Skocz do zawartości

[E34 Touring] Komputer pokładowy IV z pilotem nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jeszcze podczas zakupu auta komputer działał, coś tam się wyświetlało. Nie przywiązaywałem do tego wagi ponieważ nigdy mnie to jakoś nie interesowało. :) Już następnego dnia zauważyłem, że komp nie działa. Tzn może działa, ale nic się nie wyświetla. Od czego zacząć poszukiwania problemu? Mam manetkę przy kierownicy. Będę wdzięczny.

 

 

Dziękuję.

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

Wyciągnij radio, następnie OBC IV i wymień 3 żarówki podświetlające OBC (12V, 1,2W z oprawką czarną...)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję. Już chyba widzę, kto będzie mi najwięcej pomagal... ;)

 

OKs tak własnie zrobię, zacznę od tego. A słuchaj czy prawe pokrętło/regulacja temperatury też powinna mieć podświetlenie? Bo u mnie nie ma. Hm... Może cały pion poszedł...? ;)

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Dziękuję. Już chyba widzę, kto będzie mi najwięcej pomagal... ;)

 

OKs tak własnie zrobię, zacznę od tego. A słuchaj czy prawe pokrętło/regulacja temperatury też powinna mieć podświetlenie? Bo u mnie nie ma. Hm... Może cały pion poszedł...? ;)

 

Wszystko, co ma świecić - u mnie świeci :) A wygląda to tak:

 

DSCN8677.JPG

 

DSCN8682.JPG

 

Niestety przereklamowany telefon SAMSUNG nie mógł złapać ostrości, i wyszło co wyszło. Mam nadzieję, że widać co trzeba.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję.

 

 

Czyli nie wystarczy kupić samej żarówki? W BMW stosują takie zatopione w oprawkach? Pytam, bo w sklepach są różne oprawki, różnej wielkości.

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Dziękuję.

 

 

Czyli nie wystarczy kupić samej żarówki? W BMW stosują takie zatopione w oprawkach? Pytam, bo w sklepach są różne oprawki, różnej wielkości.

 

Żarówki są wlutowane na PCB, bez lutownicy nie obędzie się :) Albo zakupisz żarówki w ASO BMW, albo w sklepie elektronicznym (nadadzą się również żarówki stosowane do podświetlenia palelu w radio).

 

Wygląda to tak:

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0645-panel-obslugi-automatycznej-klimatyzacji/vGK93481

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kierde mam pod domem (jakieś 2 min) sklep z takimi gadżetami, ale nie wiem jakie oprawki. Chyba bez wyciągnięcia starej się nie da.
www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Kierde mam pod domem (jakieś 2 min) sklep z takimi gadżetami, ale nie wiem jakie oprawki. Chyba bez wyciągnięcia starej się nie da.

 

To żarówki na drucikach - do wlutowania, bez oprawek...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie będę zakładał jeszcze jednego tematu. Chciałem zapytać, czy przyciski do otwierania szyb na tylach też maja być podświetlane?
www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

Oczywiście, że tak :) Przyciski są nie rozbieralne, ale polak - złota rączka i tam wymieni wlutowane żaróweczki ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No i jest. Zrobione. OBC działa ;)

 

20160203_181613.jpg?w=700

 

Zostały jeszcze pokrętła od temperatury (ale słyszałem, że ciężki orzech do zgryzienia), pokrętło przy nawiewach nad radiem (A jak tam się dostać, można każde podświetlić czy tylko nad radiem?), oświetlenie w schowku i podświetlenie przycisków na tylnych drzwiach.

 

 

W ogóle dziękuję bardzo za pomoc lieder!

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

Wyciągnij panel z auta i zabierz na stół.. Rozkręć, wlutuj nowe żarówki i w odwrotnej kolejności zmontuj w jedną całość :) Panel ma obok przycisku podgrzewania szyby tylnej klamerkę.. jest tylko wciśnięty. Z lewej strony jest wspomniana klamerka, z prawej są 2 sztyfty oporowe (panel zachodzi za ramkę konsoli). Spójrz jeszcze raz na diagram: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0645-panel-obslugi-automatycznej-klimatyzacji/vGK93481

 

Wymieniasz skrajne żaróweczki (białe) w PCB (nr 12). Klamerka trzymająca panel w ramce konsoli to nr 14. Max 1h spokojnego dłubania - więc DZIAŁAJ :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ta, tak tak. To wiem. Naczytałem się już :) Ale chodzi mi o to co zaznaczyłem na zdjęciu:

 

http://images77.fotosik.pl/296/a264a7a4624395bamed.jpg

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Ta, tak tak. To wiem. Naczytałem się już :) Ale chodzi mi o to co zaznaczyłem na zdjęciu:

 

http://images77.fotosik.pl/296/a264a7a4624395bamed.jpg

 

Najprostsza metoda - odkręcasz kratkę nawiewu w desce (2 śruby), lusterko kosmetyczne w dłoń i widzisz oprawkę żarówki W1,2W :) Jakbyś nie mógł dojść do oprawki tą metodą, to musisz wyciągnąć kratkę z deski, która ma 4 mocne zaczepy:

- w na górze po bokach, do których dostaniesz się przez wyjętą górną kratkę nawiewu

- 2 od spodu od radio dojdziesz do dolnych.

