Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pewien problem, od jakiegoś czasu wisiał mi błąd świec żarowych (na cylindrze 1 i 2), po skasowaniu oczywiście powracał. Postanowiłem pousuwać takie niuanse i zostały wymienione 4 świece na nowe. Niestety nie mogę skasować tych błędów, dopiero na odpalonym silniku daje się je skasować, ale niestety po kolejnym sprawdzeniu błędów w dalszym ciągu pojawia się błąd świecy na cylindrze 1 i 2. Byłem pewien, że to problem ze świecami, bo nawet jak było zimno pomimo grzania (spirala na wyświetlaczu) parę sekund po odpaleniu auto pracowało mniej gładko. Nie do końca wiem, gdzie może leżeć problem, że pomimo wymiany błąd w dalszym ciągu się pojawia. Przeczytałem parę wątków i wielokrotnie pisano, że przyczyną może być sterownik świec żarowych, ale u mnie nie wywala błędu sterownika, a tylko i wyłącznie dwóch świec (przed i po wymianie tych samych). Tak więc co jeszcze mogę zrobić aby zamknąć ten temat i zakończyć problem grzania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędu sterownika nie będzie pokazywało. Winny jest prawie na pewno sterownik.
3A0jS9b.png
Opublikowano
No własnie jak z tym błędem to nie wiem, bo np. w E53 mam tak, że pokazuje błąd świeci na chyba 4 cylindrach plus do tego błąd sterownika. W sterowniku upalone były przewody idące z kostki zasilającej do PCB, zostały wymienione na nowe, ale w dalszym ciągu pojawia się błąd sterownika i błąd 4 świec i w takim razie też nie wiadomo czy coś w sterowniku jeszcze czy teraz tylko świece... Ale właśnie w E90 błędu nie ma, świece nowe chcę usunąć usterki bez zbędnych wydatków wymieniając części na "chybił trafił".
Opublikowano
Na 99% Sterownik świec, spróbuj wymusić grzanie w inpie jeśli masz. Jak nie sterownik, to co wywala błąd na magistrali, czyli albo regulator napięcia albo ibs
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Niestety tym razem przy wymianie uszkodzonych drucików w sterowniku (wyglądało, że jest wszystko ok, ale po dotknięciu druciki przesuwały się bez żadnego oporu, jakby w ogóle nie były przytwierdzone do pinów) dremel zjechał z czyszczonego pola lutowniczego i zahaczył o zaznaczony element uszkadzając go (nie wiem czy tylko obudowa czy element jest uszkodzony).

Najpewniej byłoby go wymienić, tylko nie wiem co to dokładnie jest, jaki element mam zakupić i wlutować w miejsce uszkodzonego (wygląda to na jakiś bezpiecznik czy coś), oraz czy jest jakaś różnica, którą stroną go przylutuję czy w tym przypadku nie robi to różnicy?

Zauważyłem tez lekkie ukruszenie identycznego elementu trochę dalej, więc widocznie i tak haczyłem, więc chyba najlepiej będzie wymienić oba, tak aby wszystko bezproblemowo działało?

http://obrazki.elektroda.pl/1958140200_1460746986_thumb.jpg

Opublikowano
A czy mógłbyś podać dokładny symbol tego elementu? Bo jedna z osób powiedziała, że może to być kondensator smd w obudowie 0805, dlatego chcę mieć pewność, że wymienię na odpowiedni element. Najlepiej gdyby ktoś schematem dysponował, ale raczej to mało prawdopodobne.
Opublikowano
Może to i kondensator, takie podobne do siebie :P niestety nie wiem co to jest za model- typ.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
No właśnie o to chodzi, może jednak ktoś będzie wiedział co to konkretnie jest lub faktycznie jest jakiś schemat. Gdzieś na forum widziałem coś związanego ze sterownikiem świec ale z tego co pamiętam nie było tam opisu poszczególnych elementów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.