Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Jestem szczęśliwym posiadaczem E46 320D 136 KM, lecz od pewnego czasu zaczęło się to trochę zmieniać :D

Mam dość nietypowy problem z którym nikt w moim pięknym mieście Przemyśl nie potrafi sobie poradzić. Osobiście uważam, że to nie jest "coś strasznego" do naprawy.

Wracając do sedna. Mam problem z odpalaniem. Auto w zależności od tego jaki ma humor odpala lub nie... lecz za każdym razem pali ciężko lub wcale. Na początku odpalania tj. 1-2 kręcenie auto tak jakby zaskakuje lecz nie odpala. W samochodzie dopiero co wymieniłem alternator. Był podłączony do komputera i błędów nie wykazało. Auto przez 3 dni stało w warsztacie i mechanik stwierdził, że układ był zapowietrzony i skasował mnie za to na 260 zł -.^ Po tygodniu faktycznie autko jeździło jak nowe, bez jakichkolwiek ubytków na mocy itp. Dzisiaj rano odpalił normalnie a po 8h odmówił posłuszeństwa. Postanowiłem napisać post, ponieważ już mi ręce opadają z naszymi fachowcami. Czy ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć? Od razu informuję, że wtryski zostały sprawdzone, świece też, wszystko ponoć jest ok. Czy może to być wina filtra paliwa ?? Bardzo proszę o wszelkie porady i informację. Z góry dziękuję !

Opublikowano

Bardzo możliwe że gdzieś w układzie paliwowym jest nieszczelność i na postoju się zapowietrza, ale przyczyn może być więcej.

Jak już byłeś u mechanika i Ci coś zrobił ( odpowietrzył ) poczym auto dobrze jeździło to wróć do niego z reklamacją to przynajmniej Ci powie co już zrobił i co jeszcze trzeba zrobić.

Jak podłączył do kompa to jakim programem sprawdzał błędy ? bo dziwne że nic nie wykazało.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie mam pojęcia jakim programem. Dzisiaj rano kolejna próba odpalenia i za 1-2 razem "prawie" załapał ale później to już tylko kręcił. Idę zaraz wymienić filtr paliwa bo już chwile nie był wymieniany... Jeśli nie pomoże to faktycznie daję auto na reklamację. Co może pokazać postawienie auta przodem do dołu ?
Opublikowano

Pytasz

Co może pokazać postawienie auta przodem do dołu ?

Kolega powyżej ci tak napisał bo jak byś miał nieszczelność w układzie paliwowym to paliwo się będzie cofać do zbiornika a np mając pełny zbiornik i do tego jak go zaparkujesz z górki to paliwo się nie cofnie i pompa VP44 od razu zaciągnie paliwo.

Dobra rada : znajdź zaufanego mechanika, tu na forum jest dział co są polecani mechanicy, ale nie licz na cuda bo to kosztuje.

Najgorzej jak by była pompa do roboty.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto wróciło od mechanika. Przyczyna okazała się być banalna. Otóż, pękła uszczelka wielkości 2 groszy... na pompie wtryskowej i ot cała filozofia...

Bardzo dziękuję o raz kolejny za pomoc wszystkim :) Szerokości życzę ;)

Opublikowano
Auto wróciło od mechanika. Przyczyna okazała się być banalna. Otóż, pękła uszczelka wielkości 2 groszy... na pompie wtryskowej i ot cała filozofia...

Bardzo dziękuję o raz kolejny za pomoc wszystkim :) Szerokości życzę ;)

 

duzo czasu zajelo dojscie do tej poompy?chodzi o to co trzeba demontowac? ja mam podobny poblem z odpalaniem

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Osobiście samej naprawy nie widziałem, tylko zniszczoną uszczelkę. Z tego co wiem to pompy nie trzeba ściągać. Koszt takiej podkładki to 5 zł.. Masz jakieś wycieki spod auta ? bo u mnie przez tą uszczelkę uciekało paliwo, mało bo mało ale było to widoczne
Opublikowano
Osobiście samej naprawy nie widziałem, tylko zniszczoną uszczelkę. Z tego co wiem to pompy nie trzeba ściągać. Koszt takiej podkładki to 5 zł.. Masz jakieś wycieki spod auta ? bo u mnie przez tą uszczelkę uciekało paliwo, mało bo mało ale było to widoczne

 

czuje paliwo pod maska gdzies spod filtr nie moge dojsc gdzie to w weekend bede sciagal kolektor i moze zlokalizuje

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź wężyki przelewowe na wtryskach , pewnie sparciały i tam cieknie , pompy vp44 jak sie nie znasz nie dotykaj , do wyciągnięcia potrzeba ją zablokować na początek tłocznia , same uszczelnienia u pompiarza jakby u nich robić dużo nie kosztuje , najdroższy jest sterownik pompy .

