Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, słuchajcie czy sa jakieś problemy, jeżeli wyrzucimy z samochodu odczyt z RDC a damy standardowo z ABS'u? Mam w swojej ten system, ale kupuję nowe koła i nie uśmiecha mi się płacić 1000zł za czujniki plus montaż pewnie 200zł :D

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Można zdeaktywować RDC i aktywować RPA (czyli system korzystający z czujników ABS).

Potrzebne kodowanie (E-Sys).

 

P.S.

W drugą stronę (RPA->RDC) nie jest tak łatwo, bo trzeba dołożyć moduł (+ okablowanie) sczytujący sygnał z czujników w kołach.

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Ale robi się to zasadzie active/not active czy kompletnie się tę opcję wyrzuca z vin i wtedy przestawia się na RPA?

Ostatnio ktoś chciał mi to zrobić, ale chyba coś się nie dało :p Nie wiem, bo kiepsko uważałem a ponadto mało się znam.

 

Dzięki za pomoc!

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamiętam to chyba wystarczy w dwóch modułach (bodajże KOMBI i CIC) zmienić kilka flag aktiv<->nich_aktiv, bez ruszania VO.

Ale szczegółów odnośnie F10 musisz poszukać na bimmerfest, ja akurat tego nie robiłem.

 

____

EDIT:

Chyba jednak w trzech modułach, na szybko znalazłem jak poniżej.

Ale jak wspomniałem - nie ćwiczyłem tego u siebie :wink:

 

 

*RPA*

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_ALIVE nicht_aktiv

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_TIMEOUT nicht_aktiv

KOMBI L6 BO > FZG_Ausstattung 3003 > DSC_MIT_RPA mit_rpa

ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_SA2VB nicht_verbaut

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC nicht_aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC_SAFETY nicht_aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RPA_CIC activ

 

 

*RDC*

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_ALIVE aktiv

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_TIMEOUT aktiv

KOMBI L6 BO > FZG_Ausstattung 3003 > DSC_MIT_RPA ohne_rpa

ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_SA2VB verbaut

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC_SAFETY aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RPA_CIC nicht_aktiv

Opublikowano
Ale robi się to zasadzie active/not active czy kompletnie się tę opcję wyrzuca z vin i wtedy przestawia się na RPA?

Ostatnio ktoś chciał mi to zrobić, ale chyba coś się nie dało :p Nie wiem, bo kiepsko uważałem a ponadto mało się znam.

 

Dzięki za pomoc!

Daj znać jak uda Ci się z tym RDC.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopię temat :) Zakupiłem sobie nowe felgi i opony i szczerze mówiąc nie chce mi się z letnich przekładać czujniki. Szczerze mówiąc uważam, że do niczego one nie są mi potrzebne także chciałem zdezaktywować RDC i powrócić do starego RPA.

 

Na jakimś forum w US wyczytałem, że trzeba zmienić tylko funkcje w NBT i wcześniej wyrzucić 2VB z VO. Trochę mi się zdawało to naiwne, bo NBT raczej do samego systemu nic nie ma a raczej do jego wyświetlania.

 

Zmieniłem funkcje jakie napisał Pe.te czyli NBT, KOMBI, ICM. Po tym zabiegu odczyt był już na RPA, ale nie dało się zresetować. Logiczne, bo samochód nadal myśli, że ma RDC. Także dalej wyrzuciłem z 2VB z VO i przekodowałem NBT. Po kodowaniu już można było zresetować, ale mimo wszystko dałem code na KOMBI. Nie przekodowywałem ICM, chociaż chyba powinienem. Wolałem pójść łatwiejszą drogą i dopytać się czy ktoś już ten temat ogarniał i czy droga jaką ja idę ma sens?

 

Mam ponadto taki błąd ciekawy:

 

http://s10.ifotos.pl/img/rpapng_aeanxsp.png

 

Po kliknięciu "Zresetuj" z poziomi iDrive jest info że reset możliwy tylko w trakcie jazdy. Nie jeździłem także może po zresetowaniu będzie okej. Problem jest taki, że z NBT odczyt jest niby RPA ale jak klikam na "Zresetuj" to mam komunikat "Resetowanie RDC w trakcie" :mad2:

 

Także jeżeli ktoś wie jak mi pomóc to bardzo bym prosił o podpowiedź. Jeżeli nie będzie bezpłatna to w rozsądnych granicach też jak najbardziej :mrgreen: Rozumiem, czas kosztuję.

 

Pozdrawiam!

Miłego dnia!

