowywać, nie robi analiz konkurencji itp - to nie jest na to miejsce.

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli kolejna osoba potwierdza, że 5 gorzej prowadzi się niż E. Do tego niższy komfort, wyższe spalanie i głośność.
Opublikowano

Większość jednak nie potwierdza. W tym wątku (jeśli się komuś chce czytać) są zebrane dotychczasowe testy, także te "na poważnie" (tj. robione wg schematu i przy użyciu specjalistycznej aparatury):

http://www.germancarforum.com/threads/bmw-g30-5-series-reviews.56438/

"BMW builds a better Benz" - to jeden z tytułów.

Zresztą - co komu pasuje. Jeden wybierze to, drugi tamto. I dla większości nie testy i cyferki z nich płynące będą wyznacznikiem, a subiektywne odczucia, typu wygląd, przywiązanie do marki, etc. Z kolei dla klientów z USA istotne będą warunki zakupu (finansowanie, zniżki i takie tam). U nas w porównaniach prawie w ogóle się tego nie bierze pod uwagę.

Opublikowano

Tak? No to jest czy nie?

Dlaczego Automobile Magazine twierdzi, że G30 jest cichsze, podczas gdy wg Auto Bilda przy 50 i 100 km/h wynik jest identyczny, zaś przy 130 jest różnica 1dB na korzyść E?

Opublikowano

Cichszy...

Jeżeli ktoś choć liznął akustyki wie, że wystarczy przekręcić mikrofon o 10 stopni, ustawić wyżej o 10 cm albo mierzyć ciut inne pasmo a wynik może być różny nawet o 6dB (czyli x 4)

Równie ważne jest źródło hałasu, czy jest to szum opon przy 200km/h na niemieckiej autostradzie, czy szum powietrza a może odgłosy silnika? Każdy może sobie wybrać co go najbardziej irytuje :D Mnie stukot opon F10 na naszych wyrwach.

To nie są proste sprawy a testy i różnice 1dB potwierdzają tylko bardzo zbliżony poziom wyciszenia.

Ps starsi kierowcy i tak nie usłyszą więcej niż 14kHz ze zdychającego turbo...

Opublikowano

Dobre :D

 

Swoją drogą, nie było na Forum, czemu G30 zawdzięcza taką ciszę:

- SYNTAK (Synergy Thermoacoustic Capsule) - silnik i skrzynia są odgrodzone od reszty kapsułą termoakustyczną (oprócz dźwięku izoluje temperaturę, co wpływa na wydajność układu napędowego - szybciej się grzeje i wolniej stygnie)

- szyby akustyczne

- specjalna podsufitka, mająca tłumić odgłosy z zewnątrz

- rekordowo niski współczynnik oporu (Cx=0,22)

Opublikowano
Jak dla mnie, ogromny postęp w stosunku do F10. Mam jednak wrażenie, że ta cisza jest jakaś sztuczna. Wymuszona np przez interferencję fal systemem audio jak u forda, czy inny czort. Atmosferę (ciszę) 7ki czy klasy S odbieram inaczej, naturalniej. Ma ktoś podobne odczucie?
Opublikowano

Ja właśnie porównuję tą ciszę do 7er :) BMW się zarzeka, że tam nie ma systemu znoszenia hałasu głośnikami.

Ale faktycznie jest jakoś dziwnie, nie wiem, z czego to wynika...

Opublikowano
Ja nie muszę mieć specjalistycznego sprzętu żeby stwierdzić, że 2.0d jest głośniejszy niż silniki w dostawczakach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to zrób sobie badanie słuchu, i mówię to z troską o Ciebie i innych użytkowników dróg.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Witam, jestem tutaj całkiem nowy, ale dzisiaj dostaje na 2-dniowy test G30 520d - jeżeli to Was interesuje mogę się podzielić później moimi subiektywnymi wrażeniami.
Opublikowano
Ja nie muszę mieć specjalistycznego sprzętu żeby stwierdzić, że 2.0d jest głośniejszy niż silniki w dostawczakach.

