Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, już od miesiąca zmagam się z falowaniem obrotów w n46 tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym silniku, ssaniu jest okej idealnie ale już od 60-70 stopni się zaczyna.

Zrobione zostało i sprawdzone chyba już wszystko i dalej brak efektów.

 

Zostało wyminione, sprawdzone m.in -

-odma ori wraz z 3 przewodami

- wszystkie filtry płyny

-świece, cewki nowe

- wtryski i pozostałe podezpoły mają parametry w normie zadnych błędów

-sprawdzone lewe powietrze sondy

-wyczyszcznony krokowiec, sprawdzony dolot, wymiana uszczelki dolotu

-wymieniony napinacz rozrządu na ten dobry febi

- sprawdzone ladowanie aku itp

-ostatnio gdy zaczeły wypadać zapłony i uboga mieszanka na nowych cewkach i swieca zdiagnozowano, sprawdzono endoskopem katalizatory i okazalo sie ze to prawdopodbnie jest przyczyną , myśle sobie ze dobra trzeba zrobić i bach 3 koła poszlo na oba katy, i po tej operacji trochę się poprawilo ale dalej czesto faluje na swiatlach i telepie budą, dodatkowo po jezdzie testowej pokazal sie check i inpa wskazła sonde lambda i czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym.

 

 

Podpowiedzcie za co się teraz zabrać bo już ponad 5 koła wsadzone a poprawy zabardzo brak, dodam że lambdy pracowaly poprawnie przed wymianą kata. Sproboje może jeszcze wymienić ten czujnik podcisnienia i lambdy..

Jeszcze może pompe paliwa sprawdzić i cisnienie ale zabardzo nie widzę związku z falowaniem na rozgrzanym silniku.

Panowie jakieś sugstie ?

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/5Rk96r.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/l1FEOk.jpg

Edytowane przez matusz151
Opublikowano

Opisz dokładnie to falowanie.

Jakie masz obroty po odpaleniu, jakie gdy silnik rozgrzany.

Falują cały czas na światłach? Czy jedno-dwa wahnięcia?

Jaka jest różnica gdy masz włączoną lub wyłączoną klimę?

 

A jak wygląda sprawa z rozrządem? Słychać go? Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź śrubokrętem jak duży jest luz łańcucha.

Jaki masz napinacz łańcucha? W tym silniku montowano wadliwe i koniecznie trzeba go wymienić.

 

Co z silniczkiem VVT ? Czytałeś na forum żeby sprawdzić odpinając wtyczkę od serwomotoru?

Jaki olej?

Opublikowano

Dodam, że autko bez lpg, 162 tys potwierdzonego przelotu,

Na klimce utrzymują się bez falowania może czasem o 1mm, na zimnym ok 1100 i spadają do ok 700,

Po nagrzaniu potrafią spaść poniżej 500 do 800 a czasem chodzi równo na 700 także niereguralnie, czasem zatelepie budą jak by na 3 garach chodził. Czasem z D na P jak przerzuce wtedy też zauważalne falowanie, czasem teź są takie szybkie wachnięcia jak by na sekunde odcielo zapłon.

Podczas jazdy wszytsko okej, nie ma spadku obrotow czy mocy wszytsko jak należy.

Zapomniałem dodać że napinacz był też wymienia y na te nową wersje.

Rozrząd okej, nie słychać , nie wiem jak tylko slizgi bo nie był otwierany, olej millers xf 0w40 longlife 01

 

Filmik nagram, narazie dzisiaj auto oddałem z powrotem do polecanego mechaniora pod wawą zobaczymy co on znajdzie ale sugestie wszelakie wskazane.

Opublikowano
Jak mocno faluje? Elektrozawory mozesz przeczyścić nic nie kosztuje moze troche pomoze

 

 

U mnie obroty spadały na chwilę zaraz po zatrzymaniu się. Za każdym razem jak stawałem na światłach to miałem takie wahnięcie w dół ale i zaraz wracały do normy. Powodem były sparciałe uszczelki na elektrozaworach vanosa. Ale Ty masz inne objawy.

Ale zaglądałeś do tych elektrozaworów? Warto by było sprawdzić w jakim stanie są uszczelki a całość wypłukać w nafcie albo zmywaczu do hamulców lub czymś podobnym. A potem wypłukać w oleju żeby do silnika nie dostały się inne preparaty.

Opublikowano
Jak mocno faluje? Elektrozawory mozesz przeczyścić nic nie kosztuje moze troche pomoze

 

 

U mnie obroty spadały na chwilę zaraz po zatrzymaniu się. Za każdym razem jak stawałem na światłach to miałem takie wahnięcie w dół ale i zaraz wracały do normy. Powodem były sparciałe uszczelki na elektrozaworach vanosa. Ale Ty masz inne objawy.

Ale zaglądałeś do tych elektrozaworów? Warto by było sprawdzić w jakim stanie są uszczelki a całość wypłukać w nafcie albo zmywaczu do hamulców lub czymś podobnym. A potem wypłukać w oleju żeby do silnika nie dostały się inne preparaty.

 

Elektrozawory były sprawdzane jako jedne z pierwszych ale uszczelki były okej takze nie były wymieniane.

Ale wymienie oringi na nówki dla swiętego spokoju i wyczyszcze jeszcze raz i szukam dalej jesli nie pomoże.

 

Edit : Panowie nowe info podmieniony został czujnik różnicy ciśnienia kolektora ssącego na używke i powyższe błędy znikneły a po jezdzie testowej niby jest okej ale dopiero potwierdzę jak odbiorę auto i osobiście posprawdzam.

Opublikowano
Panowie odebrałem dzisiaj fure i chyba problem falowania rozwiązany, jak wspominałem wcześniej podmieniony został czujnik ciśnienia kolektora ssącego i narazie tylko krótki przelot ale wydaje się wszystko okej, błędy poznikały ale zobazymy po dłuższym użytkowaniu .
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.