Jak masz inpe to sprawdź podczas jazdy kąty wtrysku czy się zgadzają (zadany i otrzymany) w celach diagnostycznych,

oczywiście celem pierwszoplanowym jest likwidacja wycieku paliwa.

Opublikowano
Sprawdź wężyki przelewowe na wtryskach , pewnie sparciały i tam cieknie , pompy vp44 jak sie nie znasz nie dotykaj , do wyciągnięcia potrzeba ją zablokować na początek tłocznia , same uszczelnienia u pompiarza jakby u nich robić dużo nie kosztuje , najdroższy jest sterownik pompy .

Jak masz inpe to sprawdź podczas jazdy kąty wtrysku czy się zgadzają (zadany i otrzymany) w celach diagnostycznych,

oczywiście celem pierwszoplanowym jest likwidacja wycieku paliwa.

 

wezyki sprawdzone wymienione rok temu obok wtryskow sucho

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Sprawdź wężyki przelewowe na wtryskach , pewnie sparciały i tam cieknie , pompy vp44 jak sie nie znasz nie dotykaj , do wyciągnięcia potrzeba ją zablokować na początek tłocznia , same uszczelnienia u pompiarza jakby u nich robić dużo nie kosztuje , najdroższy jest sterownik pompy .

Jak masz inpe to sprawdź podczas jazdy kąty wtrysku czy się zgadzają (zadany i otrzymany) w celach diagnostycznych,

oczywiście celem pierwszoplanowym jest likwidacja wycieku paliwa.

 

wezyki sprawdzone wymienione rok temu obok wtryskow sucho

ale zauwazylem cos jeszcze samochod podczas jazdy pod gorke na chwile traci moc a jak juz odzyska to z nawiewu czuc lekko nadpalony plasitk

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Sprawdź wężyki przelewowe na wtryskach , pewnie sparciały i tam cieknie , pompy vp44 jak sie nie znasz nie dotykaj , do wyciągnięcia potrzeba ją zablokować na początek tłocznia , same uszczelnienia u pompiarza jakby u nich robić dużo nie kosztuje , najdroższy jest sterownik pompy .

Jak masz inpe to sprawdź podczas jazdy kąty wtrysku czy się zgadzają (zadany i otrzymany) w celach diagnostycznych,

oczywiście celem pierwszoplanowym jest likwidacja wycieku paliwa.

mam dde 3.0 a tam chyba nie ma opcji sprawdzenie kata wtrykow

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Możesz to sprawdzić w tym silniku.W inpie chyba pod f5, w zakładce analog... wartość wtrysku zadana i zmierzona. Wartości te nie mogą się zbytnio rozjeżdżać, na forum jest opisane jakie są normy.
Opublikowano
Możesz to sprawdzić w tym silniku.W inpie chyba pod f5, w zakładce analog... wartość wtrysku zadana i zmierzona. Wartości te nie mogą się zbytnio rozjeżdżać, na forum jest opisane jakie są normy.

dobra dzieki sprawdze ale chyba z sasiadem ktory bardziej to ogarnia sprawdzalem zadane katy i nie bylo odchylen

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz to sprawdzić w tym silniku.W inpie chyba pod f5, w zakładce analog... wartość wtrysku zadana i zmierzona. Wartości te nie mogą się zbytnio rozjeżdżać, na forum jest opisane jakie są normy.

Kąty wtrysku w ogóle nie powinny się rozjeżdżać, mogą się delikatnie spóźniać i to bez przesady jak to jest w zacierającym się tłoczku w pompie vp44

kąt wtrysku musi być, jak byś zapalił silnik , to bardzo dynamicznie sie zmieniająca wartość w zależności od warunków

zobacz na filmie https://www.youtube.com/watch?v=kc-24N9Hzvw

nie myl z wtryskiwaczami CR tam sterownik silnika steruje dawką paliwa i kątem wtrysku poprzez wtryskiwacze CR , a w pompie vp44 wszystkim steruje pompa vp44.

