Skocz do zawartości

E39 M52B20 - zmiana licznika z automatu na manual, kodowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio w serwisie wymieniono mi zegary, niestety bez ich przekodowania, licznik nie ten, VIN też, pytanie brzmi - czy PASoftem da radę zmienić spokojnie VIN i przebieg? Okazało się także, że zamontowano mi zegary z manuala zamiast automatu, przez co nie wyświetla mi P/R/N/S, ani 5/4/3/2/1, no i nie mam świateł cofania :mad2: :mad2: czy ktoś wcześniej spotkał się z brakiem świateł cofania poprzez podmiankę na zły licznik?

Opublikowano

Okej, wyszperałem w internecie, niech będzie dla potomnych

 

Gdy zamontujesz zegary z automata do manuala, albo na odwrót, nie działają swiatła cofania (jak jest samoopadające lusterko to też nie działa)

 

Mimo wszystko jak wygląda sytuacja z PASoftem?

Opublikowano
o, dobrze wiedzieć o tym 98 roku, mam 97, czyli muszę szukać europejskich zegarów z dużym obc, z automatem, do 97 roku, trochę masakra :mad2:
Opublikowano

Podłączaliśmy dzisiaj 4 różne liczniki, jeden w ogóle nie gadał "getriebe program" czy coś w ten deseń, w dwóch nie paliło się PRND, w ostatnim, angolu, działa PNRD, ale w pierwszym rzędzie jest PNRD432 (podświetlone na 50% cały czas), a na dole S/M, dziwne, do tego źle odczytuje obroty, wskazówka paliwa jest w pionie, a wcześniej miałem 3/4 baku (chyba, że się ulało po zmianie huehuehue). Na plus jest to, że zaczął działać zegarek w radiu, który chyba jest z angola bo ma AM i PM :P

 

EDIT: zegary są z e38, która nie miała steptronica :mad2: - będzie podmianka jak dostaną nową "partie"

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanko - da się PASoftem zakodować zegary z V8 do R6? :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Zostawie dla potomnych to, co znalazłem w internetach :mrgreen:

 

Tutaj:

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=691467

 

Tick the box on the top left called "Gear indicator via CAN"

Take this opportunity to select the appropriate gearbox you have. For instance here "Steptronic" means "Steptronic 5 speed". But for some reasons it shows as 4 speeds in INPA. Am I wrong here?

Select also the proper engine you have, 4, 6, 8 cylinders...

 

dla niekumatych z angola - da się za pomocą PASoft/Bmw scannera ustawić w zegarach, czy mają odbierać sygnały o aktualnym biegu, oraz da się zmienić liczbę cylindrów - może to wpłynie na wartości obrotów? Postaram się zdobyć poprzedni licznik i go zakodować, może się okazać, że wszystkie zegary były takie same, tylko wystarczyło je zakodować :P

  • 1 rok później...
Opublikowano

Da się zakodować większość zegarów.

Przy kupnie auta miałem wsadzony inny licznik, ponieważ poprzedni oryginalny miał wypalone pixele.

 

Na chwilę obecną spotkałem się z zegarami na :

- 2 wtyczki

- 3 wtyczki

- 3 wtyczki + elektronika na plecach zegarów

 

Oczywiście licznik z manuala a ja auto w automacie. Wtedy tak jak piszecie nie działają światła cofania oraz nie wyświetla pozycji skrzyni na zegarach oraz aktualnego biegu po przełączeniu na S.

Znajomy mechanik zakupił PaSofta więc zaczęliśmy zabawę. Przerzuciliśmy informacje z EWS do IKE (szczerze to wszystko intuicyjnie robiliśmy). Ustawiliśmy w IKE odpowiednią ilość cylindrów (zegary pochodziły z V8 4.4l) ale nie dało się zmienić VIN oraz przebieg a mam jakieś śmieszne 144k na IKE :)

Udało się odzyskać światła cofania i były wyświetlane pozycje skrzyni - więc wnioskuje, że każde zegary są do manuala i automata - wystarczy tylko przekodować odpowiednio. - ale w dalszym ciągu chciałem doprowadzić to do porządku oraz od początku zakupu auta nie działa mi wskazanie poziomu paliwa (myślałem że pływak) ale po zmianie na drugi licznik wskaźnik ożył - więc problem ewidentnie z zegarami.

 

Mam auto z września 1998 więc wydawało mi się, że powinienem mieć przedliftowe zegary a więc takie zakupiłem, po rozebraniu moich okazało się, że mam trzy wtyczki a w przedlifcie są dwie :o

A więc pojechałem znowu wymienić na licznik z 3ma wtyczkami (z auta na 1 vanosie). Wrzuciłem do siebie i nie działa prędkościomierz i obrotomierz, da się natomiast zakodować VIN oraz przerzucić przebieg taki żeby się zgadzał. Oraz nie działa wyświetlacz od wskazań automatu. Wyświetla się 5 4 3 2 1 (przyciemnione) i nic poza tym, zero reakcji.

 

Pytanie czy ów zegary są zepsute (chociaż gość który mi sprzedaje części mówi że sprawdził i wszystko działało) czy może też zegary mają problem z programowaniem?

 

Wyczytałem że w sierpniu 1998 pojawił się lifting elektroniczny i coś tam się pozmieniało (pewnie rodzaj zegarów) - moje są z 2002 i nie mają na plecach dodatkowej elektroniki a te które zakupiłem są z 1997 z elektroniką i również dużym OBC.

 

Rozumiem, że mam szukać zegarów które były po liftingu elektronicznym (od 08.1998). Pytanie czy w tych zegarach polift da się programować normalnie w PaSoft czy trzeba to dać komuś na stół ?

Nie wiem czy trafiłem po prostu na zegary z takim modułem którego nie da się programować czy może każde zegary po tym lifcie elektronicznym będą trudne do programowania i będzie konieczne programować to na stole?

 

Dodam, że licznika z auta nie posiadam.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
licznik z elektroniką na plecach daje się modyfikować, mam na myśli przebieg i Vin przez Pasoft, ale nie wszystko w Pasofcie się wyświetla i da się poprzestawiać, to powinien zrobić NCS, rodzaj silnika, pojemność zbiornika paliwa, skrzynia biegów, opcje językowe i wiele innych, trzeba przeczytać ustawienia aktualne i przeklikać pod samochód aby były zgodne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.