Skocz do zawartości

M52B28 Ciężko pali po wymianie uszczelki pod głowicą


tosiek358

Rekomendowane odpowiedzi

Witam fanów BMW.

Opiszę po kolei jak to się wszystko zaczęło.

Kupiłem ją pod koniec grudnia i kiedy przyszły mrozy, okazało się, że poprzedni właściciel zalał chłodnicę wodą (głupi byłem, że tego nie sprawdziłem, wiem) i po krótkiej jeździe wystrzeliła osłona termostatu, zrobiło się siwo od pary, laweta dowiozła ją na warsztat.

Po wymianie osłony termostatu wraz z samym termostatem okazało się, że razem z tym wystrzeliła również uszczelka pod głowicą (ciśnienie walące w układ chłodzący po otwarciu się termostatu)

W silniku był bardzo stary i przepalony olej niewiadomej firmy (nigdzie nie było nalepki itp.)

Po założeniu nowej uszczelki silnik został zalany olejem "PETRONAS - Syntium 3000 - 5W40" A chłodzenie normalnym płynem chłodzącym do -40ºc.

Bawarkę trzeba było chwilę pokręcić kiedy nadszedł czas pierwszego odpalenia, ale się udało, kiedy motor się rozgrzał i termostat puścił ciepły płyn nie waliło żadne ciśnienie, więc główny problem był rozwiązany.

Został mi problem z odpalaniem, BMW kręci się długo zanim odpali, czasami trzeba nawet kilka razy zależnie jak zimno jest na dworze, im chłodniej tym jej ciężej.

Kiedy już odpali to chwilę kuleje, ale chwila moment i pracuje równiutko. Na rozgrzanym silniku odpala za pierwszym razem (3-4 obroty wałkiem). Dodam, że przed zabiegiem paliła na "strzała" i nie kulała ani przez sekundę.

Zauważyłem też, że lekko ucieka olej, nie wiem skąd konkretnie.

Kiedy ostatnio ją odpaliłem, dojechałem kawałek, żeby sprawdzić parking w miejscu maski i zobaczyłem taki dziwny jakby biały olej, ale tylko dwie krople, które otaczała normalna plamka oleju. Myślę, że przy odpalaniu właśnie ucieka ten biały olej, tyko skąd on się bierze?

Może ciężko kręcić przez źle ustawionego vanosa? (pojedynczy)

Z niecierpliwością czekam na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to jak mamy ci pomóc ?

 

Inpa to nie tylko błedy ale również parametry pracy. Poszukaj na forum kogoś w okolicy z kompem to ci podłączy.

 

JAk do tego nie masz pojęcia o mechanice to będzie ciężko coś ci doradzić poza oddaniem auta tym razem do dobrego mechanika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby vanos był źle ustawiony to by wcale nie paliła. Robiłem z kolegami głowicę i źle ustawiliśmy Vanos to rozrusznik chodził jakby silnik nie miał kompresji. Ja bym na kompa podjechał i zobaczył co komp pokaże. A może paliwa nie dostaje poprawnie. Albo nie trzyma ciśnienia na listwie paliwowej. A jak jest Ciepły to ciśnienie jeszcze nie zejdzie. Jak jest zimny to wiadomo, że auto trochę nie chodziło i ciśnienie jest mniejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym silniku vanos można ustawić z różnym błędem ale ciekawe czy wogóle mechanik wiedział co robi i rozrząd jest ustawiony prawidłowo?

 

Jak by się autor pochwalił gdzie mieszka to może ktoś sam by mu zaproponował podłaczenie pod kompa.

 

Jak ma do mnie blisko to zapraszam na INPĘ lub Autocoma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.