Skocz do zawartości

e46 M52tu dziwne wskazania poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj wymieniałem olej w swojej nowo nabytej bmw. Otóż nie mogę zrozumieć jednej kwestii.. do tych silników wchodzi 6,5l oleju,i tak też chciałem zrobić. Jednakże pojawił się jeden błąd ponieważ przy zalaniu nowym olejem weszlo go coś kolo 5,8l i nadal jest minimalnie za dużo. Więc obstawiam że będzie oscylować gdzieś w granicach 5,5l-5,7 by na bagnecie było OK ponieważ jeszcze muszę trochę spuścić. Ja rozumiem że oleju mogło się zostać trochę w silniku..ale aż tyle? z filtra również zostało wszystko wyssane. Mam teraz pewną zagwozdkę bo być może jest to wina bagnetu bo jest za długi? i w tym momencie mam mniej oleju niż powinienem? Nie chce z tym jeździć puki nie bede pewny że wszysto jest ok. Przy kupnie też miała ponad stan zalane oleju, i to o pol litra więcej, dopiero po spuszczeniu strzykwa z bagnetu w miarę wyrównałem poziom..i teraz nie wiem czy tak powinno być czy nie. Przy kupnie poziom oleju był przed drugą 4 za skalą minimum-maximum całkowicie zasłaniając liczbę 33.. Mniej więcej tak obrazując co to może być?

aha mechanik ściągał olej przez bagnet, w poprzedniej z silnikiem m43tub19 przy tej metodzie zeszło ładnie z silnika wszystko i weszło równiutko tak jak fabryka kazała, a tutaj jakies udziwnienia :cry:

http://images76.fotosik.pl/273/bfeff12e26d823a8med.jpg

http://images76.fotosik.pl/273/1c09fc205ac3b3ebmed.jpg

 

Jaką długość ma oryginalny bagnet od e46 323ci M52TU?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz mieć strasznie zasyfiony silnik w środku nagarami i innymi brudami dlatego weszło Ci mniej oleju.Niektórzy przed zlaniem starego oleju robią płukankę aby pozbyć się ewentualnych nagarów.
Opublikowano (edytowane)

a to nie jest widać po spuszczonym oleju że jest nagar? bo olej który został spuszczony był czysty od nagaru.

 

Poszperałem trochę w internecie i podobno ten bagnet jest trochę dłuższy niż powinien. Jeśli ma ktoś niech zmierzy długość bez uchwytu, czyli od postawy uchwytu do konca

Edytowane przez Tefugioss
Opublikowano
W takim razie jedno wykluczam.. pozostaje tylko rurka lub zła metoda ściągania oleju.

 

Jak sprawdzić czy rurka dobrze siedzi?

W pierwszej kolejności zrób pomiar i porównaj tak jak ci pisałem .

Raz pojechałem na wymianę oleju z myślą że odkręcą korek spustowy tak jak to powinno się odbywać jednak panowie zrobili to przez odsysanie ,nie dawało mi to spokoju i przed zalaniem nowego oleju uparłem się na odkręcenie śruby spustowej tak dla pewności i tu zaskoczenie wyssali wszystko ,czyli jest to możliwe, mimo to producent bez powodu tej śruby tam nie umieścił i należy korzystać z tej metody po co snuć domysły wyssany czy nie :)

Opublikowano

Być może i masz racje, mimo to 5,8l to dolna granica dopuszczalnego poziomu oleju więc raczej tak zostawie do następnej wymany.

 

Poszperałem trochę w internecie i udało mi się znaleść ciekawą wypowiedz na temat bagnetu pewnego użytkownika z innego forum.

Do tych silników były wsadzane 2 miarki oleju jedna o numerze 1 433 493 o dł 61.4cm i druga 1 436 293 o 4mm krótsza na skali przez co różnica w pomiarze wynosiła na oko 0,3l oleju. Z czego mu też wchodziło 5,8l oleju.. nie licząc nieudolności mechanika który u mnie mógł źle spuścić olej. Wypowiedź była podparta zdjęciami z zagranicznego forum gdzie zmierzyli jedną i drugą miarkę obok siebie. A tutaj co do samej miarki.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1433493-miarka-poziomu-oleju

Na realoem też podają tylko tą z numerem 293.

