Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, mam dość nie typowy problem. Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem. Mianowicie gdy kostka jest odpięta silnik normalnie pracuje, nie falują obroty wszystko jest ok- mimo tego ze strasznie muli w zakresie obrotów do 3k. Mechanik mi powiedział, że coś z elektroniką ale on się tym nie zajmuje. Jedynie sprawdził czujnik i wygląda na to ze jest dobry. Ktoś wie co może być na rzeczy? Jakie mogą być przyczyny i koszty tej naprawy? Pozdrawiam Edytowane przez mateusz3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedno co mozesz zrobic to podpiac ta kostke i jechac na odczyt komputera

To Ci powinno wskazac kierunek usterki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile autko ma przejechane???

I czy to pewny przebieg?

Jak na wpietej kostce komputer nic nie pokazuje to nie elektronika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ma to ogromne znaczenie - sa czynnosci w aucie ktorych nikt nie robi a puzniej nie wiadomo od czego zaczac...

Na poczatek sprawdz jak reagujea poszczegolne cylindry

Na pracujacym silniku sciagnij fajke ze swiecy kazdego cylindra i porownaj czy wszystkie podobnie reaguja

nastepnie wepnij ta kostke i powtorz te czynnosc

Opublikowano

Kompletnie się nie zgadzam z przedmówcą, nie ma czego szukać na poszczególnych cylindrach, skoro auto pracuje normalnie gdy ma odłączony czujnik.

Przy odłączonym czujniku nie działa sterowanie fazami rozrządu, przy podłączonym - działa. I to właśnie sterowanie fazami rozrządu nie działa tak jak powinno.

 

Najprawdopodobniej czujnik położenia wałków rozrządu do wymiany, albo oba. Częsta usterka w silnikach benzynowych BMW.

Element nr 4 - http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i51168#part04

Koszt jednego poza ASO 200zł (producent VDO).

Druga opcja (mniej prawdopodobna) elektrozawór od vanosa - w tym wypadku raczej by sypnęło błędami. Możesz ewentualnie wyjąć elektrozawory i je wyczyścić, i sprawdzić stan wewnętrznego oringu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzidek 25 nie spotkalem sie jeszce zeby nie bylo bledu przy nie prawidlowej pracy vanosa

Przerabiales juz moze taki przypadek?

Oczywiscie istnieje taka opcja gdy sie zle posklada vanosa ale sa inne objawy

Twoj post ma sens ale z racji braku bledu obstawiam uklad zasilania

Opublikowano

Sam przez to przechodziłem ;)

Auto było w serwisie BMW bo padła mi sonda NOX, przy okazji kazałem wymienić świece i cewki. Odebrałem auto a obroty dalej wesoło falowały tak od 650 do 1000 obrotów.

Błędów oczywiście zero.

Nie szukałbym problemów w świecach/cewkach skoro auto działa dobrze z odłączonymi vanosami (kiedy to moment zapłonu jest ustawiany na podstawie czujnika wału).

BTW, możesz jeszcze poprzekładać czujniki a potem elektrozawory vanosów miejscami - z dolotowych na wylotowe - objawy powinny się zmienić.

Opublikowano
Witam, pokombinowalem ze swiecami i reakcja byla nastepujaca. Na odpietej kostce silnik po odlaczeniu jednej swiecy dalej pracowal oczywiscie na 3 garach ale pracowal bez problemu. Natomiast na podlaczonej kostce skakał jak stary diesel a czasem nawet gasł. Po wszystkich zabawach wyskoczyl mi check engine i mialem problem z odpaleniem samochodu. Chech wygladal jak ikonka silnika przecieta przekontą gdzie jedna polowa byla zapelniona na zółto. Pojechalem do mechanika ktory robil mi rozrzad by sprawdzil blad. Powiedzial mi ze bije ten co zawsze jakis " smieszny " od vanosa. Mowil ze same vanosy są ok, ze to problem eletroniczny w sofcie lub w kablach. Sam on nie zajmuje sie elektronika, lecz podal mi namiary na dobrego elektronika i w poniedzialek pojade sie doradzic.
Opublikowano
Pojechalem do mechanika ktory robil mi rozrzad by sprawdzil blad. Powiedzial mi ze bije ten co zawsze jakis " smieszny " od vanosa. Mowil ze same vanosy są ok, ze to problem eletroniczny w sofcie lub w kablach. Sam on nie zajmuje sie elektronika, lecz podal mi namiary na dobrego elektronika i w poniedzialek pojade sie doradzic.

Śmieczny to jest co najwyżej ten mechanik...

Jeśli masz błąd vanosa (szkoda, że nie podał Ci numeru błędu) to nie ma co kombinować.

BTW, najpierw mechanik pisze, że elektroniką się nie zajmuje, ale jednak czujnik Ci sprawdził? Ciekawe czy ma pojęcie jak to robić ;S

Opublikowano
No wlasnie szkoda ze nie dal mi tych numerow. Sprawdził w ten sposob, ze swoj sprawny czujnik dal na miejsce mojego i bylo tak samo. W sumie to nie jest pierwszy lepszy mechanik jakiego znalazlem, tylko siedzi on w bmw i slyszalem duzo dobrego na jego temat. Sam nie wiem co zrobic pojade w poniedzialek sie doradzic tego elektronika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W trzecim poscie pisales ze komputer nie zglasza zadnych bledow dlatego szukalem usterki nie zwiazanej z vanosem lecz jak teraz przeczytalem ze bije ci ten smieszny blad co zawsze od vanosa to zmienia postac rzeczy

W ten sposob nie sprawdzisz czujnika na 100% / nie wiadomo z jakich powodow lezy na polce /

Czujnik sie mierzy co zapewne zrobi jutro elektryk do ktorego pojedziesz i jest duza szansa ze CI rozwiaze problem

Opublikowano
Na juz nic sie nie dowiedzialem.. Za 2i pol tygodnia dopiero termin takze musze czekac. Zapytalem sie co moze byc nie tak to powiedzial ze nawet pier*dola, ze lewe powietrze lub cos. No nic pozostaje mi tylko czekac cierpliwie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.