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wyjąłeś bezpiecznik od TPMS (czyli RDC)?

nawet z wyciągniętym bezpiecznikiem wszystkiego mało, co on zrobił.

Wyciągając bezpiecznik co najmniej nieprofesjonalne, trzeba odłączać ECU.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wg Ciebie lepiej w ogóle cały moduł wypiąć zamiast wyłączyć go wyjęciem bezpiecznika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wg Ciebie lepiej w ogóle cały moduł wypiąć zamiast wyłączyć go wyjęciem bezpiecznika?

Oczywiście. A jeśli na bezpiecznike jest inne ECU albo system , to jak -- wyciągnąłbyś ? ))))

  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć,


Mam taki kłopot teraz. Mam RPA i opony Runflaty. Czy w przypadku kapcie opona RunFlat zmienia objętość choć trochę, aby TPMS/RPA zauważył różnicę i poinformował mnie o tym?


Chcę uniknąć sytuacji kiedy będę jechał na kapciu a nie będę wiedział o tym...


Ewentualnie czy jest szansa na zwiększenie czułości RPA/TPMS?

Pozdrawiam

--

gv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uważasz, że BMW, wyposażające praktycznie wszystkie swoje samochody w opony typu Run on Flat, stosowało by systemy ostrzegania o spadającym ciśnieniu, gdyby on nie działał przy takich oponach?
Opublikowano
Uważasz, że BMW, wyposażające praktycznie wszystkie swoje samochody w opony typu Run on Flat, stosowało by systemy ostrzegania o spadającym ciśnieniu, gdyby on nie działał przy takich oponach?

Dobre pytanie... Uważam tak że poruszyłem ten wątek kolego od strony praktycznej!


Pisząc wiadomość powyżej zastanawiałem się nad pewnością działania RPA vs RDC. Nie chcę dokupywać modułu RDC i czujników i stąd test systemu na RPA. Kiedyś w E60 działało to idealnie, jednak wtedy nie stosowałem opon RoF.


Właśnie obniżyłem ciśnienie w jednym kole z tyłu (17') z 2,3 na 0,2 i po przejechaniu pewnego odcinka drogi system nie zauważył spadku.


Mam na lato 20' bez czujników, dlatego zastanawiam się co by się stało jadąc 150 km/h na kapciu. Szkoda pięknych nowych opon. Nie mówiąc o ryzyku wypadku itp.


Tutaj znalazłem podobny przypadek. Teoretycznie (bo u mnie to nie wystąpiło) system reaguje na RoF z opóźnieniem :)

--

gv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze.. nie wiem skąd sobie ubzdurałeś teorię, że w E60 nie było opon typu Run on Flat. Oczywiście, że były. Po drugie system oparty na ABS nigdy nie wyczuje spadku ciśnienia o 0,2, bo jest to zbyt mała różnica. Nawet TPMS nie zaalarmuje przy takim spadku. RPA informuje Cię o dużym spadku ciśnienia i to działa. RDC pokaże Ci dokładnie co i jak, a to że jest systemem doskonalszym, nie podlega dyskusji, bo w USA jest on obowiązkowy od wielu wielu lat, a w EU od 2-3, nie pamiętam dokładnie.


Zapewniam Cię też, że zauważysz kapeć przy 150 km/h, chyba że już nie zdążysz, bo w tym momencie zniszczenie drogiej opony będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem. ;)

Opublikowano
Po pierwsze.. nie wiem skąd sobie ubzdurałeś teorię, że w E60 nie było opon typu Run on Flat. Oczywiście, że były. Po drugie system oparty na ABS nigdy nie wyczuje spadku ciśnienia o 0,2, bo jest to zbyt mała różnica. Nawet TPMS nie zaalarmuje przy takim spadku. RPA informuje Cię o dużym spadku ciśnienia i to działa. RDC pokaże Ci dokładnie co i jak, a to że jest systemem doskonalszym, nie podlega dyskusji, bo w USA jest on obowiązkowy od wielu wielu lat, a w EU od 2-3, nie pamiętam dokładnie.


Zapewniam Cię też, że zauważysz kapeć przy 150 km/h, chyba że już nie zdążysz, bo w tym momencie zniszczenie drogiej opony będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem. ;)

 

Kolego zacznij czytać ze zrozumieniem. W E60 był RoF. Ja go nie posiadałem wtedy. Na zwykłej oponie reagowało zanim powietrze "uszło".


Dzisiaj doceniam RoF.

Nie chodziło o spadek o 0,2 bar tylko z 2,3 bar do 0,2 bar! (prawie 0 powietrza). Testowałem zbyt krótko aby system zareagował (vs załączony przeze mnie link), ale obawiałem się o przyspieszone zużycie na same testy. Szkoda nowego Continentala..