 

U mnie odbywało się to na rozgrzanym silniku, auto postało z kilka minut po czym zostało to odessane w ciągu chwili więc na pewno mogło się coś zostać + 0,3l na miarce i mamy przyczynę. Teraz sie zastanawiam czy nie dolać kapkę tego oleju mimo że mam już max'a na starej

Opublikowano

Mam ten sam problem co ty z tym samym motorem. Tzn. kiedyś tego problemu nie miałem i miałem prawidłowe (chyba) wskazania oleju na bagnecie. Mianowicie po spuszczeniu oleju i wlaniu dokładnie 6.5 litra, na bagnecie poziom wskazywał między min a max.

Od już dłuższego czasu mam tak jak w twoim aucie, tj. po spuszczeniu i wlaniu 6.5 pokazuje mi na bagnecie nieco ponad max. Ale nic nie odciągam, bo uważam, że wszystko spływa i mam prawidłowy poziom, a przejeździłem już tak z 50 tys i nic się nie dzieje, dlatego zalecam żebyś wlewał dokładnie 6.5 litra i tak zostawił. Chyba nie muszę mówić co wiążę się z jazdą z niskim poziomem oleju...

Opublikowano

Tak dlatego też sie zastanawiam.. z drugiej strony czujnik od zbyt niskiego stanu oleju nic nie alarmuje.. jestem w tym momencie juz skołowany :|

 

Najwyżej doleje sobie z 300ml i zostawie na poziomie 6,1-6,2..wtedy będę miał albo o 300 ml za duzo lub na 3/4 więc nie będzie źle? Przy następnej zmianie zastosuje płukankę i spuszczę olej tradycyjne

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Chyba mam ten sam problem, w silniku 328Ci.

Sam już zgłupiałem i nie wiem co robić . Po pierwszej wymianie oleju było wszystko w porządku, może z 100 ml za dużo

Druga wymiana oleju tutaj w Holandii, ściągnąłem chyba z litr oleju ;o i stan na miarce pokazywał max, niby wlane było 6 litrów i nie mogłem tego strawić i zrozumieć, więc na urlopie w Polsce wymieniłem olej kolejny raz .

Wróciłem do Holandii, patrze na bagnet a tu znowu ponad max, gdzieś tak pod tą 4, numer 33 zakryty . nie dalej jak wczoraj ściągnąłem chyba z litr przez rurkę bagnetu strzykawką i stan jest teraz mniej więcej na max poziomie ( wlane tym razem było 6,5 litra oleju ) . Moje numery bagnetu to 1433493 i ma on długość 61,5 mniej więcej . Niestety padł mi również czujnik poziomu oleju, ale jakoś nie było czasu,chęci,hajsu go wymieniać bo podobno i tak padnie znowu( wiem, głupie to z mojej strony ) . Czyli jeśli był ten nowszy bagnet coś o 4 mm krótszy, a cała miarka MIN-MAX ma około centymetra, to u mnie na tej złej miarce jak pokazuje teraz max, to na odpowiedniej ( krótszej ) wskazywało by 1/2 MIN-MAX ? Dobrze rozumuję czy źle ? Masz linka do tego forum zagranicznego

 

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4ed4b96637cc3083

Edytowane przez toomS
Opublikowano

Oczywiście , że sprawdzałem na rozgrzanym po powrocie do domu, pełna temperatura silnika .

Odczekam zawsze +/- 5 min i sprawdzam . i po odciągnięciu około litra z 6,5 zalanych mam stan na max. coś nie halo tu jest chyba :/

Opublikowano

Dobra, chyba wszystko da się objaśnić, bo już dziś siedzę z 2 godziny w necie i szperam i szukam i chyba w końcu będę w stanie wyjaśnić jaki jest u nas problem ...