 

A 3.0d ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Witam, jestem tutaj całkiem nowy, ale dzisiaj dostaje na 2-dniowy test G30 520d - jeżeli to Was interesuje mogę się podzielić później moimi subiektywnymi wrażeniami.

 

Oczywiście ,że tak , pomimo że to będą twoje subiektywne odczucia to pisz . Podaj także jaką wersję będziesz testował , Luxury , Sport Line , M-pack i typ napędu RWD czy xDrive . Chętnie bym się dowiedział też czym jeździsz na co dzień , żeby wiedzieć jaki jest Twój punt odniesienia do G30 . Pzdr.

Opublikowano

Hej, no wiec za mna ok 150km jazdy. Pogoda u mnie do bani, ale co tam.

Auto: G30 520d, RWD, wersja Luxury Line, automat, sedan. Wazne dla kolezanek: biala.

Na cod dzien jezdze Passatem B8 2.0 TSI a sluzbowo regularnie BMW 318d (F30)

 

Ogolnie musze powiedziec ze silnik 2.0d 190KM jak na podstawowy naped robi przyjemne wrazenie, wiadomo ze nie ma jakiegos kosmicznego odejscia, ale w normalnym ruchu w jakim mi sie przyszlo znalezc, przyspieszenie i elastycznosc byla na wystarczajacym poziomie. Bez jakiegos wow, wciskania w fotel itd. ale na prawde daje rade.

Od startu jedzie bardzo ladnie, traci troche tchu przy wyzszych predkosciach, ale to pewnie zadna niespodzianka. Na autostradzie pelen relaks - choc nie mial aktywnego tempomatu, ktory bardzo cenie w aucie dla ludu ktore posiadam. Przy wyzszych predkosciach w kabinie jest cicho, choc w passacie chyba duzo gorzej nie jest, w kazdym razie nie mialem wrazenia jakbym se znalazl nagle w oazie ciszy w porownaniu z moim autem - w kazdym razie jest ok.

 

Fantastycznie dziala skrzynia biegow, szczegolnie w trybie sport, ale i w komfortowym nie ociaga sie, biegi zmienia plynnie i bez szarpniec. Uklad kierowniczy jak dla mnie bardzo precyzyjny, choc nie ma lekkosci prowadzenia "trojki", byc moze w bardziej sportowej konifiguracji jesy inaczej. Sama kierownica mi srednio pasowala, dosc duza srednica i za gruba jak na moj gust, wolalbym wersje "M". Nie wiem czy to kwestia indywidualna, ale nie da sie jej ustawic tak nisko jak bym potrzebowal - w poziomie jest ok, ale w pionie jakos maly zakres regulacji.

 

Fotele bardzo wygodne i z pelnym zakresem regulacji, troche lepiej moglyby trzymac ramiona, ale to pewnie wyglada lepiej w wersji sportowej.

 

Zegary wirtualne mi szczerze mowiac srednio pasuja, jakos wole klasyczne, a te w bmw szczegolnie maja swoj urok - w sumie kwestia gustu. Dziala to sprawnie.

Head up display to z kolei dla mnie nowosc i wylaczylem po 5 minutach, jak dla mnie strasznie rozpraszajace. Moze to kwestia przyzwyczajenia.

Kluczyk z wyswietlaczem wyglada ciekawie, ale to trzeba ladowac jak smartfona! - jak dla mnie, sorry, totalny absurd. Po miesiacu bym juz tego z szuflady nie wyjal. Ale pewnie znajda sie i fani. Na szczescie to opcja.

Audio wpakowali w testowce Bower Wilkins, co tu duzo gadac, jutro biore CD z domu ;) - ale sam takiej opcji na pewno nie wybiore :(

 

Co do wnetrza to wyglada imponujaco pod wzgledem projektu, materialow i wykonania - choc jak przycisnac listwy na kokpicie, to trzeszczy (tylko ze one sa tam do ozdoby a nie przyciskania ;))

W drugim rzedzie duzo miejsca i wygodnie.

