Skocz do zawartości

e46 320d M47N falowanie/szarpanie na jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was serdecznie. Na forum jestem już od kilku miesięcy , ale do tej pory wszystkie odpowiedzi znajdowałem w Waszych postach i nie było potrzeby wypowiadać się i zaśmiecać forum.

Auto posiadam od lipca i w tym czasie przejechałem ok 15K, w zasadzie bezproblemowo. Po zakupie powymieniałem płyny , filtry,poduszki, tarcze, klocki przewody, sprawdzone były klapki , turbina . W zasadzie nie było do czego się przyczepić. Jedyne co niepokoiło, to szarpanie skakanie obrotów na biegu jałowym (maiłem wrażenie , ze auto za chwile zgaśnie.... ale przyszedł dzień , że problem przestał istnieć lub stał się na tyle sporadyczny, że nie było powodu udawać się do mechanika. Niestety w ostatnim czasie objawy powróciły. Udało mi się , mimo , że stary już jestem :) jakoś skonfigurować inpę. I to co na szybko zaobserwowałem:

nominal /actual - nominal railpresure skacze chwilami do wartości 500

Ciekawe (z mojej perspektywy) jest to , że po przełączeniu na selective mass adjustement wszystko się uspokaja . Błąd jaki popełniłem , to niezapisanie błędów. Wykasowałem to co było i przejechałem kilka kilometrów licząc , że ponownie wyskoczą te aktualne . Jednak mimo , że falowanie nie ustało lista była pusta.

Jeden błąd , który rzucił mi się w oczy przed wykasowaniem to P2227 (ale może coś nie tak z moim wzrokiem). Wiem , że ilość danych nie powala, ale jeśli podpowiecie mi jakie "ćwiczenie" powinienem wykonać byłoby miło . Końcowo i tak wyląduję u mechanika ale chciałbym wcześniej wiedzieć na co mam szykować siebie i co powiedzieć żonie . Z góry dziękuje za podpowiedź , oraz przepraszam , jeśli rozwiązanie na forum już dawno się pojawiło , a ja się do niego nie dokopałem . Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podczas jazdy nie szarpie? Nie przymula go? Przejedź się w pełnej skali obrotomierza, dość dynamicznie i sprawdź błędy. Jakbyś nagrał filmik podczas przyspieszania od ok 1800 obrotów z pedałem w podłodze na 3,4 lub 5 biegu z zakładką nominal/actual to mogłoby być pomocne. Pokaż też korekcje wtryskiwaczy na biegu jałowym po rozgrzaniu (silnik - F5 - F4).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziękuję za podpowiedź. Jeszcze dzisiaj postaram się zebrać materiał zgodnie z zaleceniem. Podczas jazdy nie szarpie, może przy samym ruszaniu , ale to tylko w zakresie obrotów, gdzie jeszcze mocy nie ma. Normalna jazda , bez uwag. Dosłownie kilka razy zdarzyło się , że przy bardzo wolnym ruszaniu w korku zapaliła się kontrolka DDE. Ponowne uruchomienie auta wystarczało na odzyskanie mocy. Na ten moment domyślam się , ze równie dobrze można wróżyć z fusów :) .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtra paliwa kiedy wymieniany? On może być winny, później pompa progowa, pompa w baku i ewentualnie wtryskiwacze. Ale bez odczytów z inpa to strzelanka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

