Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podstawowa wersja 520d( zewnatrz ) wygląda prawie tak samo co F10 po LCI :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawa sprawa, nawigacja professional będzie w standardzie. Czyli pewnie te 10 tyś G30 będzie droższa od F10 ;)

 

Pakiet autonomicznej jazdy (automatyczne zmiany pasów, utrzymanie się w pasie ruchu + aktywana ochrona przed najechaniem, ostrzeżenia na skrzyżowaniach, z tempomatem stop &go) ma kosztować ok 10 000 zł więc w sumie nie jest to zawrotna kwota jak na taką funkcjonalność - kiedyś kojarzę sam stop &go kosztował ok 6-7 tyś.

Opublikowano

Nie jestem znawcą cen. Ale od jakiegoś czasu przymierzałem się do salonowego F11 lub F07 i tak jakoś ceny mam w głowie. Otworzyłem więc konfigurator DE dla F10 i cennik DE dla G30. Wychodzi na to, że w przypadku tańszych wersji silnikowych G30 jest droższe od F10 o 1-3%, a różnica wzrasta do mniej niż 10% przy wypasionych silnikach. Podobnie jest z wyposażeniem dodatkowym. Niektóre opcje pozostają bez zmian, niektóre są droższe o kilka, kilkanaście procent. Fakt, nie jest to takie oczywiste, ponieważ te opcje nie są 1:1. W sumie zauważyłem, że największa różnica w cenie dodatku jest na Bowers and Wilkins w stosunku do Bang&Olufsen. Ale to nie zmartwienie!

Konkluzja: pomijając OCZYWISTĄ OCZYWISTOŚĆ, że mówimy o cenach bez rabatów, to chyba nie powinniśmy się obawiać, że wypuszczenie G30 na rynek PL stanie się pretekstem do wysokiej podwyżki na 5-kę.

Opublikowano

Przypuszczam, że ceny będą identyczne, jak obecnej F10. Nie mogą być dużo droższe od marca. Kwestia ile % rabatu da dealer i broker. Myślę że na początku dealer max 5, a broker 10%.

Cen nie ma sensu porównywać z zagranicznymi cennikami, bo w każdym kraju ceny są inne. W Polsce mamy jedne z niższych w Europie

Opublikowano
Raczej średnie... Niższe to mają w Norwegii i UK (aczkolwiek trzeba brać pod uwagę ceny netto, bo inaczej porównanie nie ma sensu - norweskie podatki to w zależności od wyposażenia nawet dwukrotność ceny samochodu).
Opublikowano
W UK cena niższa, bo tam kierownica po niewłaściwej stronie zamocowana. Ot, taki feler.

 

Ale można zamawiać z kierownicą po właściwej stronie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiadomo, czy w PL wyposażenie podstawowe będzie podobne...

 

Mógłby ktoś pójść po rozum do głowy i jednak w PL też powinna być w standardzie - jednostkowa cena produkcji wtedy była dużo niższa a plusa mieliby dużego w porównaniu do konkurencji. Nikt by się nie łapał za głowę, że za kawałek ekranu z navi trzeba dopłacać ponad 10 tyś...

Opublikowano

Navi która de facto jest gorsza niż darmowe mapy googla w każdym smartfonie ;)

 

Choć ostatnio odkryłem, że można w usługach online też wyszukać adres po nazwie własnej budynku, tylko że trwa to ze 3 razy dłużej niż na komórce.

Opublikowano
Navi która de facto jest gorsza niż darmowe mapy googla w każdym smartfonie ;)

 

Choć ostatnio odkryłem, że można w usługach online też wyszukać adres po nazwie własnej budynku, tylko że trwa to ze 3 razy dłużej niż na komórce.

 

Mapy w BMW oparte są o mapy Google. A wyszukiwanie przecież jest banalne przez telefon i wysłanie do samochodu. Nie stanowi to większego problemu. Poza tym nie płaci się tylko za navi ale cały system, którego navi jest tylko częścią. Co do ceny. Wszystko w premium jest drogie. W innych markach podobne systemy nie są tańsze. A według wielu testów system w BMW jest najlepszy.

Opublikowano
Poza tym nie płaci się tylko za navi ale cały system, którego navi jest tylko częścią. Co do ceny. Wszystko w premium jest drogie. W innych markach podobne systemy nie są tańsze. A według wielu testów system w BMW jest najlepszy.

"Cały system" brzmi jakby na to się składało 20 rzeczy. Ekran masz tak czy siak moduł GPS w dachu zapewne też, bo kosztuje mniej niż czas sprawdzenia na linii czy go montować czy nie. Kwestia guzika NAVI no to że 30 groszy. Taki jest koszt produkcji nawigacji. Reszta to zysk.

Opublikowano

Cały system to centrum zarządzania pojazdem. Połączenie wszystkich czujników. Ustawienia parametrów samochodu. Dziesiątki funkcji. Wątpię, żeby rozpoznające dotyk pokrętło kosztowało 30 gr. Do tego ekran, tablety z podobnymi ekranami to wydatek około dwóch tysięcy. W cenie jest jeszcze blisko 1/4 wartości podatku, nie tylko VAT ale i akcyza. Poza tym to premium. W nie-premium są również drogie systemy które działają na ogół tak że się odechciewa np. Ford za 7 tys. dotykowy bez języka polskiego z kiepskim dotykiem bez tych wszystkich ustawień itd.

To, ze kosztuje to fakt. Ale nie ma przymusu kupowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.