Skocz do zawartości

535xi F10 po wymianie oleju na Shell stuki i opiłki w filtrz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kto może udzielić pomocy?

W aucie przy trzeciej wymianie oleju zmieniono na Shell Helix Ultra 5W-30 AM-L. Po 2 tysiącach przebiegu silnik głośny i opiłki w filtrze oleju!

Można posłuchać taki sam odgłos:

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mialem coś bardzo podobnego w 540i e39..

 

stuki takie podobne, opiłki plastikowe itp.

Winny był połamany ślizg rozrządu, poprostu sie pokruszył, przez co łańcuch troche się wyciągnął i przestawił (chodzi o jego ustawienie a nie przestawienie na ząbkach). Wymieniłem dwa slizgi (ori), łańcuch (podróbka), wszystkie uszczelki oraz napinacz (niepotrzebnie) i wszystko się naprawiło. Nie wiem czy to samo jest u Ciebie, ale zacznij od sprawdzenia napinacza czy działa.w starszych silnikach wystarczylo odkrecić jedną nakrętke i napinacz sie wyciągało. Trzeba srpawdzic czy nie jest zatarty, czy chodzi. Bo jesli nie działa to powinna wystarczyć wymiana tylko napinacza. Jesli to nie pomoze to raczej trzeba rozbierać i popatrzec na rozrząd.

Ale tak jak pisze - to było w moim e39 v8 a u Ciebie to tylko moje domniemanie bo nawet nie za wiele wiem o Twoim silniku..

 

Pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
Dzięki za szybką reakcję. U mnie raczej stawiam na najgorsze czyli panewki!! Rozrząd sprawdzany przez korek , napiety dobrze. Możliwe że nowy olej wypłukał coś co w następstwie zapchało smarowanie i jeżeli tak to po silniku a przebieg dopiero 40 tyś. !!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniales w ASO BMW ? Auto na gwarancji ? Na tym filmiku to na pewno nie puka panewka. Jak masz obrocona panewke to stuka caly czas. Obrazowo piszac cos w stylu jak bys pukal mlotkiem w blok silnika, narasta wraz z obrotami silnika.
Krzysztof
Opublikowano
Niestety nie w ASO. Stuki pojawiają się chwile po tym jak obroty spadną do normalnych i pozostają już nawet jak będzie cieplejszy. Obroty nie maja wpływu mogę powiedzieć że nie wiem bo już mniej słychać a bardziej silnik.
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem to ze olej wymieniał Pan Kazik a nie ASO nie ma znaczenia. Auto się zd.piło i nie jest to wina wymiany oleju tylko producenta silnika że tak doskonale zaplanował awaryjność jego super wyrobu.
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie: czy wymiana oleju była dynamiczna, czy tylko spuszczenie oleju i zalanie nowym + filtr?

 

 

Moglbys wyjasnic jak przebiega taka wymiana oleju ? "dynamiczna"

Opublikowano
przy takim przebiegu to raczej nie jest wina oleju,ani syfu który został wypłukany (bo pewnie jeszcze go nie ma w twoim silniku),raczej obstawiałbym wadę silnika,tak jak ktoś tu już wcześniej napisał.
Opublikowano
Pewnie kosa pomyślał, że chodzi o wymianę oleju w skrzyni.

 

Nie w skrzyni tylko w silniku,czyli z płukaniem silnika chemią.

 

Np. tu jest temat: http://wwwwww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=249830

 

Są serwisy, które taką usługę mają w standardzie i robią to przy każdej wymianie oleju (robię tak i sobie chwalę)

 

 

Pozdrawiam

 

EDIT: znalazłem link do nich http://slusarczyk-auto.pl/oferta/profilaktyka/serwis-olejowy

Opublikowano
Oczywiście że chodzi o wymianę oleju w silniku i że normalnie i nie dynamicznie i bez płukanki - po prostu wymiana. Panowie a może być tak że uszkodził się silnik z powodu niesprawnego wtryskiwacza??? Szukam już jak jeż pod góre zanim mi łapki wsadzą. ZERO błędów na kompie czasem lekkie falowanie silnika na ciepłym.
Opublikowano

BMW podpisało umowę na olej firmy shell i zdecydowanie odradzam przechodzenia na ten naprawdę dobry olej ale po Castrolu. Stare mechaniki mówią ze Shell zawsze miał właściwości mocno płuczące.

(Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30)

Opublikowano (edytowane)

Myślałem, że określenie "dynamiczna wymiana oleju" zarezerwowana jest wyłącznie dla skrzyni biegów.

Sorki za moją niewiedzę, że wymianę oleju w silniku z płukanką też nazywamy dynamiczną.

Co do tego oleju Shell, to ja do miałem przez ASO wlewany do Hondy Accord już ok. 2011 roku. Tam z silnikami nie było żadnych problemów, ale musiałem dolewać tego oleju ok. 1 litr na 3500 km. Ciekawy jestem, jak to będzie w BMW. Niemniej jest to na pewno lepszy olej niż Castrol co lali do tej pory. Ja wszystkim polecam Valvoline SynPowerExtreme MST 5W-30 LL-04. Odkąd go wlewam do silnika to nie ubywa mi ani troszkę, na Castrolu brał ok. 1 l /10 tys km.

A co do stosowania plukanek, to ja wolę częsciej olej zmieniać - co 8-10 tys km robię wymianę, a ten Valvo jest w całkiem dobrej cenie. Nigdy plukanek nie używałem. Reasumując, nie wierzę, że wymiana oleju cos mogła w twoim silniku popsuć.

Edytowane przez Pemek
Opublikowano
BMW podpisało umowę na olej firmy shell i zdecydowanie odradzam przechodzenia na ten naprawdę dobry olej ale po Castrolu. Stare mechaniki mówią ze Shell zawsze miał właściwości mocno płuczące.

(Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30)

Ale co by miał wypłukać w silniki z przebiegiem 40tys klm

Opublikowano
To co stuka???? w tym silniku nic nie ma prawa stukać a opiłki drobniutkie pewnie właśnie z tego stukania. Facet na YouTubie miał to samo ale nie znalazł nikogo kto by mu poradzili kontaktu z nim nie ma.
Opublikowano

Myślę ze odwiedziłbym ASO i pokazał jaki szajs sprzedają, może sami zamówią słupek na wymianę dla ciebie bezpłatnie.

Kolega w Skodzie Octavii RS po gwarancji pól roku przy przebiegu 52 tys km wymienili silnik sami z siebie...

Może w BMW będzie podobnie, warto sprobować

Opublikowano
Stuka około 2 tygodni i słychać, że coraz bardziej. Może i wcześniej było lecz nie zwracałem uwagi. Filmik z YouTube zamieściłem dlatego, że jest u mnie tak samo więc nie nagrywałem swojego. Jest może drobna różnica bo u mnie słychać dodatkowo postukiwanie jakby w tyle silnika ale to mogę nagrać dopiero za trzy dni. Trudno mieć punkt odniesienia dlatego tu szukam pomocy gdyż może ktoś spotkał się z takim problemem. Generalnie auta z tym silnikiem są mało awaryjne.
Opublikowano

U mnie był problem stukania i również stukot dochodził gdzieś z tyłu. Okazało się, że winne było sprzęgło hydrokinetyczne. Ostatecznie wymienione, ale stukotu można się pozbyć obracając sprzęgło. Możesz na próbę to zrobić - pół godziny roboty.

Na zimnym silniku nie stukało.

Opublikowano
A takie pytanie. Czy jak macie Service Inclusive 5L to jezdzicie na wymiena do ASO ze swoim olejem? Ja tez mam swoj olej, od zawsze jezdzilem na MOTULu, a aktualnie uzywam 5W30 X-Clean+. Niestety wiem, ze te oleje "fabryczne" to zazwyczaj straszne go..o, a za miesiac, dwa wypadnie mi termin zmiany oleju przez ASO i tak szukami wlasnie inspiracji co z tym zrobic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.