podepnę się pod temat może, problem nie do końca taki sam ale miesci się w opisie tematu. Jakis czas temu podlaczylem auto pod inpe wyszly dwa bledy dotyczące elektrycznego podgrzewacza cieczy. Poczytalem wszystkie tematy na ten temat i generalnie szalu nie mam z tym by to na gwałt naprawiac. Ale jest cos co mnie zastanawia. Na mrozie jak powinno gdy odpalałem auto -16 stopni obroty silnika wcale nie były zwiększone.. raczej normalnie w granicaqch 800 gdzie kazde inne auto jakie miałem miało w granicach 1000. mowie spoko przecież jakiś blad jest zimne luty czy cos innego auto nagrzewa się szybko mimo wszystko po 6km na trasie jest pion przy tak niskiej temperaturze klime mam wylaczona dzialaja same nawiewy i nic nie faluje. Problem pojawia się gdy jest cieplej wlaczam zawsze klime jak jest ponad 5 stopni by się układ zawsze smarowal i pracowal jak należy. Bardzo rzadko stoje gdzies w korkach gdyż pokonuje przeważnie trasy i rzadko staje dluzej niż na jedna minute ale ostatnio podwiozłem kobiete do koleżanki i czekałem na nia silnika nie gasiłem i cyklicznie co kilkadziesiąt sekund obroty silnika podskakiwaly na rozgrzanym silniku. Na zegarach to cos w granicaqch 1-2 mm ale slychac było podnoszone obroty gdy stalem na jalowym... czy to ten podgrzewacz tak działa czy cos innego może być przyczyna? Chcialem teraz si edowiedziec bo na przyszly weekend mam zaplanowane sciąganie kolektora czyszczenie jego wymiane przewodwo ciśnienia i montaż klapy gaszącej. Może cos przy okazji by się trafilo i za wskazaniami kolegow jak jzu będę miał większość na wierzchu od razu bym tez zrobil by się to poprawilo.

pozdrawiam

Opublikowano

@Maniek może coś być z filtrem paliwa. Błędy jakie dzisiaj sie pokazały to 4600, 4610 i po przegonieniu auta doszedł jeszcze jeden 4B10.

Historia tego auta jest taka, że kupowałem je od gościa , który jeździł nim od 2009go roku. Pół roku przed sprzedażą nabył e90 i to auto stało . On pracował na co dzień w Niemczech razem z synem. W PL została tylko synowa i też z e46. Sprzedał bo stwierdził , że i tak już nie będzie nim jeździł . Filtr podobno wymieniał . Mechanik też powiedział , że wygląda na niedawno wymieniany, jednak auto kilka miesięcy na prawie pustym zbiorniku stało. Potem ja się pojawiłem i po kupnie jeszcze na oparach przejechałem klika kilometrów. Auto w dniu zakupu miało magiczne 192 km ale sprzedawca sam sie przyznał do korekty 40K, potem to zostało potwierdzone przez mechanika i na stacji przeglądów :) wiec w tym momencie ma realne 248k . Od początku starałem się lać paliwa premium i było ok , jeździłem tylko trasy.teraz po zmianie miejsca pracy auto stało kilka tygodni. więc może znowu coś z syfem w paliwie.

Sprawdzałem też wartości wtrysków , i tutaj chyba zaczynam się bać bo wartości pokazało :po kolei -1,24, 2,09 , -2,34, 1,51. To chyba nie za dobrze.

Filmy postaram sie ogarnąć i jutro wrzucić.

Kurcze, najgorsze jest to , że bardzo polubiłem to auto i chciałbym aby w rodzinie pozostało jedno (civic żony ma dopiero 100K i nic się tam nie dzieje, serwisowane). Tylko cały czas się zastanawiam gdzie finansowo wyląduję. Od startu na auto poszło już prawie 5tyś a tu jeszcze teraz takie coś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korekcje bardzo słabe niestety..rozumiem, że silnik był rozgrzany? Powyżej 2.0 to już słabo, powinny się mieścić chociaż w 1.0, zacznij od zalania lm diesel spulung na małą ilość paliwa (najlepiej jak zapali się rezerwa) i zrób jakieś 20km, jak to nie pomoże to trzeba podpiąć preparat na krótko, czyli zaraz za pompą progową (tą w baku odpiąć), jest faja instrukcja na bmw-sport.pl. Jeśli po zabiegu np. 3 wtryskiwacze zbliżą się do 0 to trzeba wymienić/zregenerować ten najbardziej odstający (polecam używki z gwarancją rozruchową).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.