Mimo to dzięki za info o RDC. Moja ma tylko podstawowy, czyli z ABS-u. (RPA)

--

gv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorry, tak to jest jak się czyta na telefonie a wzrok ma się niezbyt idealny, to potem są takie "kwiatki". ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Z tego co pamiętam to chyba wystarczy w dwóch modułach (bodajże KOMBI i CIC) zmienić kilka flag aktiv<->nich_aktiv, bez ruszania VO.

Ale szczegółów odnośnie F10 musisz poszukać na bimmerfest, ja akurat tego nie robiłem.


____

EDIT:

Chyba jednak w trzech modułach, na szybko znalazłem jak poniżej.

Ale jak wspomniałem - nie ćwiczyłem tego u siebie :wink:



*RPA*

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_ALIVE nicht_aktiv

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_TIMEOUT nicht_aktiv

KOMBI L6 BO > FZG_Ausstattung 3003 > DSC_MIT_RPA mit_rpa

ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_SA2VB nicht_verbaut

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC nicht_aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC_SAFETY nicht_aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RPA_CIC activ



*RDC*

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_ALIVE aktiv

KOMBI L6 BO > ERM_Konfiguration 3004 > ST_TYR_RDC_TIMEOUT aktiv

KOMBI L6 BO > FZG_Ausstattung 3003 > DSC_MIT_RPA ohne_rpa

ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_SA2VB verbaut

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RDC_SAFETY aktiv

HU_CICHB > EXBOX 3001 > RPA_CIC nicht_aktiv

 

Odkopie troszkę temat, ale mam problem z wykodowaniem czujników RDC z f30 2013 rok.

Mianowicie w Esys zmieniłem wszystkie ścieżki tak jak kolega wyżej opisał, oprócz ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_SA2VB nicht_verbaut ponieważ poprostu nie mam takiej ścieżki, są podobne jak na poniższym zdjęciu, ale konkretnie takiej niema.


8c3d37bed17d.jpg


Oczywiście po powyższych zmianach, usunięciu błędów i próbie inicjacji ciśnienia z pozycji iDrive dalej jest problem. :mad2:

Ktoś podpowie co powinienem jeszcze zrobić żeby działał mi czujnik na RPA?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmień to:


ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_S2VBA nicht_verbaut


W tym opisie podanym wcześniej jest błąd.


Oczywiście wyjąłeś bezpiecznik do systemu TPMS? Musisz też o ile kojarzę z VO usunąć opcje 2VB.

Opublikowano
Zmień to:


ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_S2VBA nicht_verbaut


W tym opisie podanym wcześniej jest błąd.


Oczywiście wyjąłeś bezpiecznik do systemu TPMS? Musisz też o ile kojarzę z VO usunąć opcje 2VB.

 

Tak właśnie się zastanawiałem czy przypadkiem ktoś nie pomylił kolejności liter :cool2: a więc S2VBA jest nicht verbaut.


Bezpiecznik? jesteś w stanie wskazać który to jest dokładnie i w której skrzynce?


Usunąć 2VB z VO można poprzez esys i edycje FA? dobrze kombinuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A bezpiecznik to z tego co kojarzę, to w tylnej. Zobacz na rozpisce, który jest od TPMS.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmień to:


ICMQL > Daten 3000 > IcmKod_B_S2VBA nicht_verbaut


W tym opisie podanym wcześniej jest błąd.


Oczywiście wyjąłeś bezpiecznik do systemu TPMS? Musisz też o ile kojarzę z VO usunąć opcje 2VB.

 

Tak właśnie się zastanawiałem czy przypadkiem ktoś nie pomylił kolejności liter :cool2: a więc S2VBA jest nicht verbaut.


Bezpiecznik? jesteś w stanie wskazać który to jest dokładnie i w której skrzynce?


Usunąć 2VB z VO można poprzez esys i edycje FA? dobrze kombinuje?

 

FA jest tylko po to aby auto przy 'automatycznym' kodowaniu pobralo poprawnie parametry.

Generlanie zgodnie ze sztuka jest usunac to 2VB z FA. Ale jak przekodujesz wyzej podane moduły recznie wg. rozpiski to tez bedzie ok.

Zalezy czy miales cos innego kodowane w tych modulach. Jak nie to usuwasz ten kod z FA i robisz Code dla powyzszych (powiazanych) modulów i masz szybko i od reki. Ale przywroci to domyslne parametry kodowania bazujac na FA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.