Opublikowano
Możesz to sprawdzić w tym silniku.W inpie chyba pod f5, w zakładce analog... wartość wtrysku zadana i zmierzona. Wartości te nie mogą się zbytnio rozjeżdżać, na forum jest opisane jakie są normy.

Kąty wtrysku w ogóle nie powinny się rozjeżdżać, mogą się delikatnie spóźniać i to bez przesady jak to jest w zacierającym się tłoczku w pompie vp44

kąt wtrysku musi być, jak byś zapalił silnik , to bardzo dynamicznie sie zmieniająca wartość w zależności od warunków

zobacz na filmie https://www.youtube.com/watch?v=kc-24N9Hzvw

nie myl z wtryskiwaczami CR tam sterownik silnika steruje dawką paliwa i kątem wtrysku poprzez wtryskiwacze CR , a w pompie vp44 wszystkim steruje pompa vp44.

 

 

ok zrobilem filmik

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie uważasz że trochę z krótki film tylko 20 sekund

to tak samo jak by badać ciśnienie doładowania stojąc w miejscu , przynajmniej więcej trochę przygazówek , ale jak kąty się rozjeżdżają bardzo

to zapisuje sie błąd kąta wtrysku , ale widać że pompa zmienia kąt wtrysku , trzeba było zacząć od startu silnika, to tez jest ważne jak pompa się zaciera

to są trudności z zapalaniem z powodu złego kąta wtrysku , dlatego niekiedy do wymiany jest korpus pompy

dobry film to taki co jest podczas jazdy pod max obciążeniem (jazda pod górę i pedał gazu w podłogę trochę hamulec tylko ostrożnie, znowu gas na różnych biegach , aby zobaczyć we wszystkich warunkach ) od razu turbinę można sprawdzić (m47 max 2100)

Opublikowano
nie uważasz że trochę z krótki film tylko 20 sekund

to tak samo jak by badać ciśnienie doładowania stojąc w miejscu , przynajmniej więcej trochę przygazówek , ale jak kąty się rozjeżdżają bardzo

to zapisuje sie błąd kąta wtrysku , ale widać że pompa zmienia kąt wtrysku , trzeba było zacząć od startu silnika, to tez jest ważne jak pompa się zaciera

to są trudności z zapalaniem z powodu złego kąta wtrysku , dlatego niekiedy do wymiany jest korpus pompy

dobry film to taki co jest podczas jazdy pod max obciążeniem (jazda pod górę i pedał gazu w podłogę trochę hamulec tylko ostrożnie, znowu gas na różnych biegach , aby zobaczyć we wszystkich warunkach ) od razu turbinę można sprawdzić (m47 max 2100)

 

dobra postaram sie jutro wrzucic a dzis mialem problem z odpaleniem znowu i tak juz za 12 razem jak psiknalem plakiem to zalapal ale w przedziale od 1000-2000 jest mega mul dopiero powyzej 2100 zaczyna normalnie ciagnac. Podlaczylem pod kompa i bum dwa bledy nowe 5 , 72 mowie o kur... pompa padla ale skasowalem i narazie pali normalnie kopcic nie kopci bledy juz nie wyskakuja. Czy mogly sie pojawic jak auto nie chcialo odpalic a ja je probowalem na chama odpalac ?

dzieki za porady!

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Kolego, pompa vp44 do naprawy. Żadne kasowanie błędów nic nie pomoże. Błąd 72 za chwile powróci... pierwszy wyjazd na drogę i od razu go wylapie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, pompa vp44 do naprawy. Żadne kasowanie błędów nic nie pomoże. Błąd 72 za chwile powróci... pierwszy wyjazd na drogę i od razu go wylapie.

to niestety kolega ma racje błąd 72 start of injection actuator controller. to oznacza że pompa do regeneracji

a błąd 5 to 05 Czujnik ruchu iglicy oznacza wtryskiwacz sterujący też do wymiany , może tylko z powodu pompy ale wątpię ,

to że się błędy kasują to tylko dlatego że silnik nie pracuje jak zapalisz i pochodzi to znowu się zapisze , ale nie zwlekaj za długo

jeszcze trochę i uszkodzisz sterownik pompy vp44 to jest pierwszy objaw przed końcem , będzie tak że wyjedziesz gdzieś na trasę i samochód

nagle zgaśnie i już nie zapalisz , może tylko z plaka , spali się sterownik w pompie ,

zobacz który wcześniej się zapisuje błąd wtryskiwacza czy pompy .