 

Jednak chyba ten nieszczęsny bagnet panowie

na realoem to jest bagnet :

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=11431436293+

 

Oba były wypuszczone do produkcji w tym samym czasie, jak ruszyło E46 - 03/01/1998 ale ten o starej numeracji 11431433493 ( ten dłuższy ) przestali produkować 04/04/2000 i od tego czasu do końca pakowali już tylko te o numerze 11431436293

 

jeszcze zainteresowała mnie sprawa rurki z bagnetu, żeby się później nie okazało, że rurka też badziewna ...

realoem :

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=11437531258

 

Rurka o starym numerze 11431433496 była produkowana w latach 03/01/1998 — 10/13/2003

i ja posiadam taką oto rurkę bo moje BMW wypuszczono 05.04.2000, więc ta o nowym mnie właściwie nie interesuje nawet

 

Więc jakby tak popatrzeć na to i pomyśleć na ' chłopski rozum ' w moim BMW jest włożony stary bagnet ( przed 04/04/2000 ) bo data produkcji mojego BMW to 05/04/2000 . dzień później LOL .

czyli chyba BMW się chciało pozbyć starych źle wskazujących, za długich bagnetów i pchało je do aut z tego rocznika, danego miotu... :mad2:

innego wyjaśnienia nie potrafię już znaleźć Panowie.. bo niby jakim cudem zlałem litr oleju z 6,5 wlanego i mam nadal max na bagnecie..

 

jutro podjadę po pracy do ASO BMW, może będą mieli na miejscu ten nowy, stary bagnet ( 11431436293 )

koszt 19 euro, ale jeśli ma mnie to uratować przed jazdą na minimum oleju to chyba warto wydać ten hajs . no i litr świeżego oleju, bo nie będę lał tego z butelki po sprite haha .

Opublikowano

Właśnie wróciłem z pomiarów oleju nowym bagnetem który dzisiaj odebrałem .

Pierwsze co zrobiłem to zmierzyłem nowy bagnet ( 11431436293 ) i jest krótszy o jakieś 8 mm :

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/fed11b2731acb83e

 

okazało się, że na nowym bagnecie i tak miałem za dużo oleju, więc ściągnąłem ok 0,5 litra ( niby wlane było 6,5l ale tyle podobno nigdy nie wchodzi ) tak żeby było do maximum i później porównałem jeszcze raz bagnety z olejem ;)

Oto efekt :

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a4822b133ab0c591

 

Uważam problem za rozwiązany.

Także Panowie, jeśli myślicie, że macie za dużo oleju według bagnetu, albo sprawdzacie bagnetem ile można wlać żeby nie przelać przy wymianie oleju lub jeśli twierdzicie, że w waszym BMW weszło tylko 5,5 -5,8 litra lub mniej proponuje sprawdzić sobie numery bagnetów . Bo wynik jest delikatnie mówiąc szokujący i jeśli ktoś sugeruje się bagnetem , tak jak ja to zrobiłem to może naprawdę jeździć na niskim poziomie oleju, chociaż podejrzewam, że jeszcze w normie ( przy samym minimum ... :D )

 

Mam nadzieję, że komuś pomogłem tymi zdjęciami i opisami :wink:

PozdroBMW .