Zaczepy rozporowe należy odchylić w kierunki DO kratki i delikatnie wymasować ją z deski - może być przyklejona do obicia deski, jak nikt tam jeszcze nie zaglądał.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Podepnę się pod temat. U mnie również nie działa lampka podświetlająca środkowe pokrętło temperatury dmuchaw środkowych (to co na zdjęciu ze strzałką). Proszę o wytłumaczenie czy trzeba tam żarówkę wlutować, czy też wymienia się bezproblemowo jak np. wkręcana do OBC. Drugie pytanie dotyczy tej samej kwestii ale w odniesieniu do podświetlenia literek ASB na "stoliczku" środkowym. Z tematem zmierzę się na wiosnę, ponieważ teraz moja Klekotyna (zob. galeryja) odpoczywa w garażu, a jeżdżę starą...Corollą. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,a specjalnie Lieder_r 'a.
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

Za podświetlenie pokrętła "zimno - ciepło" odpowiada żarówka 12V 1,2W W1.2W bez oprawki (sama bańka). Załączam fotki wymontowanej kratki, oprawka z żarówką podświetlenia zostaje w aucie (na fotach kratki z demontażu są obcięte przewody). Po wyciągnięciu kratki nawiewu z deski (przez otwór w desce po zdemontowanej górnej kratce nawiewu polecam odchylać zatrzaski kratki mocnym, szerokim, płaskim wkrętakiem) odchyla się 2 zatrzaski trzymające oprawkę z kablami i wyciągamy ją pionowo do góry. Wymieniamy żarówkę i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

 

http://global.images9.fotosik.pl/1727/949ac1b0f4a4227e.jpg

 

http://global.images9.fotosik.pl/1727/8d7eb2fb3c817025.jpg

 

Witam. Podepnę się pod temat. U mnie również nie działa lampka podświetlająca środkowe pokrętło temperatury dmuchaw środkowych (to co na zdjęciu ze strzałką). Proszę o wytłumaczenie czy trzeba tam żarówkę wlutować, czy też wymienia się bezproblemowo jak np. wkręcana do OBC. Drugie pytanie dotyczy tej samej kwestii ale w odniesieniu do podświetlenia literek ASB na "stoliczku" środkowym. Z tematem zmierzę się na wiosnę, ponieważ teraz moja Klekotyna (zob. galeryja) odpoczywa w garażu, a jeżdżę starą...Corollą. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,a specjalnie Lieder_r 'a.

 

Jeśli chodzi o "stoliczek"... to nic się tam nie podświetla oprócz przełącznika trybu pracy skrzyni.

 

Rówież specjalnie pozdrawiam Drumpit'a, co by w wakacje raczył mi przedstawić swoją "KLEKOTYNĘ" ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź i zdjęcia,ale nadal nie kumam:

1. Czy żarówkę podświetlenia nawiewu ciepło-zimno się wlutowuje,skoro jest bez oprawki,czy też wciska w specjalne miejsce,które obnaży się mym oczom po wyjęciu kratek nawiewu.

2. Podobne pytanie dotyczy przełącznika trybu pracy skrzyni. Czy da się go rozebrać,czy może trzeba szukać innego ze sprawnym podświetleniem?

3. Podobne pytanie dotyczy przełącznika szyberdachu,bo też działa ale nie świeci... Czy da się go rozebrać jak np. guzik od sterowania lędźwiami,który mam już opanowany.

 

Pytam,bo potrafię demontować i montować,ale lutować precyzyjnie nie umiem...

Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Dzięki za podpowiedź i zdjęcia,ale nadal nie kumam:

1. Czy żarówkę podświetlenia nawiewu ciepło-zimno się wlutowuje,skoro jest bez oprawki,czy też wciska w specjalne miejsce,które obnaży się mym oczom po wyjęciu kratek nawiewu.

2. Podobne pytanie dotyczy przełącznika trybu pracy skrzyni. Czy da się go rozebrać,czy może trzeba szukać innego ze sprawnym podświetleniem?

3. Podobne pytanie dotyczy przełącznika szyberdachu,bo też działa ale nie świeci... Czy da się go rozebrać jak np. guzik od sterowania lędźwiami,który mam już opanowany.

 

Pytam,bo potrafię demontować i montować,ale lutować precyzyjnie nie umiem...

 

Ad 1. Żarówka to W1,2W (bańka, wciskana w oprawkę , z której wychodzą 2 obcięte kabelki na foto wyżej);

 

Ad 2 & 3. Przełącznik rozpoławiasz i do środka wlutowujesz żaróweczkę jak do przełącznika lędźwi (nadają się żarówki podświetlenia panelu radiowego). Oba wyłączniki mają analogiczną budowę - nic trudnego, ciężko cokolwiek zepsuć.

 

Więc nie marudź tylko działaj :)

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam raz jeszcze,

Żarówki przełączników skrzyni i szyberdachu już wlutowane. Teraz czas na kratkę środkową. Mam jeszcze jedno pytanie. Co z guzikiem świateł awaryjnych? Jak go wyjąć i czy też trzeba będzie wlutować żarówkę? Guzik raz świeci,raz nie. Pozdrawiam i dziękuję!

Nic nie stuka nic nie puka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.