Bagaznik jak dla mnie szalu nie robi, mniejszy i mniej ustawny niz w passacie (sorry ze porownuje z tym autem ale takie mam odniesienie) ale o wiele wiekszy niz w trojce. Co komu potrzeba, przypuszczam ze do przeprowadzek tego nikt nie kupuje.

 

To tyle na goraco, jak chcecie fotki jakiegos elementu albo zebym na cos uwage zwrocil to dajcie znac :)

 

A na koniec - prosba do Was z radami co do wyboru auta - dla mnie to bedzie auto sluzbowe - ze wzgledu na polityke pracodawcy mam pewne limity (max 40k eur netto) i wybierac moge z:

- Passat 2.0 TDI pelna opcja z czym tam czlowiek chce

- Audi A6 2.0TDI 150KM raczej golas

- BMW 318d w miare doposazone

- BMW 520d raczej golas - to znaczy standard plus pakiet biznesowy i pare pomniejszych gadzetow.

Opublikowano

Audi A6 to stara konstrukcja, chociaż fajne auto. Dla mnie technologia ma znaczenie, jak wsiadam do obecnej A6 to czuję się jak w muzeum. W tym roku ma wyjść nowe A6?

 

Nowy passat na pełnym wyposażeniu to wciąż dla mnie... Passat. Trójka jest mała, czy będę oryginalny i odkrywczy, że lepsze gołe 520d z topową technologią i skromnym wyposażeniem? Ee. Chyba nie. Jeśli nie chcesz rzucać się w oczy, to weź Passata. Teraz G30 będzie przyciągać oczy, w szczególności pierwsze egzemplarze na drodze.

Opublikowano
Audi A6 to stara konstrukcja, chociaż fajne auto. Dla mnie technologia ma znaczenie, jak wsiadam do obecnej A6 to czuję się jak w muzeum. W tym roku ma wyjść nowe A6?

 

Nowy passat na pełnym wyposażeniu to wciąż dla mnie... Passat. Trójka jest mała, czy będę oryginalny i odkrywczy, że lepsze gołe 520d z topową technologią i skromnym wyposażeniem? Ee. Chyba nie. Jeśli nie chcesz rzucać się w oczy, to weź Passata. Teraz G30 będzie przyciągać oczy, w szczególności pierwsze egzemplarze na drodze.

 

wyjasnij mi dlaczego akurat lepsze gołe 520d z topowa technologia? co sie sklada na ta topowa technologie? czy bmw w czyms goruje nad innymi producentami?

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
Teraz G30 będzie przyciągać oczy, w szczególności pierwsze egzemplarze na drodze.

 

Z tym się nie zgodzę, F1x nie ukręca ludziom karku na ulicy, a G30 to żaden przeskok wizualny. Ma więcej wspólnego z liftingiem niż nowym modelem, wewnątrz ok, ale na zewnątrz są podobne.

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakbyś wziął fxx to pewnie na m pak starczy, wtedy wygląda sympatycznie..... Silnik chyba w tej cenie też mógłby być 2.5 d?

Każdy narzeka na Passata ale jak cenisz gadżety, asystenty itd to w pasku masz wszystko....

G30 fajne auto a pewnie w standardzie też tragedii nie ma światła pewnie Ledy i kilka innych fajnych bajerów...

Zawsze to nowy model z dopracowanymi silnikami ( mowa o 2.0d 190ps)

Jeżeli tylko do wyboru w fxx 318d to bralbym g30,

Zależy też od twoich gabarytów fka nie grzeszy przestrzenią....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
wyjasnij mi dlaczego akurat lepsze gołe 520d z topowa technologia? co sie sklada na ta topowa technologie? czy bmw w czyms goruje nad innymi producentami?

Akurat użytkownik M6 Competition powinien najlepiej wiedzieć, czym BMW góruje nad innymi producentami...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.