Opublikowano
U mnie auto z 99 a niby podobny blad więc rurka pewnie nie ma nic do rzeczy.. miałem lekko ponad stan na starym bagiecie, więc myślę ze doleje jeszcze z 200 ml tak jak wyglądało to u ciebie przy starym bagnecie
Opublikowano
Potwierdzam. Zmiana bagnetu i od razu inny stan. Wcześniej na zimnym na max a teraz lekko ponad minimum. Podejrzewam, że jeżdżę ciągle blisko minimum albo i poniżej... 5 minut po zgaszeniu miałem stan pomiędzy min a max. Dam znać jutro jak będzie po rozgrzaniu silnika na nowym bagnecie, jaki stan będzie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Stan oczywiście okazał się niższy nawiązując do posta sprzed miesiąca. Mam natomiast inne pytanie. Miałem wczoraj zwalaną miskę, zrobiłem płukankę silnika i praktycznie cały olej z niego zleciał, pewnie coś zostało ale nie dużo. Wlałem ponad 6.6 litra a mimo to olej na nowym bagnecie przy zimnym silniku jest na połowie po rozgrzanym i odczekaniu paru minut powyżej minimum. Czy jeżeli zamieniliśmy bagnet i ma on inne wartości to czy producent nie zmienił przypadkiem ilości oleju który powinniśmy wlewać do silnika ? W końcu jeżeli miarka jest wyżej to i więcej możemy go wlać do max. Powiedzmy te 0.2 litra więcej. Co o tym myślicie ? Mam wymienione wszystkie uszczelki w silniku i nie chciałbym aby się rozszczelnił :mad2:
Opublikowano
powiem ci ze dałem sobie z tym spokój.. byc moze stara miarka jest dobra tyle tylko ze u mnie w misce być może tez narobiło sie brudów dlatego narazie dolałem 6,2l i mam lakki nad stan tak by w razie co gdyby mialobyc go za malo bedzie na 3/4 lub o 200ml za duzo i tyle. Niemiec(pierwszy własciciel) lał zawsze rowne 6,5 i bylo go na bagnecie o wiele za duzo więc postanowiłem zminimalizować ryzyko uszkodzenia gdyby w razie miałbym się mylić. Z czego przy temp roboczej, czyli po rozgrzaniu silnika wychodzi mi rowno na max.. a rano jest go troche ponad skale. Ogólnie dziwna sprawa bo nikt nie wie o co chodzi tak do końca.. przy następnej wymianie zrobię płukankę silnika i wtedy zobacze, choć szkoda mi płukać silnik który ma 100k prawdziwego przebiegu zeby nie narobić sobie bałaganu.. auto śmiga dobrze.. nie kopci nie pali ani grama oleju.. wiec po co szukać dziury w całym
Opublikowano
Po 300k przebiegu w takim samym silniku po zwaleniu miski był delikatny nagar grubości paznokcia, więc w Twoim powinno być czyściutko po 100k przebiegu. Po wlaniu ponad 6.6 litra rano mam troszkę ponad pół skali a po rozgrzaniu i odczekaniu 10 minut połowa. Nie wiem czy to dobrze bo w końcu te 100-200 ml musiało w silniku zostać, wlałem ponad 6.6 litra i nadal nie ma max na nowym bagnecie. Auto również nie kopci. Płukanka na pewno Ci nie zaszkodzi a tylko lepiej doczyści syf w silniku. Od 60k przebiegu robię zawsze płukankę i jest na plus. Trzeba tylko zostawić auto na ponad 3h aby doszczętnie wszystko spłynęło. Olej praktycznie przez cały okres eksploatacji zachowuje swoją świeżość i tylko delikatnie zmienia barwę ze względu na swoje właściwości czyszczące. Także bez obaw. Ten poziom cały czas mnie zaskakuje i dobrze by było, gdyby wypowiedział się ktoś obeznany w temacie.
Opublikowano
To ile jest syfu w silniku to zalezy od wlasciciela.. u mnie niemiec jezdzil w trybie long life na jakimś oleju havioline więc kto wie jaki syf tam mogl sie zostać. Nie mniej jednak u mnie nieudolny mechanik ściągnął olej przez bagnet,pierwszy i ostatni raz dałem coś takiego zrobić. Mogło to spowodować że oleju zeszło trochę mniej więc zawsze stawiam te 0,3l w zapasie.. po czym olej po kilku km zmienil swoją barwe na nieco ciemniejszy więc na bank coś sie tam moglo zostać. Płukankę sobie zrobie ale to juz przy następnej wymianie oleju oraz gdzies w profesjonalnym warsztacie gdzie sie na tym znają a nie u zenka i janusza. Choć powiem ci że wszedzie występuje ten sam bląd i ludzie narzekają ze dolewają 5,8l i jest max.. tak samo wyszło i u mnie wiec cos jest na rzeczy.. tylko co :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.