Opublikowano (edytowane)
Kolego, pompa vp44 do naprawy. Żadne kasowanie błędów nic nie pomoże. Błąd 72 za chwile powróci... pierwszy wyjazd na drogę i od razu go wylapie.

to niestety kolega ma racje błąd 72 start of injection actuator controller. to oznacza że pompa do regeneracji

a błąd 5 to 05 Czujnik ruchu iglicy oznacza wtryskiwacz sterujący też do wymiany , może tylko z powodu pompy ale wątpię ,

to że się błędy kasują to tylko dlatego że silnik nie pracuje jak zapalisz i pochodzi to znowu się zapisze , ale nie zwlekaj za długo

jeszcze trochę i uszkodzisz sterownik pompy vp44 to jest pierwszy objaw przed końcem , będzie tak że wyjedziesz gdzieś na trasę i samochód

nagle zgaśnie i już nie zapalisz , może tylko z plaka , spali się sterownik w pompie ,

zobacz który wcześniej się zapisuje błąd wtryskiwacza czy pompy .

czyli to bedzie ten tloczek? jakies namiary na dobry zaklad regenerujacy slyszalem o mechanikach w Sandomierzu ktorzy bardzo tanio naprawiaja te pompy i nie biora 3000zl, ale to chyba tylko za sama elektronike.

z wtryskiwaczem nie mialem problemow wczesniej czy to mozliwe ze pompa go zajechala? lub na odwrot?

co do regeneracji to to na co zwracac uwage? ile ogolnie to ma kosztowac a ponad jaka cene to juz jest naciaganie? prosze o jak najwiecej info nt ww regeneracji.

Dzieki

Edytowane przez kptmendoza2
wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Kolego, pompa vp44 do naprawy. Żadne kasowanie błędów nic nie pomoże. Błąd 72 za chwile powróci... pierwszy wyjazd na drogę i od razu go wylapie.

to niestety kolega ma racje błąd 72 start of injection actuator controller. to oznacza że pompa do regeneracji

a błąd 5 to 05 Czujnik ruchu iglicy oznacza wtryskiwacz sterujący też do wymiany , może tylko z powodu pompy ale wątpię ,

to że się błędy kasują to tylko dlatego że silnik nie pracuje jak zapalisz i pochodzi to znowu się zapisze , ale nie zwlekaj za długo

jeszcze trochę i uszkodzisz sterownik pompy vp44 to jest pierwszy objaw przed końcem , będzie tak że wyjedziesz gdzieś na trasę i samochód

nagle zgaśnie i już nie zapalisz , może tylko z plaka , spali się sterownik w pompie ,

zobacz który wcześniej się zapisuje błąd wtryskiwacza czy pompy .

co do bledu to nie lapie go w trasie tylko po postoju i pozniej po probie odpalenia auta. Samochod ma mula w przedziale 1000-2000 powyzej jezdzi normalnie.

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz zacząć używać opcji "odpowiedź" zamiast "cytuj"? Nie da się tego czytać..poczytaj regulamin, jest taki punkt o nie cytowaniu odpowiedzi z ostatniego postu. Jest też opcja "edytuj" jak chcesz coś dopisać, a nie piszesz kolejny post.

 

Wracając do tematu pamiętam, że kiedyś forumowicz TC oferował regenerację pompy vp44.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dobra dzieki za podpowiedz.

Rozmawialem z czlowiekiem z Sandomierza Omega PHU i mowil zeby wyslac do niego sam sterownik bo na 90% to jest sama elektronika. Pytanie czym sie kierowac? Samochod znowu odpalil z bolaczkami te same bledy wyskoczyly a wiec 5,72 i glow plug. Chodzi normalnie rowno z tym ze brak mocy z dolu. Nie ma zadnych metalicznych dzwiekow co by wskazywalo na tloczek lub inna mechanike ale wiadomo pewnosci nie mam.

Wyciagac cala pompe i wysylac czy zaczac od elektroniki ? Ktora tak naprawde mozna samemu zdemontowac

wczesniej >>>>kptmendoza<<<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.